handdator

Visa fullständig version : Mycket skum händelse


Lallle
2006-03-25, 19:50
Efter att jag suttit och sträckspelat Oblivion från 10 till 18 så stack jag med beckman88 och en till (inte reggad) till ett sybilla för att käka lite. Väl där var det ovanligt lite platser, det fanns dock tre platser bredvid varandra som var lediga. Vi beställde och vände oss sedan om för att konstatera att en gubbe satt sig på en av platserna. Jag gick fram till honom och frågade om han kunde byta plats eftersom det fannas andra ställen att sita på.

-Ursäkta, skulle du kunna tänka dig att byta plats?
-Jag sitter bra där jag sitter (med en arg ton och en blick som ville slå på mig käften)
-Eh för vi är tre nämligen så det vore...

Mitt i meningen reser han sig upp och går bort, ställer sig i mitten av rummet på gatuköket. Vi vänder oss om och undrar vad det var med honom, men börjar äta av maten. Efter ett litet tag får han sin mat, han står och stirrar ett tag och kommer sedan fram till oss med maten.

-Äh, jag är så jävla förbannad, ta maten då.

Nåt sånt mumlar han och ställer sin gyrostallrik vid oss. Sedan går han ut från gatuköket, sätter sig i bilen och vinkar lite psykopatiskt mot oss medan han kör iväg.

Sjuk männsika :confused:

Kwon
2006-03-25, 19:55
Han var i slutskedet av deffen.

Kan bli så ibland då...man är inte riktigt sig själv när man har så lite bodyfat.

Han ville egentligen le men allt blev bara fel...

Polska
2006-03-25, 19:56
Efter att jag suttit och sträckspelat Oblivion från 10 till 18 så stack jag med beckman88 och en till (inte reggad) till ett sybilla för att käka lite. Väl där var det ovanligt lite platser, det fanns dock tre platser bredvid varandra som var lediga. Vi beställde och vände oss sedan om för att konstatera att en gubbe satt sig på en av platserna. Jag gick fram till honom och frågade om han kunde byta plats eftersom det fannas andra ställen att sita på.

-Ursäkta, skulle du kunna tänka dig att byta plats?
-Jag sitter bra där jag sitter (med en arg ton och en blick som ville slå på mig käften)
-Eh för vi är tre nämligen så det vore...

Mitt i meningen reser han sig upp och går bort, ställer sig i mitten av rummet på gatuköket. Vi vänder oss om och undrar vad det var med honom, men börjar äta av maten. Efter ett litet tag får han sin mat, han står och stirrar ett tag och kommer sedan fram till oss med maten.

-Äh, jag är så jävla förbannad, ta maten då.

Nåt sånt mumlar han och ställer sin gyrostallrik vid oss. Sedan går han ut från gatuköket, sätter sig i bilen och vinkar lite psykopatiskt mot oss medan han kör iväg.

Sjuk männsika :confused:

Alkis eller pundare :confused:

Alexlindgren
2006-03-25, 19:57
Han var i slutskedet av deffen.

Kan bli så ibland då...man är inte riktigt sig själv när man har så lite bodyfat.

Han ville egentligen le men allt blev bara fel...

:laugh: hahaha, han kanske hade ätardag och trodde att allt skulle bli perfa, men så kommer nå skitungar o stör i hans frossande?

Jay-Z
2006-03-25, 19:58
Lås dörren inatt.

Aballah.

http://www.reallivepreacher.com/images/shining.jpg

Kwon
2006-03-25, 19:58
On a serious note, Lalle

Han var lite äldre också?

Han kanske hade enormt mycket att fundera över alt var deprimerad och tänkte ta det lugnt på haket i lugn och ro.

Jag gissar att det hänt honom någonting nyligen, därav reaktionen.

Eller så tycker han bara att ungdomar idag saknar respekt :)

Herkulez
2006-03-25, 20:00
Han var i slutskedet av deffen.

Kan bli så ibland då...man är inte riktigt sig själv när man har så lite bodyfat.

Han ville egentligen le men allt blev bara fel...
:laugh:

Cilia
2006-03-25, 20:03
sånna där dras till mig
jag är psyco magnet.
ingen skum händelse i mitt liv *g*

H.Emanuel
2006-03-25, 20:03
Skriv nu istället vad ni verkligen sa till den stackars människan. Det luktar efterhandskonstruktion om det hela.

Lallle
2006-03-25, 20:04
Min tolkning: Han blev förvånad när jag kom fram till honom och visste inte riktigt vad han skulle säga, slängde ur sig "jag sitter bra där jag sitter", men ångrade sig sedan lite, beslutade sig för att resa på sig. Men medan han stod där växte hans frustration över att vi "tagit" han plats, han kände sig förudmjukad, och....

Nä, jag vetifan. Förstår verkligen inte varför han lämnade ifrån sig maten.

Jense
2006-03-25, 20:05
han va säkert helt nere så kommer ni o bara skjussar runt honom.

ni kunde väl satt er på olika platser eller kan ni bara äta i grupp?

Cilia
2006-03-25, 20:05
tror du analyserar det där ganska bra.

Jay-Z
2006-03-25, 20:05
Nä, jag vetifan. Förstår verkligen inte varför han lämnade ifrån sig maten.

Han hade antingen:

a) Ollat den.
b) Petat ned snorkråkor.
c) Tea-baggat den.
d) All of the above.

Smakade det gott?

Kwon
2006-03-25, 20:06
Om jag får vara hobbypsykolog lite...

Så kanske han hade enormt många fördomar om dagens ungdomar...

vilket slog slint...

Han antog si och så..och så blev det som det blev.

1. Han ville vara för sig själv, därav reaktionen (sura blicken etc)

2. Han hämtar sin mat och ser ungdomarna sätta sig ner på hans bord (vilket han tidigare sa nej till med blicken)

3. "Nu har ungdomarna tagit över mitt bord ffsomgbbq!" och för att undvika problem så lägger han ner käket på bordet och åker iväg ist för att det skall bli en konfrontation (vilket han antar kommer hända).

H.Emanuel
2006-03-25, 20:07
Ni skrämde vettet ur honom. Han tänkte "Bäst jag flyr innan de robbar mig. Om de får käket så kanske de blir distraherade tillräckligt så jag hinner dra"

Lallle
2006-03-25, 20:07
H.emanuel: Nix

Jense: Grejen med att gå ut å äta med folk är ju att det är en någorlunda social grej. Skönt att sitta å snacka osv. Han kunde ju bara sagt nej om han så gärna ville sitta kvar.

Jense
2006-03-25, 20:08
H.emanuel: Nix

Jense: Grejen med att gå ut å äta med folk är ju att det är en någorlunda social grej. Skönt att sitta å snacka osv. Han kunde ju bara sagt nej om han så gärna ville sitta kvar.


bah, ni snodde hans plats.. han va bara och pissa eller ngt sånt så hade ni tagit platsen, klart han blir sur. men han kunde hanterat det bättre.. men han kanske är lite kass på att hantera sånt

Kwon
2006-03-25, 20:09
Detta bevisar ju bara vilken terror vissa äldre har för ungdomar idag, även om de egentligen kanske är snälla ungdomar.

Dåliga erfarenheter alt fördomar.

Att han lämnade käket hos er var nog bara en överslagshandling i samband med reträtten till bilen, då han först ville sitta lugnt och stilla och äta i ensamhet, lugn och ro.

hahavaffan
2006-03-25, 20:09
Han hade antingen:

a) Ollat den.
b) Petat ned snorkråkor.
c) Tea-baggat den.
d) All of the above.

Smakade det gott? :laugh: :laugh:

Lallle
2006-03-25, 20:09
Han hade antingen:

a) Ollat den.
b) Petat ned snorkråkor.
c) Tea-baggat den.
d) All of the above.

Smakade det gott?

haha, vi smakade inte den. Eller beckman tog en pommes frites iofs.

Big_Vik
2006-03-25, 20:09
Sensmoral: Spela inte oblivion :D


Åt ni maten btw?

Lallle
2006-03-25, 20:10
bah, ni snodde hans plats.. han va bara och pissa eller ngt sånt så hade ni tagit platsen, klart han blir sur. men han kunde hanterat det bättre.. men han kanske är lite kass på att hantera sånt

Vi väntade lite med att sätta oss ner efter att han reste på sig, så tycker verkligen inte att vi körde bort honom.

Kwon
2006-03-25, 20:11
H.emanuel: Nix

Jense: Grejen med att gå ut å äta med folk är ju att det är en någorlunda social grej. Skönt att sitta å snacka osv. Han kunde ju bara sagt nej om han så gärna ville sitta kvar.

Enkelt för dig att säga, bara sagt nej...

Du vet inte vad som försigick i mannens hjärna alt vad han tänkte på.

Han kanske haft dåliga erfarenheter med ungdomar tidigare, så det kunde varit rädsla eller obehag vilket fick honom att inte "bara säga nej".

Vem vet? Snillen kan spekulera.

Han kan även ha varit sämst på socialskills i världen, allmänt deppig eller fick ett psykbryt.

Men ibland är det inte så "bara" för vissa.

Alla är inte som dig Lalle! :)

Jense
2006-03-25, 20:14
men han vågade inte sätta sig för ni stod där o vänta.. han tvekade o sen va det försent, en konfrontationsrädd herre dvs.

Lallle
2006-03-25, 20:15
Enkelt för dig att säga, bara sagt nej...

Du vet inte vad som försigick i mannens hjärna alt vad han tänkte på.

Han kanske haft dåliga erfarenheter med ungdomar tidigare, så det kunde varit rädsla eller obehag vilket fick honom att inte "bara säga nej".

Vem vet? Snillen kan spekulera.

Han kan även ha varit sämst på socialskills i världen, allmänt deppig eller fick ett psykbryt.

Men ibland är det inte så "bara" för vissa.

Alla är inte som dig Lalle! :)

Haha, nä det vet jag. Tror ni som bor i Stockholm tänker lite annorlunda, ni är mer vana. Här i Kalmar träffar jag i princip aldrig konstigt folk. När jag är i Stockholm ser jag däremot alltid skumma människor.

Kwon
2006-03-25, 20:16
Hallå liksom, jag kan gott förstå varför den äldre herren fick psykbryt när han såg Lalle and teh gang.

Först och främst såg han att ni hade spelat bänkpress och sedan Oblivion till råga på allt.

Ni var tre st också.

Tre byggande ungdomar som leker barbarer på fritiden = bådar inte gott för en äldre herre som vill äta i lugn och ro.

"De kommer säkert slå ner mig alt sno min mat + råna mig!"

Big_Vik
2006-03-25, 20:21
Varför inte söka upp gubben för att stå och stirra på honom tills han ger er en propp? Ni kan få skapligt med skadestånd. ;)

Detta bevisar ju bara vilken terror vissa äldre har för ungdomar idag, även om de egentligen kanske är snälla ungdomar.

Att han lämnade käket hos er var nog bara en överslagshandling i samband med reträtten till bilen, då han först ville sitta lugnt och stilla och äta i ensamhet, lugn och ro.

Hur gammal/ung är du själv? :) Visst värdesätter vi din väldiga tolerans, men går du inte lite väl långt nu? Varför ska det nödvändigtvis daltas med konstiga gubbar?

Lallle
2006-03-25, 20:22
Hallå liksom, jag kan gott förstå varför den äldre herren fick psykbryt när han såg Lalle and teh gang.

Först och främst såg han att ni hade spelat bänkpress och sedan Oblivion till råga på allt.

Ni var tre st också.

Tre byggande ungdomar som leker barbarer på fritiden = bådar inte gott för en äldre herre som vill äta i lugn och ro.

"De kommer säkert slå ner mig alt sno min mat + råna mig!"

haha, förutom att vi (kanske inte beckman) är tunna som sparrisar =)

Jense
2006-03-25, 20:23
Varför inte söka upp gubben för att stå och stirra på honom tills han ger er en propp? Ni kan få skapligt med skadestånd. ;)



Hur gammal/ung är du själv? :) Visst värdesätter vi din väldiga tolerans, men går du inte lite väl långt nu? Varför ska det nödvändigtvis daltas med konstiga gubbar?


för att ni ska! äldre ska och bör respekteras

Lallle
2006-03-25, 20:26
Han var runt 35-40, alltså ingen pensionär eller så.

Ungefär såhär såg han ut fast skabbigare och mycket argare.

Kwon
2006-03-25, 20:27
Varför inte söka upp gubben för att stå och stirra på honom tills han ger er en propp? Ni kan få skapligt med skadestånd. ;)

Hur gammal/ung är du själv? :) Visst värdesätter vi din väldiga tolerans, men går du inte lite väl långt nu? Varför ska det nödvändigtvis daltas med konstiga gubbar?

Äldre än Lalle, Yngre än Krokodil.

Daltas har jag inte sagt, men man kan ju alltid försöka tänka igenom varför han(och andra) gjorde som han gjorde (gör som dom gör).

Varför hände detta? Behöver inte vara så långsökt som man kan tro.

Vad är det som driver/motiverar en person till att göra vissa saker?

Om man försöker sätta sig in i personens galoscher (situation och plats) så kan man enklare förstå varför.

Det kan te sig sinnessjukt men den egentliga orsaken kan vara ganska enkel! :)

Vad gör folk när de är rädda/känner sig hotade? Kanske inte de mest logiska saker alltid.

Big_Vik
2006-03-25, 20:33
för att ni ska! äldre ska och bör respekteras

Tycker du ja. Respekt är enligt mig något man förtjänar och inte en åldersbunden rättighet som en mog1-pensionär kan missbruka för att bete sig som ett svin. Jag respekterar alla de äldre som respekterar mig och det har aldrig någonsin varit några problem med det. Någon enstaka gång har man väl emellertid önskat att man inte varit så jäkla snäll utan istället hade mod att be idioterna att dra hem till herrn med horn.

Lite kul att det är just du som säger det förresten... :D

Jense
2006-03-25, 20:34
Tycker du ja. Respekt är enligt mig något man förtjänar och inte en åldersbunden rättighet som en mog1-pensionär kan missbruka för att bete sig som ett svin. Jag respekterar alla de äldre som respekterar mig och det har aldrig någonsin varit några problem med det. Någon enstaka gång har man väl emellertid önskat att man inte varit så jäkla snäll utan istället hade mod att be idioterna att dra hem till herrn med horn.

Lite kul att det är just du som säger det förresten... :D


din jävla slyngel! vem byggde landet? va det DY? nä just det, respekt och i led ska ni stå, ni vänsterslynglar utan respekt för äldre(överordnad), med röven bar så piskan kan såra er!



nej jag håller med dig, jävla 40talister

timoat
2006-03-25, 20:34
Ni kunde ju ha förklarat för honom:

"Hallå, vi har faktiskt paxat dom platserna med ögonen när vi kom in. Även om din chef kör runt dig hela dagarna tänker vi göra det nu när du käkar lite gyrotallrik, baldie. Move it or lose it!"

Big_Vik
2006-03-25, 20:35
Han var runt 35-40, alltså ingen pensionär eller så.

Ungefär såhär såg han ut fast skabbigare och mycket argare.

Kan det inte ha varit ditt ustrålade förakt och hånfullhet mot hans "skabbiga" yttre som fick honom lack? Går man omkring och visar med sitt sätt att "du är en skabbig gubbe som inte är värd en sittplats" så åker man förr eller senare på en jävel (och får en gratischans att tjäna en hacka i händelse av propp)

Kwon
2006-03-25, 20:38
Jag tror helt enkelt inte att han vågade "stöta" sig med Lalle and his posse, oavsett vad.

Han försöke få till det så fåordigt som möjligt.

Det räckte tydligen inte med blicken och när Lalle and his homiez SATTE sig ner på hans bord, ja, det var droppen som fick bägaren...

HAN SÅG DET SOM ETT TECKEN PÅ KONFRONTATION!

DOM VILL TA MITT BORD, MIN MAT, MITT LIV, MITT HUS alla mina ägodelar + MIN FRAMTID!!!

Första tanken blir då RETRÄTT in i bilen och ge dom maten så dom inte jagar mig!!! :D

Lallle
2006-03-25, 20:38
Kan det inte ha varit ditt ustrålade förakt och hånfullhet mot hans "skabbiga" yttre som fick honom lack? Går man omkring och visar med sitt sätt att "du är en skabbig gubbe som inte är värd en sittplats" så åker man förr eller senare på en jävel (och får en gratischans att tjäna en hacka i händelse av propp)

Förstår om du får den uppfattningen nu. Men jag var absolut inte arrgoant eller uppkäftig på nåt sätt.

Lallle
2006-03-25, 20:38
Ni kunde ju ha förklarat för honom:

"Hallå, vi har faktiskt paxat dom platserna med ögonen när vi kom in. Även om din chef kör runt dig hela dagarna tänker vi göra det nu när du käkar lite gyrotallrik, baldie. Move it or lose it!"

:thumbup:

Big_Vik
2006-03-25, 20:42
din jävla slyngel! vem byggde landet? va det DY? nä just det, respekt och i led ska ni stå, ni vänsterslynglar utan respekt för äldre(överordnad), med röven bar så piskan kan såra er!



nej jag håller med dig, jävla 40talister

Nu känner man igen dig igen. :)

Jag har till skillnad från moderatorerna inte deltagit i bygget av något land, har du? :D men det är ju du och jag som ska vidareutveckla det.

Metal_boy_
2006-03-25, 20:46
Ingen mening med att fråga nån som inte ödmjukt och vänligt erbjuder sig själv att flytta sig. Om han inte satt bakom en tidning och inte såg er tre förståss.

Kwon
2006-03-25, 20:47
Hade velat se scenariot där Lalle hoppar ner i knät på herrn och sedan utbrister, HEJ får vi sitta här? :laugh:

MELTDOWN.....

Jense
2006-03-25, 20:48
Nu känner man igen dig igen. :)

Jag har till skillnad från moderatorerna inte deltagit i bygget av något land, har du? :D men det är ju du och jag som ska vidareutveckla det.



Du och jag ja, blir svårt men jag tror 2 st 80talister gör exakt likvärdigt jobb som alla 40talister gör.

Big_Vik
2006-03-25, 20:57
Kwon: Vad har gubbens sociala missanpassning med Lalle att göra?

Att hela tiden tänka sig in i andras tankar tycker jag allt är lite daltande. Som om vissa är mindre ansvariga för sina handlingar, typ: "det förstår väl alla att gubben Efterblivén har psykiska problem som gör att han slår sina medmänniskor". Att hålla på och analsyera om det var barndomen eller traumat efter svägerskans död som fick psykot att handla som han gjorde tycker jag är ganska onödigt, för psykot kommer ju inte att handla annorlunda för det, och kan det bli ett enda daltande istället, "jamen du vet ju att han har problem just nu, så han är inte lika ansvarig för sina handlingar som vi andra"

Som du ser är jag totalt inhuman och har inte det minsta till övers för psykfallen. Du tror nu säkert att jag är totalt oförstående och obildad vad gäller psykon, men faktum är att jag har en morsa som jobbar inom psykvården. Det var inte så överdrivet roligt att möta hennes blick efter att en patient mordhotat henne, eller se henne gå och spana ut genom fönstret varje minut, ha dörren låst 24/7 och allt annat som medföljde....

Cilia
2006-03-25, 20:59
Fast vi vet inte hur han frågade heller
Dom kanske tyckte att dom frågade snällt men uppfattades som oartiga då är det ju inte så konstigt att han reagerade som han gjorde.

Sen såg han att dom var ok och fattade att dom bara inte hade lärt sig uttrycka sig på ett korrekt sätt och ändrade sig men var fortfarande upprörd och förlorade aptiten.




*går och sätter mig och skriver ett manus*

Big_Vik
2006-03-25, 21:00
Jense behöver en sjuttis dyrwhiskey och ett ligg. :D

Kwon
2006-03-25, 21:01
FFS VIK-ISH! :D

Jag har inte bett Lalle å dalta me gubbfan!

Jag har inte bett han att reagera eller bete sig på ett annat sätt än vad han gjorde, han betedde sig säkerligen föredömligt.

Han undrar ju uppenbarligen hur det blev som blev och varför det hände.

Jag säger bara till honom att om man tänker igenom lite vad som kan försigå i herrns huvudkontor, så behöver det inte vara så "skumt" som han tycker! :)

Han betedde sig lite onormalt , när det egentligen kanske inte var så konstigt trots allt, utan rent av naturligt! (för skrajsne Berra)

Big_Vik
2006-03-25, 21:02
Fast vi vet inte hur han frågade heller
Dom kanske tyckte att dom frågade snällt men uppfattades som oartiga då är det ju inte så konstigt att han reagerade som han gjorde.

Sen såg han att dom var ok och fattade att dom bara inte hade lärt sig uttrycka sig på ett korrekt sätt och ändrade sig men var fortfarande upprörd och förlorade aptiten.




*går och sätter mig och skriver ett manus*

Är också inne på det Cilish. Lalle säger att han varken var arrogant eller uppkäftig, men hur många arroganta och uppkäftiga människor idnetifierar sig själva med just dessa två kakartärsdrag?

Bronkitkorv
2006-03-25, 21:06
Vem fan har sagt att ni har rätt att be folk att flytta sej, förmodligen så hade hans hund dött och när ni kom in och tjafsade så gick han ut för annars så hade han fått ett stort känslosamt utbrott och skämt ut sej själv totalt.

För er ungdomar som bara tänker på att slaviskt följa modet och det som är inne så ser väl alla över fyrtio ut som sluskar, era jävla får...

Jag blir så oerhört upprörd över att alla här anser att gubben var den som hade fel. Jag skall leta rätt på gubben och be om ursäkt å ungdomens vägnar *grr27*

Var det så här han såg ut typ ?

Big_Vik
2006-03-25, 21:07
FFS VIK-ISH! :D

Jag har inte bett Lalle å dalta me gubbfan!

Jag har inte bett han att reagera eller bete sig på ett annat sätt än vad han gjorde, han betedde sig säkerligen föredömligt.

Han undrar ju uppenbarligen hur det blev som blev och varför det hände.

Jag säger bara till honom att om man tänker igenom lite vad som kan försigå i herrns huvudkontor, så behöver det inte vara så "skumt" som han tycker! :)

Han betedde sig lite onormalt , när det egentligen kanske inte var så konstigt trots allt, utan rent av naturligt! (för skrajsne Berra)

Nu ska vi inte för-fasika-ish varandra min gode Kwon. :) Tror jag förstår lite grann vad du menar, fast ändå inte :D

Men hur klarar man av att leva 40-50 år i en lite större stad utan att vara förmögen att svara på tilltal och bete sig efter vad som anses hyfsat normalt? Okej om han hade bott i skogen hela sitt liv, men ändå, 50 års stadsliv. Antingen har Lallish attitydproblem eller så är mannen Tjackgubben nr.1?

Princy
2006-03-25, 21:08
Äh, ha lite medkänsla för farbrorn. Jag kan också få lite matvägrings-tankar ibland. ;)

Big_Vik
2006-03-25, 21:09
Vem fan har sagt att ni har rätt att be folk att flytta sej, förmodligen så hade hans hund dött och när ni kom in och tjafsade så gick han ut för annars så hade han fått ett stort känslosamt utbrott och skämt ut sej själv totalt.

För er ungdomar som bara tänker på att slaviskt följa modet och det som är inne så ser väl alla över fyrtio ut som sluskar, era jävla får...

Jag blir så oerhört upprörd över att alla här anser att gubben var den som hade fel. Jag skall leta rätt på gubben och be om ursäkt å ungdomens vägnar *grr27*

Var det så här han såg ut typ ?

Återigen, vilket ansvar har Lalle för alla gubbars sociala missanpassningar? Ska han leta i dagens register för individer med psykiska problem så fort han ska ta kontakt med en okänd människa? Och du förresten, det finns inget sånt register ;)

Cilia
2006-03-25, 21:12
Återigen, vilket ansvar har Lalle för alla gubbars sociala missanpassningar? Ska han leta i dagens register för individer med psykiska problem så fort han ska ta kontakt med en okänd människa? Och du förresten, det finns inget sånt register ;)
nej men han har ansvar för hur han själv uppför sig.
det kan ju vara så att han inte är medveten om att hans sätt att fomulera sig retar andra och då kommer det att skapa irritation i omgivningen och även vara negativt för honom själv.

lätt att tro att det alltid är alla andra det är fel på istället för att titta på sig själv.

Kwon
2006-03-25, 21:15
Men hur klarar man av att leva 40-50 år i en lite större stad utan att vara förmögen att svara på tilltal och bete sig efter vad som anses hyfsat normalt? Okej om han hade bott i skogen hela sitt liv, men ändå, 50 års stadsliv. Antingen har Lallish attitydproblem eller så är mannen Tjackgubben nr.1?

Men min gode Vik, vad vet vi om mannens bakgrund och liv? Vad vet vi om vad som hänt honom alt vad han funderade över?

Vad vet vi om 50 års stadsliv?

Det kanske även kan ha varit så att mannen tog fel på person och kände igen Lalle eller någon i gänget som någon annan han haft dålig erfarenhet med?

Vad vet vi om hur han uppfattade Lalle?

Av det Lalle förtäljer så är min första uppfattning att han såg Lalle and the Gang som ett hot på något sätt (kan även ha varit någon dålig erfarenhet som blev påmind), därav reträtten till bilen.

Denne herre kan ha haft flera dåliga erfarenheter med ungdomar tidigare, men vi kan spekulera hur mycket vi vill.

Jag har inte bett Lalle att bete sig på ett annat sätt, jag säger bara att han(herrn i fråga) inte behöver vara ett psykfall,skummis,knarkarlasse nr 1.

Vem vet vad som hänt i den mannens liv, kanske någonting förfärligt hänt honom precis samma dag? Finns många saker som kan vara grund till "skumma" beteenden.

Eller så kanske han nyss flyttat till stan efter 40 år i skogen. :D

Bronkitkorv
2006-03-25, 21:16
Återigen, vilket ansvar har Lalle för alla gubbars sociala missanpassningar? Ska han leta i dagens register för individer med psykiska problem så fort han ska ta kontakt med en okänd människa? Och du förresten, det finns inget sånt register ;)
En hund som nyligen dött har inte med missanpassning att göra.

Jag tycker att det är ohyfsat att be folk flytta på sej. Varför skulle dom ha rätt att styra och ställa över bordsplaceringar, är det så jävla viktigt att sitta och prata med varandra.

grisbil3n
2006-03-25, 21:17
Jag kan sätta mig in i gubbens situation totalt, om man är jävligt nere och förbannad och har käk framför sig och det uppstår ett irritationsmoment som liksom får bägaren att rinna över så försvinner all jävla aptit och man dumpar mer än gärna maten.

din jävla slyngel! vem byggde landet? va det DY? nä just det, respekt och i led ska ni stå, ni vänsterslynglar utan respekt för äldre(överordnad), med röven bar så piskan kan såra er!



nej jag håller med dig, jävla 40talister

Ord neger.

Big_Vik
2006-03-25, 21:17
Vem fan har sagt att ni har rätt att be folk att flytta sej, förmodligen så hade hans hund dött och när ni kom in och tjafsade så gick han ut för annars så hade han fått ett stort känslosamt utbrott och skämt ut sej själv totalt.


Kan det vara samma person som fan har sagt att du har rätt att likställa ungdomar med modeslavar som tycker att alla över fyrtio ser ut som sluskar, kalla dem för jävla får och att du därigenom indirekt även får kräva att flick och pojkspolingarna tänker om?

Om gubben får psykbryt och proppar någon av Lalle och hans polare så är det alltså snarare deras ansvar? Kan man utgå från att alla okända människors hundar har dött? Och hur pass icke-efterbliven är man om man lackar på någon annan för att hunden dött?

Kwon
2006-03-25, 21:20
Sen om jag sitter på käkar på Börjes, vill jag också tillägga, att om några kids kommer fram till mig och vill byta plats så säger jag NEJ!

Jag sitter här nu och tänker inte flytta på mig bara för att ni oblivion-spelande kids ska få det mer bekvämt!

Sätt er någon annanstans eller känn på min fot i din röv säger jag bara!FFSOMGZ!

I ain't movin for nobody! (unless you got a big bootay)

Cilia
2006-03-25, 21:21
(unless you got a big bootay)
yes!!!!!!!!!
äntligen får jag användning av den

Bronkitkorv
2006-03-25, 21:23
Kan det vara samma person som fan har sagt att du har rätt att likställa ungdomar med modeslavar som tycker att alla över fyrtio ser ut som sluskar, kalla dem för jävla får och att du därigenom indirekt även får kräva att flick och pojkspolingarna tänker om?

Om gubben får psykbryt och proppar någon av Lalle och hans polare så är det alltså snarare deras ansvar? Kan man utgå från att alla okända människors hundar har dött? Och hur pass icke-efterbliven är man om man lackar på någon annan för att hunden dött?
Du förstår inte ironi va ? Jag kanske skulle lagt in några smileysar i min text :naughty: Jag antar att du är ungdom och inte förstår en text utan smileysar som förklarar om man inte är helt allvarlig. Gå och köp lite kläder med dej.

Dessutom så slog inte gubbfan någon av dom tre och hör därför inte till diskussionen.

grisbil3n
2006-03-25, 21:26
Gubbstackarn orkade helt enkelt inte tjafsa, inte för att Lallle o co. tjafsade men han förväntade sig väl en massa tjafs. Han mådde piss och var inte upplagd för någon somhelst kommunikation, man får fan köpa de. Han hade torskat på travbanan tidigare under dagen och för ett tag sen rymde frugan med en neger från Gambia. Och precis innan han drog iväg för att käka så hade han raidat med ett gäng n00bs, dom hade loosat massa dkp med mera.

Kwon
2006-03-25, 21:28
Gubbstackarn orkade helt enkelt inte tjafsa, inte för att Lallle o co. tjafsade men han förväntade sig väl en massa tjafs. Han mådde piss och var inte upplagd för någon somhelst kommunikation, man får fan köpa de. Han hade torskat på travbanan tidigare under dagen och för ett tag sen rymde frugan med en neger från Gambia. Och precis innan han drog iväg för att käka så hade han raidat med ett gäng n00bs, dom hade loosat massa dkp med mera.

Han hade raidat med finnen kvällen/natten innan och loosat 50k dps på Onyxia :(

[Det var detta han rankade som värst, sen travbanan, sen frugan som rymde te Gambia]

Så kommer kidsen och vill flytta på han! ICKE! :)

Bronkitkorv
2006-03-25, 21:39
Gubbstackarn orkade helt enkelt inte tjafsa, inte för att Lallle o co. tjafsade men han förväntade sig väl en massa tjafs. Han mådde piss och var inte upplagd för någon somhelst kommunikation, man får fan köpa de. Han hade torskat på travbanan tidigare under dagen och för ett tag sen rymde frugan med en neger från Gambia. Och precis innan han drog iväg för att käka så hade han raidat med ett gäng n00bs, dom hade loosat massa dkp med mera.
Precis vad jag menade med min post, kanske hade en massa dåliga saker hänt... Eller så hade han lågt blodsocker och var utarbetad och så kommer det folk och tjafsar. Först byggde han landet och sen vart han dissad av ungdomen han skulle lämna över det till.

Jag tror att hans mor blev ihjälstångad av en kviga... vad tror ni ?

Jense
2006-03-25, 21:40
Precis vad jag menade med min post, kanske hade en massa dåliga saker hänt... Eller så hade han lågt blodsocker och var utarbetad och så kommer det folk och tjafsar. Först byggde han landet och sen vart han dissad av ungdomen han skulle lämna över det till.

Jag tror att hans mor blev ihjälstångad av en kviga... vad tror ni ?


jag tror din mor kastade gris med dig när du va bebis.

Bronkitkorv
2006-03-25, 21:46
jag tror din mor kastade gris med dig när du va bebis.
Vilket meningslöst inlägg i den fina diskussionen.

beckman88
2006-03-25, 21:53
Jag skulle precis sätta mig ner och äta min XL-tallrik när han praktiskt taget slänger sin kebab framför mig och säger

" Här ta den här med!, jag blir så jävla förbannad!"
sen gick han ut till sin bil *screwy*

Jense
2006-03-25, 21:56
Vilket meningslöst inlägg i den fina diskussionen.


skrev bara vad jag trode.. menar du att min åsikt är meningslös?

Kwon
2006-03-25, 21:56
Jag skulle precis sätta mig ner och äta min XL-tallrik när han praktiskt taget slänger sin kebab framför mig och säger

" Här ta den här med!, jag blir så jävla förbannad!"
sen gick han ut till sin bil *screwy*

Han såg det nog som att ni bredde ut er över hans territorium/revir! :D

Då kan du lika gärna ta mitt käk åsse!

Han ville nog ha det där bordet för sig själv från början men fick problem att uttrycka sig tror jag.

Bronkitkorv
2006-03-25, 22:04
skrev bara vad jag trode.. menar du att min åsikt är meningslös?
Nej din uppfattning om vad min mamma gjorde med mej är väldigt intressant, jag hade fel och ber om ursäkt. :bow:

Big_Vik
2006-03-26, 01:38
En hund som nyligen dött har inte med missanpassning att göra.

Bah nähä? Gubben beter sig missanpassat, förklara vad det spelar för roll om det är p.g.a. en hund eller inte?

Jag tycker att det är ohyfsat att be folk flytta på sej. Varför skulle dom ha rätt att styra och ställa över bordsplaceringar, är det så jävla viktigt att sitta och prata med varandra.

Jaha. Jag tycker att det aldrig är ohyfsat att be om någonting, men börjar man kräva är det såklart en helt annan sak. Varför ska man inte få skylla sig själv om man är en jäkla puppet som aldrig kan säga nej så fort någon frågar? Och hur kan man styra en bordsplacering enbart genom att be om någonting? Efter vad jag kunnat utröna i bildforumet ser inte killarna direkt ut som några rekryteringsansvariga för den amerikanska marinkåren eller liknande.

Du förstår inte ironi va ? Jag kanske skulle lagt in några smileysar i min text :naughty: Jag antar att du är ungdom och inte förstår en text utan smileysar som förklarar om man inte är helt allvarlig. Gå och köp lite kläder med dej.


Du säger att jag inte förstår ironi, varför tror du det?

Och jag i min tur antar att du är vad man kan kalla för en omogen vuxen eftersom du känner att du nödvändigtvis måste håna ungdomar? Det finns tre stadier: 1) ungdomar, såna som jag, som förväntas vara omogna, 2) mogna vuxna, som inte har något behov av att diskvalificera någons åsikter p.g.a. ålder, och så den tredje kategorin där du befinner dig.

Förresten köper jag bara kläder på rea, och det är inte direkt några märkesgrejer...

Big_Vik
2006-03-26, 01:42
nej men han har ansvar för hur han själv uppför sig.
det kan ju vara så att han inte är medveten om att hans sätt att fomulera sig retar andra och då kommer det att skapa irritation i omgivningen och även vara negativt för honom själv.

lätt att tro att det alltid är alla andra det är fel på istället för att titta på sig själv.

Hur skiljde sig det där från mitt tidigare inlägg? En arrogant och uppkäftig person lär inte se sig själv som just arrogant och uppkäftig.

Big_Vik
2006-03-26, 01:53
För person A betyder arrogansnivå Y ett outhärdligt otrevligt sätt, men för person B kommer arrognasnivå Y endast representera normalläget. Först vid nivå Y+X upplever person B samma otrevlighetsgrad som person A. En axiom är att ingen utgår från att denne är otrevlig, utan man är helt enkelt bara sig själv, och utifrån detta skapar man sedan sina arrogansnivåer.