handdator

Visa fullständig version : Lumpen i Ryssland :S


vassle
2006-03-24, 03:09
http://www.drugoi.info/army.wmv

*screwy*

Allan
2006-03-24, 05:08
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=333792

Ingen ny företeelse tyvärr


allan

Baha
2006-03-24, 06:53
Sådär skulle det vara i sverige med så ungjävlarna fick lära sig krig är ingen jävla lek.

Dante
2006-03-24, 07:30
Sådär skulle det vara i sverige med så ungjävlarna fick lära sig krig är ingen jävla lek.


ett skämt? hahaha err...

Inte ungjävlarnas fel om de har uppfattat krig på fel sätt. Kids är aldrig skyldig till nått, det är föräldrarna och den fostrande omgivningen.

Gabber
2006-03-24, 07:34
Som Allan sa så är det inget nytt.

Min kusin dog i Ryssland för ett par år sedan pga brist på näring och min svåger som nu bor i Sverige fick betala 10000$ för en frisedel och han får inte återvända till sitt hemland tills han är 27 år.

Och det här är Armenien som jag snackar om. Där dör värpliktiga varje år och föräldrarna är ju helt förstörda när ungen dras in.

Mutar man med pengar VARJE månad får man en bättre behandling men fan ta dig om pengarna tar slut. *grr27*

Callister
2006-03-24, 07:49
Helt jävla sjukt. Fly landet omgående.

Mr. Moose
2006-03-24, 08:09
ett skämt? hahaha err...

Inte ungjävlarnas fel om de har uppfattat krig på fel sätt. Kids är aldrig skyldig till nått, det är föräldrarna och den fostrande omgivningen.

Vilken åldersgrupp talar du om när du nämner "kids"? Posten är om värnpliktiga, dvs folk i 18-19 års åldern!

I mitt tycke är dom mer än gamla nog att kunna tänka själv, man ska inte lägga skulden, för "kidsens" oförmåga att tänka självständigt, på de som uppfostrat dom.

Var har sunt förnuft tagit väget??

Claes

Baan
2006-03-24, 09:05
det här är en ond djävla spiral, man blir behandlad som skit först själv i början, sen eftersom lumpen håller på ett tag (dom sänkste den till tre år, kanske två), så blir man själv efter ett tag veteran och får leva ut sig på nyinryckta, och då verkar många passa på få sig lite hämnd eller allmänt använda dom nyinryckta som slavar och whatnot. tror det skulle behövas rätt stora resurser för att kväva denna tradition

Diana
2006-03-24, 10:07
Kan vi få översättning på detta? Ryska_raketen? *popcorn* :D

Sjukt btw.. *screwy*

Slartibartfast
2006-03-24, 10:10
Jag tar tillfället i akt och tackar min farfar och morfar för att det inte är jag som är med i den filmen.

Och grattis Ryssland, ert system verkar ju funka bra, jävla idioter.

Chris
2006-03-24, 10:13
Är det inte flera befäl som blir skjutna av sina soldater? Ungefär som I Full metal jacket, när den mobbade killen skjuter sin sergeant i magen.

Tomten
2006-03-24, 10:45
Är det inte flera befäl som blir skjutna av sina soldater? Ungefär som I Full metal jacket, när den mobbade killen skjuter sin sergeant i magen.

Har svårt att tänka mig att något sånt inte har hänt. Det är ju inte vidare smart att misshandla sina underordnade och sedan ge dem skarpladdade vapen. :laugh:

sundvall
2006-03-24, 10:48
Sjukt.

The_RobRoy
2006-03-24, 11:20
Har svårt att tänka mig att något sånt inte har hänt. Det är ju inte vidare smart att misshandla sina underordnade och sedan ge dem skarpladdade vapen. :laugh:

Va snackar du om, tror du inte ryska militärer får öva med skarpladdat?

kimonque
2006-03-24, 11:24
Va snackar du om, tror du inte ryska militärer får öva med skarpladdat?

Jo? han skrev ju INTE

Rock'nRoll
2006-03-24, 11:24
Ryssland.. Varför är ni så dåliga?

lauria
2006-03-24, 11:26
Sådär skulle det vara i sverige med så ungjävlarna fick lära sig krig är ingen jävla lek.

*screwy* ....ehhh....näe???




Vilken störde en, dom skulle ha dragit tillbaka ;)

The_RobRoy
2006-03-24, 12:22
Jo? han skrev ju INTE

skyller på grus i ögonen på morgonen

sgtbarnes
2006-03-24, 12:24
Va snackar du om, tror du inte ryska militärer får öva med skarpladdat?

Ryska marinen övar BARA med skarpladdat. När jag gjorde lumpen på amf4 04/05 hade vi faktiskt ryska marinkårssoldater på besök.

När vi skulle springa stridshinderbana med dom fick vi inte säga just "STRIDShinderbana" utan istället terränghinderbana, eftersom stridshinderbana för dom typ innebär risk för eget liv, med skarpa skurar mot dom etc...

dom berättade även att det hårdaste dom gjort var att bli landsatta av helikopter 1 km utanför kusten med full utrustning, och skulle sen simma i land, ingen säkerhet eller befälsövervakning alls.

Sen så dör det ca 10 st soldater under varje stor övning som de har.

vassle
2006-03-24, 13:44
tragiskt *screwy*

Big_Vik
2006-03-24, 14:11
Ryska marinen övar BARA med skarpladdat. När jag gjorde lumpen på amf4 04/05 hade vi faktiskt ryska marinkårssoldater på besök.

När vi skulle springa stridshinderbana med dom fick vi inte säga just "STRIDShinderbana" utan istället terränghinderbana, eftersom stridshinderbana för dom typ innebär risk för eget liv, med skarpa skurar mot dom etc...

dom berättade även att det hårdaste dom gjort var att bli landsatta av helikopter 1 km utanför kusten med full utrustning, och skulle sen simma i land, ingen säkerhet eller befälsövervakning alls.

Sen så dör det ca 10 st soldater under varje stor övning som de har.

Oj.

Vad stryk vi skulle få om det blev krig. :(

Tomten
2006-03-24, 14:16
Oj.

Vad stryk vi skulle få om det blev krig. :(

Vad förväntar du dig av en nation på 9 miljoner innevånare?

Den ryska moralen är nog ganska usel förövrigt. Är de dessutom sämre utrustade för krig så hjälper det nog inte att de genomgått hårdare träning... och bara för att träningen är hårdare så betyder det inte att den är bättre.

Big_Vik
2006-03-24, 14:19
Vad förväntar du dig av en nation på 9 miljoner innevånare?

Den ryska moralen är nog ganska usel förövrigt. Är de dessutom sämre utrustade för krig så hjälper det nog inte att de genomgått hårdare träning... och bara för att träningen är hårdare så betyder det inte att den är bättre.

En gång i tiden hade vi ett försvar och en beredskap som var "god"... ;)

Haha, woho :)

grisbil3n
2006-03-24, 14:22
Ryssland.. Varför är ni så dåliga?

Ryssland ist krieg, det rådar fan inga tivel.

Edit: Ni som kan sånt här, hur står sig ryska soldaterna på en skala?

Fartman
2006-03-24, 14:46
Oj.

Vad stryk vi skulle få om det blev krig. :(
Jo, men det skulle nog inte bero på att ryska soldater är mycket hårdare och bättre än svenska...

Kwon
2006-03-24, 14:59
Är det inte flera befäl som blir skjutna av sina soldater? Ungefär som I Full metal jacket, när den mobbade killen skjuter sin sergeant i magen.

Man kan förstå att sådant händer med deras "system".

Kebab-Arne
2006-03-24, 15:42
Ryssland eller Sovjet för den delen har väl aldrig varit kända för kvalitet på sina soldater och utrustning utan har väl alltid vunnit pga kvantitet.

sgtbarnes
2006-03-24, 15:47
Oj.

Vad stryk vi skulle få om det blev krig. :(

Kvalitén på svenska försvaret är ganska bra i förhållande, men så är vi betydligt färre. Även när försvaret var stort och kunde mobilisera 1 miljon man, så hade vi inte kunnat stå emot Ryssland med än ett par dagar. idag strider vi på ett annat sätt.