handdator

Visa fullständig version : Mircrosoft Equation Editor


liQ
2006-03-26, 17:32
Jag har sett att flera Words har den här programmet, men på min Word så har jag den icke :(
Går det att ladda ner på nåt sätt eller?
Jag har Microsoft Office XP Standard Version 2002.
Eller måste jag helt enkelt köpa en ny version?
Iofs bleeh

Gripparn
2006-03-26, 17:55
Jag har word 2003 och då gick det att installera det från skivan.

liQ
2006-03-26, 17:57
Jag har word 2003 och då gick det att installera det från skivan.

Hm då kanske man måste ha WORD 2003 eller?
vad säger ni andra?

The_RobRoy
2006-03-26, 18:10
Design.Sciene.MathType.v5.1 har jag, testa och tanka det.

Palm
2006-03-26, 20:23
LaTeX är det enda som fungerar om man ska skriva text som innehåller lite formler. Kanske tar ett par timmar att komma igång och lära sig grunderna, men det är det värt. Formelskrivandet går mycket smidigare och man slänger lätt in snygga tabeller m.m. Resultatet blir så vackert att den mest härdade stilpolis börjar gråta.

Vimpyboy
2006-03-26, 20:29
Jag kör Word 2007. Finns ett jävligt bra stöd för ekvationer där.

The_RobRoy
2006-03-26, 20:37
LaTeX är det enda som fungerar om man ska skriva text som innehåller lite formler. Kanske tar ett par timmar att komma igång och lära sig grunderna, men det är det värt. Formelskrivandet går mycket smidigare och man slänger lätt in snygga tabeller m.m. Resultatet blir så vackert att den mest härdade stilpolis börjar gråta.

ähh tycker allt att en utökad equation editor funkar fint, om man inte ska orera vilt i formlernas värld.

liQ
2006-03-26, 21:03
Jo Precis Editor..funkar alldeles utmärk sist jag andvände den.
Tror Match är en uppdatering. Latex låter som ett projekt, vart får man tag i det?
annars får jag helt enkelt köpa en ny office..
NÅVÄL

Noodles
2006-03-27, 10:24
Om jag minns rätt är Equation Editor sällan förvald bland komponenterna som ska installeras. Det är nog bara att lägga till den via Offices installationsprogram. Sedan heter den kanske något annat än Equation editor, det verkar ändras.

Vad gäller LaTex har jag oftast använt det senaste åren. Å andra sidan tog det rätt mycket övning för att jobba lika snabbt där som i Office. Formlerna går ofta snabbare att skriva i LaTex men mer ovanliga tecken kräver tillgång till en kommandoreferens. Tiden att skriva formlerna kan därför bli längre än motsvarande i Office. Ska man bara skriva enstaka ekvationer är Offices variant klart bättre. Skriver man regelbundet saker som innehåller formler kan det (ibland) vara värt att lära sig LaTex.

adde
2006-03-27, 10:37
Jo Precis Editor..funkar alldeles utmärk sist jag andvände den.
Tror Match är en uppdatering. Latex låter som ett projekt, vart får man tag i det?
annars får jag helt enkelt köpa en ny office..
NÅVÄL

Skaffa winedt och MiKteX (eller om det är MiTeX?). Rätt enkelt att komma igång om man tex kan html eller nått annat "markup language"

hio
2006-03-27, 10:52
http://math.nie.edu.sg/wlng/teaching/ecm101/Equation/index.htm

boinnk
2006-03-27, 11:28
Jag har sett att flera Words har den här programmet, men på min Word så har jag den icke :(
Går det att ladda ner på nåt sätt eller?
Jag har Microsoft Office XP Standard Version 2002.
Eller måste jag helt enkelt köpa en ny version?
Iofs bleeh

Som någon sa så brukar det inte vara med bland de förvalda alternativen. Vet dock inte om denna sidan gäller för Office XP standard, men det skadar ju inte att testa.

http://www.wellesley.edu/Computing/WinXP/Equation_Editor/equation_editor.html