handdator

Visa fullständig version : Internetdejting


hum
2006-03-26, 16:46
Jo jag verkar ju behöva en ny partner (:D)

Nej men hur funkar det där egentligen? Jag har aldrig raggat på internet.

Hur gör man? Vart då? Har ni gjort det? Hur gick det?

Röda_Lacket
2006-03-26, 16:48
Jag har gjort det med kasst resultat *grr* Ungefär som på krogen fast 10gg mer desperata killar att konkurera med.

Åse Columbus
2006-03-26, 16:49
hehe!!!

träffade mitt ex via nätet...det höll i 5 år....o han e nu min bästa vän!

Visst funkar det...men det kräver lite jobb o tid ...o sen finns det mycket oseriösa människor på de olika sajterna...

www.motesplatsen.se
www.singelty.se
www.passagen.se


annars kan du ju googla dig fram.....finns massor!

HenrY
2006-03-26, 16:50
Har skickat PM till Jense med länk till denna tråd, han är nämligen expert på ämnet och bör kunna komma med några riktigt bra tips på hur man går tillväga!

Kwon
2006-03-26, 16:59
Jo jag verkar ju behöva en ny partner (:D)

Nej men hur funkar det där egentligen? Jag har aldrig raggat på internet.

Hur gör man? Vart då? Har ni gjort det? Hur gick det?

Skicka PM här på Kolo (till Metal_boy, jense etc)

Bolio
2006-03-26, 17:04
Regga dig på random community där sådant försigår och ragga på.

Yankeee
2006-03-26, 17:05
Du kan väl ragga på kolo?

Ryska_raketen
2006-03-26, 17:06
www.lunarstorm.se ?

hum
2006-03-26, 17:31
Regga dig på random community där sådant försigår och ragga på.

Vad då? Lunarstorm? Vore ju skoj om det fanns tjejer över 16 års ålder..

Har surfat runt på lite spray date osv och det sög faktiskt, haha.

Cilia
2006-03-26, 17:38
fördelen är väl att man kan dra utan att behöva säga ngt?

Pipphirana har väl en del erfarenhet med om jag har förstått det rätt.

Jag har inte riktigt gjort det själv men studerat en del fast inte på svenska sidor. Jagär kass på att hitta svenska sidor, vet inte varför riktigt.

en annan fördel är att man inte går på utseendet utan på personligheten. Det tycker jag generellt är fördelen med internet. Nackdelen är att man kan ljuga men det kan man i verkliga livet med.

Jag tycker generellt inte att det är ngn skillnad på nätet mot verkliga livet oavsett vad det handlar om


edit
Spannkeeee funkar det för dig att ragga på kolo?

Kwon
2006-03-26, 17:39
Vad då? Lunarstorm? Vore ju skoj om det fanns tjejer över 16 års ålder..

Har surfat runt på lite spray date osv och det sög faktiskt, haha.

Ganska kul, jag var inne o kollade på spraydate för ett par år sen, och vem hittade jag där om inte en tjej jag hade varit tillsammans med för många år sen! :)

Hade inte snackat med henne på många år, så hittar man henne på spraydate! :laugh:

Förutom spraydate finns det väl fler datesidor för äldre? (16+)

Fanns någonting som hette lunchdate.nu förut också.

Ryska_raketen
2006-03-26, 17:39
Det kan väl säkert vara kul att träffa grisen i säcken.

Tigerkotten
2006-03-26, 17:44
Vilken ålder på tjejer är du ute främst efter då?

Hur det går till är väl rätt enkelt, om du vill ta de lugnt eller vara rätt framåt.

Säg hej, prata liten stund, säg att du hellre pratar via telefon den via datorn och ber henne ge sitt nr till dig. Plinga, prata liten stund, bestäm tid och plats att ses på.


Det finns en del äldre på lunarstorm om du nu vill prata där, bara söka upp folket :)

Annars för yngre folk så är det väl just www.lunarstorm.se och www.playahead.com som gäller.

Jag gillar inte sidor som www.match.com www.motesplatsen.se som vill ha pengar för att man ska kunna skriva till varandra ( kan gå skriva till varandra ett par dagar gratis osv).

Slartibartfast
2006-03-26, 17:45
en annan fördel är att man inte går på utseendet utan på personligheten. Det tycker jag generellt är fördelen med internet. Nackdelen är att man kan ljuga men det kan man i verkliga livet med.

Jag har hängt här i några år nu och jag kan inte säga att jag vet nånting om någons personlighet utgående från vad de skrivit här. Man måste nog kommunicera mellan fyra ögon innan man kan dra några slutsatser.

H.Emanuel
2006-03-26, 17:50
Jag hade chattkontakt med en kvinna ett tag, och så bestämde vi att vi skulle ses. Vi hade kommit så långt att vi utbytt telefonnummer.Hon bodde en bit bort, så jag fick ta pendeln till en station och byta där för att åka i en annan riktning. Vi hade alltså bestämt att ses på stationen i närheten av hennes hem. Resan tog ca en timme och tjugo minuter enkel väg. Hon skulle vara klädd i en senapsfärgad (?) kavaj och skulle stå vid spärrarna.

När jag så klev av på anvisad station och gick mot utgången stod där mycket riktigt en kvinna med senapssgul kavaj. Bara det att hon tvärvände och sprang mot utgången. Jag minns att hennes handväska slog emot mötande människor. De muttrade mycket besvärat åt hemmes försvinnande ryggtavla.
Först tänkte jag att det var nog inte hon, så jag avvaktade tills två tåg passerat. Då insåg jag faktum.
Väl hemma igen så ringde jag henne. Då det var krångel med pendeln så hade hemresan tagit mer än två timmar.
"VAR det dig jag såg, som sprang iväg vid spärrarna?"
"Ehhrm...", började hon. "Ja. Ursäkta, men...Ja, Jag såg direkt att du inte var min typ"

Cilia
2006-03-26, 17:50
Jag har hängt här i några år nu och jag kan inte säga att jag vet nånting om någons personlighet utgående från vad de skrivit här. Man måste nog kommunicera mellan fyra ögon innan man kan dra några slutsatser.
Det gör jag ganska mycket faktiskt
Jag är ganska bra på att analysra hur folk är och har sällan fel.
Ibland tar det längre tid att få en bild av en människa men det går inte att dölja.
Det är väldigt svårt att fejka en personlighet är min erfarenhet även online.

Tigerkotten
2006-03-26, 17:50
Jag har hängt här i några år nu och jag kan inte säga att jag vet nånting om någons personlighet utgående från vad de skrivit här. Man måste nog kommunicera mellan fyra ögon innan man kan dra några slutsatser.

tsss, man märker ju rätt mycket hur personer är. Om dom är skämtsamma, tråkiga, stela, avslappnaa osv.

Msna med en person så ser man ännu lättare hur en person verkar vara.

Men självklart kan man ta fel ang personer också, jag tror att t ex du är rätt tråkig person i verkligheten och rätt stel och möjligen rätt dyster.

Men som sagt jag kan ta fel :D

Kwon
2006-03-26, 17:51
Precis, det är svårt att veta.

I verkligheten tycker Slarti kanske inte ens om Brad Pitt.

Slartis Brad Pitt-mani är bara en "grej" han kör med här på Kolo.

Man vet aldrig! :)

Tigerkotten
2006-03-26, 17:52
När jag så klev av på anvisad station och gick mot utgången stod där mycket riktigt en kvinna med senapssgul kavaj. Bara det att hon tvärvände och sprang mot utgången. Jag minns att hennes handväska slog emot mötande människor. De muttrade mycket besvärat åt hemmes försvinnande ryggtavla.
Först tänkte jag att det var nog inte hon, så jag avvaktade tills två tåg passerat. Då insåg jag faktum.
Väl hemma igen så ringde jag henne. Då det var krångel med pendeln så hade hemresan tagit mer än två timmar.
"VAR det dig jag såg, som sprang iväg vid spärrarna?"
"Ehhrm...", började hon. "Ja. Ursäkta, men...Ja, Jag såg direkt att du inte var min typ"

Elakt :/ Men då visste du iaf det, hade ni inte visat kort på hur ni såg ut?

Kwon
2006-03-26, 17:52
tsss, man märker ju rätt mycket hur personer är. Om dom är skämtsamma, tråkiga, stela, avslappnaa osv.

Msna med en person så ser man ännu lättare hur en person verkar vara.

Men självklart kan man ta fel ang personer också, jag tror att t ex du är rätt tråkig person i verkligheten och rätt stel och möjligen rätt dyster.

Men som sagt jag kan ta fel :D

Folk kan faktiskt vara jättetråkiga i verkligheten.

Slarti kanske inte är så "helylle" som han verkar vara här heller, han är egentligen en sadistisk bankrånare etc med skumma sexuella läggningar

H.Emanuel
2006-03-26, 17:53
Elakt :/ Men då visste du iaf det, hade ni inte visat kort på hur ni såg ut?
Haha, nej

Tycker det är rätt lustig bara

Tigerkotten
2006-03-26, 17:53
Folk kan faktiskt vara jättetråkiga i verkligheten.

Slarti kanske inte är så "helylle" som han verkar vara här heller, han är egentligen en sadistisk bankrånare etc med skumma sexuella läggningar

Mycket möjligt vem vet :) The secret is out there!

Kwon
2006-03-26, 17:54
Haha, nej

Tycker det är rätt lustig bara

Hade ni skickat varandra bilder innan hade ni ju undvikit detta!

Datorer kan vara jäkligt bekväma och användbara om man inte orkar skicka via snailmail (riktig post).

Tigerkotten
2006-03-26, 17:55
Haha, nej

Okej det är verkligen ett _måste_ enligt mig.

Jag har träffat 5 tjejer från nätet tror jag, hookat upp med 4st på något sätt. Egentligen borde det vara 5 men jag var alldeles för feg den gången :D

Yankeee
2006-03-26, 17:55
När jag så klev av på anvisad station och gick mot utgången stod där mycket riktigt en kvinna med senapssgul kavaj. Bara det att hon tvärvände och sprang mot utgången. Jag minns att hennes handväska slog emot mötande människor. De muttrade mycket besvärat åt hemmes försvinnande ryggtavla.
Först tänkte jag att det var nog inte hon, så jag avvaktade tills två tåg passerat. Då insåg jag faktum.
Väl hemma igen så ringde jag henne. Då det var krångel med pendeln så hade hemresan tagit mer än två timmar.
"VAR det dig jag såg, som sprang iväg vid spärrarna?"
"Ehhrm...", började hon. "Ja. Ursäkta, men...Ja, Jag såg direkt att du inte var min typ"

:laugh:

Cilia
2006-03-26, 17:57
:laugh:
tycker du att det var kul?
jag tycker det var elakt gjort.
man får väl stå för vad man tycker och säga det istället för att springa.

Fed up
2006-03-26, 17:57
Klart det funkar. Jag har träffat typ 90% av mina partners på nätet, inkl. nuvarande. Har dock träffat dem på chatter där man har rätt specifika intressen (nuvarande tex på sxe.se för straight edge-typer alltså), så det har ju iten varit ställen man börjat hänga på för att ragga liksom.
Dock har min brorsa också träffat sin flickvän via internet, faktiskt lunarstorm tror jag (han är 29, hon 23...) och de väntar sitt första barn nu...

mini
2006-03-26, 17:57
Raggar man på communitys så behöver man ju inte stämma träff det första man gör. Man kan ju kommunicera på annat sätt också, typ pm osv. Visst lär man inte känna någon efter att man läst X antal inlägg, men man kan ju bli nyfiken på vem personen är.
Ragga är förresten ett astrist ord.

Helena B
2006-03-26, 17:58
Jo jag verkar ju behöva en ny partner (:D)

Nej men hur funkar det där egentligen? Jag har aldrig raggat på internet.

Hur gör man? Vart då? Har ni gjort det? Hur gick det?

Att spela ett onlinespel kan också vara ett sätt att träffa tjejer/killar. Jag har träffat två killar (inte samtidigt) som jag började chatta/spela med. Ena killen visade sig vara normal i början men efter två månader så blev han helt plötsligt högreligiös. Den andra killen var toppen, nackdelen där var eller är att han bor i Danmark.

Kwon
2006-03-26, 17:59
Det mest bizarra (jak måste berätta detta), är ett par (bekanta) som träffades över.... här kommer det.... COUNTERSTRIKE! Helsjukt imho! :)

Cstrike är ju inte direkt det bästa för att lära känna varandra om man säger så hehe

Men det blev ett seriöst förhållande! :thumbup:

Yankeee
2006-03-26, 17:59
tycker du att det var kul?
jag tycker det var elakt gjort.
man får väl stå för vad man tycker och säga det istället för att springa.

Klart det var elakt av tjejen, men ändock jävligt kul. Hur kan man inte skratta åt det?

Cilia
2006-03-26, 18:00
Att spela ett onlinespel kan också vara ett sätt att träffa tjejer/killar. Jag har träffat två killar (inte samtidigt) som jag började chatta/spela med. Ena killen visade sig vara normal i början men efter två månader så blev han helt plötsligt högreligiös. Den andra killen var toppen, nackdelen där var eller är att han bor i Danmark.
precis,utgångspunkten behöver inte vara att man ska hitta en partner men det händer precis som irl

hum
2006-03-26, 18:00
Vilken ålder på tjejer är du ute främst efter då?

Hur det går till är väl rätt enkelt, om du vill ta de lugnt eller vara rätt framåt.

Säg hej, prata liten stund, säg att du hellre pratar via telefon den via datorn och ber henne ge sitt nr till dig. Plinga, prata liten stund, bestäm tid och plats att ses på.


Det finns en del äldre på lunarstorm om du nu vill prata där, bara söka upp folket :)

Annars för yngre folk så är det väl just www.lunarstorm.se och www.playahead.com som gäller.

Jag gillar inte sidor som www.match.com www.motesplatsen.se som vill ha pengar för att man ska kunna skriva till varandra ( kan gå skriva till varandra ett par dagar gratis osv).

20-årsåldern. Aight, du verkar kunna det här ju. Ge mig lite vägledning! :thumbup:

H.Emanuel
2006-03-26, 18:00
tycker du att det var kul?
jag tycker det var elakt gjort.
man får väl stå för vad man tycker och säga det istället för att springa.
Hade det hänt någon annan hade jag garvat åt det direkt. Istället kan jag garva åt det nu. Nånstans ÄR det ju kul :)

Ryska_raketen
2006-03-26, 18:01
Jag hade chattkontakt med en kvinna ett tag, och så bestämde vi att vi skulle ses. Vi hade kommit så långt att vi utbytt telefonnummer.Hon bodde en bit bort, så jag fick ta pendeln till en station och byta där för att åka i en annan riktning. Vi hade alltså bestämt att ses på stationen i närheten av hennes hem. Resan tog ca en timme och tjugo minuter enkel väg. Hon skulle vara klädd i en senapsfärgad (?) kavaj och skulle stå vid spärrarna.

När jag så klev av på anvisad station och gick mot utgången stod där mycket riktigt en kvinna med senapssgul kavaj. Bara det att hon tvärvände och sprang mot utgången. Jag minns att hennes handväska slog emot mötande människor. De muttrade mycket besvärat åt hemmes försvinnande ryggtavla.
Först tänkte jag att det var nog inte hon, så jag avvaktade tills två tåg passerat. Då insåg jag faktum.
Väl hemma igen så ringde jag henne. Då det var krångel med pendeln så hade hemresan tagit mer än två timmar.
"VAR det dig jag såg, som sprang iväg vid spärrarna?"
"Ehhrm...", började hon. "Ja. Ursäkta, men...Ja, Jag såg direkt att du inte var min typ"


:D du borde fatta misstanke redan vid de senapsfärgade :D

Cilia
2006-03-26, 18:01
Hade det hänt någon annan hade jag garvat åt det direkt. Istället kan jag garva åt det nu. Nånstans ÄR det ju kul :)
jag har svårt att skratta åt just det.
tror det känns för personligt som om det lätt skulle kunna hända mig och hur det måste göra ont.

edit
raketen var ganska kul
jag tänkte lite samma sak
vem kom på färgen?

H.Emanuel
2006-03-26, 18:04
jag har svårt att skratta åt just det.
tror det känns för personligt som om det lätt skulle kunna hända mig och hur det måste göra ont.

edit
raketen var ganska kul
jag tänkte lite samma sak
vem kom på färgen?
Hon hade en sån sa hon, men brukade inte använda den. Hon tyckte det var en bra grej för att jag skulle kunna identifiera henne. Men i efterhand har jag tänkt att hon varit smartare om hon haft en helt annan jacka, sedan insett att jag var fel typ och bara gått och sen låtit det rinna ut i sanden.

jakke
2006-03-26, 18:04
Det mest bizarra (jak måste berätta detta), är ett par (bekanta) som träffades över.... här kommer det.... COUNTERSTRIKE! Helsjukt imho! :)

Cstrike är ju inte direkt det bästa för att lära känna varandra om man säger så hehe

Men det blev ett seriöst förhållande! :thumbup:
jag har en kompis som träffade en tjej i Star Craft..

Tigerkotten
2006-03-26, 18:06
20-årsåldern. Aight, du verkar kunna det här ju. Ge mig lite vägledning! :thumbup:


Tycker inte det är fel alls med playahead eller lunar för den åldern, mest folk i den åldern på sådana communitys. Men om du kanske e efter mera seriösa saker så borde du nog regga dig på en sida där det kostar för göra vissa saker. Men det är mest communitys med folk som e äldre om du frågar mig.

Menar t ex, http://www.singelty.se/ Gratis medlem får skriva 1gästbokinlägg och 5mail per dag som gratis medlem. Sidan ser f ö ut som motesplatsen mycket. Medans playahead och lunarstorm så kan du skriva hur mycket du vill till folk, bara lite extra funktioner som man kan få om man väljer betala. Som byta kort oftare (lunar) eller hamna före kön (playahead) och sedan funktion som att man får mera bilder osv.


Iaf spana runt lite på playahead eller lunar hade jag iaf gjort för den åldern :) Men som jag sa, om du e efter mera seriöst kanske du borde söka till annan sida. Men lunar,playahead kan säkert funka bra för seriöst också :)

H.Emanuel
2006-03-26, 18:06
Det finns par som träffats via Betapet.com

Kwon
2006-03-26, 18:07
jag har en kompis som träffade en tjej i Star Craft..

En tjej jag känner körde ett MMORPG, träffade en snubbe där och åkte till USA!

En annan tjej hon flyttade till UK efter att ha träffat en snubbe över...PlanetSide! :D

Så, ja, visst går det över internet!

Ganska otippat att de träffas över lir ist för tex spraydate-sites dock! :thumbup:

Helena B
2006-03-26, 18:07
Hade det hänt någon annan hade jag garvat åt det direkt. Istället kan jag garva åt det nu. Nånstans ÄR det ju kul :)

Härligt att du kan bjuda på dig själv. Men jag tycker det var ganska elakt av henne att göra så.

H.Emanuel
2006-03-26, 18:08
Härligt att du kan bjuda på dig själv. Men jag tycker det var ganska elakt av henne att göra så.
Omoget skulle jag säga. Vuxen kvinna och allt. Anledningen till att jag inte gräver ned mig är vetskapen om att jag är bäst :D

Kwon
2006-03-26, 18:08
Härligt att du kan bjuda på dig själv. Men jag tycker det var ganska elakt av henne att göra så.

Elakt och elakt, det var bara ännu en som hade problem med att möta konflikter.

Det var enklare för henne att fly fältet än att behöva förklara eye to eye.

Det var alltså inte illvilja (nu skall jag skada Emanuel) som hennes flykt grundade sig på utan hennes rädsla för konflikt.

H.Emanuel
2006-03-26, 18:10
Elakt och elakt, det var bara ännu en som hade problem med att möta konflikter.

Det var enklare för henne att fly fältet än att behöva förklara eye to eye.

Det var alltså inte illvilja (nu skall jag skada Emanuel) som hennes flykt grundade sig på utan hennes rädsla för konflikt.
Precis mina tankegångar. Kwon :thumbup:

Helena B
2006-03-26, 18:11
Elakt och elakt, det var bara ännu en som hade problem med att möta konflikter.

Det var enklare för henne att fly fältet än att behöva förklara eye to eye.

Det var alltså inte illvilja (nu skall jag skada Emanuel) som hennes flykt grundade sig på utan hennes rädsla för konflikt.

Tycker att hon iaf kunde ha tagit en fika med honom. För de skulle då båda förstå att det inte fanns någon personkemi.

Kwon
2006-03-26, 18:12
Tycker att hon iaf kunde ha tagit en fika med honom. För de skulle då båda förstå att det inte fanns någon personkemi.

Alla har ju inte lika stark personlighet som dig alt värme i hjärtat :)

Tigerkotten
2006-03-26, 18:12
Tycker att hon iaf kunde ha tagit en fika med honom. För de skulle då båda förstå att det inte fanns någon personkemi.

Varför egentligen? Jag skulle aldrig kunna dejta en tjej jag inte var attraktiv av.

Cilia
2006-03-26, 18:13
håller med Helena
ta en fika och sen säg hej då och trevligt att träffas.
har dom pratat så kan hon ju inte tycka han är helt hemsk som person.



tiger - ta en fika kan man väl göra utan att kräkas?

H.Emanuel
2006-03-26, 18:13
Tycker att hon iaf kunde ha tagit en fika med honom. För de skulle då båda förstå att det inte fanns någon personkemi.
Ja, jag skulle för egen del inte kunna göra en tjurrusning sådär vid en första anblick, inte om det är bestämt att man ska ses. haha, vilket svin man skulle bli betraktad som om man kutade iväg sådär

christian
2006-03-26, 18:15
håller med Helena
ta en fika och sen säg hej då och trevligt att träffas.
har dom pratat så kan hon ju inte tycka han är helt hemsk som person.



tiger - ta en fika kan man väl göra utan att kräkas?


En pity-coffee? ;)

Har själv begränsade erfarenheter från nätdejting. Som det sades i början: ungefär som krogen fast med 10gg fler desperata killar.

Är man tjej och vill få i hugget så antar jag att det är enkelt fixat.

Helena B
2006-03-26, 18:15
Varför egentligen? Jag skulle aldrig kunna dejta en tjej jag inte var attraktiv av.

De hade stämt träff och H.Emanuel hade åkte en bit för att träffa henne. Tycker iaf att hon kunde ha gett honom 5 minuter. Det är bara allmänt folkvett. Men det är bara min åsikt.

Yankeee
2006-03-26, 18:15
Men allvarligt talat, om någon man har bestämt träff med kutar iväg när man kommer, vad annat kan man göra än att garva åt det?

Baan
2006-03-26, 18:16
Tycker att hon iaf kunde ha tagit en fika med honom. För de skulle då båda förstå att det inte fanns någon personkemi.

Äh bra personkemi innebär väl att man kommer bra överens, visst kan kanske utseendet påverka negativt men lite svårt att säga direkt från 100m håll att personkemin inte kommer funka? Sen är personkemi ett nerknarkat luddigt begrepp :)

Håller dock med dig att man kan ta en fika ändå, det är inte så svårt att uppfatta signaler att man inte är intresserad och tror det känns bättre för den andre parten att man trevligt avvisad än att man springer iväg, som om det vore nosferatu själv man stämt möte med!

Kwon
2006-03-26, 18:16
Men allvarligt talat, om någon man har bestämt träff med kutar iväg när man kommer, vad annat kan man göra än att garva åt det?

I would consider a plastic-operation... :( :D

Cilia
2006-03-26, 18:17
Men allvarligt talat, om någon man har bestämt träff med kutar iväg när man kommer, vad annat kan man göra än att garva åt det?
jag hade blivit ledsen.
tänkt att jag såg så fördjävlig ut så han inte ens kunde prata med mig

H.Emanuel
2006-03-26, 18:17
Men allvarligt talat, om någon man har bestämt träff med kutar iväg när man kommer, vad annat kan man göra än att garva åt det?
Fast just då, i situationens hetta, var det ganska lätt att hålla sig för skratt.

Sen ska man väl som man här på brädan skriva hur man lägrar brudar på löpande band.

Kwon
2006-03-26, 18:17
Inte alla som är så starka som dig Yankee!

Tror många hade blivit sårade + ledsna.

Bra att du kan skratta åt det dock :)

Baan
2006-03-26, 18:19
jag hade blivit ledsen.
tänkt att jag såg så fördjävlig ut så han inte ens kunde prata med mig

håller med, det stärker knappast självförtroendet. tror inte någon hade ryckt på axlarna och bara gått iväg utan att bli åtminstone lite småbitter

Yankeee
2006-03-26, 18:20
Jag ser inte riktigt vilken reaktion jag skulle få, först skulle jag naturligtvis bli chockad. Sen ser jag inte riktigt vad jag skulle ta till förutom garvet. Bli ledsen för utseendet ser jag ingen anledning till. Vissa tycker att man är snygg, andra inte, finns inte mycket man kan göra åt det.

Cilia
2006-03-26, 18:20
jo, jag har träffat en faktiskt
som jag lärde känna på en annan sajt men det var ingen dejt
iaf inte från min sida vet inte hur han såg det.
vi gick på bio några gånger.

Helena B
2006-03-26, 18:20
Fast just då, i situationens hetta, var det ganska lätt att hålla sig för skratt.

Sen ska man väl som man här på brädan skriva hur man lägrar brudar på löpande band.

Du får se det så här att du hade tur, för den där tjejen verkar inte vara något att ha ändå.

Metal_boy_
2006-03-26, 18:21
Har en tjej på g som vill träffa mig om jag vill. Hon är hur jävla gullig som helst, men det kom fram en massa konstiga politiska åsikter från henne som jag inte gillade riktigt. Ganska rasistisk med andra ord. Skulle iof kunna träffa henne och ha lite skoj. Kan ju skrika "Nu kommer jag för Kung och fosterland!" i sängen så kanske hon blir upphetsad också.

Kwon
2006-03-26, 18:22
Har en tjej på g som vill träffa mig om jag vill. Hon är hur jävla gullig som helst, men det kom fram en massa konstiga politiska åsikter från henne som jag inte gillade riktigt. Ganska rasistisk med andra ord. Skulle iof kunna träffa henne och ha lite skoj. Kan ju skrika "Nu kommer jag för Kung och fosterland!" i sängen så kanske hon blir upphetsad också.

Kör på Rune!

Tänk dock på att inte utbrista "Neger Snälla!" (Nigga Plz!) när hon säger något dumt :)

Baan
2006-03-26, 18:23
Kör på Rune!

Tänk dock på att inte utbrista "Neger Snälla!" (Nigga Plz!) när hon säger något dumt :)

Kör på metal, du kanske kan konvertera henne till invandrarismen!

edit: quotade kwon för jag håller med honom :P

Tigerkotten
2006-03-26, 18:26
De hade stämt träff och H.Emanuel hade åkte en bit för att träffa henne. Tycker iaf att hon kunde ha gett honom 5 minuter. Det är bara allmänt folkvett. Men det är bara min åsikt.

Självklart ska man inte kuta iväg som hon gjorde, men du började prata om personkemin. Visst alla fungerar olika, men som jag sa. Skulle aldrig kunna dejta en person som i mina ögon är inte det minsta i min smak.

christian
2006-03-26, 18:30
Självklart ska man inte kuta iväg som hon gjorde, men du började prata om personkemin. Visst alla fungerar olika, men som jag sa. Skulle aldrig kunna dejta en person som i mina ögon är inte det minsta i min smak.

Och det kan du göra mha en okulärbesiktning á 10 sekunder? Impressive.

H.Emanuel
2006-03-26, 18:31
Jag var på stan en dag med en kvinna, date kan man kalla det kanske? För det första var hon otroligt lat, orkade inte gå utan skulle prompt åka t-bana eller buss inom tullarna, som jag anser är gångavstånd om man har dagen på sig, för det andra var hon totalt jävla obildad.
"Läser du skönlitteratur?", försökte jag, ville få igång nån diskussion om favvoförfattare osv.
"Nej, jag läser bara om konkreta saker, tillexempel om det handlar om katter, hundar och sånt"
Sen var det en massa annat korkat. Ja, jag var väl inte världens roligaste/smartaste heller.
"Du ser trött ut", sa hon när vi åt nån indisk mat.
"Ingen fara, jag ser ut sån"
Vi hängde alltså runt på stan en hel jävla dag och när vi så äntligen skildes åt gick jag hem och ställde mig på knä av lättnad.

Kwon
2006-03-26, 18:32
Förutom att "lära känna" personen är det nyttigt att ni får se hur ni ser ut så inte det Emanuel råkade ut för händer.

Här är ett annat exempel, dock ej ett internet-exempel.

En gammal kompis hade fått ngn kontakt med en tjej som han kom mkt bra överens med över telefonen (hon hade sexig röst åsse sa han).

Hursom, efter att ha snackat i ett par veckor så bjöd han ner henne så hon kunde bo hos honom ett par dagar.

Det visade sig vara lite av Emanuels exempel, då han senare förtvivlat berättade att hon inte alls var vad han först trodde (i telefonen) då hon både var "lite större än vad han hade förväntat sig" och "mindre attraktiv".

Och här hade de bestämt å göra en massa saker (kinky shit) i telefonen vilket senare blev enormt pinsamt och det enda han tänkte på var att försöka fly!

Hon bodde ju dessutom åtskilliga mil ifrån och han hade ju lovat att hon skulle få bo där en vecka iaf.

Pinsamt, pinsamt och han visste ej vad han skulle göra då hon hela tiden var på honom.

Tänk på det nästa gång ni ber en brud/kille komma över på chips! :thumbup:

Tigerkotten
2006-03-26, 18:33
Och det kan du göra mha en okulärbesiktning á 10 sekunder? Impressive.


Ja för ser man vad som är framför sig så kan man utan tvekan få en uppfattning om personen funkar eller inte funkar.
Seriöst har du inte läst vad jag skrivit ens? Jag kanske är ytlig, men folk som säger att utseendet inte spelar roll.... Behöver inte ens säga mycket ang det.

Men jag skulle aldrig kunna limma på en "flodhäst".

Kwon
2006-03-26, 18:33
Och det kan du göra mha en okulärbesiktning á 10 sekunder? Impressive.

Utseendemässigt kan jag iaf göra det, fast jag har gjort några missar i mina dar! :D

Tigerkotten
2006-03-26, 18:34
Förutom att "lära känna" personen är det nyttigt att ni får se hur ni ser ut så inte det Emanuel råkade ut för händer.

Här är ett annat exempel, dock ej ett internet-exempel.

En gammal kompis hade fått ngn kontakt med en tjej som han kom mkt bra överens med över telefonen (hon hade sexig röst åsse sa han).

Hursom, efter att ha snackat i ett par veckor så bjöd han ner henne så hon kunde bo hos honom ett par dagar.

Det visade sig vara lite av Emanuels exempel, då han senare förtvivlat berättade att hon inte alls var vad han först trodde (i telefonen) då hon både var "lite större än vad han hade förväntat sig" och "mindre attraktiv".

Och här hade de bestämt å göra en massa saker (kinky shit) i telefonen vilket senare blev enormt pinsamt och det enda han tänkte på var att försöka fly!

Hon bodde ju dessutom åtskilliga mil ifrån och han hade ju lovat att hon skulle få bo där en vecka iaf.

Pinsamt, pinsamt och han visste ej vad han skulle göra då hon hela tiden var på honom.

Tänk på det nästa gång ni ber en brud/kille komma över på chips! :thumbup:

Crazy shit som inte ser kort på personen först :D

Helena B
2006-03-26, 18:35
Självklart ska man inte kuta iväg som hon gjorde, men du började prata om personkemin. Visst alla fungerar olika, men som jag sa. Skulle aldrig kunna dejta en person som i mina ögon är inte det minsta i min smak.

Ja personkemi, att de attraheras av varandra känner en attraktion. Vet inte hur du definierar personkemi. Om hon hade varit en schysst tjej så kunde hon tagit en fika med honom. För då skulle han säkert ha upptäck att det inte fanns någon personkemi (se min definiation ovan) eftersom hon inte attraherades av hans yttre. Det hade varit ett schysst sätt istället för att bara springa iväg.

Kwon
2006-03-26, 18:36
Crazy shit som inte ser kort på personen först :D

Speciellt om man lovar personen att bo hos dig i flera dagar! Han lärde sig en rejäääl läxa.

Jag minns att vi sa till han innan..

Men hörrö, be å få en bild av henne din stisse! :D

Nänä, hon har en assexig röst, jag vet att hon ser pra ut!

Javisst, eller hur! Säg inte att jag varnade dig!

Se vad som hände sen! Antiklimax!

Cilia
2006-03-26, 18:37
Kwon - jag har en internetkompis i USA som har varit med om samma sak. Han hade iofs fått se en bild men det visade sig att den bilden var lite gammal och det hade varit en del utveckling sedan dess.

Fast det blev en bra histioria. Jag skrattade så jag grät när han berättade det. Det roliga var att den träffen sammanföll med en annan på samma sajt som hade en dejt med en kanadensisk kille. Den dejten var typ samma katastrof. Dom två tryckte sen ihop sina dejter då dom bodde nära varandra ohc på så sätt räddade dom helgen litegrann

christian
2006-03-26, 18:37
Ja för ser man vad som är framför sig så kan man utan tvekan få en uppfattning om personen funkar eller inte funkar.
Seriöst har du inte läst vad jag skrivit ens? Jag kanske är ytlig, men folk som säger att utseendet inte spelar roll.... Behöver inte ens säga mycket ang det.

Men jag skulle aldrig kunna limma på en "flodhäst".

Nej, visst, inom rimliga ramar får det ju vara.

Men det jag menade var nog mer att man sällan känner sig själv så bra att man vet exakt vad som är bra för en innan man provat runt lite. Fast kanske inom rimliga ramar då, även om omväxling säkerligen förnöjer.

H.Emanuel
2006-03-26, 18:38
Hoppas ingen tror att jag skrev min lilla upplevelse av internetdejting för att jag ville få medömkan. Jag ser det mer som ett sedan länge färdigt bearbetat trauma som jag använder som ytterligare en livserfarenhet, dessutom är det ju humor i det hela. och tragik.

Kwon
2006-03-26, 18:38
Kwon - jag har en internetkompis i USA som har varit med om samma sak. Han hade iofs fått se en bild men det visade sig att den bilden var lite gammal och det hade varit en del utveckling sedan dess.

Fast det blev en bra histioria. Jag skrattade så jag grät när han berättade det. Det roliga var att den träffen sammanföll med en annan på samma sajt som hade en dejt med en kanadensisk kille. Den dejten var typ samma katastrof. Dom två tryckte sen ihop sina dejter då dom bodde nära varandra ohc på så sätt räddade dom helgen litegrann

Kan garantera att vi alla skrattade så vi grät efter denna episod! :D

Vi hade aldrig sett han så förtvivlad tidigare när vi var ute o festade och han sen skulle hem till "The Thing" som han kallade henne. :laugh:

Stackars! Men hans eget fel! Man skall ej lova för mycket.

Cilia
2006-03-26, 18:40
Kan garantera att vi alla skrattade så vi grät efter denna episod! :D

Vi hade aldrig sett han så förtvivlad tidigare när vi var ute o festade och han sen skulle hem till "The Thing" som han kallade henne. :laugh:

Stackars! Men hans eget fel! Man skall ej lova för mycket.
fick hon vara hemma själv medan han gick ut?
visst får han skylla sig själv.

Kwon
2006-03-26, 18:41
fick hon vara hemma själv medan han gick ut?
visst får han skylla sig själv.

Ja, han lyckades komma på en ursäkt en kväll! :)

Men resten av dagarna var han FAST! Moahahaha :D

Det var en helvetesvecka för honom.

Cilia
2006-03-26, 18:44
Ja, han lyckades komma på en ursäkt en kväll! :)

Men resten av dagarna var han FAST! Moahahaha :D

Det var en helvetesvecka för honom.
men var hon inte trevlig då?
dom kunde väl göra annat än att ha sex?
jag menar han umgås väl med er utan att ha sex

Kwon
2006-03-26, 18:45
men var hon inte trevlig då?
dom kunde väl göra annat än att ha sex?
jag menar han umgås väl med er utan att ha sex

Jo, men hon var på honom hela tiden dvs det var det enda hon tänkte på, förmodligen enda syftet med hennes resa ner till honom.

Dom hade ju bestämt en hel del innan. Hon kände nog sig lurad när hon åkte hem och han förtvivlad.

Sammanfattning : Make sure you know who yer talkin to beforehand! :thumbup:

Cilia
2006-03-26, 18:47
Jo, men hon var på honom hela tiden dvs det var det enda hon tänkte på, förmodligen enda syftet med hennes resa ner till honom.

Dom hade ju bestämt en hel del innan. Hon kände nog sig lurad när hon åkte hem och han förtvivlad.

Sammanfattning : Make sure you know who yer talkin to beforehand! :thumbup:
japp och även om man är snygg är dte inte säkert att man vill ha sex med personen ifråga. bättre att inte bestämma sex innan man har träffats

userfriendly
2006-03-26, 18:49
jag e ju inte singel men jag älskar att kolla på folks profiel på matchmaking sidor o sitta o låta fördomarna flöda :D

Kwon
2006-03-26, 18:49
japp och även om man är snygg är dte inte säkert att man vill ha sex med personen ifråga. bättre att inte bestämma sex innan man har träffats

I ain't arguing with you about that, i fully agree!

I would never do that shit myself! :D

I want all teh cards on the table ya know????

//Zone

Kwon
2006-03-26, 18:50
jag e ju inte singel men jag älskar att kolla på folks profiel på matchmaking sidor o sitta o låta fördomarna flöda :D

Ge mig några exempel alt länkar! :)

Vad exakt för fördomar? Explique-moi s'il vous plait?

userfriendly
2006-03-26, 18:51
Ge mig några exempel alt länkar! :)

Vad exakt för fördomar? Explique-moi s'il vous plait?


haha spray date, matchmaking.com osv osv

sitta o kolla vad folk skriver o typ "fantisera" (Låter ju helt sjukt) om hur de är och vad de egentligen vill och vad som är sant osv osv.

Tigerkotten
2006-03-26, 18:56
Ja personkemi, att de attraheras av varandra känner en attraktion. Vet inte hur du definierar personkemi. Om hon hade varit en schysst tjej så kunde hon tagit en fika med honom. För då skulle han säkert ha upptäck att det inte fanns någon personkemi (se min definiation ovan) eftersom hon inte attraherades av hans yttre. Det hade varit ett schysst sätt istället för att bara springa iväg.

Okej du menar så, men jag menade bara att iaf jag hade vetat att jag inte hade kunnat se på en person på sådant sätt( att man blir attraherad av personen) om hon nu inte var fin i mina ögon. Men nu såg hon väl att det inte hade funkat, och tyckte att det hade blir waste av hennes tid om dom hade nu hittat på något. Men elakt är det ja.

Kwon
2006-03-26, 18:58
haha spray date, matchmaking.com osv osv

sitta o kolla vad folk skriver o typ "fantisera" (Låter ju helt sjukt) om hur de är och vad de egentligen vill och vad som är sant osv osv.

Haha du menar en som försöker ge ett seriöst intryck men som du anar bara vill pöka? :confused: :laugh:

Eller, jag tycker om lugna myskvällar hemma, är miljonär etc...


Utveckla!

userfriendly
2006-03-26, 18:59
Haha du menar en som försöker ge ett seriöst intryck men som du anar bara vill pöka? :confused: :laugh:

Utveckla!


jaaa eller så är de psykopater eller så vill de på nåt sätt framsåt som häftiga o annorlunda.. så jla många som skriver att de är äventyrare o lite speciella osv osv...
tex: http://spraydate.spray.se/spraydate/personal/personal.jsp?id=motfisk
känns som om att jag träffat 10000 personer som är som han (som sagt jag låter fördomarna flöda)

Kwon
2006-03-26, 19:00
jaaa eller så är de psykopater eller så vill de på nåt sätt framsåt som häftiga o annorlunda.. så jla många som skriver att de är äventyrare o lite speciella osv osv...
tex: http://spraydate.spray.se/spraydate/personal/personal.jsp?id=motfisk

Ser ingenting speciellt "outrageous" med den där profilen?

Yankeee
2006-03-26, 19:01
tex: http://spraydate.spray.se/spraydate/personal/personal.jsp?id=motfisk
känns som om att jag träffat 10000 personer som är som han (som sagt jag låter fördomarna flöda)

Haha, men vafan är det där för jävla sopa? :D

userfriendly
2006-03-26, 19:01
eller, "tyck synd om mig för jag har blivit utnyttjad så många gånger" - killen som är jättemogen
(detta går tyvärr hem ibland)

http://spraydate.spray.se/spraydate/personal/personal.jsp?id=khorn

userfriendly
2006-03-26, 19:02
Haha, men vafan är det där för jävla sopa? :D

inte direkt så, utan mer att han är så jävla normal men tror att han är häftig ... (=sopa)


faaan jag får dåligt samvete av att va så elak mot nån oskyldig individ :cryout:

men det är så många som är så "wild n crazy" ..

Kwon
2006-03-26, 19:03
Haha så cynisk och analyserande du är Userf!

Du borde bli psykolog

Vissa är kanske genuina! :D

Yankeee
2006-03-26, 19:03
Men wtf hela annonsen bygger ju på att han vill föra fram hur jävla snygg och smart han tycker att han är.

userfriendly
2006-03-26, 19:04
Haha så cynisk och analyserande du är Userf!

Du borde bli psykolog

Vissa är kanske genuina! :D


jag har velat bli psykolog sedan jag var 13 år men jag orkar inte plugga :em:

userfriendly
2006-03-26, 19:06
Men wtf hela annonsen bygger ju på att han vill föra fram hur jävla snygg och smart han tycker att han är.

exakt!!

Kwon
2006-03-26, 19:06
jag har velat bli psykolog sedan jag var 13 år men jag orkar inte plugga :em:

En sak är säker, svårt att tilltala Userf med en profil, oavsett vad man skriver blir det fel! Hur gör man henne nöjd? Antingen är det för snyftigt eller för "coolt".

Vad ska man skriva egentligen för att det ska vara "rätt"?? :confused: :D

Cilia
2006-03-26, 19:08
En sak är säker, svårt att tilltala Userf med en profil, oavsett vad man skriver blir det fel! Hur gör man henne nöjd? Antingen är det för snyftigt eller för "coolt".

Vad ska man skriva egentligen för att det ska vara "rätt"?? :confused: :D
du får helt enkelt gå ner till Fairing och charma henne tror jag
och sen köra en kickback på ninjasmurf.


edit
btw you owe me a link!

Kwon
2006-03-26, 19:08
du får helt enkelt gå ner till Fairing och charma henne tror jag
och sen köra en kickback på ninjasmurf.

Jag menar hypotetiskt, jag har inget intresse i Userf.

Hon verkar grymt profilkräsen!

Sen heter det back-kick. :D

userfriendly
2006-03-26, 19:10
nej jag är inte spec svår på det sättet egentligen *screwy*

sen tror jag att man inte ser profiler på samma sätt nr man inte är singel.. kanske vore as hett med han den där snyftaren om jag vart själv :D

Cilia
2006-03-26, 19:12
Jag menar hypotetiskt, jag har inget intresse i Userf.

Hon verkar grymt profilkräsen!
lättare än att erkänn att man blir dissad! *L*

Sen heter det back-kick. :D
ja ja ja, du fattade ju vad jag menade.
det är väl det viktigaste.
jag vet hur man gör det vet inte du ;P

userfriendly
2006-03-26, 19:14
lättare än att erkänn att man blir dissad! *L*




precis! :D

Kwon
2006-03-26, 19:16
LÅL WTF!

Simmer down ladies!

Jag menade INTE så Userf! :)

Tyckte bara det var lite highhorse där med hur kräsen du var på profilerna, inget annat.

"How in teh hell do you make this lady satisfied?"

Om Cilia hade dissat mig hade jag dock blivit lissen i ögat. :D

userfriendly
2006-03-26, 19:22
LÅL WTF!

Simmer down ladies!

Jag menade INTE så Userf! :)

Tyckte bara det var lite highhorse där med hur kräsen du var på profilerna, inget annat.

"How in teh hell do you make this lady satisfied?"

Om Cilia hade dissat mig hade jag dock blivit lissen i ögat. :D


JAG VET :cool:

Kwon
2006-03-26, 19:23
JAG VET :cool:

Phew, got me worried there for a sec ms celebrity! :thumbup:

emmzan
2006-03-26, 19:23
Jag raggade upp z_bumbi för 3.5 år sedan på kollo och se hur det gick med det :)

En kompis har datat via mötesplatsen och hittade nuvarande partnern där.

userfriendly
2006-03-26, 19:23
Phew, got me worried there for a sec ms celebrity! :thumbup:

hahahahaha. .nej nej jag är inte så dum som jag ser ut :D

Helena B
2006-03-26, 19:25
Jag raggade upp z_bumbi för 3.5 år sedan på kollo och se hur det gick med det :)

En kompis har datat via mötesplatsen och hittade nuvarande partnern där.

Träffades ni på Kollo, vad gulligt. :love:

Baan
2006-03-26, 19:26
inga erfarenheter av internetdejting alls, har aldrig riktigt trott på det..

hum
2006-03-26, 19:45
Heheh har faktiskt reggat mig på en matchmakingsida och blev till min stora lycka kontaktad av en tjej, till och med!

Förövrigt är det ju skittrist att sitta och leta igenom en massa ointressanta profiler, nätraggning suger! Ska testa lunar istället :thumbup:

Userf: Du ska inte läsa min profil :D

H.Emanuel
2006-03-26, 19:48
Träffades ni på Kollo, vad gulligt. :love:
ja, precis som du och Kwon *kissass* :D

Larsson
2006-03-26, 20:11
ja, precis som du och Kwon *kissass* :D

Jag trodde det var Helena och Jarod som hade träffats :D

H.Emanuel
2006-03-26, 20:12
Jag trodde det var Helena och Jarod som hade träffats :D
ahaa...

Piranha
2006-03-26, 20:41
Internetdejting är kanon, bara man är medveten om dem klassika fällorna och lär sig bedömma karaktär.

Det finns givetvis en jekla massa nötter och optimister där ute men ändock kan de hända att du springer på nån lika skruvad som du själv.

Det funkar iaf.

hum
2006-03-26, 20:50
Okej, mitt första internetragg visade sig vara 3 år yngre och raka motsatsen till det jag skrev att jag sökte :D Men men. Får fortsätta imorgon!

Metal_boy_
2006-03-26, 22:26
Kör på Rune!

Tänk dock på att inte utbrista "Neger Snälla!" (Nigga Plz!) när hon säger något dumt :)

"oops, sorry! Talked to your eye" säger jag bara då.

Beecher
2006-03-26, 23:05
En tjej jag känner körde ett MMORPG, träffade en snubbe där och åkte till USA!

En annan tjej hon flyttade till UK efter att ha träffat en snubbe över...PlanetSide! :D

Så, ja, visst går det över internet!

Ganska otippat att de träffas över lir ist för tex spraydate-sites dock! :thumbup:

min jämnåriga kompis (17 år) träffade en 28 åring som har 2 barn, dom bor ihop nu... :hbang:
Ajuste, glömde tala om att dom träffades i World of Warcraft :laugh:

Mago
2006-03-26, 23:09
min jämnåriga kompis (17 år) träffade en 28 åring som har 2 barn, dom bor ihop nu... :hbang:
Ajuste, glömde tala om att dom träffades i World of Warcraft :laugh:

Bilder?
Luktar skolarbete..

Beecher
2006-03-26, 23:14
Bilder?
Luktar skolarbete..

har inga bilder men det är lika sant som att min bf% är långt över 20% *popcorn*

Helgon1
2006-03-26, 23:18
Bäst är väl kompiskontakter. Då vet man lite om personen innan, och kompisar kan ju tala om lite om det verkligen är någon man skulle passa med.

Just nu tycker jag att det är skönt att vara singel, så jag blir raggad på hela tiden. *screwy* Varför är det så? Blir man så bekväm med sig själv att man utstrålar en självsäkerhet som är attraktiv? Jag har ingen aning, men jag vet att när jag var singel och nästintill desperat så blev jag aldrig raggad på.

Om jag skulle träffa någon via nätet, skulle jag förmodligen inte bry mig JÄTTEmycket om hur han såg ut, om han var världens trevligaste att prata med. Om man har samma humor, samma intressen och kommer jättebra överens. Det känns lite ytligt om man inte ens ger någon en chans pga utseendet. :whipped:

Helena B
2006-03-26, 23:24
min jämnåriga kompis (17 år) träffade en 28 åring som har 2 barn, dom bor ihop nu... :hbang:
Ajuste, glömde tala om att dom träffades i World of Warcraft :laugh:

Det var så jag träffade en kille, via wow.

Beecher
2006-03-26, 23:26
Det var så jag träffade en kille, via wow.

berätta mera! *popcorn* alltid kul att höra om lite wow romanser :bow:
(lite ålderskillnad på min polare och hans "tjej", det var väl det som gjorde det lite roligt)

Helena B
2006-03-26, 23:34
berätta mera! *popcorn* alltid kul att höra om lite wow romanser :bow:
(lite ålderskillnad på min polare och hans "tjej", det var väl det som gjorde det lite roligt)

Jag började spela för att min pojkvän spelade, hade inget eget konto utan spelade på hans. Började spela med den här killen när vi båda var ute inget mer med det. Han var lvl 50 och jag 10 typ så han hjälpte mig hela tiden, tackar man inte nej till :D Han började skicka kärleksbrev på wow, jättesöta men jag hade pojkvän och jag visade till och med min dåvarande pojkvän breven. Så det var inget mer från min sida alls. Efter några månader tog det slut med pojkvännen och jag sökte väl kanske tröst hos den här killen. Det slutade med att han kom och hälsade på mig, han är dansk och bor i Danmark. Så var det med det, men det höll inte så länge. Vi bor i olika länder och jag är fattig student så det rann mest ut i sanden. Men vi är fortfarande vänner och chattar på msn och så.

Diana
2006-03-26, 23:39
Jag började spela för att min pojkvän spelade, hade inget eget konto utan spelade på hans. Började spela med den här killen när vi båda var ute inget mer med det. Han var lvl 50 och jag 10 typ så han hjälpte mig hela tiden, tackar man inte nej till :D Han började skicka kärleksbrev på wow, jättesöta men jag hade pojkvän och jag visade till och med min dåvarande pojkvän breven. Så det var inget mer från min sida alls. Efter några månader tog det slut med pojkvännen och jag sökte väl kanske tröst hos den här killen. Det slutade med att han kom och hälsade på mig, han är dansk och bor i Danmark. Så var det med det, men det höll inte så länge. Vi bor i olika länder och jag är fattig student så det rann mest ut i sanden. Men vi är fortfarande vänner och chattar på msn och så.
Haha söwt :D tycker han kan lämna pölsen och wienerbröden och flytta till Sverige.

Diana
2006-03-26, 23:42
Som en mkt vis kvinna en gång uttalade; tror man kan lära känna folk på djupet snabbare på internet än va man gör irl. -Det lär ju vara en fördel med internetdejting.. men jag tror nackdelarna är desto fler, folk kan manipulera bättre osv, det kan bli farligt.