handdator

Visa fullständig version : Bröst !


Extas
2006-03-25, 17:59
har höört att peck deck maskinen ger bäst muskel massa, är det så ?

HjulaMedMig
2006-03-25, 18:19
Nej.

Cykelmannen
2006-03-25, 18:48
Nix

hahavaffan
2006-03-25, 19:09
Nopp.

WheyProtein
2006-03-25, 19:11
Det är bänk/hantelpress som är bra massbyggarövningar.

Johan86
2006-03-25, 19:30
är pec dec en bra avslutningsövning? påminner ju om flyes

Cykelmannen
2006-03-25, 21:08
Det är en typisk sån övning som är bra till att "krama ur det sista" ur musklerna. I varje fall använder jag övningen på det sättet. Ähum, iofs kan jag vara en av de svagare i bröstmusklerna på det här forumet.. men det har inte med saken å göra.

Stål
2006-03-26, 18:40
Pec-decs är utmärkta maskiner - att stretcha i.

Baan
2006-03-26, 18:49
nej. den är bra för man kan låtsas träna samtidigt som man spanar in lite bakdelar etc.

Timme
2006-03-26, 20:39
Det är en typisk sån övning som är bra till att "krama ur det sista" ur musklerna. I varje fall använder jag övningen på det sättet. Ähum, iofs kan jag vara en av de svagare i bröstmusklerna på det här forumet.. men det har inte med saken å göra.


Ska jag vara ärlig så tror inte jag så mycket på det där "krama ur det sista" snacket. Bänk/hantelpress mosar bröst bra mycket bättre en cabel/pecdec övningar så varför inte alltid använda sig av effektivare övningar?

hahavaffan
2006-03-26, 20:58
nej. den är bra för man kan låtsas träna samtidigt som man spanar in lite bakdelar etc.Dagens sanning :thumbup:

trasan
2006-03-26, 21:27
Ska jag vara ärlig så tror inte jag så mycket på det där "krama ur det sista" snacket. Bänk/hantelpress mosar bröst bra mycket bättre en cabel/pecdec övningar så varför inte alltid använda sig av effektivare övningar?

Kör man som man ska orkar man inte hålla upp några vikter i slutet av ett bröstpass. Därför väljer många pecdecen lr kablen!

mange_
2006-03-26, 21:56
Kör man som man ska orkar man inte hålla upp några vikter i slutet av ett bröstpass. Därför väljer många pecdecen lr kablen!


då anser jag ialfall att man borde gå hem för dagen om man inte ens orkar hålla upp vikterna!

Kron
2006-03-26, 22:15
Någon som har bild på övningen? :bow:

rolf
2006-03-26, 22:17
Någon som har bild på övningen? :bow:

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/LVPecDeckFly.html :thumbup:

Kron
2006-03-26, 22:18
http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/LVPecDeckFly.html :thumbup:

Tackar man för :thumbup:

Timme
2006-03-27, 08:45
Kör man som man ska orkar man inte hålla upp några vikter i slutet av ett bröstpass. Därför väljer många pecdecen lr kablen!


Jo visst kan det vara så men har inte brösten fått sitt när man inte orkar pressa några hantlar längre då? Är det inte lite onödigt att nöta mer efter det? Jag hade iallafall tagit mitt malto och gått hem och växt :)

Maverick
2006-03-27, 11:26
Tror ju iofs inte att man växer mindre om man kör nått set pectjosan innan man går hem.

mange_
2006-03-27, 12:25
jag tror jag skulle göra det..

Timme
2006-03-27, 14:41
Tror ju iofs inte att man växer mindre om man kör nått set pectjosan innan man går hem.


Jag vet inte, men det känns nästan som slöseri med tid. Den kan vara bra som Baan sa om man vill spana in bakdelar på gymmet men vi har inga tjejer på vårt gym *grr27* Eller jo, en tjej och hon är föredetta gymägare. :)

Extas
2006-03-27, 17:48
okej då var det som ja trodde då :) men blev osäker när det stod det i en träning om styrketräning

Timme
2006-03-27, 17:54
okej då var det som ja trodde då :) men blev osäker när det stod det i en träning om styrketräning

Kör bänkpräss, dips och hantelpressar istället så ska du se att det löser sig :D

Popeye
2006-03-27, 18:53
Men nog kan väl Pec-Dec'en ha sin plats i ett program. FÖr en kontinuerlig tillväxt betonas ofta variation. När kroppen vant sig vid ett schema så växlar man övningar.
Vid en sådan växling kan man lägga in Pec-Dec och köra den en period för att sedan växla till något annat när den perioden är över.

När detta nu är sagt så skulle jag inte bygga ett bröstpass runt den utan satsa på tunga pressar i första hand men definitivt användbar som komplement.

Maverick
2006-03-27, 19:06
Jag har alltid 2 elr 3 st pressövningar i mina bröstpass beror lite på vilken vecka det är, men avslutar dock alltid med pectjosan. Jag får bra kontakt och streatch i den. Säger inte att det är bra elr dåligt bara att det funkar fint för mig. Vill man inte köra den så gör man inte det.

Edit: Tränar massor med tjejer på mitt gym =)

ROMPE
2007-02-21, 15:36
Dom dära peck deck och cabel cross är väl bara för att forma brösten. Eller är jag helt ute o cyklar nu?

peyman
2007-02-21, 23:36
Japp . finns ingen övning som kan forma ens bröstmuskler

FreCKo
2007-02-21, 23:55
Är det ens någon som kör den där maskinen? :confused: Den är ju hur oskön som helst att göra tycker jag...

Mickaz
2007-02-22, 00:30
FÖR BÖVELEN.

NUMMMMERRRR 1 Bänkpress
2 hantelpressar
3 smithmaskin övrebröst sned bänk
och sist nummer 4 rakbänk flyes...

Kör detta så ska du få se ;)

Sniggel
2007-02-22, 01:22
Är det ens någon som kör den där maskinen? :confused: Den är ju hur oskön som helst att göra tycker jag...

Jag instämmer, känns som en helt onaturlig rörelse för min del, kanske är en vanesak iofs...

sen det där med att "köra ut" muskeln i t ex pec deck efter bänkpress så är jag nog mest inne på Timmes linje, fast med viss tvekan. Drop sets har väl visat sig vara bra för muskeltillväxten i nån studie har jag för mig (eller var det bara hormonnivåer man kollade?) och detta är ju nåt liknande drop sets.
En sak till som talar för att "köra ut det sista" kan ju vara att genom att tömma glykogenet i musklerna blir man känsligare för glykogeninlagring och kanske kan ladda upp musklerna mer till nästa gång man kör.

Cerberus
2007-02-22, 01:31
tror inte någon övning är speciellt optimal eller jättedålig jämfört med andra om belastning och kontakt(dvs träna bröst o inte vader t.ex) är tillräcklig.

t.ex ger pressövningar som hantelpress o bänkpress bra tricepsutveckling förutom bra pattar vilket exempelvis inte hantelflyes gör. Gillar sammansatta övningar, får lite extra på köpet så att säga..