handdator

Visa fullständig version : Oproportionerligt stora obliques


Perscitus
2006-03-25, 00:26
Hjälp, mina obliques börjar anta hisnande proportioner! Snart tycker jag det inte ser bra ut längre när midjans smalaste ställe hamnar allt längre upp. Jag vet inte vad det är för övning som får dessa att växa som ogräs. Tränar tunga basövningar för hela slanten. Dvs. bänkpress, stående militärpress, stångrodd, stångcurls, chins, dips, marklyft, knäböj med mera. Jag tycker att det inte känns helt bra att "hindra" tillväxten på stabiliseringsmuskler som obliques ju är, men jag är för mån om min smala midja. Hur grejar ni mer erfarna detta om ni ens bryr er om saken?

(Sökfunktionen är som sagt ur funktion och jag har faktiskt ägnat lite tid åt manuell sökning, men detta ämne har säkert ändå varit uppe förut då det antagligen är ett vanligt problem hos alla discobyggare, även om jag inte själv ser mig som sådan.)

Krille 87
2006-03-25, 01:46
Hjälp, mina obliques börjar anta hisnande proportioner! Snart tycker jag det inte ser bra ut längre när midjans smalaste ställe hamnar allt längre upp. Jag vet inte vad det är för övning som får dessa att växa som ogräs. Tränar tunga basövningar för hela slanten. Dvs. bänkpress, stående militärpress, stångrodd, stångcurls, chins, dips, marklyft, knäböj med mera. Jag tycker att det inte känns helt bra att "hindra" tillväxten på stabiliseringsmuskler som obliques ju är, men jag är för mån om min smala midja. Hur grejar ni mer erfarna detta om ni ens bryr er om saken?

(Sökfunktionen är som sagt ur funktion och jag har faktiskt ägnat lite tid åt manuell sökning, men detta ämne har säkert ändå varit uppe förut då det antagligen är ett vanligt problem hos alla discobyggare, även om jag inte själv ser mig som sådan.)


Ja, har inte haft något likande själv men kan bara komma med tips jag läst.. När du kör övningar som marklyft och knäböj får du en stor anspänning på dina obliques pga. stort buktryck. Ett tips är att avsluta med marklyft så du redan är trött när du börjar. När du kör ben så börja med t ex. benspark för att föruttrötta benen innan knäböjen. Ett annat tips är att du går för mer reps.. Bäst är väl att du kör båda två om du vill att dina obliqus ska minska som mest..

Mvh

YTS
2006-03-25, 03:52
Hjälp, mina obliques börjar anta hisnande proportioner!


Deffa, så försvinner minst hälften av "kärlekshandtagen".


YNGVE

Polska
2006-03-25, 04:07
Hade stora innan men efter deffen så blev det bättre *flex*