handdator

Visa fullständig version : Södermalmsbor här?


supra
2006-03-23, 08:44
Brukar inte hänga så mycket på söder så jag tänkte höra här om det finns några som känner till lite gator.

Bondegatan..
Är det mycket stök där runt Bonden och La Cuckakrtatchatlalathaa eller vad krogen heter :P

Ska kanske flytta dit och vill inte vakna varje natt runt 01.30 då dom stänger.

Piranha
2006-03-23, 08:50
JJ tillhör söderpacket.

Sök runt på bänkarna vid medis så hittar du honom.

JJ
2006-03-23, 09:15
Du hänger inte med Pirrajja.

Juliette
2006-03-23, 10:06
Brukar inte hänga så mycket på söder så jag tänkte höra här om det finns några som känner till lite gator.

Bondegatan..
Är det mycket stök där runt Bonden och La Cuckakrtatchatlalathaa eller vad krogen heter :P

Ska kanske flytta dit och vill inte vakna varje natt runt 01.30 då dom stänger.
Har du treglasfönster borde det inte bli något problem.

Annars.. ja.. lite risk att du vaknar.. om du är den lättväckta typen.. å andra sidan kanske man vänjer sig ganska fort. (förhoppningsvis)

Cilia
2006-03-23, 10:11
JJ tillhör söderpacket.
han har ju flyttat till urskogen juuuu



jag gillar Söder, bode där en period men problemet med söder är att det är så jäkla mycket folk där. Det är som Kiviks marknad 24/7. gillar man det är det kanon.

JJ
2006-03-23, 10:34
jag gillar Söder, bode där en period men problemet med söder är att det är så jäkla mycket folk där. Det är som Kiviks marknad 24/7. gillar man det är det kanon.

Jämfört med vad? Och det beror verkligen på vilken del man bor på.
Supra: Leta efter en lägenhet med fönster mot gård så klarar du dig säkert, det är ju skönt om man kan ha fönstret öppet på sommaren.

Cilia
2006-03-23, 10:38
Jämfört med vad? Och det beror verkligen på vilken del man bor på.
jämfört med härliga vasastan *L*

JJ
2006-03-23, 10:41
jämfört med härliga vasastan *L*

Det är nog lika folktätt där, men de rör sig lite långsammare av ålderskäl och då kan det upplevas som lugnare. Särskilt om man har lite dålig syn. *L*

Pez
2006-03-23, 10:44
Brukar inte hänga så mycket på söder så jag tänkte höra här om det finns några som känner till lite gator.

Bondegatan..
Är det mycket stök där runt Bonden och La Cuckakrtatchatlalathaa eller vad krogen heter :P

Ska kanske flytta dit och vill inte vakna varje natt runt 01.30 då dom stänger.
Vilken våning.. det är viss skillnad på 1a och 3e sas huruvida man störs av gatulivet.

Annars är det väl inte så farligt.. värre att bo med fönstren mot en tungt trafikerad gata med konstant trafikbuller isåfall. Men man vänjer sig vid det mesta.

Cilia
2006-03-23, 11:20
Det är nog lika folktätt där, men de rör sig lite långsammare av ålderskäl och då kan det upplevas som lugnare. Särskilt om man har lite dålig syn. *L*
näähh nu tänker du på Kungsholmen och Gärdet
där är det söndag hela veckan.
*L*

Piranha
2006-03-23, 11:50
Åfan då får ja sluta gå på JJ för det.

Förslag på nya saker ?

( Vart håller han hus nu ? )

Pez
2006-03-23, 11:51
Åfan då får ja sluta gå på JJ för det.

Förslag på nya saker ?

( Vart håller han hus nu ? )
Han har öppnat upp för en helt ny nivå av oförargliga men ack så förtretliga personangrepp genom att skaffa sig villa på värmdö.

supra
2006-03-23, 12:28
Vilken våning.. det är viss skillnad på 1a och 3e sas huruvida man störs av gatulivet.

Annars är det väl inte så farligt.. värre att bo med fönstren mot en tungt trafikerad gata med konstant trafikbuller isåfall. Men man vänjer sig vid det mesta.

1 trappa upp
2 rok på 61kvm

Är ju inte treglas.. så jag får nog sätta in det i sovrummet :(

JJ
2006-03-23, 12:49
Åfan då får ja sluta gå på JJ för det.

Förslag på nya saker ?

( Vart håller han hus nu ? )

Men läs under location din dumma byggare, jag har haft en öppning riktad åt dig i en vecka *grr*

aitamaa
2006-03-23, 12:51
Men läs under location din dumma byggare, jag har haft en öppning riktad åt dig i en vecka *grr*

hahaha orka missa det

Piranha
2006-03-23, 12:51
Men läs under location din dumma byggare, jag har haft en öppning riktad åt dig i en vecka *grr*


Hi hi hi ... ser det nu när du säger det.

supra
2006-03-23, 13:58
ingen som har lust att prata om mitt dilemma? *cry*

Juliette
2006-03-23, 14:09
ingen som har lust att prata om mitt dilemma? *cry*
Ligger lägenheten i samma hus, eller precis ovanför?

Kan du inte höra med de som bor där nu, om de blir störda? Kanske risk iof att de inte är helt ärliga om de vill bli av med lägenheten..

z_bumbi
2006-03-23, 14:20
Är ju inte treglas.. så jag får nog sätta in det i sovrummet :(

Att skruva dit ett extra lager glas är varken svårt eller dyrt så problemet är kanske inte så avgörande för val av bostad?

pocoloco
2006-03-23, 20:53
Bor på Söder, i dom krokarna. Det är tvärlugnt, en annan sak om du skulle bo i början av Folkungagatan t.ex. utanför McDonalds eller Kellys, men det där är skitluuugnt!

supra
2006-03-24, 06:46
Bor på Söder, i dom krokarna. Det är tvärlugnt, en annan sak om du skulle bo i början av Folkungagatan t.ex. utanför McDonalds eller Kellys, men det där är skitluuugnt!


Gött

Ser nog ut att bli affär. :hbang:

Känns lite jobbigt att betala 2,5 miljoner för en liten lägenhet bara. :cryout:

Cilia
2006-03-24, 09:33
Känns lite jobbigt att betala 2,5 miljoner för en liten lägenhet bara. :cryout:
grattis fast så dyrt är det ändå inte
det gick en tvåa i mitt hus för 2,5 mnkr och den var bara på 50 kvm, 3trappor upp mot gården utan hiss och inte så himla fin enligt mig.

christian
2006-03-24, 11:37
Såg ni inte insider igår. Allt är ju riggat ändå.. ;)

Klart 2.5 meloner är mycket pengar, vi kom ju nyss fram till att enbart ett fåtal på kolozzeum kommer ens komma upp i 1 miljon innan 30 års ålder.

Men förhoppningsvis vill någon betala minst det plus inflationen när det är dags att sälja. Annars är det väl bara att sitta kvar tills någon är villig att göra det samt sätta käppar i hjulet för nybyggande.. =)

stocktown
2006-03-24, 12:56
Brukar inte hänga så mycket på söder så jag tänkte höra här om det finns några som känner till lite gator.

Bondegatan..
Är det mycket stök där runt Bonden och La Cuckakrtatchatlalathaa eller vad krogen heter :P

Ska kanske flytta dit och vill inte vakna varje natt runt 01.30 då dom stänger.

ja bor 100 meter därifrån, du kan räkna med att det är liv där på helgerna iaf. sen ligger det juh precis vid götgatan och kvarnen.. men bor du mot innergård är det lugnt..