handdator

Visa fullständig version : Näringsinnehåll för fryst eller upptinad?


emmak
2006-03-24, 14:33
Jag har startat en liknande tråd om detta men får inget riktigt svar.

Det jag undrar är om man köper FÄRDIGA kycklingfileér som är NEDFRYSTA, alltså inte fryst kycklingfile som man måste steka utan sådana som redan är stekta och färdiga och är i princip bara att värma i mikron.

Min fråga är om näringsinnehållet på det paketet visar för den frysta kycklinge i förpackningen eller om den visar när den är värmd och färdig efteråt?..Hoppas ni förstår annars fråga gärna så förklarar jag bättre, vill nämligen veta detta.

Likadant med t.e.x frysta ärtor, visar paketet näringsinnehåll för frysta eller färdigkokta?

Tack

Nils.R
2006-03-24, 15:33
Om jag inte är ute o snurrar så är det alltid näringsvärdet på innehållet i förpackningen som deklareras om inte annat anges.

emmak
2006-03-24, 15:40
Om jag inte är ute o snurrar så är det alltid näringsvärdet på innehållet i förpackningen som deklareras om inte annat anges.


Någon annan som kan garanterat att Nils inte är ute och seglar? Vill veerkligen veta hur det är eftersom ja köper mycket frysta färdiggrejer

RajtanTajtan
2006-03-24, 18:27
Om det inte har varit tillagat innan, så är ju det den frysta varans näringsinnehåll som anges. Det kanske är detsamma även på det som tillagats och sen blivit nedfryst.

100 gr fryst kycklingfile har inte samma näringsvärde som 100 gr stekt/kokt kycklingfile.

emmak
2006-03-24, 19:23
Om det inte har varit tillagat innan, så är ju det den frysta varans näringsinnehåll som anges. Det kanske är detsamma även på det som tillagats och sen blivit nedfryst.

100 gr fryst kycklingfile har inte samma näringsvärde som 100 gr stekt/kokt kycklingfile.


Nej precis, det är det jag vill veta, vad som anges på paketen på sådana varor som redan är färdiga men sedan nedfrysta, någon vänlig själ som har ett svar på detta?

RajtanTajtan
2006-03-24, 19:25
Nej precis, det är det jag vill veta, vad som anges på paketen på sådana varor som redan är färdiga men sedan nedfrysta, någon vänlig själ som har ett svar på detta?

Ring konsumentkontakt?