handdator

Visa fullständig version : Optimun Nutriotion


elvira
2006-03-24, 22:11
Ja ja kan ju inte de har grejerna sa bra men har sett en stora skara talanger har pa forumet sa tankte fraga er :
Va sager ni om Optimum Nutritions vassleproteingrejer? Ar de nat att hanga i julgranen? Eller va ar de annars for proteinpulver som kan rekomenderas?

Forresten, bor i USA, sjukt stora prisskillnader pa kosttillskott, typ halva priset har jamfort me Sverige *flex*

Billigare att fa en snyggare kropp har rent allmant verkar de som, maten billigare, gymmedlemskap billigare, kosttillskotten billigare osv. Dessutom blir man ju valdigt inspirerad nar man ser 1578 overviktiga manniskor varje dag, om inte mer!

Iallafall, tacksam for svar angaende optimum nutrition :)

apa_ola
2006-03-24, 22:30
de flesta vasslepulvre är likvärdiga kvalitetsmässigt. Man får helt enkelt välja efter smak och pris

jesse
2006-03-24, 22:32
Ja ja kan ju inte de har grejerna sa bra men har sett en stora skara talanger har pa forumet sa tankte fraga er :
Va sager ni om Optimum Nutritions vassleproteingrejer? Ar de nat att hanga i julgranen? Eller va ar de annars for proteinpulver som kan rekomenderas?

Forresten, bor i USA, sjukt stora prisskillnader pa kosttillskott, typ halva priset har jamfort me Sverige *flex*

Billigare att fa en snyggare kropp har rent allmant verkar de som, maten billigare, gymmedlemskap billigare, kosttillskotten billigare osv. Dessutom blir man ju valdigt inspirerad nar man ser 1578 overviktiga manniskor varje dag, om inte mer!

Iallafall, tacksam for svar angaende optimum nutrition :)

Jag tycker att ON:s vassleprotein är alldeles utmärkt, finns en massa goda smaker att välja mellan.

elvira
2006-03-24, 22:44
Ar det ett langsamt eller snabbt protein da? eller hur fungerar de med sant dar. Fick hora att ja skulle satsa pa ett langsamt protein namligen.....

jesse
2006-03-24, 23:28
Ar det ett langsamt eller snabbt protein da? eller hur fungerar de med sant dar. Fick hora att ja skulle satsa pa ett langsamt protein namligen.....

Det är vassle vilket innebär att det är ganska snabbt. Ska du ha ett proteinpulver som är långsamt bör du köpa ett kasein alternativt ett kasein/vassle pulver. ON har ju långsammare pulver också kolla deras hemsida.

Beast
2006-03-24, 23:29
100% whey är ledande och bäst enligt mig (slipper jag pojkarna igen).
Jag har kört det i flera år nu och är mycket nöjd!

rQx
2006-03-24, 23:39
Gillade också 100% whey men det är för mycket att betala 1000 kr för 4.5 kg, när man kan få liknande pulver t.ex. i kolozzeums webshop mycket billigare.

Hobbes
2006-03-25, 00:05
Ja ja kan ju inte de har grejerna sa bra men har sett en stora skara talanger har pa forumet sa tankte fraga er :
Va sager ni om Optimum Nutritions vassleproteingrejer? Ar de nat att hanga i julgranen? Eller va ar de annars for proteinpulver som kan rekomenderas?

Forresten, bor i USA, sjukt stora prisskillnader pa kosttillskott, typ halva priset har jamfort me Sverige *flex*

Billigare att fa en snyggare kropp har rent allmant verkar de som, maten billigare, gymmedlemskap billigare, kosttillskotten billigare osv. Dessutom blir man ju valdigt inspirerad nar man ser 1578 overviktiga manniskor varje dag, om inte mer!

Iallafall, tacksam for svar angaende optimum nutrition :)

ONs produkter är enormt prisvärda i Nordamerika, i Kanada där jag bodde så kostade 4.5kg ca 550-600kr. Så kan du få det för de pengarna så köp ät bra mat och njut av livet. Du kommer att sakna det när du kommer hem tro mig, om du nu måste hem vill säga.

Ekonom
2006-03-25, 19:03
ON är överlägset i smak. I övrigt är det ett vanligt vassle, där merparten är isolat. Men smakmässigt är de kanon!

Polska
2006-03-25, 19:32
Använde optimum nutritions produkter under 6månader och tyckte inte det var större skillnad på dom och starnutrion mer än smaken.
Nu har jag kört fairings produkter sedan några månader och dom smakar helt okej och dom har bra kvalite, det duger för mej.

Carl_B
2006-03-25, 19:36
Har kört ON i nästan 1år, funkar bra..

Jacky
2006-03-25, 20:27
ON är kanon. De har även ett kasein som heter Pro-complex.

michael
2006-03-25, 21:03
ON 100% whey är svingott!

elvira
2006-03-25, 21:18
arligt talat sa spelar de ingen vidare roll hur de smakar, vill bara att de ska vara bra grejer... har ON aven nat bra kreatin?

Beast
2006-03-26, 00:12
arligt talat sa spelar de ingen vidare roll hur de smakar, vill bara att de ska vara bra grejer... har ON aven nat bra kreatin?

Allt On gör är grymma grejer. Sen är dom en av få som även producerar sina egna produkter.

Hobbes
2006-03-26, 00:18
arligt talat sa spelar de ingen vidare roll hur de smakar, vill bara att de ska vara bra grejer... har ON aven nat bra kreatin?

Tror inte jag far med osanning när jag säger att deras kreatin är Degussa, alltså bra, mycket bra!

Ekonom
2006-03-26, 20:29
ON är kanon. De har även ett kasein som heter Pro-complex.

Nej, Pro-Complex är en blandning av olika proteinråvaror (där kasein förvisso är en)
Deras kasein går under namnet "100% casein"

Jishuku
2006-03-26, 20:35
Valde själv ON eftersom de är väldigt noga med att peka ut att de inte har något Aspartam i sina produkter.. det, plus att 100% whey inte innehåller några extra vitaminer och mineraler, vilket jag är glad för då jag skulle få i mig på tok för mycket annars.

Thumbs up for ON!

elvira
2006-03-27, 22:32
later ju bara som alla har jattebra saker att saga om ON. verkar vara ett relativt etablerat marke och de kanns ju sakrast att ga pa i sadana har sammanhang! att de dessutom inte tillastter vitaminer och mineraler ar bra, latt att overdosera annars.

Har de bara kreatin monohydrat?

Jorgen
2006-03-28, 15:37
Man köper givetvis sina ON-produkter här. (http://www.kolozzeum.com/index.php?manufacturers_id=16)

Langster
2006-03-28, 15:54
Man köper givetvis sina ON-produkter här. (http://www.kolozzeum.com/index.php?manufacturers_id=16)
Även om man bor i USA? :D

Hobbes
2006-03-28, 16:04
Även om man bor i USA? :D

Tänkte samma sak, men vågade inte skriva det. Dock förstod jag inlägget var riktat till oss andra...men lite skoj var det :D

Snacka om att han stödde kollo annars :bow: :D

Ekonom
2006-03-28, 21:30
Man köper givetvis sina ON-produkter här. (http://www.kolozzeum.com/index.php?manufacturers_id=16)

varför tar ni bara in några få av deras produkter?? Ni har ju tex inte deras kasein...

Jorgen
2006-03-28, 21:33
varför tar ni bara in några få av deras produkter?? Ni har ju tex inte deras kasein...
Den frågan får du ställa till Fairing här på forumet.
Jag (eller någon annan av moderatorerna) har inget med shoppen att göra.

JaggedAxe
2006-03-28, 21:41
På många ställen jag kollade på i Usa var det dyrare att handla kostillskott där jämfört med i Sverige. Jag köpte gymkort i 2 veckor för 38 dollar (jag var på resa och det var det billigaste av 3 ställen) På gymmet var det inte fetton som gav en inspiration.. utan snarare det faktum att 80% var vedervärdigt bitiga. Vi snackar hejdlösa bestialiska muskelbyggare där.

Detta var i Ft. Lauderdale

elvira
2006-03-29, 00:19
Ok, Ft Lauderdale och andra turiststallen ar ju ganska dyra. Jag bor ute pa "landsbygden" i sydstaterna och har ar prisnivan relativt lag. Jag betalar typ 100kr i manaden for gymkort och da ar de me spinning, gym, klasser, simmning, hela koret. Va i dagarna ocksa och kopte kosstillskott och riktigt billigt va de om man jamfor me Sverige, nastintill halva priset pa vissa produkter :)

Carl_B
2006-03-29, 13:55
På många ställen jag kollade på i Usa var det dyrare att handla kostillskott där jämfört med i Sverige. Jag köpte gymkort i 2 veckor för 38 dollar (jag var på resa och det var det billigaste av 3 ställen) På gymmet var det inte fetton som gav en inspiration.. utan snarare det faktum att 80% var vedervärdigt bitiga. Vi snackar hejdlösa bestialiska muskelbyggare där.

Detta var i Ft. Lauderdale

Det kan inte stämma ifall du vart ute efter ON produkter då dom kostar 3-4x så mycket här i sverige. Lokala märken är dock en annan femma..

MrBulk
2006-03-29, 18:57
Kan inte trådens skapare ändra stavfelen i rubriken?

Jorgen
2006-03-29, 19:38
Kan inte trådens skapare ändra stavfelen i rubriken?
Nej.

elvira
2006-03-30, 04:47
Ok, jag ber sa fruktansvart hemskt mycket om ursakt for eventuella sprakfel, stavingsfel osv. Nej jag ar inte full nar jag skriver, ja, ja skriver uppenbarligen urkasst, riktigt hemskt ar det!

Med lite exta punkter har och var, en glomd bokstav har och en extra bokstav dar ar det rena undret att ni ens forstar vad jag skriver! en gigantisk eloge ska ni ha! :bow:

Jacob79
2006-03-30, 10:10
Nej, Pro-Complex är en blandning av olika proteinråvaror (där kasein förvisso är en)
Deras kasein går under namnet "100% casein"


Dom har ett kasein protein som också heter pro-complex. fast med bokstäverna pm efter :)