handdator

Visa fullständig version : HJALP me kosttillskott


elvira
2006-03-25, 03:41
Utan att verka vara en jobbig javel sa tankte ja fraga om lite rad.Sokfunktionen ar ju nere och allt....

Ja blir helt snurrig, totalt sunrrig av va alla sager om olika kosttillskott. Snart sliter ja haret av mig!!! Man fragar olika butiker och de vill ju att man ska kopa av deras forstass sa de havdar ju att man behover ca 459 olika produkter. Dessutom har de produkter som ar helt "unika" och inte liknar nagot annat och sa vidare... detta ar en djungel, man kan ju fa nervsamanbrott for mindre :cryout:

Sa nu star mitt sista hopp till er smarta helt fenomenala forumsmanniskor har!
Jag vill oka i muskelmassa, inte i fett, an sa lange har de gatt alldeles prima, de sags ju att de garna gor de sahar i borjan men iallafall. Men nu kanner ja for att kunna fortsatta pa denna vagen maste ja borja me lite tillskott av diverse slag!

Sa har kommer lite fragor:

1.Vilket sorts protein ar att rekommendera? Stammer de att fore och efter traning ska det tas vassleprotein, och sen innan sanggaende och andra tider pa dagen ar de battre med nagot mer langsamt protein?

2. Hur skall proteinet intas innan och efter traning, hur ska de blandas osv? Ja tranar alltid styrka pa kvallen, efter kvallsmat osv... om de ens har nat me saken att gora.

3. Kreatin! Hort att det ska vara de basta prestationshojaren eller va man ska saga. Hort att om man ar radd for att oka i vikt (binda vatten) ar kreatinpuverat (tror ja de heter) de basta?

4. Finns de nan form av gainer som endast gor att man okar i muskelmassa och inte i fett? (skratta inte, jag vet det ar kanske en IQ-fiskpinnefraga). I sadana fall, hur skall denna gainer tas?

5. Eller annu enklare, kan inte nan saga: detta ar vad du bor ta, detta ar mangden du bor ta, och detta ar hur du bor ta det? Ar alltsa tjej, 1.63m vager 50kg, 16% kroppsfett, vill bli starkare och fa mer muskler, men inte oka i fett,later de som ett onsketankande? Well, sa ar de iallafall! snalla hjalp!

mangemani
2006-03-25, 03:59
för det första,skit i vad dom i butikerna säger,dom försöker hela tiden att packa på en nya produkter,produkter som enligt dom är super produkter som har köpts av flera 1000...dom vill bara ha det sållt så dom kan tjäna pengar.

1.rekomenderar whey-80...det stämmer,snabbt protein efter samt före och sen långsamt under dagen och innan du lägger dej.

2.blanda gainerna efter behov,ta sen halva gainern innan och halva efter.

3.kreatin?ja inte skulle jag då rekomendera sånt som binder vätska typ som monohydrat..då rekomenderar jag KCG,kre-alakyn eller båda samtidigt,slår monohydrat med hästlängder.

4.det är vad du äter under dagen som avgör om du går upp eller ner i vikt,inte enbart vid det tillfället där du dricker gainern...fett lägger du på dej vare sej du vill eller inte om du vill bygga muskler,detta pga av att du måste ligga på kcal plus.

5.ja,det är nog lite önsketänkande..som sagt,du lägger på dej fett när du bygger muskler,men hur stor mängd fett du lägger på dej,det är helt upp till dej och hur bra du sköter kosten...men alltså,var inte rädd att lägga på dej nått kilo i fett,det deffar du bort senare.

varför skulle man skratta?du är ju nybörjare...ingen nybörjar fråga är dum.

Jorgen
2006-03-25, 08:42
Ta en titt på http://www.kolozzeum.com/. Världens bästa webshop. Ett bra protein är detta (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=28). Kcg (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=75) och kre-alkalyn (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=150) finns också där.

barda
2006-03-25, 12:26
om du inte ska lägga på dig nå fett men ändå öka maximalt i muskler så är det bara att börja räkna kalorier :p

z_bumbi
2006-03-25, 12:50
1.Vilket sorts protein ar att rekommendera? Stammer de att fore och efter traning ska det tas vassleprotein, och sen innan sanggaende och andra tider pa dagen ar de battre med nagot mer langsamt protein?

Ett vasslekoncentrat funkar till alla tillfällena. Äter du grönsaker eller liknande till det så blir det något långsammare.

Ett protein som består av både vassle och kasein funkar också vid alla tillfällen.

2. Hur skall proteinet intas innan och efter traning, hur ska de blandas osv? Ja tranar alltid styrka pa kvallen, efter kvallsmat osv... om de ens har nat me saken att gora.


Enklast är att blanda med kolhydrater och dricka direkt efter träningen, iom att du äter kvällsmat innan så funkar det utmärkt.
När du hållit på ett tag så kan du börja experimentera med andra varianter.

3. Kreatin! Hort att det ska vara de basta prestationshojaren eller va man ska saga. Hort att om man ar radd for att oka i vikt (binda vatten) ar kreatinpuverat (tror ja de heter) de basta?


Viktökningen är något positivt av kreatin men Kreatin Pyruvate gör att man binder mindre vatten.

4. Finns de nan form av gainer som endast gor att man okar i muskelmassa och inte i fett? (skratta inte, jag vet det ar kanske en IQ-fiskpinnefraga). I sadana fall, hur skall denna gainer tas?


Det är den totala mänden kalorier som avgör vad som händer med kroppen, ett enskilt tillskott gör ingen på den punkten om du fortfarande får i dig samma mängd kalorier som utan.

elvira
2006-03-25, 17:39
Ok, jo de ar val det som galler! Hur ska fordelningen se ut da ungefar?