handdator

Visa fullständig version : Morrowwind? Är det värt 99 kraner?


timoat
2006-03-24, 10:55
Så inspirerad och avundsjuk på hur kul alla har med Oblivion på sina monstermaskiner funderar jag på att inhandla Morrowwind. JAg hoppar helt enkelt bak ett steg och spelar nåt min maskin klarar, en Dell 8600 med Pentium m 1.5 mhz, 1.5 gb ram och gforce 5650 go kort. Jag antar att jag kommer att kunna lira detta spel med alla blinkande lampor och visslor och blinkers påslagna.
Innan jag spenderar mina surt förvärvade 49 eller 99 riksdaler vill jag veta lite synpunkter och erfarenheter.
Whaddayasay?

King Grub
2006-03-24, 11:04
Mindre än en hundralapp? Tveklöst. 100 kronor för flera veckors nöje?

Med den maskinen lär du kanske i o f s inte kunna köra Morrowind heller på speciellt höga inställningar. Det kan nog även i dag anses ganska krävande.

timoat
2006-03-24, 11:13
Tackar grub, damn it I have no luck...
Min processor motsvarar dock en pentium 4 2.4 ghz, och graffekortet är på 128 mb. Jag får igång Oblivion på det, har dock inte testat med 84.25 drivern, så jag hoppas den kommer att ge en liten performance boost. Med de 99 spännen får man med ALLA expansions också, bloodmoon och tribunal o en till.

AFanatic
2006-03-25, 10:15
Min datorn har sämre prestanda, och det funkar finfint att köra Morrowind. Visst man får ställa ner grafiken en aning men inget man störs av när man spelat några 100 timmar. :D

Köp!

Baan
2006-03-25, 10:29
du kan nog köra morrowind, men det är ett ganska krävande spel för sin tid och fortfarande som grub säger, så förvänta dig inte maxinställnignar. det känns inte jätteoptimerat.

timoat
2006-03-25, 10:30
Hehe, jag kan köra allt på fullt utan problem. Skönt! Problemen jag hade med att det inte gick att starta var pga att jag installerade patchen. Det behövde man inte. En sak som är lite småirriterande, är att man går/springer så sakta i början. Jag antar att man snabbar sig lite efter ett tag? Sen är det lite trist att det inte finns nån voiceacting, men ni Oblivion spelare har inte det problemet, 1000 + timmars dialog!

Vad var det man kunde kolla sin fps?

Baan
2006-03-25, 10:35
Hehe, jag kan köra allt på fullt utan problem. Skönt! Problemen jag hade med att det inte gick att starta var pga att jag installerade patchen. Det behövde man inte. En sak som är lite småirriterande, är att man går/springer så sakta i början. Jag antar att man snabbar sig lite efter ett tag? Sen är det lite trist att det inte finns nån voiceacting, men ni Oblivion spelare har inte det problemet, 1000 + timmars dialog!

Vad var det man kunde kolla sin fps?

man spriner snabbare efter ett tag, kommer inte ihåg vad den attributen heter, atheltics kanske. annars är morrowind rätt segt när det gäller ta sig från ställe till ställe.

du kan ändra ett värde i inställningsfilen så den visas i ena hörnet, kommer inte ihåg exakt vad men sök bara på morrowindforumet så hittar du säkert något, annars kan du kanske lista ut det med

Dante
2006-03-25, 11:51
Finns väll nån birthsign som höjer "speeden" o sen är det bara att hoppa konstant. :)

beckman88
2006-03-25, 12:28
det e bara att få upp acrobatics/athletics så kan du komma vart fan du vill :thumbup: