handdator

Visa fullständig version : Dagen efter magsjuka.


blekfet2
2006-03-25, 07:01
Spydde konstant hela dagen igår, fick i mig lite soppor men de kom som sagt upp rätt så fort.

Jag mår grymt mycket bättre idag, maten jag äter får jag behålla och magen har stabiliserat sig.

Till frågan då, är det något speciellt man ska försöka få i sig nu idag eller är det bara mat samt mycket vätska som gäller?

Bronkitkorv
2006-03-25, 07:13
Nej, bara ät som vanligt och drick lite mer typ mineralvatten.

Tolkia
2006-03-25, 10:48
Ät sånt som du kan tänka dig att äta (gissningsvis mår du inte så super att du känner för att käka vad som helst). Kanske inte svartbränd bacon med stekt potatis eller något, utan lite "snällare" mat. På en dag eller två förlorar du inget som inte kroppen snabbt tar igen när den är fit for fight igen.

blekfet2
2006-03-25, 11:33
Ok, Tackar för svaren!

mela
2006-03-25, 12:00
mjölkprodukter ska tydligen inte vara snällt mot magen.. jag vet inte 100% men det är sånt mina läkare sagt tillmig..

Helgon1
2006-03-25, 12:26
Skonkost som ris, fisk(vit fisk, inte fet fisk som lax) eller kyckling. Och vätska förstås. Inte proppa i dig för mycket fibrer på en gång, så tarmarna får jobba ihjäl sig det första dom gör!

Krya på dig!

Bronkitkorv
2006-03-25, 12:28
mjölkprodukter ska tydligen inte vara snällt mot magen.. jag vet inte 100% men det är sånt mina läkare sagt tillmig..
Det beror på laktosen, om jag dricker mer än en liter på en kväll så känns det i magen, men det är olika hur känslig man är.

mela
2006-03-25, 12:30
Det beror på laktosen, om jag dricker mer än en liter på en kväll så känns det i magen, men det är olika hur känslig man är.

jo.. men det ska vara något med PH miljön å shit å göra med.. eh vettefan..


du får testa dig fram å äta lite i taget :) bakad potatis funkade bra förmig

blekfet2
2006-03-25, 12:34
tagit det lite lugnt med mjölken, hade också för mig något med att det kunde sabba balansen i magen. Aja tackar gudarna för cola light Loka citron...