handdator

Visa fullständig version : Är det snyggt med killar på amatör nivå?


userfriendly
2006-03-23, 07:03
Vad tycker ni tjejer? Är det snyggt med killar som tränar styrketräning på amatörnivå? som amatördeffar?

jag tycker inte det.

Nina L
2006-03-23, 07:04
Bild!

userfriendly
2006-03-23, 07:05
VI kan ta vemsomhelst på kollo i princip. Tanken är bara att vi ska BEDÖMA deras utseende.. .vad tycker vi?

MasterChief
2006-03-23, 07:07
De är jätteäckliga tycker jag. Fy, tacka vet jag smäckra grabbar med långa slanka lemmar. :naughty:

Nina L
2006-03-23, 07:08
VI kan ta vemsomhelst på kollo i princip. Tanken är bara att vi ska BEDÖMA deras utseende.. .vad tycker vi?
Jag kräver bild. Spontant tänker jag på en bulkig, hyfsat klen och blek tonåring, men jag vet inte om du delar den associationen.

Frippe_L
2006-03-23, 07:09
Jag tycker det är skitsnyggt, är själv en sån. och ger er tjejer en likadan puss som jag gav min vän :-)

Frippe_L
2006-03-23, 07:12
Jag kräver bild. Spontant tänker jag på en bulkig, hyfsat klen och blek tonåring, men jag vet inte om du delar den associationen.
Hey det är ju jag, fast jag är 25 :-(

H.Emanuel
2006-03-23, 07:12
Jag är ful

JJ
2006-03-23, 07:39
Typ som Ninjasmurf eller?

userfriendly
2006-03-23, 07:42
GGGAAAAH hela tråden är ju bara ett skämt.

Nina L
2006-03-23, 07:45
Upp med bilder säger jag ju!

Jay-Z
2006-03-23, 07:45
GGGAAAAH hela tråden är ju bara ett skämt.

Det är ju faktiskt inte snyggt. :D

HajduMan
2006-03-23, 07:46
Vad tycker ni tjejer? Är det snyggt med killar som tränar styrketräning på amatörnivå? som amatördeffar?

jag tycker inte det.


Med andra ord du gillar enbart killar som tävlar?

Nina L
2006-03-23, 07:47
Det är ju faktiskt inte snyggt. :D
Är det egentligen någonsin upp till trådskaparen att avgöra om en tråd är ett skämt eller inte? I think not. *popcorn*

Berge
2006-03-23, 07:49
Tror majoriteten av alla tjejer föredrar en normal byggd kille.Byggare brukar ju räknas till kategorin boskap/kreatur

supra
2006-03-23, 07:49
Vad tycker ni tjejer? Är det snyggt med killar som tränar styrketräning på amatörnivå? som amatördeffar?

jag tycker inte det.

Är det snyggt att skriva med särskrivning och konstig meningsbyggnad? :P

userfriendly
2006-03-23, 07:50
vad jag menar är att jag inte har rätten till att sitta o döma andra personers kroppar efter nåt ideal som bara finns i mitt huvud....
samma med bb-tjej tråden. det är så sjukt för mig att man gör så att jag blir upprörd.
Ett par jeans är en annan grej men människor???

userfriendly
2006-03-23, 07:51
Är det snyggt att skriva med särskrivning och konstig meningsbyggnad? :P


hörredu jag har alltid haft mvg/4 i svenska, sen kanske jag inte följer det på nätet :D *grr27*

supra
2006-03-23, 07:57
hörredu jag har alltid haft mvg/4 i svenska, sen kanske jag inte följer det på nätet :D *grr27*


Muckar bara :P

Drfg
2006-03-23, 08:09
vad jag menar är att jag inte har rätten till att sitta o döma andra personers kroppar efter nåt ideal som bara finns i mitt huvud....
samma med bb-tjej tråden. det är så sjukt för mig att man gör så att jag blir upprörd.
Ett par jeans är en annan grej men människor???

Tror de flesta (alla) personer bedömmer andra efter utseende faktiskt.
BB öht går ju ut på att man ska få sitt utseende bedömt av andra efter ett visst ideal.
Hade kunnat hålla med dig om man hade valt ut tex en viss person här på brädan och hängt ut honom/henne utan samtycke.

raZmus
2006-03-23, 08:17
Vad tycker ni tjejer? Är det snyggt med killar som tränar styrketräning på amatörnivå? som amatördeffar?

jag tycker inte det.

Jag förstår inte riktigt frågan (kanske för att jag är kille och frågan ställdes till tjejer). Men du får gärna tydliggöra den, så kommer nog fler svara på det sätt du från början tänkte dig.

Är det snyggt med killar som spelar korpfotboll? Det beror väl helt på om de är snygga eller inte, är mitt spontana svar. Eller kanske spelar de på ett elegant och graciöst sätt, vilket då är snyggt och vackert, ur fotbollssynpunkt. :)

Piranha
2006-03-23, 08:20
Jag tror User var en aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaning ironisk.

Eftersom alla killar uppenbarligen sågar tjejer till höger å vänster proffs som amatörer, undantaget är väl ifs om lite tit's n ass visas... då blir det vildljudda hyllningara istället.

Tsk tsk ... dessa nätbroilers.

raZmus
2006-03-23, 08:24
Jag tror User var en aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaning ironisk.

Eftersom alla killar uppenbarligen sågar tjejer till höger å vänster proffs som amatörer, undantaget är väl ifs om lite tit's n ass visas... då blir det vildljudda hyllningara istället.

Tsk tsk ... dessa nätbroilers.

Jag har nog missat någon tråd :)

Piranha
2006-03-23, 08:25
Jag har nog missat någon tråd :)


Du har nog bommat samtliga trådar med byggar brudar sen kollo startades isf.

Sess
2006-03-23, 08:26
Tror majoriteten av alla tjejer föredrar en normal byggd kille.Byggare brukar ju räknas till kategorin boskap/kreatur

Då tror du fel.

Krokodil
2006-03-23, 08:28
Tror majoriteten av alla tjejer föredrar en normal byggd kille.Byggare brukar ju räknas till kategorin boskap/kreatur
Byggare brukar inte ha svårt att hitta tjejer... ;)

Piranha
2006-03-23, 08:35
Tjejer gillar tränad typ. ( synliga muskler Alá Pitt )

Jag kan ifs bara tala för mig själv men 130 klubben brukar inte gå hem så bra där. men vem bryr sig :D

GymTT
2006-03-23, 08:44
Tjejer gillar tränad typ. ( synliga muskler Alá Pitt )

Jag kan ifs bara tala för mig själv men 130 klubben brukar inte gå hem så bra där. men vem bryr sig :D

Rätt.

AFanatic
2006-03-23, 08:52
Jag tror User var en aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaning ironisk.

Eftersom alla killar uppenbarligen sågar tjejer till höger å vänster proffs som amatörer, undantaget är väl ifs om lite tit's n ass visas... då blir det vildljudda hyllningara istället.

Tsk tsk ... dessa nätbroilers.

Det kan ju inte vara lätt för dom att bli dwarfade av kvinnor heller. Klart de måste visa sitt missnöje över uteblivna resultat.

Melker
2006-03-23, 08:58
Tror majoriteten av alla tjejer föredrar en normal byggd kille.Byggare brukar ju räknas till kategorin boskap/kreatur

Majoriteten? Svårt att säga men de tjejer jag varit tillsammans med har gillat mina muskler och jag är något över normalbyggd. Dessa tjejer var inte själva intresserad av träning utan "vanliga" tjejer.
Kan tänka mig att de flesta tjejer som själva tränar även gillar byggarkillar.

mini
2006-03-23, 09:06
Om jag får gissa så tror jag inte kroppsideal har så mycket med hur man väljer en partner med att göra. Inte när man kommer över de mentala tonåren. Kanske spelar det större roll när man klubbar ner och släpar hem någon från krogen.

Det som saknas i båda dessa "är det snyggt"-trådar är en defenition på snyggt.

Baan
2006-03-23, 09:09
Majoriteten? Svårt att säga men de tjejer jag varit tillsammans med har gillat mina muskler och jag är något över normalbyggd. Dessa tjejer var inte själva intresserad av träning utan "vanliga" tjejer.
Kan tänka mig att de flesta tjejer som själva tränar även gillar byggarkillar.

han sa byggare/kreatur, det är ganska lång väg dit, men anser du att du är så stor så visst. jag tror det är väldigt få på brädan som är "för stora". annars är det som piranha säger, pittkropp möjligtvis något större, självklart hyfsat deffad.

Piranha
2006-03-23, 09:11
Det kan ju inte vara lätt för dom att bli dwarfade av kvinnor heller. Klart de måste visa sitt missnöje över uteblivna resultat.


Japps det luktar komplex lång väg.

Hur hanterar din respektiva problemet ?

Baan
2006-03-23, 09:13
Japps det luktar komplex lång väg.

Hur hanterar din respektiva problemet ?

Många tjejer som ger killar komplex? Tror det är ett ganska icke-existerande fenomen, men visst låt oss kalla det avundsjuka så har vi något att skylla på.

AFanatic
2006-03-23, 09:17
Japps det luktar komplex lång väg.

Hur hanterar din respektiv_e_ problemet ?

Hahaha uhm det går nog ypperligt bra. :D Men efter den kommentaren så vettitusan. :laugh:

Cerberus
2006-03-23, 09:22
jag tycker det e skitsnyggt med en välbyggd, symmetrisk och vråldeffad fysik :D. I min hjärna min idealkropp och största dröm för närvarande...

edit: detta gäller då MÄN.

När kvinnor blir muskulösa och jättedeffade kräks jag nästan *spy*

OggeP
2006-03-23, 09:27
Japps det luktar komplex lång väg.

Hur hanterar din respektiva problemet ?

:MrT:

Melker
2006-03-23, 09:30
han sa byggare/kreatur, det är ganska lång väg dit, men anser du att du är så stor så visst. jag tror det är väldigt få på brädan som är "för stora". annars är det som piranha säger, pittkropp möjligtvis något större, självklart hyfsat deffad.

Jag var nog för snabb med tangenterna när jag även inkluderade den stora massan under tungvikten också.

Cilia
2006-03-23, 10:16
Om jag får gissa så tror jag inte kroppsideal har så mycket med hur man väljer en partner med att göra. Inte när man kommer över de mentala tonåren. Kanske spelar det större roll när man klubbar ner och släpar hem någon från krogen.

Det som saknas i båda dessa "är det snyggt"-trådar är en defenition på snyggt.
pffttt skitsnack, vi går ju bara på utseende.
vem faan bryr sig om insidan om man har ett vackert skal?

Slartibartfast
2006-03-23, 10:38
Alla tjejer gillar Brad.

Dumleman
2006-03-23, 11:04
Det som vi uppfattar som snyggt är det som vi har lärt oss vara snyggt helt enkelt :). De enda som inte dömer människor efter utseende är blinda människor.

mathor
2006-03-23, 11:54
Det som vi uppfattar som snyggt är det som vi har lärt oss vara snyggt helt enkelt :). De enda som inte dömer människor efter utseende är blinda människor.

De kan visst döma människor efter utseende. De har nämligen fingrar, mun och öron.

H.Emanuel
2006-03-23, 12:32
Lyckad tråd haha

Kwon
2006-03-23, 13:12
Snyggt o Snyggt, beror väl på person.

Finns ju amatörer som är snyggare än andra, dock är jag inte lagd åt det hållet, men man kan enkelt se när någon är snyggare än en annan.

Slarti, Brad Pitt, Pirre, Aprotte, Herkiz, Jense etc osv et al är ju snyggare än tex Coleman (som inte är amatör utan Pro), däremot är Coleman grymmare, men det är ju en annan tråd.

Dipset_
2006-03-23, 13:57
Alla tjejer gillar Brad.


Och alla killar vill vara som brad ? :p

Officer
2006-03-23, 14:00
Slarti, Brad Pitt, Pirre, Aprotte, Herkiz, Jense etc osv et al är ju snyggare än tex Coleman (som inte är amatör utan Pro), däremot är Coleman grymmare, men det är ju en annan tråd.



Tack för att jag fick vara med i den skaran!

Men Jense?! :D

Lallle
2006-03-23, 14:04
Tack för att jag fick vara med i den skaran!

Men Jense?! :D

Undrar jag med :confused:

Conrad_buse
2006-03-23, 14:04
Jag är en tonåring som inte speciellt vältränad men jag tycker inte att jag ser bra ut nu men man måste ju börja någonstans ellerhur?

Kwon
2006-03-23, 14:07
Tack för att jag fick vara med i den skaran!

Men Jense?! :D

Du vill alltså inte bli jämförd alt nämnd i samma mening som Jense? :confused:

:D

Kwon
2006-03-23, 14:09
Undrar jag med :confused:

Jag skrev fel.

Tigerkotten
2006-03-23, 14:17
En stor skillnad är detta userfriendly, att killar/tjejer som går upp på scen. Gör ju det för bli bedömda, visst inte för deras utseende utan hur deras symmetri/storlek är.

Medans amatörer gör inte det. Om man inte nu väljer lägga upp bilder eller ställa upp själva och tävla.

Dumleman
2006-03-23, 14:24
Gör ju det för bli bedömda, visst inte för deras utseende utan hur deras symmetri/storlek är.
De borde ju ha en påse över huvudet för att göra det rättvist, jag menar man kan ju inte träna ansikten men ansiktet påverkar utseendet/symmetrin/storleken en hel del :).

Batman
2006-03-23, 14:27
För er som tar detta på allvar så är muskler på män som bröst på kvinnor, stora är att föredra men alla passar inte med stora bröst, sedan finns ju storleksgränsen oxå.

Jag har läst flertalet undersökningar om det manliga idialet och det är alltid atleter som vinner, oftast fotbollsnissar med lätt synliga rutor på magen.

Cerberus
2006-03-23, 14:35
Jag tränar inte för att impa på tjejer utan för att tillfredsställa min största kritiker, mig själv(och jag kan INTE bli nöjd..lite tragiskt faktiskt). Sen e d alltid kul när brudar blir imponerade av bicepsen på fester o så haha men det är inget mål att bli bekräftad på det sättet.

Jag vill bli så vältränad att folk tror att jag tar steroider och tänker "fyfan vad äckligt, han måste ta anabola!" :D eftersöker lite naturlig freakighet, det får ta hur många år som helst.

NiXPhoenix
2006-03-23, 14:56
Kommer ihåg "träffa drömprinsen-programmet" som gick på femman för några år sedan. Ursprungligen ett amerikanskt program (Joe the Millionaire hette det nog) men så gjorde de också en svensk version med en fattig tacosarbetare som huvudperson. :D Han var dock väldigt snygg, så klart i ansiktet men också kroppen, väldigt vältränad kille helt enkelt. Tjejerna blev ilurade att han var miljonär och det gick ut på att han skulle välja en av dem (no shit).

Hur som helst, en dag var han på dubbeldejt med några tjejer och de skulle bada så de fick se hans kropp ordentligt. Att han var muskulös hade de så klart märkt innan, men nu fick de se honom utan kläder. En tjej stod bara och gapade när han tagit av sig lite kläder och stod i bara badbyxor, så jävla skönt att se.
En annan, en vacker mörkhårig danska, gillade inte muskler speciellt mycket vilket hon redan sagt tidigare i programmet. Inte min typ av kille, varken kropps- eller personlighetsmässigt. Jag gillar lite mer mulliga killar.
Intressant var att hon nu klagade lite på hans biceps, han har för bulliga armar, de kunde gärna vara mindre sa hon... Men annars tyckte hon inte det var något större fel på honom. :) Typ som de flesta tjejer med normala småklena/småfeta killar lär tycka. Helt ok trots allt. Och detta från en tjej som tidigare sagt att hon egentligen inte alls gillade muskulösa killar.

Så för mycket muskler är nog svårt att få, finns alltid några få tjejer som inte gillar det men antalet som å andra sidan gillar det lär vara fler.

Ninjasmurf
2006-03-23, 15:27
Typ som Ninjasmurf eller?
Jag är väl inte amatör heller :confused:

Bolio
2006-03-23, 15:29
Jag är väl inte amatör heller :confused:

Men inte speciellt grov heller. :)

Alltså, jag tycker att trådstartaren är en bra tjej i de flesta avseenden, men detta börjar bara bli löjligt.

JJ
2006-03-23, 15:29
Jag är väl inte amatör heller :confused:
Vad är du då? Proffs?

Ninjasmurf
2006-03-23, 15:45
bolio> inte grov än, men jag har inte brottom heller...
user försökte bara göra en humoristisk mottråd mot alla "bb-tjejer snygghets"-trådar/inlägg, med det vill tydligen dom flesta missuppfatta..

JJ> japp mega proffs :), jag är inte amatör i avseendet "killar som tränar styrketräning på amatörnivå, som amatördeffar".

JJ
2006-03-23, 15:51
bolio>
JJ> japp mega proffs :), jag är inte amatör i avseendet "killar som tränar styrketräning på amatörnivå, som amatördeffar".

Jo, jag jävlades bara lite med tjejen din ;)

Trance
2006-03-23, 15:55
Det kan ju inte vara lätt för dom att bli dwarfade av kvinnor heller. Klart de måste visa sitt missnöje över uteblivna resultat.

För så är det verkligen? Varför alltid försvara att man skall tycka en tjej med mycket muskler är snyggt med att andra har komplex?

Man väljer inte logiskt vad man blir attraherad av, det skulle säkert häftigare om man blev exakt lika attraherad av skalliga tjejer som långhåriga också. Men så är det inte tyvärr. Däremot säger jag inte att alla måste tycka som jag heller, det finns människor som tänder på feta, smala, muskulösa, fina fötter, näsor osv. Men det känns jäkligt skabbigt att försöka leka amatörpsykolog och nedvärdera de som inte tycker muskulösa tjejer är snyggt.

Dock behöver man ju inte nämna att ett visst ideal är fult i varje tråd heller.

Lallle
2006-03-23, 15:58
För så är det verkligen? Varför alltid försvara att man skall tycka en tjej med mycket muskler är snyggt med att andra har komplex?

Man väljer inte logiskt vad man blir attraherad av, det skulle säkert häftigare om man blev exakt lika attraherad av skalliga tjejer som långhåriga också. Men så är det inte tyvärr. Däremot säger jag inte att alla måste tycka som jag heller, det finns människor som tänder på feta, smala, muskulösa, fina fötter, näsor osv. Men det känns jäkligt skabbigt att försöka leka amatörpsykolog och nedvärdera de som inte tycker muskulösa tjejer är snyggt.

Dock behöver man ju inte nämna att ett visst ideal är fult i varje tråd heller.

+1

Bolio
2006-03-23, 16:01
+2

Och faktum återstår att normala människor tycker att för mycket muskler är fult på tjejer. ;)

Lizard
2006-03-23, 16:09
Beroende av att vi är så amerikainfluerade har vi, i synnerhet vi som vistas på Kollo, missat vad som gäller i multimiljardindustrin Mode som influerar världen i nästan lika hög utsträckning som Hollywood och som kan sammanfattas av Karl Lagerfelds ord:

"Muscles are out - bones are in"

(Lagerfeld låg bl a bakom lanseringen av muskel-adonis-parfymen Kouros på 80-talet.
Lagerfeld har på senare år bantat ned sig från kokainstinna +100 till champagnesmärta 70kg)


Lizard

Tolkia
2006-03-23, 16:12
Och faktum återstår att normala människor tycker att för mycket muskler är fult på tjejer.
Faktum är att mäna "normala människor" tycker att "för mycket" av både det ena och det andra (utom möjligen bröst?) är fult på tjejer, och att det i många fall inte behövs särskilt mycket för att det skall vara "för mycket" av något. Sorgligt, men svårt att missa.

Bolio
2006-03-23, 16:15
+1 @ Lizard & +1 @ Tolkia.

jwzrd
2006-03-23, 16:17
Är problemet verkligen att många ogillar muskler på tjejer (och killar)? Är det inte attityden som är lite skev? Om någon dammar in en bild på Coleman i scenform så hörs det eventuellt lite gnäll från Cutler-onanister, men i övrigt är det mest hurrarop. Om någon dammar in en bild på Lesa Lewis så låter det helt annorlunda. Det är en sak att inte tända på/gilla/attraheras av en given kroppsform och en helt annat att behöva bråka om det. Jag gillar inte alla tjejers kroppar och jag behöver berätta för alla jag inte tänder på att så är fallet lika mycket som jag behöver det för/om Lesa Lewis.

Det handlar om respekt och ödmjukhet snarare än om kroppsliga ideal.

Grahn
2006-03-23, 16:18
Det handlar om respekt och ödmjukhet snarare än om kroppsliga ideal.

Håller helt med.

jwzrd
2006-03-23, 16:19
Håller helt med.

Det här börjar bli en dålig ovana nu Grahn.

Grahn
2006-03-23, 16:21
Det här börjar bli en dålig ovana nu Grahn.

Du får helt enkelt sluta skriva vettiga saker. :D

Ninjasmurf
2006-03-23, 16:21
Jo, jag jävlades bara lite med tjejen din ;)
förstod det.. :)

userfriendly
2006-03-23, 16:22
För så är det verkligen? Varför alltid försvara att man skall tycka en tjej med mycket muskler är snyggt med att andra har komplex?

Man väljer inte logiskt vad man blir attraherad av, det skulle säkert häftigare om man blev exakt lika attraherad av skalliga tjejer som långhåriga också. Men så är det inte tyvärr. Däremot säger jag inte att alla måste tycka som jag heller, det finns människor som tänder på feta, smala, muskulösa, fina fötter, näsor osv. Men det känns jäkligt skabbigt att försöka leka amatörpsykolog och nedvärdera de som inte tycker muskulösa tjejer är snyggt.

Dock behöver man ju inte nämna att ett visst ideal är fult i varje tråd heller.


självklart gillar alla personer olika saker, men det finns väl en anledning till att så många tycker att starka tjejer är mindre attraktiva?

Tigerkotten
2006-03-23, 16:28
självklart gillar alla personer olika saker, men det finns väl en anledning till att så många tycker att starka tjejer är mindre attraktiva?

Menar du starka eller stora muskulösa?


Om du menar tjejer med mycket muskler, skulle jag tippa på att folk inte gillar dom bland annat pga dom ser ut som en kille mera helt enkelt.

Det är väl därför tjejer gillar "män" mera än killar som sminkar sig?

Bolio
2006-03-23, 16:29
Håller helt med.

Me too. Tjockisen är bra läskig ibland.

userfriendly
2006-03-23, 16:30
Menar du starka eller stora muskulösa?


Om du menar tjejer med mycket muskler, skulle jag tippa på att folk inte gillar dom bland annat pga dom ser ut som en kille mera helt enkelt.

Det är väl därför tjejer gillar "män" mera den killar som sminkar sig?


men killar som sminkar sig är lika mkt män!

en tjej med mycket muskler är inte mer man (iaf inte om det är naturligt :) ) grejen är att anledningen till att många tjejer inte har muskler är för att de inte tränar styrketräning, inte för att de inte kan få muskler! sen att v har olika anlag är en annnan sak.
Maria Eriksson är tex. helt ren, SM1a osv osv.. är hon då manlig för att hon har muskler??? jag fattar inte grejen?
är du så "lite man" att du tror att du inte är nåt om du inte har muskler o skägg eller?

Tigerkotten
2006-03-23, 16:40
men killar som sminkar sig är lika mkt män!

en tjej med mycket muskler är inte mer man (iaf inte om det är naturligt :) ) grejen är att anledningen till att många tjejer inte har muskler är för att de inte tränar styrketräning, inte för att de inte kan få muskler! sen att v har olika anlag är en annnan sak.
Maria Eriksson är tex. helt ren, SM1a osv osv.. är hon då manlig för att hon har muskler??? jag fattar inte grejen?
är du så "lite man" att du tror att du inte är nåt om du inte har muskler o skägg eller?

Det handlar om ideal, jag tycker inte killar ska sminka sig. Visst lite kan jag tycka är okej, men börjat gå lite till överdrift på senaste tiden.

Det jag sa att för mig iaf, är speciellt när tjejen blir grov och lägg till lågt kroppsfett så ser dom mera manliga ut, tjejer har ju normalt sett mera kroppsfett den killar. När det blir på samma nivå som killarna såklart tjejen påminner mera om en kille?

Jag har inte speciellt mycket muskler (men det jobbas på :) ) och jag vill ej ha någo skägg :)

Alla tycker om olika saker och ting, tycker inte det är det minsta förvånade att killar normalt inte gillar grova tjejer.

userfriendly
2006-03-23, 16:42
Det handlar om ideal, jag tycker inte killar ska sminka sig. Visst lite kan jag tycka är okej, men börjat gå lite till överdrift på senaste tiden.

Det jag sa att för mig iaf, är speciellt när tjejen blir grov och lägg till lågt kroppsfett så ser dom mera manliga ut, tjejer har ju normalt sett mera kroppsfett den killar. När det blir på samma nivå som killarna såklart tjejen påminner mera om en kille?

Jag har inte speciellt mycket muskler (men det jobbas på :) ) och jag vill ej ha någo skägg :)

Alla tycker om olika saker och ting, tycker inte det är det minsta förvånade att killar normalt inte gillar grova tjejer.


OM INTE KILLAR SKA SMINKA SIG, VARFÖR SKA TJEJER DET????

Grahn
2006-03-23, 16:43
OM INTE KILLAR SKA SMINKA SIG, VARFÖR SKA TJEJER DET????

Upprörd? :)

Ska och ska, ingen har väl bestämt att tjejer måste sminka sig. Möjligtvis modeindustrin men den är helt frivillig att lyssna på.

Tigerkotten
2006-03-23, 16:46
OM INTE KILLAR SKA SMINKA SIG, VARFÖR SKA TJEJER DET????


Ni gör väl som ni vill? Varför tror du att folk sminkar sig? För att man vill se vackrare ut helt enkelt.

Vissa tjejer sminkar sig alldeles för mycket också så.


Tycker själv det ser fånigt ut när killar sminkar sig, och det tror jag dom flesta tjejerna tycker också. Täcka en finne eller sådant är ju en helt annan femma.

userfriendly
2006-03-23, 16:46
Upprörd? :)

Ska och ska, ingen har väl bestämt att tjejer måste sminka sig. Möjligtvis modeindustrin men den är helt frivillig att lyssna på.



men han säger ju inte att han tycker det är fult eller så men tjejer som sminkar sig...


ni som hävdar att vi har lika lön o att samhället är jämställt är tydliga bevis på att vi har lååååååååååång väg kvar


du tycker inte det är fånigt med tjejer med mascara dårå? som ska måla sig för att bli snygga?
jag använder smink själv så jag ska inte säga nåt på det sättet, men om det är nu är fånigt för en kille så borde det ju vara det för en tjej oxå??? du skulle aldrig skratta åt en tjej för att hon sminkat sig

Trance
2006-03-23, 16:46
OM INTE KILLAR SKA SMINKA SIG, VARFÖR SKA TJEJER DET????

För ni är fula utan smink.




Nej, allan banna mig inte. Det var ett skämt.

Tolkia
2006-03-23, 16:48
Ska och ska, ingen har väl bestämt att tjejer måste sminka sig. Möjligtvis modeindustrin men den är helt frivillig att lyssna på.
Rätt intressant dock när man hör killar säga att de bara gillar "naturliga" tjejer - för hur ofta menar de med detta tjejer som faktiskt ser ut som tjejer gör UTAN att raka armhålor och ben, lägga på mascara och läppglans, ta på en schysst push-up-BH och spreja håret? Vad menar man här med "naturligt"?

Lasse Kongo
2006-03-23, 16:48
För ni är fula utan smink.




Nej, allan banna mig inte. Det var ett skämt.

Nja, för det mesta så är det ju så!

Tolkia
2006-03-23, 16:49
Nja, för det mesta så är det ju så!
Utom för oss som är fula även med smink, då. :thefinger

Tigerkotten
2006-03-23, 16:50
du tycker inte det är fånigt med tjejer med mascara dårå? som ska måla sig för att bli snygga?
jag använder smink själv så jag ska inte säga nåt på det sättet, men om det är nu är fånigt för en kille så borde det ju vara det för en tjej oxå??? du skulle aldrig skratta åt en tjej för att hon sminkat sig

Jag tycker det är ofta snyggt på tjejer, lagom inte för mycket såklart.
Såklart man kan skratta men inte ÅT personen så hon ser det, hade jag inte gjort åt en kille hellre. Om hon sminkar sig förjävligt kan man ju undra vad hon pysslar med, men det e ju pga det inte passar mitt ideal helt enkelt.

Jag tycker kwon ska lägga ditt inlägg i caps, i signaturen hans *innocent* j/k

Grahn
2006-03-23, 16:51
men han säger ju inte att han tycker det är fult eller så men tjejer som sminkar sig...


ni som hävdar att vi har lika lön o att samhället är jämställt är tydliga bevis på att vi har lååååååååååång väg kvar


du tycker inte det är fånigt med tjejer med mascara dårå? som ska måla sig för att bli snygga?
jag använder smink själv så jag ska inte säga nåt på det sättet, men om det är nu är fånigt för en kille så borde det ju vara det för en tjej oxå???

Varför borde det vara lika för båda könen? Jag förstår inte...
Får man inte tycka att det tex ser fånigt ut med män i balkjol eller utan att trampa på feministiska tår?

Är det androgyna idealet något vi borde eftersträva?

Lasse Kongo
2006-03-23, 16:51
Utom för oss som är fula även med smink, då. :thefinger

:laugh:

Grahn
2006-03-23, 16:52
Rätt intressant dock när man hör killar säga att de bara gillar "naturliga" tjejer - för hur ofta menar de med detta tjejer som faktiskt ser ut som tjejer gör UTAN att raka armhålor och ben, lägga på mascara och läppglans, ta på en schysst push-up-BH och spreja håret? Vad menar man här med "naturligt"?

Proffsigt utfört stylande så det inte syns att det är gjort ;)

Lasse Kongo
2006-03-23, 16:53
Fram för ett lika samhälle!

Ska strax iväg på kalas, ska dra på mig bh och stringtrosor, kanske högklackat med :hbang:

Kwon
2006-03-23, 16:54
Utom för oss som är fula även med smink, då. :thefinger

Source?

Trance
2006-03-23, 16:55
Rätt intressant dock när man hör killar säga att de bara gillar "naturliga" tjejer - för hur ofta menar de med detta tjejer som faktiskt ser ut som tjejer gör UTAN att raka armhålor och ben, lägga på mascara och läppglans, ta på en schysst push-up-BH och spreja håret? Vad menar man här med "naturligt"?

En illusion av naturligt? De flesta killar jag vet rakar och trimmar något mer än ansiktet nu också. De använder deo/parfym. Fixar håret med vax/gelé. De styrketränar. Ja, jag vet att många säger att de gör det för sin egen skull, det är ungefär 0.1% utav de yngre samt någon procent mer äldre. För resten är det för att se snygga ut för tjejerna.

Båda könen gör det även om tjejerna helt klart lägger ner mer tid. Orättvist, jo kanske det.. men killar börjar få mer och mer komplex för sitt yttre och jag läste någonstans att de tar mer självmord etc. Så det kanske är något att glädjas för i kriget mellan könen.

jocke-j
2006-03-23, 16:56
Känns som diskussionerna börjar urarta nu. Min syn på det hela. Är att Killar och tjejer Genetiskt ser olika ut. (även fast det finns skräckexempel där det är svårt att urskilja kön). Självklart ska folk ha lika lön, rättigheter etc oavsett kön. men att försöka sudda ut allt kroppsliga skillnader är ju bara löjliga. vill ngn leka kille och skita i att sminka sig och skaffa skägg är det väll upp till den personen. Men jag kommer iallafall alltid gå efter dom "stereotypa" bilderna av hur en tjej ska vara (förrutom siliconbröst och sånt larv.).
Vill jag trycka en som ser ut som en kille så kan jag ju bli ihop med en kille.

Kaboffastar
2006-03-23, 16:56
Bra poäng där User :)

jwzrd
2006-03-23, 17:05
OM INTE KILLAR SKA SMINKA SIG, VARFÖR SKA TJEJER DET????

Ingen tvingar dig? Tycker du inte att det är samma sak att du klär dig, smikar dig och för dig som du gör och att Tigerkotten gör det samma? Jag antar att dina preferenser utesluter en rapande svettig gubbe i ölfläckad ringbrynja? Kanske till och med så pass mycket att du skulle berätta för någon hur mannen du såg på ICA såg ut? Kanske blev du rent av äcklad? Hoppas du ser likheterna här nu.

Osten80
2006-03-23, 17:11
Varför ska allt dras till sin spets hela tiden?
Jag tycker inte att tjejer med mycket muskler är attraktiva. Däremot kan jag bli lika imponerad av en tjej som har lyckats bygga en grym fysik som jag blir av en kille men attraktivt är det inte för mig. Det har för mig ingenting med lika löner eller kvinnors rätt att göra, men man måste väl för bövelen ändå få välja vad man själv tycker är snyggt och attraktivt???

hasse36
2006-03-23, 17:12
Lagerfeld har på senare år bantat ned sig från kokainstinna +100 till champagnesmärta 70kg)Skall man bli fet av kola får man äta eller dricka den - inte dra upp den i näsan.

userfriendly
2006-03-23, 17:12
Ingen tvingar dig? Tycker du inte att det är samma sak att du klär dig, smikar dig och för dig som du gör och att Tigerkotten gör det samma? Jag antar att dina preferenser utesluter en rapande svettig gubbe i ölfläckad ringbrynja? Kanske till och med så pass mycket att du skulle berätta för någon hur mannen du såg på ICA såg ut? Kanske blev du rent av äcklad? Hoppas du ser likheterna här nu.


ingen tvingar mig??? jaa på ett sätt är det valfrihet, på ett annat sätt inte...
om jag inte sminkade mig när jag var 14 (som typ 90% av alla andra jag visste om i samma ålder) kände jag mig skitful och värdelös. Killars kommenterer var den bekräftelse man ville ha och sexuella anspelningar fick en att känna att man var något... det säger rättt mkt om hur samhället ser ut idag..
många jag känner inkl. mig själv har fortfarande svårt att gå ut "sunkiga" osv...

userfriendly
2006-03-23, 17:14
Varför ska allt dras till sin spets hela tiden?
Jag tycker inte att tjejer med mycket muskler är attraktiva. Däremot kan jag bli lika imponerad av en tjej som har lyckats bygga en grym fysik som jag blir av en kille men attraktivt är det inte för mig. Det har för mig ingenting med lika löner eller kvinnors rätt att göra, men man måste väl för bövelen ändå få välja vad man själv tycker är snyggt och attraktivt???

JA SJÄLVKLART!! DET ÄR INTE DET JAG MENAR!!!

jwzrd
2006-03-23, 17:16
ingen tvingar mig??? jaa på ett sätt är det valfrihet, på ett annat sätt inte...
om jag inte sminkade mig när jag var 14 (som typ 90% av alla andra jag visste om i samma ålder) kände jag mig skitful och värdelös. Killars kommenterer var den bekräftelse man ville ha och sexuella anspelningar fick en att känna att man var något... det säger rättt mkt om hur samhället ser ut idag..
många jag känner inkl. mig själv har fortfarande svårt att gå ut "sunkiga" osv...

Jag uppskattar din ärlighet. Är du säker på att du är helt medveten om att "det säger rätt mycket om hur samhället ser ut idag" inkluderar dig med? Och att samhället precis alltid sett ut som det gör när det gäller att dels göra sig attraktiv inför eventuella partners och dels göra sig mer konkurrenskraftig bland, ja, dina konkurenter?

Trots det har du valet att ta din egen väg och om JAG (den antagna andra personen) dömer dig genom att berätta för dig att jag ogillar dina ideal, så är det väl jag som går över gränsen? Problemet är ju inte att jag ogillar dig/ditt utseende i det fallet (för normalt borde det bara leda till att jag söker någonannanstans) utan att jag är otrevlig nog att berätta det för dig.

userfriendly
2006-03-23, 17:19
Jag uppskattar din ärlighet. Är du säker på att du är helt medveten om att "det säger rätt mycket om hur samhället ser ut idag" inkluderar dig med? Och att samhället precis alltid sett ut som det gör när det gäller att dels göra sig attraktiv inför eventuella partners och dels göra sig mer konkurrenskraftig bland, ja, dina konkurenter?

Trots det har du valet att ta din egen väg och om JAG (den antagna andra personen) dömer dig genom att berätta för dig att jag ogillar dina ideal, så är det väl jag som går över gränsen? Problemet är ju inte att jag ogillar dig/ditt utseende i det fallet (för normalt borde det bara leda till att jag söker någonannanstans) utan att jag är otrevlig nog att berätta det för dig.

jo smink osv har alltid funnits men kanske inte pressen på att hela tiden känna att man måste få uppskattning av män på ett sexuellt sätt för att lyckas... o att man som tjej måste prestera dubbelt så bra för att bli sedd.
Så många tjejer som mår dåligt av de ideal som finns, så varför försvara dem??? ätstörningar osv sjunker ju bara i åldrarna hela tidne.. man börjar banta när man går första året i skolan lixom...

Grahn
2006-03-23, 17:21
jo smink osv har alltid funnits men kanske inte pressen på att hela tiden känna att man måste få uppskattning av män på ett sexuellt sätt för att lyckas... o att man som tjej måste prestera dubbelt så bra för att bli sedd.
Så många tjejer som mår dåligt av de ideal som finns, så varför försvara dem??? ätstörningar osv sjunker ju bara i åldrarna hela tidne.. man börjar banta när man går första året i skolan lixom...

Men då talar du ju inte om vad fok tycker är snyggt utan påtvingade ideal från tex modeindustrin.

userfriendly
2006-03-23, 17:22
Men då talar du ju inte om vad fok tycker är snyggt utan påtvingade ideal från tex modeindustrin.

det tycks ju vara allmän uppfattning om snyggt oxå eftersom ni hela tiden försvarar det?

Trance
2006-03-23, 17:27
jo smink osv har alltid funnits men kanske inte pressen på att hela tiden känna att man måste få uppskattning av män på ett sexuellt sätt för att lyckas... o att man som tjej måste prestera dubbelt så bra för att bli sedd.
Så många tjejer som mår dåligt av de ideal som finns, så varför försvara dem??? ätstörningar osv sjunker ju bara i åldrarna hela tidne.. man börjar banta när man går första året i skolan lixom...

Jag tror du tar dina personliga tankar och problem och antar att hela samhället ser ut så. Mår killar så mycket bättre? Mår alla tjejer lika dåligt etc.

Beast
2006-03-23, 17:28
Denna tråden HADE ett bra syfte och jag tänkte skriva något mer givande men att det nu ska vara om att kvinnor är förtryckta, bullshit. Oavsett kön kan vi inte klara av alla grejer motsatt kön kan och ska då heller inte få samma lön.

Men nu handlar det om småpojkar inte det grymma förtrycket som idag råder ;)

Grahn
2006-03-23, 17:29
det tycks ju vara allmän uppfattning om snyggt oxå eftersom ni hela tiden försvarar det?

Vad försvarar jag?! Folks rätt att tycka smink är snyggt? Ja alla gånger.
Du får ju koppla isär när ideal används för att exploatera människors osäkerhet och kulturella skillnader i hur vi klär och pryder oss.

Den industri som tjänar miljarder på att stressa folk till vansinne över deras utseende är inte ekvivalent med en person som tycker det är snyggt med lite läppstift.

Tigerkotten
2006-03-23, 17:32
Userfriendly du är allt för rolig du :D

Pingu
2006-03-23, 17:38
Userfriendly du är allt för rolig du :D

Känns som att hon är ute och cyklar

Tigerkotten
2006-03-23, 17:48
Känns som att hon är ute och cyklar
Jag skrattade så extremt mycket när hon började skriva i caps ang sminkningen :D Hittade ingen *rofl* symbol dock :(

Helena B
2006-03-23, 17:51
Måste erkänna att jag förstår inte tråden (suprise suprise). Börjar med en fråga om man tycker det är snyggt med killar på amatörnivå och sedan smink och grejer!? Jag önskar att jag förstod vart du ville komma Jenny.

Kwon
2006-03-23, 18:14
Ja, JAG delar iaf inte den allmäna synen av vad som är vackert hos kvinnor eller inte.

För mig spelar det ingen roll om de har smink eller inte.
De kan gärna ha lite bodyfat åsse, spelar ingen roll.

Alla tycker inte att smink är ett måste.
De skall inte vara smala som många tjejer tycker är idealet.

Trance
2006-03-23, 18:19
Ja, JAG delar iaf inte den allmäna synen av vad som är vackert hos kvinnor eller inte.

För mig spelar det ingen roll om de har smink eller inte.
De kan gärna ha lite bodyfat åsse, spelar ingen roll.

Alla tycker inte att smink är ett måste.
De skall inte vara smala som många tjejer tycker är idealet.

Du tycker de rumpor som ungefär alla normalviktiga tjejer har är "plattrövar". Försök inte med "holier than thou"-tekniken.

GymTT
2006-03-23, 18:24
Jag är (var) kanske ett bra tips som följde topicen, amatör, deffade, tränade på.

Äh, det räckte för sollentuna beachen iaf :hbang:

Kwon
2006-03-23, 18:26
Du tycker de rumpor som ungefär alla normalviktiga tjejer har är "plattrövar". Försök inte med "holier than thou"-tekniken.

:D

Lizard
2006-03-23, 18:38
+1 @ Lizard & +1 @ Tolkia.
+1 @ Me?! Sorry bolio, don't do guys. Men är inte du i Paris?

Jwzrd: :thumbup:

Anektoditskt kan jag berätta att jag hade nytagna bilder på Emma Sjöberg (http://www.photo.fr/portfolios/emma/photos/emma2.jpg) liggandes när hon var som hetast och flera som såg dem redogjorde för sina privata uppfattningar (Läs: "Hon är inte snygg"). Till saken hör att hon kom på besök för att själv se dem en stund senare och jag har väl aldrig sett en sån hög med tappade hakor och uppskrivat tuppande.
Hut går hem.


Lizard

Baan
2006-03-23, 18:41
Ja, JAG delar iaf inte den allmäna synen av vad som är vackert hos kvinnor eller inte.

För mig spelar det ingen roll om de har smink eller inte.
De kan gärna ha lite bodyfat åsse, spelar ingen roll.

Alla tycker inte att smink är ett måste.
De skall inte vara smala som många tjejer tycker är idealet.

ghettobooty ftw.

Bolio
2006-03-23, 18:55
+1 @ Me?! Sorry bolio, don't do guys. Men är inte du i Paris?

Jag var, and you were not there son. Jag letade efter dig över hela jävla Paris. Jag stod utanför Arc de Triumph och vrålade "Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiizaaaaaaard", men inget svar fick jag. Och nu står jag här ensam och svag och undrar hur jag kunde bli så dissad.

mathor
2006-03-23, 19:04
Den här tråden börjar bli lite läskig nu. Konspirationsteorier om onda vita medelålders företagande män som bestämmer samhällsnormer verkar flöda fritt här.

Big_Vik
2006-03-23, 19:42
Det enda jag undrar är varför man skriver "amatör nivå" om man har 20.0? :D

Kwon
2006-03-23, 19:42
Det enda jag undrar är varför man skriver "amatör nivå" om man har 20.0? :D

Det var väl Kristin som hade 20.0?

Big_Vik
2006-03-23, 19:44
Det var väl Kristin som hade 20.0?

Vadfan, blandar ihop nicken ju.... Tack för att du märker sånt KwonISH

Kwon
2006-03-23, 19:50
Vadfan, blandar ihop nicken ju.... Tack för att du märker sånt KwonISH


Tänkte så inte Big Vik-ish gör bort sig FÖR myck-ish! :)

Always lookin after Teh Vik! :thumbup:

Tolkia
2006-03-23, 22:40
Båda könen gör det även om tjejerna helt klart lägger ner mer tid. Orättvist, jo kanske det.. men killar börjar få mer och mer komplex för sitt yttre och jag läste någonstans att de tar mer självmord etc. Så det kanske är något att glädjas för i kriget mellan könen.
Det enda som är "orättvist" är väl att tjejer än så länge förväntas agna sig åt sitt utseende på ett helt annat sätt än killar för att överhuvudtaget bli accepterade. Du kan invända att otvättade gubbs i brynja inte går hem hos det motsatta könet, och det stämmer i de allra flesta fall, men de tillerkänns i alla fall existensberättigande. Otvättade damer i brynja inte bara "väcker inte attraktion", de tycks också väcka avsmak och det tycks vara fullt acceptabelt att bräka om detta offentligt. Att det sker en "utjämning" är i mina ögon inget att glädjas över om det innebär att även killar måste börja må dåligt för att de inte är snygga nog för att "räknas". Det är HEMSKT.

Ang. hur många tjejer som verkligen mår dåligt så är det BRA NOG många; betydligt fler än vad man kan tro. Alla som mår dåligt blir inte Berny Pålsson.

Lizard
2006-03-23, 23:07
Det enda som är "orättvist" är väl att tjejer än så länge förväntas agna sig åt sitt utseende på ett helt annat sätt än killar för att överhuvudtaget bli accepterade. Du kan invända att otvättade gubbs i brynja inte går hem hos det motsatta könet, och det stämmer i de allra flesta fall, men de tillerkänns i alla fall existensberättigande. Otvättade damer i brynja inte bara "väcker inte attraktion", de tycks också väcka avsmak och det tycks vara fullt acceptabelt att bräka om detta offentligt. Att det sker en "utjämning" är i mina ögon inget att glädjas över om det innebär att även killar måste börja må dåligt för att de inte är snygga nog för att "räknas". Det är HEMSKT.

Ang. hur många tjejer som verkligen mår dåligt så är det BRA NOG många; betydligt fler än vad man kan tro. Alla som mår dåligt blir inte Berny Pålsson.
Ja, det där är ju utomordentligt sant; att det i alla sammanhang ska slängas på en knullabilitetsgraderingskommentar på kvinnor.

Däremot uppfattar jag sällan att just de självutnämnda knullabilitetsexperterna kan komplimera någon, varken kvinnor eller män, utan det graderingsyttrandena används uteslutande i negativ riktning. Utom om de raggar och då blir det så taffligt så jag känner mig lika besvärad som när jag ser Mr Bean. Kolla Nina Lätts trådar om ni inte tror mig.

Lizard

jwzrd
2006-03-23, 23:10
det tycks ju vara allmän uppfattning om snyggt oxå eftersom ni hela tiden försvarar det?

Vilka vi är det som försvarar vilka ideal?

Trance
2006-03-23, 23:28
Det enda som är "orättvist" är väl att tjejer än så länge förväntas agna sig åt sitt utseende på ett helt annat sätt än killar för att överhuvudtaget bli accepterade. Du kan invända att otvättade gubbs i brynja inte går hem hos det motsatta könet, och det stämmer i de allra flesta fall, men de tillerkänns i alla fall existensberättigande. Otvättade damer i brynja inte bara "väcker inte attraktion", de tycks också väcka avsmak och det tycks vara fullt acceptabelt att bräka om detta offentligt. Att det sker en "utjämning" är i mina ögon inget att glädjas över om det innebär att även killar måste börja må dåligt för att de inte är snygga nog för att "räknas". Det är HEMSKT.

Ang. hur många tjejer som verkligen mår dåligt så är det BRA NOG många; betydligt fler än vad man kan tro. Alla som mår dåligt blir inte Berny Pålsson.

Säger inte emot dig, tjejer är säkert mer bedömda för sitt utseende även om jag ville mena att killar också gör sig till. Men det jag reagerar på är..."Det enda som är orättvist.." osv.(även om du nog inte menade så) Ja, den gängse uppfattningen om vad som är orättvist kommer från feminister(Yes, nu fick jag sparka där också) och tjejer. Man förutsätter att tjejer mår sämre eftersom man kan peka på saker där de har det sämre än killar, däremot saker som att killar klarar sig sämre i skolan, har problem med att kommunicera tjänslor etc finns inte ens på dagordningen. Våran jämställdhetspolitik är inte direkt jämställd.

Men vad vet jag, jag kan ärligt säga att jag inte är överdrivet påläst på det hela så jag kan ha tokfel.

Fagen
2006-03-23, 23:29
Ingen som ser det ironiska i att många av medlemarna (bla moderatorer) hela tiden går in och försvarar kvinnliga byggare och kvinnlig kroppsbyggning i tråd efter tråd efter tråd efter tråd och visar hur jämställda de är...

Trance
2006-03-23, 23:31
Ingen som ser det ironiska i att många av medlemarna (bla moderatorer) hela tiden går in och försvarar kvinnliga byggare och kvinnlig kroppsbyggning i tråd efter tråd efter tråd efter tråd och visar hur jämställda de är...

Hrm, nej? De moderatorer som det skulle vara ironiskt i min åsikt(jarod etc) har inte försvarat några ideal direkt. Förstår inte hur du tänker nu.

Fagen
2006-03-23, 23:33
Hrm, nej? De moderatorer som det skulle vara ironiskt i min åsikt(jarod etc) har inte försvarat några ideal direkt. Förstår inte hur du tänker nu.

Fundera lite till

Grahn
2006-03-23, 23:39
Fundera lite till

Jag är mer intresserad av att höra din förklaring.

Lillgrabben
2006-03-23, 23:41
Ingen som ser det ironiska i att många av medlemarna (bla moderatorer) hela tiden går in och försvarar kvinnliga byggare och kvinnlig kroppsbyggning i tråd efter tråd efter tråd efter tråd och visar hur jämställda de är...


Ett problem är att att många knappar in nedsättande inlägg om tjejer utan att tänka sig för det minsta. De kanske borde betänka att forumet är till för både grabbar & tjejer, oavsett ålder & träningsinriktning.

Det finns de som med all rätt tar illa vid sig av de trådar där tjejer framställs som "fula, sexobjekt, äckliga osv osv osv" & det är inte meningen med brädan. Även om någon inte gillar tränade tjejers fysik, ( varesig det är löpare, cyklister, ryttare, SL-are, fitnesstjejer osv) behöver den inte spy ut det till allmän beskådan. Lite hänsyn kan man visa.

Fagen
2006-03-23, 23:55
Ett problem är att att många knappar in nedsättande inlägg om tjejer utan att tänka sig för det minsta. De kanske borde betänka att forumet är till för både grabbar & tjejer, oavsett ålder & träningsinriktning.

Det finns de som med all rätt tar illa vid sig av de trådar där tjejer framställs som "fula, sexobjekt, äckliga osv osv osv" & det är inte meningen med brädan. Även om någon inte gillar tränade tjejers fysik, ( varesig det är löpare, cyklister, ryttare, SL-are, fitnesstjejer osv) behöver den inte spy ut det till allmän beskådan. Lite hänsyn kan man visa.

Ja, absolut. Och om du tittar i trådar där diskussioner av denna art förekommer så kommer du att se att inlägg från min sida lyser med sin frånvaro. Av den anledningen som du skriver ovan. Självklart behövs det hyffs och lite vett och etikett.

Det ironiska jämställdshetspoängen med det hela är de män som ser det som sin skyldighet att gå in och försvara kvinnorna på forumet och visa att alla män minsan inte är sådana tölpar. (läs: kvinnor behöver beskyddas och försvaras av oss starka karlar då de inte är förmögna att göra detta själva, och kan absolut inte av egen förmåga räkna ut att denna syn representeras av några trångsynta stackare)

Metal_boy_
2006-03-23, 23:56
Jag förstår dock inte varför vissa verkar så förvånade att folk reagerar på kvinnor och muskler. Jag har inget emot sportens kvinnliga del, men folk reagerar såklart. Testosteron är ett hormon som är övervägande manligt och som en heterosexuell kille/man så tror jag att det blir en negativ reaktion när det motsatta könet som man normalt sett attraheras av, har starka maskulina drag(kanske t.o.m mer drag än sig själv), som man förknippar med sitt egna kön. Jag tror att det är ganska naturligt, vi bedömmer alltid en kvinna vid åsyn som lämplig/olämplig att föröka oss med (i modern tid är det samma som fan va snygg henne skulle jag vilja pippa m.m..)

Det är kul att se byggarbrudar, men jag förundras inte av reaktionerna.
En stridspitt i pannan på en liten söt Bubbla skulle skulle också väcka reaktioner.

Trance
2006-03-24, 00:03
Det ironiska jämställdshetspoängen med det hela är de män som ser det som sin skyldighet att gå in och försvara kvinnorna på forumet och visa att alla män minsan inte är sådana tölpar. (läs: kvinnor behöver beskyddas och försvaras av oss starka karlar då de inte är förmögna att göra detta själva, och kan absolut inte av egen förmåga räkna ut att denna syn representeras av några trångsynta stackare)

Det var ingen bra poäng direkt, det har varit synligt i andra trådar men inte direkt i dessa. De moderatorer som skriver i dessa trådar är byggintresserade så jag tror de säger vad de tycker och inte för att skydda någon. De har dock ett jobb som moderatorer också att få alla att känna sig välkomna så..

Grahn
2006-03-24, 00:03
Det ironiska jämställdshetspoängen med det hela är de män som ser det som sin skyldighet att gå in och försvara kvinnorna på forumet och visa att alla män minsan inte är sådana tölpar. (läs: kvinnor behöver beskyddas och försvaras av oss starka karlar då de inte är förmögna att göra detta själva, och kan absolut inte av egen förmåga räkna ut att denna syn representeras av några trångsynta stackare)

Det lustiga är att du just nämde moderatorer då det ju är dessas uppgift att just göra detta, ironi nej knappast. Sen är det mer så att folk säger att de är less på att höra pelle 14 år säga att han tycker det är fult för niohundranittofjärde gången mer än att någon icke talför tjej ska skyddas.

Ironin var inte särdeles pricksäker mao.

Tolkia
2006-03-24, 00:04
Säger inte emot dig, tjejer är säkert mer bedömda för sitt utseende även om jag ville mena att killar också gör sig till. Men det jag reagerar på är..."Det enda som är orättvist.." osv.(även om du nog inte menade så) Ja, den gängse uppfattningen om vad som är orättvist kommer från feminister(Yes, nu fick jag sparka där också) och tjejer. Man förutsätter att tjejer mår sämre eftersom man kan peka på saker där de har det sämre än killar, däremot saker som att killar klarar sig sämre i skolan, har problem med att kommunicera tjänslor etc finns inte ens på dagordningen. Våran jämställdhetspolitik är inte direkt jämställd.
Jag blir inte riktigt klok på om du verkligen råkat missuppfatta mig, eller om du "råkat" med flit. Med "det enda som är orättvist" avsåg jag det enda som jag egentligen ser som direkt "orättvist" i det som min post tog upp, nämligen hur människor av olika kön bedöms efter sitt utseende och hur de förväntas hantera detta. Där är det nämligen långt ifrån jämna plågor - jag tror inte att du egentligen tycker att jag har fel när jag skriver att tjejer bedöms efter sitt utseende I HÖGRE GRAD än killar, även om killarna för all del långsamt närmar sig. Vågen väger alltså tyngre på tjejsidan - är inte det orättvist? Att det ser annorlunda ut på andra fronter, typ att killar fostras till att inte uttrycka känslor etc., är naturligtvis också ett problem, men jag är inte helt säker på att det hör hemma i en utseendediskussion. Jag anser inte att det finns någon "utbytbarhet" mellan problem, typ så att man kan säga "det är OK att tjejer har höga krav på sig att vara smala och snygga bortom vad som är möjligt att uppnå (nu är sökfunktionen nere, annars skulle jag hänvisa till valfri brudtråd) eftersom killar inte får uttrycka känslor". Det blir lite som att säga att det är samma sak att amputera en arm som att amputera ett ben. Svårt att säga vad som är värre; båda är gräsliga fast på olika sätt.

För att gå lite off topic så tycker jag att du är lite färgad av ROKS-inspirerade fördomar; det ligger vad jag vet inte inherent i feminism att tycka att kvinnor är de enda som det kan vara synd om, och män per definition alltid är onda förövare. Det är möjligt att du har stött på feminister som tycker det, men de kanske inte var/är de enda som finns?

Själv tycker jag att båda könen skulle tjäna MULTUM på jämställdhet - inte minst de killar som inte hittar någon annan väg att få uppmärksamhet av sina lärare än att vara störiga och jobbiga, de killar som från barnsben fostras in i en uppfattning om att killar är tuffa och hårda, inte gråter och inte pratar personligt (Clintan-look alikes) och de småkillar som klädindustrin uppenbarligen inte tycker skall få ha några andra färger än grått, svart och kamouflagegrönt på sina kläder.

fat_joe
2006-03-24, 00:07
ingen tvingar mig??? jaa på ett sätt är det valfrihet, på ett annat sätt inte...
om jag inte sminkade mig när jag var 14 (som typ 90% av alla andra jag visste om i samma ålder) kände jag mig skitful och värdelös. Killars kommenterer var den bekräftelse man ville ha och sexuella anspelningar fick en att känna att man var något... det säger rättt mkt om hur samhället ser ut idag..
många jag känner inkl. mig själv har fortfarande svårt att gå ut "sunkiga" osv...

Båda könen vill väl se bra ut för varandra, om det sen sker genom att raka skägget, sminka eller köpa en ny tröja känns väl rätt ointressant?.

Det som verkligen stör mig i sådana här debatter är att tjejer alltid ska framstås som svaga offer som helt saknar eget tänkande,

Trance
2006-03-24, 00:16
Jag "råkade". Förlåt. :) . Det hör inte hemma i en utseendediskussion, jag gick bara i gamla hjulspår.

Jag tror att könen skulle tjäna på jämlikhet, exakt lika förutsättning för båda att göra vad de vill och lyckas. Däremot tror jag inte på att feminismen skall vara enda politiken som drivs för det. Dess definition är ju att mannen som grupp är överordnad kvinnan som grupp och feminismen vill rätta till det. Känns ju som fokus blir på bara en del av jämställdheten med den definitionen. Jag tror säkert det finns trevliga människor som kallar sig feminister, syrran gör det bland annat. Hon är dessutom väldigt röd så det blir alltid trevliga diskussioner vid helger då vi är hemma hos föräldrarna samtidigt.

Hur som helst. Ja jag tror tjejer har mer press på sig men jag tror även att det i tråden har funnits tillfällen då vissa personer har tatt det faktum att de själva mår dåligt och dragit slutsatsen att så är det för alla tjejer. Jag tror inte det är så enkelt.

Fagen
2006-03-24, 00:17
Det var ingen bra poäng direkt, det har varit synligt i andra trådar men inte direkt i dessa. De moderatorer som skriver i dessa trådar är byggintresserade så jag tror de säger vad de tycker och inte för att skydda någon. De har dock ett jobb som moderatorer också att få alla att känna sig välkomna så..

Visst är det så.