handdator

Visa fullständig version : Viktminskning


Rompestompa
2006-03-23, 16:06
Hej på er.
Jag har lite frågor angående några produkter.

Jag är en tjej på 26år som håller på att gå ner några kilon. Jag cyklar hemma på motionscykeln varje dag, kanske 60-70 minuter, efter är jag görsleten & öm i arslet :cool:

jag kan ingenting om kosttillskott. Vad ska man äta före och efter? Jag har smakat Dalblads Bar, den var skitgod! är det nått man kan äta istället för typ mellanmål? Näringsvärdet per bar är 234 kalorier, 16,6g proteiner. 31g kolisar & 4,4 g fett. Är dessa "skadliga" för min viktnedgång.

Jag har också några burkar Twinfast, som per portion ger 291 kcl, 55g proteiner. 18g kolisar & ca 1g fett. Är detta ett bra mellanmål?

Jag äter mycket fisk och magert kött, inte mycket pasta och potatis.
En dag i veckan brukar jag ha en ätardag med måttliga gränser.

Jag går mycket eftersom jag har hundar, tar 2 koffeintabletter på morgonen för att bli pigg & alert.

På morgonen äter jag havregrynsgröt, den bruna mer fibriga påsen, med hela linfrön på, det ska tydligen vara bra, varför? man skiter ju som en häst :naughty:

Ett mellanmål som är gott är kesella den smalaste varianten med funlight i, supergott, men räcker det?

Det är max 10kilo jag vill bli av med.

Har ni nått värdefullt tips till mig? allt är välkommet, jag kan inte alls mycket inom kost & sånt, Tex NÄR ska man äta & vad.

Jag hoppas jag inte skämt ut mig totalt nu. Tack på förhand :bow:

gustavk
2006-03-23, 22:41
Haha, du verkar ha fått allt rätt om bakfoten när det gäller mat iaf! Tips kan vara att cykla innan frukost då fettförbränningen maximeras. Havregryn äger, linfröna ger dig kostfiber som smörjer tarmarna och håller magen igång! Inget negativt med Bajs! gynnar ju viktminskning att bli av med "skiten" :D

Tips! träna styrka!, då slipper du bli kallad sugrör efter viktminskninge då du har en massa snygga muskler att flexa med! Detta öar dessutom ämnesomsättningen.

Tips! Dina twinfast-grejor är inte dåligt på något sätt, heller inte dalblads-baren, men är nog inte så bra att leva på i längden. Ät varierat och och oraffinerat som vår vän grub säger. Livsmedel som ska vara "skadliga" för viktnedgång kan man nog säga att det sunda förnuftet upptäcker. Typ alkohol.

ehm.. Ligg på kcal-minus, ät protein! Ät ofta och lite! ehm.. Kesella är MKT bra, ha gärna i lite frysta bär samt kanske någon nöt!
Fiskfett och nötter är bra fettkällor! .. vet inte vad mycket mer man kan säga utan att overkilla! Kika runt på forumet så lär du dig garanterat hur saker och ting fungerar. Du verkar dock ha en ganska bra grund när det gäller matvanor!

lycka till :)