handdator

Visa fullständig version : Inte käka godis ?


Halldin
2002-10-25, 15:59
Såg just dessa gamla trådar, min lillebroder (a.k.a) Moff innehav tidigare detta kontot. Tar bort för att inte orsaka missförstånd.

Patte
2002-10-25, 16:01
Försök undvika det... Man går ner MYCKET i vikt om man låter bli.. Eller jag gör det iaf :D Ikväll ska jag se på film med en polare som alltid käkar godis så jag får ladda upp med Light-dryck för att motstå :D

z_bumbi
2002-10-25, 16:19
Begränsa antalet gånger du äter...en gång i veckan eller en gång varannan vecka.
Ta ett samtal med mor din och förklara varför du inte vill ha hem godis kan ju också vara en bra idé, funkar det inte så skrivet du ut alla larmrapporter om hälsoskador du kan hitta på expresen och aftonbladet och "råkar" glömma några framme varje dag.

Linnet
2002-10-25, 16:36
Godis är ondska i ren form!:devil: :devil: :devil: :devil:

Halldin
2002-10-25, 18:52
Gav ju vika innan ... satte i mig 2 kexchoklad på cirka 5 hundradelar ..
Sen behärskade jag mig .. och nu är det ren willpower det hänger på, den oöppnande påsen me ostbågar o kexchoklad..

JAG SKA INTE INTE INTE ... -_-

martin79
2002-10-25, 18:53
Självklart kan du käka godis, någon dag i veckan.
Kör mer förbränningsträning istället.
Kolla i lite tabeller kan du se vad som krävs för att bli av med de
extra kalorierna.

Halldin
2002-10-25, 18:57
grejen är ju att det typ alltid blir sent på kvällen och då är det ju inte så aktuellt att gå ut o hoppa hopprep :p

leiap
2002-10-26, 05:23
Vad beror det på att det ALLTID är på kvällen som godisets lockelse inte går att motstå? Jag har t.ex. aldrig vaknat kl 07 och varit sugen.
Måste vara blodsocker och hormonnivåer i kroppen som spelar spratt med oss va?

Jag har även det problemet att "bara ta en" finns inte ens på kartan. När det väl blir så blir det ganska mycket. Detta hänger nog samman med 1) Att jag är en gottegris och 2) När jag äter godis så känns det som om jag har misslyckats och då kan jag lika gärna vräka på.
Som z-bumbi skrev skulle jag vilja begränsa det till en gång varannan vecka, då spelar det ju ingen roll om jag äter ganska mycket eftersom det är så sällan. Men HUR? När jag ung var 5:e dag är helt galen efter sötsaker.

Halldin
2002-10-27, 10:10
Kan hälsa att jag motstått en står påse ostbågar samt en kompis som köpte godis nu i ett par dagar
Han gav mig en liten chokladbit, men ja tugga bara av halva o gömde resten i fickan som ja sen slängde ut i rabatten :D

Vadå skills ...

Man vart väl lite frestad när man var ashungrig, inget fanns hemma o det låg en godispåse på hallbyrån, men jag bara öppnade den, andades in i en 10 sekunder o sen gick jag o la mig
Har faktiskt gått ner i vikt, enligt min skumma våg iaf.

edit: det där lät lite fel, det var inte kompisen jag motstod, utan hans godis :naughty:

Lord_X
2002-10-29, 18:41
Ett tips som kanske kan hjälpa är att du gör en stor sallad på ex bananer, äpplen etc... som du kan ha stående (i kylen), som du kan äta av hur mycket du vill när sötsuget sätter in.. Du blir inte tjock av det och du blir mätt under en längre tid än av godis.

palme
2002-10-29, 18:45
Jag har lagt ner godis, läsk, chips och glass helt. Finns inget måste med det.
Visst kan va gott med en mjukglass på sommarn men det andra kan jag vara utan.

Om ni tänker att varje glass läsk omvandlas till ett kg fett så lär ni inte heller vilja dricka.

spinkoo
2002-10-29, 18:59
Vad är det för liv ni lever egentligen?! Jag kan gå med på att man inte behöver köpa godis varje dag men om polarn bjuder slänger man inte halva i rabbaten!!!

Lev väl och väx därefter:cheers:

Petrus
2002-10-29, 20:46
Amen!

Godis som man inte köper eller betalar för själv innehåller inga kalorier!

Vänligen,,,
Petrus

Patte
2002-10-29, 21:04
Originally posted by Tinner
Amen!

Godis som man inte köper eller betalar för själv innehåller inga kalorier!

Vänligen,,,
Petrus

Fasen vad jag ska be andra köpa godis åt mig :D