handdator

Visa fullständig version : Annorlunda axelproblem?


Forest
2002-10-28, 21:40
Jag har varit krasslig ett tag och inte junnat träna som jag brukar. Plötsligt, (efter en hel veckas vila) fick jag ont i båda axlarna. Vad är det frågan om? det känns som om jag sovit för tungt på den :notme: Jag sover med armen sträckt snett uppåt under kudden. Nu gör det ordentligt ont om jag försöker lägga armen så... Mest problem med höger men även vänster har symptom.

Jag har aldrig tidigare haft några som helst problem med axlarna.

Körde ett helkroppspass igår, lite försiktigt eftersom förkylningen fortfarande sitter i. Det gör ont i axlarna när jag sträcker de uppåt så det funkar inte med chins. Marklyft inga problem och bänk nästan utan problem.

Är det någon som känner igen detta?

AnderssoN
2002-10-29, 09:05
Är absolut ingen expert (som du vet), men kan det ha något att göra med själva sjukdomen du haft? Det är nog lätt hänt att man, när man är sjuk, kan få ont lite överallt om man t ex ligger fel i sängen. Kroppen är försvagad och då kan det räcka med att man ligger för länge i en och samma ställning för att man ska få ont.

Har själv upplevt att en lätt sträckning kan bli värre än den borde vara när man är krasslig.

Mitt heta tips är att inte ligga med armarna snett uppåt och få tyngden över axelpartiet, och se om det sakta börjar gå över.

Hoppas att det löser sig...

Forest
2002-10-29, 14:52
Jag har också märkt att träningsvärk blir sju resor värre med en infektion i kroppen. Det kan med andra ord ligga något i vad du säger.

Det bli sakta bättre även om det är svårt att inte peta in armen under kudden i sömnen :nono:

Frank
2002-11-02, 11:23
Tja ba!

Med tanke på att du vilade i en hel vecka innan du fick ont i axlarna så kan det vara tecken på överträning. Vidare så tycker jag inte att du ska belasta dina axlar om du känner fortfarande av smärtan. Kolla upp det med sjukgymnast eller läkare så att skadan inte blir kronisk med tiden, det kan ju faktiskt vara värre än vad du tror, så mitt råd gissa dig inte fram, särskilt när du inte har haft problem med axlarna förut.

Ha det!

Frank

gasoliner
2002-11-02, 14:34
Tjena Forest!
precis samma symtom som min högeraxel,
nu är det ju ofta som div.axelskador gör sig påminda när du har armarna över axelhöjd,men jag tror det är överträning+en infektion som antagligen tillkom under den"krassliga"perioden"

i mitt fall hamnar supraspinatus
se länk (http://eduserv.hscer.washington.edu/hubio553/atlas/103.html) i kläm när jag sover med armen sträckt uppåt,har nu försökt vänja mig av med problemet..får se hur det går.
iallafall uppstår små blödningar som när du har en infektion i kroppen kan ta åt sig detta och vips har du en inflammerad supra!

det är det som är mitt problem enligt läkaren,hoppas du får rätsida på axlarna!

MVH //Gassy