handdator

Visa fullständig version : Något sett att få typ snyggare/hårdare röv?


emil123
2006-03-25, 10:32
Hej halloj!

Finns det någon slags övning så man får typ snyggare/hårdare röv av, så man får bort lite fett på den.

phänks på förhänd båis!

sunkan
2006-03-25, 10:34
mer muskler på röven= knäböj

mindre fett på röven= deff

Ulf A Big
2006-03-25, 10:43
Intro till rumpmuskeln:
http://www.exrx.net/Muscles/GluteusMaximus.html

Gryma övningar:

http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/LVReverseHyperextension.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBBentKneeGoodMorning.html

Baan
2006-03-25, 10:49
som jag uppfattat finns det ingen ren övning för gluteus, utan man får satsa på fria övningar som tränar större delen av benet, såsom just böj.

omvända ryggresningar kan vara bra, i alla fall om man utgår från en kompis till mig som har en monsterröv he he.

King Grub
2006-03-25, 10:53
Utfall.

muffe85
2006-03-25, 11:07
rak mark, badminton :P

emil123
2006-03-25, 11:19
Om jag ska köra knäböj då typ, hur brett ska jag stå med fötterna ungefär för att träna röva? :) Men jag ska prova allt annat som många av er gav råd :) tackar.

o.z.z
2006-03-25, 11:23
knästående kickback
höftlyft

Sonny
2006-03-25, 11:26
Om jag ska köra knäböj då typ, hur brett ska jag stå med fötterna ungefär för att träna röva? :) Men jag ska prova allt annat som många av er gav råd :) tackar.Böj är ingen övning för just röven, det är en benövning som involverar röven mer eller mindre oftast beroende på hur djupt du går.

emil123
2006-03-25, 11:54
När jag kör knäböj så går jag ner så långt det går.

gondie
2006-03-25, 12:21
Utfall+deff :cool:

Åse Columbus
2006-03-25, 16:32
Utfall.

just precis...där är den bästa övningen som finns för fin rumpa...o de gäller att göra den rätt oxå...

Gimp
2006-03-25, 16:59
just precis...där är den bästa övningen som finns för fin rumpa...o de gäller att göra den rätt oxå...

Hur gör man den rätt/fel?

Min bak har växt otroligt och blivit riktigt hård sedan jag började på spinning i alla fall. Ibland tar jag på den för att kontrollera att det verkligen är sant att den är så hård och det är den.

emil123
2006-03-25, 17:20
Tack alla :) Ska börja köra utfall, ska be min "personliga tränare" på gymmet visa mig utfall riktigt. haha Gimp :D låter bra det.

Fatcan
2006-03-25, 17:56
Tack alla :) Ska börja köra utfall, ska be min "personliga tränare" på gymmet visa mig utfall riktigt. haha Gimp :D låter bra det.

Då kommer den ju bara bli stor och ful? Du vill ju att den skulle bli "hårdare" och då är det väl bättre att satsa på lite fettförbränning.

emil123
2006-03-25, 19:24
Nu är jag virrig igen, får jag stor röv om jag kör utfall? om jag bara kör fettförbränning så blir den ju inge hård, hur får man det hård helt enklet? är det knäböj? utfall? eller något annat.

Fatcan
2006-03-25, 20:37
Nu är jag virrig igen, får jag stor röv om jag kör utfall? om jag bara kör fettförbränning så blir den ju inge hård, hur får man det hård helt enklet? är det knäböj? utfall? eller något annat.

Ja din röv kommer bli stor om du kör utfall, samma med knäböj, dom får ju rövmuskulaturen att växa. Vill man få hårdare muskler öht. så är det nog lite deff som gäller.

emil123
2006-03-25, 20:51
deff:S? Fettförbränning eller?

KRILLE!
2006-03-25, 21:15
Tja, nu växer inte arslet över en natt utan det tar sin tid så en kombination av knäböj+utfall och en fettreducering är det bästa.

Sniggel
2006-03-26, 01:08
Hårdare muskler är ju egentligen vanliga muskler utan ett mjukt lager fett ovanpå så fettförbränning borde det vara för att få en hardcore röv (om man redan är nöjd med storleken) :D

Ulf A Big
2006-03-26, 12:11
Hårda muskler får man av att muskeldensiteten ökar i takt med antal tränande år. Otränande muskler som inte utnyttjats i någon högre grad i fysiskaktivietet har låg densitet av muskelfibrer.
Slutsats är att få hårda muskler gör man inte enbart deffning utan att det krävs många år av hård muskelträning.

kostkrig
2006-03-26, 12:14
övning och övning, men trappmaskinen är bra. :thumbup:

Åse Columbus
2006-03-26, 12:15
Hårda muskler får man av att muskeldensiteten ökar i takt med antal tränande år. Otränande muskler som inte utnyttjats i någon högre grad i fysiskaktivietet har låg densitet av muskelfibrer.
Slutsats är att få hårda muskler gör man inte enbart deffning utan att det krävs många år av hård muskelträning.

Hear hear!!!!!
så sant så sant!!!!!
:bow:

Åse Columbus
2006-03-26, 12:18
Hur gör man den rätt/fel?

Min bak har växt otroligt och blivit riktigt hård sedan jag började på spinning i alla fall. Ibland tar jag på den för att kontrollera att det verkligen är sant att den är så hård och det är den.

se till att fötterna i linje med varann o att när du går ner så ska du inte samtidigt gå framåt....utan rakt ner så axlar höft o ditt knä mot golvet ligger i linje med varann....got it?

Baan
2006-03-26, 12:26
Tja, nu växer inte arslet över en natt utan det tar sin tid så en kombination av knäböj+utfall och en fettreducering är det bästa.

håller absolut med där, sen som alla andra muskelgrupper han inte alla världens anlag att få en (muskulös) hockeyröv, visst efter kanske väldigt många år av träning borde alla ha byggt hyfsat med muskler på gluteus, men har man taskiga anlag så kan det vara lite kärvt få snabb tillväxkt på gluteus.

TheLoser
2006-03-26, 12:26
Då kommer den ju bara bli stor och ful? Du vill ju att den skulle bli "hårdare" och då är det väl bättre att satsa på lite fettförbränning.
Stor rumpa = Fin rumpa! *kissass*

//TheLoser

Sniggel
2006-03-26, 17:38
Hårda muskler får man av att muskeldensiteten ökar i takt med antal tränande år. Otränande muskler som inte utnyttjats i någon högre grad i fysiskaktivietet har låg densitet av muskelfibrer.
Slutsats är att få hårda muskler gör man inte enbart deffning utan att det krävs många år av hård muskelträning.
Ok, ny info för min del :thumbup:

Batman
2006-03-27, 00:01
Jag finner att denna övningen tar brutalt på min röv.
http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBLunge.html

btw hur kommer det sig att brudar som kör spinning väldigt ofta får stor röv men jag som spenderar många timmar på en riktigt mountenbike inte för en gigantus röv ?

hattfan
2006-03-27, 00:05
Tjejer får helt enkelt stora rövar av allt, utom anorexi...

That the way the cookie crumbles :booty:

larre
2006-03-27, 16:41
Killar ska inte träna röv, om man inte har en obefintlig, röven kommer ändå växa och man får såndär jävla fyrkantsbyggarröv som ingen i hela världen vill ha(speciellt inte damerna ifall man kanske vill att dom ska gilla bakdelen).

Röven kommer du ofrivillig få att växa när du tränar, dvs om du tränar mer än biceps så ge fan i den.
Om du tycker att bakdelen är slapp och hängig så ska du snarare gå ned något kilo, om du tränar den så blir den juh bara större(ja jo visst den blir nog hårdare också).

Stor rumpa = Fin rumpa! *kissass*

//TheLoser
På damer ja :D

Daniel_S
2006-03-27, 17:36
Killar ska inte träna röv, om man inte har en obefintlig, röven kommer ändå växa och man får såndär jävla fyrkantsbyggarröv som ingen i hela världen vill ha(speciellt inte damerna ifall man kanske vill att dom ska gilla bakdelen).



Nej för fan! Eller, ignorera gluteus maximus bara, så slipper du positiva kommentarer från tjejer. Med större röv får du dessutom billigare jeans, eftersom de dyra smala modellerna är gjorda för receiverlooken :booty: .

Olof
2006-03-27, 18:16
Utfall är nog en av de bästa.

TheLoser
2006-03-27, 18:30
Stor rumpa = Fin rumpa på alla! Herregud, fråga vilken tös som helst så ska du se att de vill ha stora fina rumpor att nypa tag i! :booty:

larre
2006-03-27, 19:10
Stor rumpa = Fin rumpa på alla! Herregud, fråga vilken tös som helst så ska du se att de vill ha stora fina rumpor att nypa tag i! :booty:
Du har sååå fel, jag ska verifiera med damen men jag är till 100% säker att det är tvärt om. :D

Baan
2006-03-27, 19:45
Du har sååå fel, jag ska verifiera med damen men jag är till 100% säker att det är tvärt om. :D

damen är uppenbarligen misinformerad om hon inte vet att ghetto booty är vackert.

Sniggel
2006-03-27, 20:32
Nej för fan! Eller, ignorera gluteus maximus bara, så slipper du positiva kommentarer från tjejer. Med större röv får du dessutom billigare jeans, eftersom de dyra smala modellerna är gjorda för receiverlooken :booty: .

Haha! Recieverlooken :D
Tycker dock tjejer ska ha stor röv :naughty: mums!

barda
2006-03-27, 20:40
finns inget fulare än små, beniga rövar på killar.. är helt säker på att majoriteten av damerna gillar fotbollsarslen(stora)

z_bumbi
2006-03-28, 06:39
Vill ni diskutera de rent estetiska aspekterna så starta en ny tråd om den saken, det här är vad jag vet träningsdelen av forumet.

Gimp
2006-03-28, 07:01
btw hur kommer det sig att brudar som kör spinning väldigt ofta får stor röv men jag som spenderar många timmar på en riktigt mountenbike inte för en gigantus röv ?

Min bak (och hamstrings) blir speciellt trött efter att man har hängt så långt bak som möjligt på cykeln, dvs. nästan bakom sadeln och med raka armar, i en hel låt. Det kan jämföras med att du försöker cykla upp för en grusbacke med MTB:n och måste förföytta all vikt på bakdäcket för att få fäste, prova det så växer kanske baken bättre. :hbang: