handdator

Visa fullständig version : Vilken typ är du?


elan
2006-03-26, 19:13
Det är ju så lätt att kategorisera andra och placera dem i olika fack, men vilken typ är du själv egentligen? Hur försöker du framställa dig själv? Tror du att din egen bild stämmer överens med den som andra får av dig?

Allan
2006-03-26, 19:14
Jag är i varje en annan människa privat än den jag är på Internet.


allan

Kaboffastar
2006-03-26, 19:14
Ja är att en jävla typ jag :MrT: MISTER T. osv

Jag är i varje en annan människa privat än den jag är på Internet.


allan

Jag med.
1000 gånger blygare för att nämna något.

Yankeee
2006-03-26, 19:16
Jag är inte samma irl som på kolo, hoppas jag ;)

Ryska_raketen
2006-03-26, 19:16
Jag är likadan på kolo som irl.

Tomten
2006-03-26, 19:16
den lata typen...

H.Emanuel
2006-03-26, 19:18
Jag är inte samma irl som på kolo, hoppas jag ;)
Hoppas jag också :booty:

Baan
2006-03-26, 19:20
hm den lätt nervösa typen som gärna tar konflikt :P

edit: det där går fan inte ihop.

Kwon
2006-03-26, 19:20
Det är ju så lätt att kategorisera andra och placera dem i olika fack, men vilken typ är du själv egentligen? Hur försöker du framställa dig själv? Tror du att din egen bild stämmer överens med den som andra får av dig?

SKTF är mitt fack. :)

Jag vet inte vad andra har för bild på mig och jag är nog inte riktigt likadan "på riktigt" som på Kolo.

Däremot har jag en happy-go-lucky personlighet och försöker alltid se saker optimistiskt och positivt och försöker alltid se guldklimpar i alla människor ist för dåliga saker.

Yankeee
2006-03-26, 19:20
Hoppas jag också :booty:

Fast jag hade garvat åt din dejt irl också :D

Helena B
2006-03-26, 19:24
Det är ju så lätt att kategorisera andra och placera dem i olika fack, men vilken typ är du själv egentligen? Hur försöker du framställa dig själv? Tror du att din egen bild stämmer överens med den som andra får av dig?

Jag kan med säkerhet säga att jag inte är likadan här som jag är irl. Eller rättare sagt folk har en annan bild av mig irl än här och det måste betyda att jag inte är samma person här som i verkliga livet, eller? Eller så visar jag bara olika sidor av mig.

Kwon
2006-03-26, 19:24
Jag kan med säkerhet säga att jag inte är likadan här som jag är irl. Eller rättare sagt folk har en annan bild av mig irl än här och det måste betyda att jag inte är samma person här som i verkliga livet, eller? Eller så visar jag bara olika sidor av mig.

Ja, man visar ju inte ALLA sidor av sig här på Kolo.

Baan
2006-03-26, 19:25
Ja, man visar ju inte ALLA sidor av sig här på Kolo.

bildbevis?

userfriendly
2006-03-26, 19:26
jag är nog faktiskt mig själv rätt bra tycker jag.. inget behov av schizofreni sådär direkt

emmzan
2006-03-26, 19:26
Pja, jag uppvisar nog inte heller några större schizofrena drag gällande internetperson och IRL-person.

Kwon
2006-03-26, 19:27
bildbevis?

:laugh: :thumbup:

That's my Bro Baan! In effect!

Helena B
2006-03-26, 19:30
Ja, man visar ju inte ALLA sidor av sig här på Kolo.

Pratar du om dig själv eller :D

Cilia
2006-03-26, 19:30
Jag är inte samma irl som på kolo, hoppas jag ;)
nej det är du inte.

Jag är i stort sett samma men jag är mer pushig online och direkt.
Sen är jag ganska blyg irl.

H.Emanuel
2006-03-26, 19:30
Jag kan med säkerhet säga att jag inte är likadan här som jag är irl. Eller rättare sagt folk har en annan bild av mig irl än här och det måste betyda att jag inte är samma person här som i verkliga livet, eller? Eller så visar jag bara olika sidor av mig.
En fråga; Snackar du mycket IRL? :D

Fed up
2006-03-26, 19:30
Jag är alltid klassens clown och den som alltid pratar och tycker mest om allt. Är högljudd, glad, har många åsikter, bossig och konflikträdd.
Så är jag IRL.
Här vettefan hur jag är.

Kwon
2006-03-26, 19:31
Pratar du om dig själv eller :D

Mig själv och majoriteten av alla medlemmar tror jag! :)

Kwon
2006-03-26, 19:31
Jag är alltid klassens clown och den som alltid pratar och tycker mest om allt. Är högljudd, glad, har många åsikter, bossig och konflikträdd.
Så är jag IRL.
Här vettefan hur jag är.

Många åsikter och pratglad är du här! :thumbup:

Fixa låtarna på myspace ffs :D

Fed up
2006-03-26, 19:33
Många åsikter och pratglad är du här! :thumbup:

Fixa låtarna på myspace ffs :D

Jamen det stämmer ju bra med min IRL-person isåfall, det är bra.

Vadå fixa?

Kwon
2006-03-26, 19:34
Jamen det stämmer ju bra med min IRL-person isåfall, det är bra.

Vadå fixa?

E ju bara en som funkar!

Diana
2006-03-26, 19:37
Däremot har jag en happy-go-lucky personlighet och försöker alltid se saker optimistiskt och positivt och försöker alltid se guldklimpar i alla människor ist för dåliga saker.
Stämmer klockrent på mej oxå irl.
Svårare att veta exakt hur man uppfattas på kolo dock. Vet att jag är mkt mindre konflikträdd irl än på internet av nån anledning iaf :D *screwy* skumt

Helena B
2006-03-26, 19:38
En fråga; Snackar du mycket IRL? :D

Nej jag säger knappt någonting. Sitter längst bak i klassen och är tyst som en mus.































:D

Kwon
2006-03-26, 19:39
Stämmer klockrent på mej oxå irl.
Svårare att veta exakt hur man uppfattas på kolo dock. Vet att jag är mkt mindre konflikträdd irl än på internet av nån anledning iaf :D *screwy* skumt

Det jag uppfattar om Dia på kolo är att vi delar en någorlunda likvärdig syn.

Metal_boy_
2006-03-26, 19:39
Jag kommer aldrig att avslöja min riktiga person här på kolo.

Fed up
2006-03-26, 19:39
E ju bara en som funkar!

wtf? de funkade ju häromdagen? ska försöka fixa. PMa mig annars så kan jag skicka låtar till dig om du vill. :thumbup:

Cilia
2006-03-26, 19:44
Stämmer klockrent på mej oxå irl.
Svårare att veta exakt hur man uppfattas på kolo dock. Vet att jag är mkt mindre konflikträdd irl än på internet av nån anledning iaf :D *screwy* skumt
I like you !!!

Helena B
2006-03-26, 19:46
Jag tror att man bjuder mer på sig själv på internet, det kan både vara bra och dåliga sidor. Men att man här inte bryr sig lika mycket vad folk tycker och tänker om en än i verkliga livet. Därav tror jag att många får en annan uppfattning än den som man ger irl. Men sen när de kommer till värderingar och åsikter så är de samma.

hum
2006-03-26, 19:47
Jag är snyggare irl!

Är nog nästan mer tyst och tillbakadragen på nätet än irl, kanske är ovanligt.. de flesta verkar vara tvärtom ;)

Slartibartfast
2006-03-26, 19:57
Den jag är på kolo har ganska lite att göra med mitt verkliga jag.

mela
2006-03-26, 20:05
Mig hatar man om man inte känner mig. Jag är pratig, konstig och barnslig.

Larsson
2006-03-26, 20:05
Jag är nog rätt mycket mig själv. Men som sagt så kanske man inte visar alla sidor av sig själv. Men min humor är lika IRL som på kolo iaf.

jwzrd
2006-03-26, 20:06
Haha ni som säger att ni är något helt annat IRL behöver stanna och titta er själva i spegeln. Fundera på vems intelligens det är som förlolämpas. Jag har haft den här diskussionen med många. Ni lurar er själva helt enkelt. Dags att inse att ni inte alls har någon annan sida ni kan ta fram när det behövs, det är inte trovärdigt. Skillnaden finns hos er själva.

Den enda skillnaden jag tycker mig märka mellan människor jag först känner online och sen irl är att man irl får se den privata/personliga sidan direkt och springer förbi diverse sociala lekar för att lära känna andra.

Av dom jag träffat från kolozzeum stämmer det definitivt.

Baan
2006-03-26, 20:07
Haha ni som säger att ni är något helt annat IRL behöver stanna och titta er själva i spegeln. Fundera på vems intelligens det är som förlolämpas. Jag har haft den här diskussionen med många. Ni lurar er själva helt enkelt. Dags att inse att ni inte alls har någon annan sida ni kan ta fram när det behövs, det är inte trovärdigt. Skillnaden finns hos er själva.

Den enda skillnaden jag tycker mig märka mellan människor jag först känner online och sen irl är att man irl får se den privata/personliga sidan direkt och springer förbi diverse sociala lekar för att lära känna andra.

Av dom jag träffat från kolozzeum stämmer det definitivt.

Jag håller med, kan man byta ut sin personlighet helt får man en Oscar, lyckas man delvis blir man en halvtaskig skådis :)

Visst kan man anpassa sig lite efter miljön och folket, men man har ändå alltid en grund som kommer fram sas.

JackDaniels
2006-03-26, 20:08
Är lika snygg här som in real life...

jwzrd
2006-03-26, 20:08
Jag håller med, kan man byta ut sin personlighet helt får man en Oscar, lyckas man delvis blir man en halvtaskig skådis :)

Visst kan man anpassa sig lite efter miljön och folket, men man har ändå alltid en grund som kommer fram sas.

Exakt. Men det genomskådas snabb när någon skarvar och ändrar. Efter att ha sagt 10 olika saker om samma händelse för olika personer på ett forum som börjar det sippra fram att någon är något han/hon inte är. Det händer gång efter annan på kolozzeum och det är sen alltid någon som tror sig vara något helt annat IRL.

Diana
2006-03-26, 20:10
Jag tror att man bjuder mer på sig själv på internet
Tvärt om för mej, känner mej osäkrare på internet av nån anledning :confused:

Mmmmmm kwons avatar tar en tillbaka till nånstans i 90talets början :D :hbang:
Cilia lova att komma och handla i min kassa sen ska du få gratispåse och se när jag skrämmer snattare :laugh:

Diana
2006-03-26, 20:15
Haha ni som säger att ni är något helt annat IRL behöver stanna och titta er själva i spegeln. Fundera på vems intelligens det är som förlolämpas. Jag har haft den här diskussionen med många. Ni lurar er själva helt enkelt. Dags att inse att ni inte alls har någon annan sida ni kan ta fram när det behövs, det är inte trovärdigt. Skillnaden finns hos er själva.

Den enda skillnaden jag tycker mig märka mellan människor jag först känner online och sen irl är att man irl får se den privata/personliga sidan direkt och springer förbi diverse sociala lekar för att lära känna andra.

Av dom jag träffat från kolozzeum stämmer det definitivt.
Om man inte svarar i alla sorters trådar kan folket här på kolo knappast få en rättvis bild av en, och därmed kan man visst uppfattas som en helt annan person på kolo än irl. Imo är det omöjligt att säga att man ens i närheten av 'känner' nån bara dömt genom inlägg på ett forum. Ok msn, men inte inlägg på kolo.

Baan
2006-03-26, 20:16
Om man inte svarar i alla sorters trådar kan folket här på kolo knappast få en rättvis bild av en, och därmed kan man visst uppfattas som en helt annan person på kolo än irl. Imo är det omöjligt att säga att man ens i närheten av 'känner' nån bara dömt genom inlägg på ett forum. Ok msn, men inte inlägg på kolo.

Han syftade på att vissa svarat att dom lyckas dölja sin riktiga personlighet, självklart kan man inte se någons personlighet om personen i fråga inte skriver något

Princy
2006-03-26, 20:17
Om man inte svarar i alla sorters trådar kan folket här på kolo knappast få en rättvis bild av en, och därmed kan man visst uppfattas som en helt annan person på kolo än irl. Imo är det omöjligt att säga att man ens i närheten av 'känner' nån bara dömt genom inlägg på ett forum. Ok msn, men inte inlägg på kolo.

Vad man väljer för trådar att skriva i kanske också säger sitt om personligheten. :)

Helena B
2006-03-26, 20:18
Tvärt om för mej, känner mej osäkrare på internet av nån anledning :confused:

Mmmmmm kwons avatar tar en tillbaka till nånstans i 90talets början :D :hbang:
Cilia lova att komma och handla i min kassa sen ska du få gratispåse och se när jag skrämmer snattare :laugh:

Jag tycker du bjuder jättemycket på dig själv. Kan bara tänka mig hur du är irl då :D Bjuda kanske är fel ordval, men mer och mindre extrem då.

Pingu
2006-03-26, 20:20
Jag är barnslig, en jätte baby helt enkelt men det är jag nog här också. Är nog mig själv till 100 % även på interrrrnet

Helena B
2006-03-26, 20:24
Vad man väljer för trådar att skriva i kanske också säger sitt om personligheten. :)

Säger nog mer vad man tycker är intressant eller inte eller varför man surfar på Kollo. Jag kan såklart bara tala för mig själv, men jag håller mig gärna borta från diskussioner om djupa ämnen. Dels för att jag får ändå inte fram vad jag menar och för att folk missförstår en. Men detta betyder inte att jag inte gillar att diskutera annars.

Ungtuppen
2006-03-26, 20:24
Hmm, så många som säger att man är någon helt annan person på internet. Men är det inte så att man är mer "sig själv" helt enkelt? Och visar mer av sin personlighet? Så är det iallafall för mig, på internet säger jag det jag tycker och tänker helt enkelt - vilket jag ofta inte gör irl.

Metal_boy_
2006-03-26, 20:24
Haha ni som säger att ni är något helt annat IRL behöver stanna och titta er själva i spegeln. Fundera på vems intelligens det är som förlolämpas. Jag har haft den här diskussionen med många. Ni lurar er själva helt enkelt. Dags att inse att ni inte alls har någon annan sida ni kan ta fram när det behövs, det är inte trovärdigt. Skillnaden finns hos er själva.

Den enda skillnaden jag tycker mig märka mellan människor jag först känner online och sen irl är att man irl får se den privata/personliga sidan direkt och springer förbi diverse sociala lekar för att lära känna andra.

Av dom jag träffat från kolozzeum stämmer det definitivt.


Tror du har fel jwiener. Jag t.ex är min egen person till nära vänner på msn. Det är endast då jag är mig själv på internet. Annars sitter jag bara och flammsar och säger saker som aldrig skulle komma ur min mun annars. Jag är någorlunda allvarlig ibland, men även då kan jag spralla till det.

Dessutom brister din teori om en del rykten stämmer angående medlemmar som är riktiga fjollor IRL mot hur pratglada dom är på Brädan. Säger inte att det är nått fel isf, men jag tror faktiskt att man lätt kan undvika att avslöja sin personlighet på ett sketet forum.

jwzrd
2006-03-26, 20:26
Hardass #1: http://pooftery.jwzrd.se/hardass.jpg

Kwon
2006-03-26, 20:27
Jak är fulare IRL! :)

Baan
2006-03-26, 20:28
Jak är fulare IRL! :)

bildbevis!

jag är snyggare irl..

jwzrd
2006-03-26, 20:29
Om man inte svarar i alla sorters trådar kan folket här på kolo knappast få en rättvis bild av en, och därmed kan man visst uppfattas som en helt annan person på kolo än irl. Imo är det omöjligt att säga att man ens i närheten av 'känner' nån bara dömt genom inlägg på ett forum. Ok msn, men inte inlägg på kolo.

Nej inte ett inlägg men någon du varit på samma forum som i 1-2 år lär du känna rätt väl. Givetvis aldrig så bra som om du känt någon IRL lika länge. Det jag vill säga är att man är naiv om man tror att någon annan inte har en hyffsad bild av vem någon är och framförallt INTE är efter 2 år på ett forum.

H.Emanuel
2006-03-26, 20:29
Jag tror att man bjuder mer på sig själv på internet, det kan både vara bra och dåliga sidor. Men att man här inte bryr sig lika mycket vad folk tycker och tänker om en än i verkliga livet. Därav tror jag att många får en annan uppfattning än den som man ger irl. Men sen när de kommer till värderingar och åsikter så är de samma.
Du är en klok tjej du

Kwon
2006-03-26, 20:29
Hardass #1: http://pooftery.jwzrd.se/hardass.jpg

haha fyfan va bra bild

Måste göra en likadan ASAP

LÅÅL fyfan va jag lollar

JWZRD du e KUNGEN idag, har inte skrattat så mkt som nu idag

Helena B
2006-03-26, 20:32
Tror du har fel jwiener. Jag t.ex är min egen person till nära vänner på msn. Det är endast då jag är mig själv på internet. Annars sitter jag bara och flammsar och säger saker som aldrig skulle komma ur min mun annars. Jag är någorlunda allvarlig ibland, men även då kan jag spralla till det.

Dessutom brister din teori om en del rykten stämmer angående medlemmar som är riktiga fjollor IRL mot hur pratglada dom är på Brädan. Säger inte att det är nått fel isf, men jag tror faktiskt att man lätt kan undvika att avslöja sin personlighet på ett sketet forum.

Jag tror det är svårt att inte låta sin personlighet komma fram. Jag tror att det är mer så att man visar en sida mycket mera än vad man gör irl. Ta dig som exempel du säger att du flamsar mycket här, men det betyder inte att du inte flamsar irl. Det gör du fast inte lika extremt, förstår du vad jag menar? Du väljer att visa den sidan av dig mer extremt här än irl.

Princy
2006-03-26, 20:32
Säger nog mer vad man tycker är intressant eller inte eller varför man surfar på Kollo. Jag kan såklart bara tala för mig själv, men jag håller mig gärna borta från diskussioner om djupa ämnen. Dels för att jag får ändå inte fram vad jag menar och för att folk missförstår en. Men detta betyder inte att jag inte gillar att diskutera annars.

Ja det är ioförsig sant, men för att lära känna en person i verkligheten känns det som att man inte behöver ta upp en massa olika ämnen för att se hur personen reagerar på dem. Det gör man oftast ändå, iallafall det mest väsentliga. ;)

Baan
2006-03-26, 20:33
Ja det är ioförsig sant, men för att lära känna en person i verkligheten känns det som att man inte behöver ta upp en massa olika ämnen för att se hur personen reagerar på dem. Det gör man oftast ändå, iallafall det mest väsentliga. ;)

"nå vad tycker du om GIFTERMÅL... va vänta.. varför springer du? fan."

(motsvarande till logout-knappen på forumet)

Piranha
2006-03-26, 20:33
Jag är min raka motsats irl.

*rolleyes*

jwzrd
2006-03-26, 20:34
Tror du har fel jwiener. Jag t.ex är min egen person till nära vänner på msn. Det är endast då jag är mig själv på internet. Annars sitter jag bara och flammsar och säger saker som aldrig skulle komma ur min mun annars. Jag är någorlunda allvarlig ibland, men även då kan jag spralla till det.

Dessutom brister din teori om en del rykten stämmer angående medlemmar som är riktiga fjollor IRL mot hur pratglada dom är på Brädan. Säger inte att det är nått fel isf, men jag tror faktiskt att man lätt kan undvika att avslöja sin personlighet på ett sketet forum.

Då ser du det hela för simpelt bara. Jag har också det spektrat du pratar om här och uppvisar inte alla delar av det hela tiden och för alla. Det är samma IRL, jag bjuder bra mycket mer på och av mig själv online än jag gör IRL. Det betyder dock fortfarande att jag inte tror du skulle bli förvånad direkt (iofs just du verkar inte plocka upp signaler enklast i världen) om du mötte mig IRL. IRL är det lite andra regler som gäller vid första mötet med folk som inte finns på forum.

Mina nära vänner är jag lika töntig, intensiv, ironisk, dryg och allting som är jag online. Skillnaden är att på forumet kan man inte förmedla kroppsspråk så man måste jobba mer med text.

H.Emanuel
2006-03-26, 20:34
Jag är min raka motsats irl.

*rolleyes*
Finns du på riktigt? :D

Piranha
2006-03-26, 20:35
Finns du på riktigt? :D

Nej jag är en bot.

Pingu
2006-03-26, 20:37
Nej jag är en bot.

P- bot ???

Helena B
2006-03-26, 20:37
Ja det är ioförsig sant, men för att lära känna en person i verkligheten känns det som att man inte behöver ta upp en massa olika ämnen för att se hur personen reagerar på dem. Det gör man oftast ändå, iallafall det mest väsentliga. ;)

Det handlar om åsikter och värderingar, hur man ställer sig till vissa ämnen. Så för att lära känna en person här genom att läsa dennes inlägg så kan det ta ett tag. En åsikt däremot kan man få fram direkt. I verkliga livet om man vill känna någon så får man ju inte reda på åsikter och värderingar direkt, det är någon som kommer fram lite i taget. Men detta är ett diskussionsforum eller en möteplats och ens primära syfte kanske inte är att lära känna någon. Men vad vet jag. Jag förstår vad du menar :)

Fed up
2006-03-26, 20:40
sen är det väl så att man får en mer korrekt bild av en person ju mer man pratar med den, genrellt. så om man bara läser ett och annat inlägg av en persn här och var blir kanske inte ens bild av personen helt korrekt. man tar de små bitar man "fått" av personen och bygger ihop till en egen bild, så ju fler bitar man får desto korrektare kan bilden ev. bli. typ.

jwzrd
2006-03-26, 20:45
haha fyfan va bra bild

Måste göra en likadan ASAP

LÅÅL fyfan va jag lollar

JWZRD du e KUNGEN idag, har inte skrattat så mkt som nu idag

Leuxxelles.

Kwon
2006-03-26, 20:47
Leuxxelles.

Allvarligt, under resten av denna dag är du min Kung

Jag bockar! En Eloge till ett underbart initiativ till en underbar bild!

Sicken glädjespridare! Och här trodde jag att JAG kunde sprida glädje, men icke!

Princy
2006-03-26, 20:48
Det handlar om åsikter och värderingar, hur man ställer sig till vissa ämnen. Så för att lära känna en person här genom att läsa dennes inlägg så kan det ta ett tag. En åsikt däremot kan man få fram direkt. I verkliga livet om man vill känna någon så får man ju inte reda på åsikter och värderingar direkt, det är någon som kommer fram lite i taget. Men detta är ett diskussionsforum eller en möteplats och ens primära syfte kanske inte är att lära känna någon. Men vad vet jag. Jag förstår vad du menar :)

Jag håller med. :thumbup:

Jag läste för ett tag sedan "De sju ädla sanningarna" av den indiske författaren Deepak Chopra där han delade människan i två delar. Den ena var det själsliga, där man har stor en insikt i vem man är, och där ser man sina möjligheter istället för brister. Den andra var hur man är utåtriktad mot folk, där bekräftelse och inlärda beteenden spelar den största rollen. Jag tyckte att det var rätt intressant, i detta fallet så kanske man som sagt inte tar lika stor hänsyn till att få bekräftelse här, eftersom man redan har det i verkliga livet. Vilket då skulle innebära att man visar mer av sin personlighet.

elan
2006-03-26, 20:50
Ursprungstanken med frågan hade iofs inte med online vs irl att göra men det blev ju intressant ändå. :D

Personligen har jag ingen medveten strategi, jag är den jag är och så får det bli som det blir. Vem jag är vet jag inte riktigt, har någon form av personlighteskris tror jag.

Dumleman
2006-03-26, 20:51
Varje människa är ju egentligen 3 personer, den man själv ser sig som, den som andra ser mig som och den som jag egentligen är :).

Metal_boy_
2006-03-26, 20:55
Jag tror det är svårt att inte låta sin personlighet komma fram. Jag tror att det är mer så att man visar en sida mycket mera än vad man gör irl. Ta dig som exempel du säger att du flamsar mycket här, men det betyder inte att du inte flamsar irl. Det gör du fast inte lika extremt, förstår du vad jag menar? Du väljer att visa den sidan av dig mer extremt här än irl.

Ja precis så är det.

Snake
2006-03-26, 20:55
Varför skulle man vara annorlunda online? Schizofreni eller dåligt självförtroende? Inte många jag träffat IRL som betett sig annorlunda via nätet.

jwzrd
2006-03-26, 20:56
Ja precis så är det.

Men det betyder inte att alla tror att du är någon som flamsar hela tiden. Folk är inte dumma, att du tror dom är det säger mer om dig än om saken som sådan.

Baan
2006-03-26, 20:58
på nätet

http://naoruzanje.paracin.co.yu/t90-4.jpg

på riktigt

http://www.tracks-n-troops.com/archive/destroyed%20T34.jpg

iaf fysiken

Diana
2006-03-26, 21:06
Vad man väljer för trådar att skriva i kanske också säger sitt om personligheten.
Njaa kan ju oxå vara att man inte orkar svara i alla trådar utan väljer dom man tycker verkar roligast/intressantast. Svarar jag bara i flummtrådar med flumsvar framgår ju inget om min (existerande eller icke existerande) intelligens tex. Vissa använder ju kolo för att få ut sina debatt-lustar, andra för att flumma och slappa, det behöver inte säga nåt om personligheten. Jag älskar tex att debattera irl även om det inte framgår på kolo :D
Jag tycker du bjuder jättemycket på dig själv. Kan bara tänka mig hur du är irl då :D Bjuda kanske är fel ordval, men mer och mindre extrem då.
Hehehe :D
allt är lättare irl, man vet var man har folk på ett annat vis imo =)
Nej inte ett inlägg men någon du varit på samma forum som i 1-2 år lär du känna rätt väl. Givetvis aldrig så bra som om du känt någon IRL lika länge. Det jag vill säga är att man är naiv om man tror att någon annan inte har en hyffsad bild av vem någon är och framförallt INTE är efter 2 år på ett forum.
Jag kan hålla med om att man får en 'hyffsad bild' det stämmer ju självklart, men du får fortfarande bara en uppfattning om _utvalda delar_ ur dennes personlighet och därmed inte en rättvis helhetsbild =) Folk kan dölja hur mkt somhelst.

Ja det är ioförsig sant, men för att lära känna en person i verkligheten känns det som att man inte behöver ta upp en massa olika ämnen för att se hur personen reagerar på dem. Det gör man oftast ändå, iallafall det mest väsentliga.
Joda det finns ju personer som håller inne med saker, tex som helena sa att det kan va svårt att få med allt man vill skriva/formulera så man skiter i att svara på de djupa och går på de flummiga istället =) medans hon irl kanske inte skulle backat alls för en sån debatt. Somsagt allt är lättare irl, framförallt debatter(imo) :D

Larsson
2006-03-26, 21:09
Diana efter det långa inlägget ändrades min bild av dig litegrann. Ett halvt seriöst inlägg är inte varje dag man ser från dig :)

Kwon
2006-03-26, 21:10
Jag har fått en bild av Jwzrd.

Och det är att han ofta tycker om att vara sarkastisk/ironisk och har lätt för utbrott men innerst inne har ett varmt hjärta även om han inte vill medge det! :)

Jwzrd gjorde min dag idag med hardass.jpg! :thumbup:

Metal_boy_
2006-03-26, 21:10
Men det betyder inte att alla tror att du är någon som flamsar hela tiden. Folk är inte dumma, att du tror dom är det säger mer om dig än om saken som sådan.


Jag har inte sagt att dom tror det heller (även om det verkar finnas en del med den attityden att dom vill förmedla hur dom förtvivlat verkar tro det). men dom vet heller inte hur jag är IRL. Att man speglar en sjuk sida man har för att man finner nöje i det är inte hela personligheten.

jwzrd
2006-03-26, 21:11
Jag har fått en bild av Jwzrd.

Och det är att han ofta tycker om att vara sarkastisk/ironisk och har lätt för utbrott men innerst inne har ett varmt hjärta även om han inte vill medge det! :)

Jwzrd gjorde min dag idag med hardass.jpg! :thumbup:

Jag medger gärna att jag är en mjukis, fråga emmzan och z_bumbi som träffade mig i julas. Skillnaden är att det inte är några fasader eller teaterspel utan mig rakt av. Dom i tråden som tror annat om sig själva har helt enkelt inte kommit så långt än att alla ser igenom vilken fasad som helst.

Jay-Z
2006-03-26, 21:12
Ingen aning på alla frågor. :D

Trance
2006-03-26, 21:12
Jag tror efter lite eftertanke att jag är rätt lika, däremot syns nog min diskussionsvilliga sida mer här eftersom ja, det är ett diskussionsforum. Jag är väldigt snäll i verkliga livet och det är jag här med även om det inte syns så ofta kanske.

Princy
2006-03-26, 21:13
Njaa kan ju oxå vara att man inte orkar svara i alla trådar utan väljer dom man tycker verkar roligast/intressantast. Svarar jag bara i flummtrådar med flumsvar framgår ju inget om min (existerande eller icke existerande) intelligens tex. Vissa använder ju kolo för att få ut sina debatt-lustar, andra för att flumma och slappa, det behöver inte säga nåt om personligheten. Jag älskar tex att debattera irl även om det inte framgår på kolo :D

Joda det finns ju personer som håller inne med saker, tex som helena sa att det kan va svårt att få med allt man vill skriva/formulera så man skiter i att svara på de djupa och går på de flummiga istället =) medans hon irl kanske inte skulle backat alls för en sån debatt. Somsagt allt är lättare irl, framförallt debatter(imo) :D

Jo, fast så kan man ju göra i verkligheten också. :D

Jag tycker att personers förmåga att formulera sig skriftligt också spelar in. Vissa personer verkar vara bättre på att uttrycka sin personlighet i verkligheten än andra. (Men vilken är den riktiga personligheten egentligen, internet-personligheten eller verklighets-personligheten? :confused: )

jwzrd
2006-03-26, 21:14
Jag har inte sagt att dom tror det heller (även om det verkar finnas en del med den attityden att dom vill förmedla hur dom förtvivlat verkar tro det). men dom vet heller inte hur jag är IRL. Att man speglar en sjuk sida man har för att man finner nöje i det är inte hela personligheten.

Kolla, det jag försöker säga är att det du visar/är här är en ärlig bild TROTS att du inte beter dig exakt lika IRL. Det är en del av dig att göra och vara det du är här.Det handlar inte, som Helena B verkar tro, om att hennes åsikter i klass med Usch-barnen-svälter-i-afrika eller ffs-rädda-skogen-i-brasilen. Det är inte personligheten. Det är bra mycket lättare att se hur någon är (och inte är) i en sån här tråd när ett gäng direkt antingen dammar ut en svår/farlig bild eller direkt drar ut brasklappar om vad dom framförallt inte är.

Diana
2006-03-26, 21:14
Diana efter det långa inlägget ändrades min bild av dig litegrann. Ett halvt seriöst inlägg är inte varje dag man ser från dig :)
Hihi jag kan om jag vill :D

Helena B
2006-03-26, 21:19
Kolla, det jag försöker säga är att det du visar/är här är en ärlig bild TROTS att du inte beter dig exakt lika IRL. Det är en del av dig att göra och vara det du är här.Det handlar inte, som Helena B verkar tro, om att hennes åsikter i klass med Usch-barnen-svälter-i-afrika eller ffs-rädda-skogen-i-brasilen. Det är inte personligheten. Det är bra mycket lättare att se hur någon är (och inte är) i en sån här tråd när ett gäng direkt antingen dammar ut en svår/farlig bild eller direkt drar ut brasklappar om vad dom framförallt inte är.

Kan du förklara vad det är jag tror på ett annat sätt, för jag förstår inte vad du menar?

Baan
2006-03-26, 21:24
Kan du förklara vad det är jag tror på ett annat sätt, för jag förstår inte vad du menar?

du blandar ihop åsikter med personlighet, kopplingen är inte så direkt. om jag röstar vänster eller höger borde inte säga så mycket om mig som person egentligen, förutsatt att man inte har förutfattade meningar om något block

Diana
2006-03-26, 21:24
Jo, fast så kan man ju göra i verkligheten också. :D

Jag tycker att personers förmåga att formulera sig skriftligt också spelar in. Vissa personer verkar vara bättre på att uttrycka sin personlighet i verkligheten än andra. (Men vilken är den riktiga personligheten egentligen, internet-personligheten eller verklighets-personligheten? :confused: )
Jo självklart :) jag försöker så gott det går att inte låta som jag drar alla, eller ens många, över samma kam :D Vet ju att det finns personer här på kolo som jag säkert har en klockren uppfattning av hur de är irl, medans det finns andra jag säkert tror mej ha en klockren uppfattning om men som missstämmer mer eller mindre.

Bra fråga :D båda är ju personligheten men alla personlighetsdrag framgår inte på samma sätt på internet är min erfarenhet. Man kan inte heller läsa av kroppsspråk/(o)säkerhet i rösten och kan därmed uppfatta vissa som självsäkrare än de i verkligheten är osv.

Tror somsagt man får en bra/mkt bra uppfattning men inte en helhet =)

jwzrd
2006-03-26, 21:26
Kan du förklara vad det är jag tror på ett annat sätt, för jag förstår inte vad du menar?

Jag tror, som Baan säger, att det snarare är du som blandar ihop personlighet med något annat. Jag ser det du säger men tycker som sagt inte att det är samma sak. Din personlighet är det du är, även om du inte skulle säga något nödvändigtvis. Typ summan av andra bild av dig, vad man kan vänta sig av dig, vad man vet att du ogillar hos andra och vad man gillar hos dig. Allt annat än att du tycker att skänkandet av pengar till svältande barn är behjärtansvärt.

Helena B
2006-03-26, 21:26
du blandar ihop åsikter med personlighet, kopplingen är inte så direkt.

Gör jag, det var isf inte meningen. Fast det är väl klart att åsikter har med ens personlighet att göra.

jwzrd
2006-03-26, 21:32
Gör jag, det var isf inte meningen. Fast det är väl klart att åsikter har med ens personlighet att göra.

Berätta hur så att vi förstår.

Princy
2006-03-26, 21:32
Jo självklart, jag försöker så gott det går att inte låta som jag drar alla, eller ens många, över samma kam :D Vet ju att det finns personer här på kolo som jag säkert har en klockren uppfattning av hur de är irl, medans det finns andra jag säkert tror mej ha en klockren uppfattning om men som missstämmer mer eller mindre.

Bra fråga :D båda är ju personligheten men alla personlighetsdrag framgår inte på samma sätt på internet är min erfarenhet. Man kan inte heller läsa av kroppsspråk/(o)säkerhet i rösten och kan därmed uppfatta vissa som självsäkrare än de i verkligheten är osv.

Tror somsagt man får en bra/mkt bra uppfattning men inte en helhet =)

Ja precis. :D Men om man nu skulle förespråka personligheten på internet, så kanske kroppsspråk och dålig självkänsla gör att den riktiga personligheten inte uttrycks rättvist i verkligheten. :angel:

jwzrd
2006-03-26, 21:35
Okej jag tror att jag förstår vad du menar. Men som jag skrev så tycker jag att åsikter har med ens personlighet att göra. Det är en del av byggnadsmaterialet som din personlighet består av. Iaf spela roll!

Jag tycker inte att det är så helt enkelt. :)

Baan
2006-03-26, 21:35
Gör jag, det var isf inte meningen. Fast det är väl klart att åsikter har med ens personlighet att göra.

Bildar man en uppfattning av personen i fråga från åsikter så handlar det ju i princip bara om fördommar man har om folk med just dom åsikterna. Jag tycker det säger mer om personen hur denne framför sin åsikt och hur man diskuterar/debatterar vidare i frågan, även om det inte säger mycket mer än om hur personen är som debattör.

Diana
2006-03-26, 21:35
Det är bra mycket lättare att se hur någon är (och inte är) i en sån här tråd när ett gäng direkt antingen dammar ut en svår/farlig bild eller direkt drar ut brasklappar om vad dom framförallt inte är.
men vilken typ är du själv egentligen? Tror du att din egen bild stämmer överens med den som andra får av dig?

Det var ju själva meningen med tråden att svara på hur man egentligen är(så hur man inte är hänger ju direkt ihop) vs. hur man tror att andra uppfattar en. Om folk säger att dom är farliga kanske dom är det :laugh: man kan ju inte gå runt och misstro alla.

Genom sejsjälv känner man andra :)

Trance
2006-03-26, 21:37
Jag håller med HelenaB.

Helena B
2006-03-26, 21:39
Bildar man en uppfattning av personen i fråga från åsikter så handlar det ju i princip bara om fördommar man har om folk med just dom åsikterna. Jag tycker det säger mer om personen hur denne framför sin åsikt och hur man diskuterar/debatterar vidare i frågan, även om det inte säger mycket mer än om hur personen är som debattör.

Okej nu tror jag att jag förstår och jag antar att det är detta som jwzrd försöker få mig att förstå också? Men ni pratar om hur andra ser en inte hur man själv väljer att visa en speciell sida, eller? Det var det senare jag trodde att jag uttrycket min åsikt om, men det kanske var fel då.

jwzrd
2006-03-26, 21:39
Jag håller med HelenaB.

Ska vi tolka det som att din bild av din personlighet är att du är en enda ledande fråga i ett resonemang utan några poänger? :)

Princy
2006-03-26, 21:41
Bildar man en uppfattning av personen i fråga från åsikter så handlar det ju i princip bara om fördommar man har om folk med just dom åsikterna. Jag tycker det säger mer om personen hur denne framför sin åsikt och hur man diskuterar/debatterar vidare i frågan, även om det inte säger mycket mer än om hur personen är som debattör.

Intressant tanke. Åsikter kommer och går ju faktiskt, och de härstammar nog ofta från andra människor. Det säger ju mycket om människan, men personligheten snarare tar in, bearbetar och uttrycker åsikter.

Baan
2006-03-26, 21:43
Intressant tanke. Åsikter kommer och går ju faktiskt, och de härstammar nog ofta från andra människor. Det säger ju mycket om människan, men personligheten snarare tar in, bearbetar och uttrycker åsikter.

Jag får lov att säga att jag förenklat lite. Är man en bra debattör kanske man kan vara kall och styra sina känslor och på så sätt egentligen dölja lite sin egen personlighet (fast då kanske man är rätt lugn och kall som person). Å andra sidan är det svårt säga vad en bra debattör är, finns ju en del som gapar och är väldigt agressiva men ändå lyckas övertyga folk. Så visst kan man få ut något även av rena debatter, speciellt om man får fram lite känslor, men jag tror inte det ger någon komplett bild.

Trance
2006-03-26, 21:44
Ska vi tolka det som att din bild av din personlighet är att du är en enda ledande fråga i ett resonemang utan några poänger? :)

Anser du med andra ord att jag är snygg?

Hrm, ja jag vet att jag har ett halvjobbigt sätt att resonera. Men det fungerar i många fall. Det är klart ens åsikter är en del av ens personlighet tillsammans med allt annat. Ser ingen som helst anledning att det skulle vara separerat på något sätt.

Diana
2006-03-26, 21:50
Ja precis. :D Men om man nu skulle förespråka personligheten på internet, så kanske kroppsspråk och dålig självkänsla gör att den riktiga personligheten inte uttrycks rättvist i verkligheten. :angel:
Iofs.. det stämmer ju :thumbup: svårt att definiera va fan personlighet är isf :D jag anser att en människas fysiska samspel med andra människor/svagheter/osäkerheter är en del av personligheten.. och inte nåt som håller tillbaka 'det rätta jaget'.. och dessa svagheter och rädslor visar sej ju hos en del mkt tydligare irl.. därför kan det i en del fall vara irl-personligheten som är den mer riktiga imo.

Helena B
2006-03-26, 21:51
jwzrd: Jag vill inte vara jobbig, jag försöker bara förstå vad du menar.


Originally Posted by Metal_boy_
Tror du har fel jwiener. Jag t.ex är min egen person till nära vänner på msn. Det är endast då jag är mig själv på internet. Annars sitter jag bara och flammsar och säger saker som aldrig skulle komma ur min mun annars. Jag är någorlunda allvarlig ibland, men även då kan jag spralla till det.

Dessutom brister din teori om en del rykten stämmer angående medlemmar som är riktiga fjollor IRL mot hur pratglada dom är på Brädan. Säger inte att det är nått fel isf, men jag tror faktiskt att man lätt kan undvika att avslöja sin personlighet på ett sketet forum.


Originally Posted by Helena B
Jag tror det är svårt att inte låta sin personlighet komma fram. Jag tror att det är mer så att man visar en sida mycket mera än vad man gör irl. Ta dig som exempel du säger att du flamsar mycket här, men det betyder inte att du inte flamsar irl. Det gör du fast inte lika extremt, förstår du vad jag menar? Du väljer att visa den sidan av dig mer extremt här än irl.


Originally Posted by Metal_boy_
Jag har inte sagt att dom tror det heller (även om det verkar finnas en del med den attityden att dom vill förmedla hur dom förtvivlat verkar tro det). men dom vet heller inte hur jag är IRL. Att man speglar en sjuk sida man har för att man finner nöje i det är inte hela personligheten.


Originally Posted by jwzrd:
Kolla, det jag försöker säga är att det du visar/är här är en ärlig bild TROTS att du inte beter dig exakt lika IRL. Det är en del av dig att göra och vara det du är här.Det handlar inte, som Helena B verkar tro, om att hennes åsikter i klass med Usch-barnen-svälter-i-afrika eller ffs-rädda-skogen-i-brasilen. Det är inte personligheten. Det är bra mycket lättare att se hur någon är (och inte är) i en sån här tråd när ett gäng direkt antingen dammar ut en svår/farlig bild eller direkt drar ut brasklappar om vad dom framförallt inte är.


Vad jag inte förstår är hur jag blandar ihop åsikter med personlighet. Vilket inlägg är det du syftar på?

Princy
2006-03-26, 21:53
Jag får lov att säga att jag förenklat lite. Är man en bra debattör kanske man kan vara kall och styra sina känslor och på så sätt egentligen dölja lite sin egen personlighet (fast då kanske man är rätt lugn och kall som person). Å andra sidan är det svårt säga vad en bra debattör är, finns ju en del som gapar och är väldigt agressiva men ändå lyckas övertyga folk. Så visst kan man få ut något även av rena debatter, speciellt om man får fram lite känslor, men jag tror inte det ger någon komplett bild.

Jo, men förenklingar är bra ibland. :thumbup: Frågan är ifall ens förmåga att debattera eller uttrycka sig verkligen speglar ens personlighet. Det är ju faktiskt också inlärt på sätt och vis. Men ett inlärt beteende kanske inte heller är att förakta?

Baan
2006-03-26, 22:02
Jo, men förenklingar är bra ibland. :thumbup: Frågan är ifall ens förmåga att debattera eller uttrycka sig verkligen speglar ens personlighet. Det är ju faktiskt också inlärt på sätt och vis. Men ett inlärt beteende kanske inte heller är att förakta?

Skulle säga att debattförmågan indirekt kan säga något om en person, man kan anta för sakens skull att en konflikträdd person förmodligen inte ger sig in på en debatt, särskilt i en debatt där man kan räkna med att ha en orginell åsikt. Det är klart att det beror på debattnivån, jag är säker på att man skulle kunna föra en steril debatt som inte säger något om någons personlighet, händer väl kanske inte alltför ofta här, folk blir ganska upprörda vilket ämne det än är :)

Princy
2006-03-26, 22:20
Skulle säga att debattförmågan indirekt kan säga något om en person, man kan anta för sakens skull att en konflikträdd person förmodligen inte ger sig in på en debatt, särskilt i en debatt där man kan räkna med att ha en orginell åsikt. Det är klart att det beror på debattnivån, jag är säker på att man skulle kunna föra en steril debatt som inte säger något om någons personlighet, händer väl kanske inte alltför ofta här, folk blir ganska upprörda vilket ämne det än är :)

Det är lite klurigt det där, det går ju att analysera i all oändlighet. :) Kanske skiljer sig också beteendet att vara konflikträdd mellan internet och verkligheten. På internet kanske det har att göra med en själv som person, medan det i verkligheten förknippas med specifika personer som man inte vill konfronteras med.

Sedan kan man ju fundera vidare med ifall det att vara konflikträdd är något negativt (rädd = negativ antydan), och ifall man istället borde döpa om det till konfrontations-skicklig. ;) Och tänk om internet egentligen är verkligheten?

:D

Slartibartfast
2006-03-26, 22:41
Orkar inte läsa tråden, men Jwzrd har rätt i alla fall.

Jag är snygg och har bra fysik. jag behöver inte ha rätt också.

mangemani
2006-03-26, 22:46
sett från min sida så skulle jag nog säga att jag är densamma(förutom vissa sidor som jag ej har haft nått behov av att visa här),men sett från andra mäniskors ögon,så är jag nog inte lika skulle jag tro.

Sniggel
2006-03-26, 22:55
Jag är nog ganska hemlig och svår att lära känna.

Helgon1
2006-03-26, 23:23
Folk ser nog mig som en glad prick, skrattar ofta och tycker att det är kul att få andra att skratta.
Jag har skum humor, på nätet kan man balla ur och skriva som man vill, men i verkligheten får jag hålla igen på min ironiska humor, eftersom jag ofta blir missförstådd.

Jag läser Larson! (för er som vet vad det är för tidning- då vet ni vad jag har för humor)

Jag tror inte att jag är modigare på nätet än i verkligheten. Man måste våga stå för vad man är- oavsett om man syns eller inte :cool:

Yankeee
2006-03-27, 05:05
Vad ni tjafsar om detaljer. Ok, alla är samma personer irl och på nätet, men vissa visar helt andra sidor av sig själva på nätet, vissa uppfattas som helt andra personer på nätet. Kanske just för att andra sidor av en själv dominerar på nätet.

mangs
2006-03-27, 07:23
Hmm, så många som säger att man är någon helt annan person på internet. Men är det inte så att man är mer "sig själv" helt enkelt? Och visar mer av sin personlighet? Så är det iallafall för mig, på internet säger jag det jag tycker och tänker helt enkelt - vilket jag ofta inte gör irl.


+ quotes på alla JWZRDs inlägg.

Jag tror att dessa herrar ligger närmast sanningen i denna tråden.

Jag tror att man beroende på person väljer att visa vissa eller alla delar av sin personlighet både här och i verkligheten. Dvs vissa visar upp allt både här och i verkliga livet medan andra tar ut valda delar och visar upp.

Tex kan det vara så att vissa vågar säga saker eller visa upp sidor här på Kolo som de inte visar upp IRL medan andra är sig själva med sina kompisar och bara visar upp en mer ytlig sida här.

Dock är alla dessa delar av ens egen personlighet.

Sitter man tex och bara skriver en massa skit och plumpa skämt här medan man är seriös i verkliga livet så är det nog så att man är både och men man väljer att spela ut de olika delarna i olika forum.

Om jag tar mig själv så har jag aldrig utgett mig för att vara någon annan än den jag är varken i nätet eller verkligheten men problemet är att jag här inte alltid lusläser allt eller har så mycket tid att ge mig in i debatter som jag har i verkliga livet. Kan ibalnd tycka det känns meningslöst att ge sin åsikt när 57 andra redan gjort det och ens egen ståndpunkt försvinner i havet.

Perscitus
2006-03-27, 08:12
Jag är mig själv, och något annat kan man inte vara tror jag som jwzrd säger. Ska man vara någon annan krävs ingående planering före postning av varje inlägg, för att analysera ståndpunkt, formuleringar, vilken information man lämnar ut osv. för att verkligen fabricera en personlighet så det inte går att genomskåda.

Dock är jag betydligt mer ohämmad på internet, just därför att det är så roligt att prova på det man inte riktigt gittes i det verkliga livet. Det behöver inte vara respektlöst, för jag tror åtminstone att de flesta sunda individer inte tar vad som sägs på ett forum lika seriöst som i verkligheten. Det enda tillgjorda hos mig på Kolozzeum är att jag är mån om att inte lämna ut information om mig så att man enkelt kan identifiera mig, för då kan jag inte vara ohämmad lika risklöst längre. :)

stahlberg
2006-03-27, 12:29
Jag tror inte man kan ha en annorlunda personlighet i ett internet-forum än IRL.

Däremot är det så att alla människor spelar olika roller - visar upp olika delar av sin personlighet - i olika sammanhang, både på internet och IRL. Varje människa spelar delvis olika roller på arbetet, i skolan, i familjen, i träningssalen, tillsammans med goda vänner, hos svärmor eller på internet.

De viktiga delarna av ens personlighet - t.ex känslor, värderingar - är dock desamma hela tiden, även om man väljer att visa dem (eller inte visa dem) beroende på sammanhanget.

När vi skriver på kolozzeum avslöjar vi vår personlighet, men vi spelar precis som överallt annanstans vår egen roll här. Det som sätter gränser för vad vi visar här är bl.a att det är svårt att visa känslor samt att vi bara har det skrivna språket som uttrycksmedel. Å andra sidan kan vi fritt uttala våra åsikter utan att behöva se andra i ansiktet (eller riskera att få på käften) när vi skriver här. Detta ger en möjlighet (som alla säkert inte utnyttjar) att vara mera uppriktig och frispråkig på kolo än IRL.

För egen del tar jag (IRL) det mesta i livet med en klackspark. När det gäller sådnat jag bryr mig om är jag dock seriös. Jag är självsäker och pratsam. Jag är skicklig på att få igenom mina förslag, och är mera diplomatisk IRL än här. Jag är dock också mera humörmänniska, och är jag på dåligt humör är jag betydligt mindre diplomatisk. Jag struntar IRL i många frågor, som jag gladeligen debbatterar här. Detta beror på att kolo är ett tidsfördriv, och att jag kan delta i debatter också om sådant som egentligen inte intresserar mig om jag en gång är inloggad. IRL är jag rationell, blir sällan styrd av överdrivna känslor, och ju besvärligare situation jag hamnat i desto lättare har jag att hålla huvudet kallt. Men i grund och botten är jag samma person här som IRL (lika mossig skulle de som ogillar mig säga).