handdator

Visa fullständig version : Dags för en Rookie tycker jag


Filthy
2002-10-25, 15:06
Ja ok... hmm denna journal kommer vara lite speciel och jag är i rätt stort behov av tips skulle man kunna tro... :hbang:

Hur som hellst tänkte jag att det var dags för en annan viktklass att börja skriva. Har kollat runt lite bland journalerna men jag har inte sett en ända som är i så dålig form som jag..

Ok lite info om mig då.

(Den här infon är inte för kännsliga läsare.):nono:

Ålder: 18 (840924) känner mig som en 16 åring både fysiskt å psykiskt
Kön: kille
Sysslar med: Student i 3e året på Tekniska programet


Jag har tränat i 1 år.. varav 3 månader riktigt seriöst. Jag har alltid varit den svage men jag har givit mig :devil: på att jag ska bli stark. jag är just nu under medel i styrka men jag tänkte att det kanske skulle vara häfftigt å följa resultatet från en sådan också =)...

Mitt tränings schema består av följande:

Måndag: Bröst och triceps
Tisdag: Vila
Onsdag: Rygg och Biceps
Torsdag Vila
Fredag: Axlar och Mage
Helgen: Vila en av dagarna den andra Ben och traps

Så här ser min kost ut. Min kost uppdaterades nyligen innan var den totalt kass. Kan ha varit därför jag varit så klen.

Frukost: Fil med nått flingaktigt i. 3 ägg. massa frukt och bröd
Lunch: Massa grönt och så mycket skolmat jag får plats med. Försöker ta mest av det kolhydratrika.
Mellanmål: Tonfisk med pasta å lite grönt
Middag: Det mamma laggar. Jag försöker övertala henne att göra så proteinrik mat som möjligt.
Innan sov dags: Några mer ägg å några mackor
Ska kanske tillläggas att jag offtast frossar i mig mat efter träningen. En proteindrink blir det också

Tar gärna emot kommentarer. Både negativa å possetiva. Behöver lite respons för att bli motiverad med den här journalen ;)..


På måndag blir nästa träningspass

Linnet
2002-10-25, 16:41
Rookie, tar du inte över hundra i bänkpress kan du dra! Skämt och sido, de starka grabbarna(och tjejerna för den delen) ger oss "klenisar" råd mer än gärna! Om du är motiverad och tränar sunt och försöker lära dig så mycket som möjligt om träning och kost så ska du se att om några år kommer du att vara i riktigt fin form!:hbang: :hbang:.

spinkoo
2002-10-25, 16:45
Hmm...jag känner igen mig själv här. Jag har styrketränat sen februari i år och tycker mig vara bevis på att med bra kost och träning kan det gå rikitigt bra. Bildbevis på väg...;)

Lycka till och glöm inte tålamodet...(du är säkert mindre noob än mig..:p )

goa_killen
2002-10-25, 16:55
va ligger morronvikten på då?

Aså helt grymt, fler o fler som lägger in journal ä typ 18...
Gött e de!

Kör hååååårt!!!:bpump: :thumbup: :thumbup:

Filthy
2002-10-25, 17:15
Jag visste att jag hade glömmt nått i min info..

Morgonvikten ligger på fjuttiga 65 kg (going up hoppas jag nu) Jag är 180cm lång

Som sagt så tror jag att det var min kost som låg bakom den eller jag vet...
Jag åt knappt frukost innan.. :smash:

skönnt att det fanns lite intresse för dom små oxå :thumbup:

Nu sitter jag iaf å bara längtar tills passet på Måndag. Då är det nämligen maxning i bänk som gäller bl.a...

Filthy
2002-10-25, 17:20
Originally posted by spinkoo
Hmm...jag känner igen mig själv här. Jag har styrketränat sen februari i år och tycker mig vara bevis på att med bra kost och träning kan det gå rikitigt bra. Bildbevis på väg...;)

Lycka till och glöm inte tålamodet...(du är säkert mindre noob än mig..:p )

Skönnt å höra... jag har nyss börjat med basövningarna Marklyft och knäböj oxå... har alltid tänkt på hur fult det borde se ut med små fjuttiga vikter. Men nu skiter jag i det.. Dom kan ifall dom så vill ta bilder när jag tränar basövningarna.. Träna ska jag iaf! :bpump:
Å nu när man kör dom övningarna och har totalrenoverat i kostschemat så borde vågen snart bli lite snällare mot mig...

Å bilder e alltid kul.. När får man se dom då?

John M
2002-10-25, 17:52
Bilder...aaaah bilder...vill se:D

Linnet
2002-10-25, 17:56
Vad denna besatthet att vilja se på bilder med halvnakna killar som spänner sig? E vi på ett tveksamt forum?:booty: :booty: :booty: Det kanske är så att när ni ser en snubbe göra så här så blir ni rent av lite styva i byxan? Jaja smaken är som baken, jag accepterar alla som de är och jag vill bara säga att ni behöver inte skämmas!

Filthy
2002-10-28, 16:59
Ja då var det dags för den klenaste på detta forum att visa sina framgångar...

Bröst
Jag började idag med att maxa. Jag låg på det låga 50 kg:em: Men idag lyckades jag pressa upp 52.5 och t o m 55 kg.. Vart jag riktigt glad över. 55 låter mycket bättre än 50.. en hel tiondel mer :D .

Bänkpress: 12 x 40kg... 10 x 40 kg... 8 x 40 kg
Sned bänkpress med hantlar: 14 x 11kg... 10 x 11kg.. 8 x 11kg



Triceps

Smal bänkpress: 12 x 31kg.. 10 x 31kg.. 7 x 31kg
Pushdowns: 12 x 40kg.. 8 x 40kg.. 8 x 40kg.. 8 x 40 kg
Rep bakom huvudet: 10 x 35kg... 8 x 35kg.. 6 x 35kg..

Kommentarer: Jag tyckte det här träningspasset var riktigt skönnt.. Maxningen ledde till en stor lättnad... Den så hemmska bröstmuskleln utvecklas iaf...
Jag fick en så jäkla skön pump i triceps idag å allt känndes grymmt bäter än förra bröst/triceps passet... Finns inget mer å påpeka...

På onsdag då jäklar ska ryggen å mina biceps få lida lite..

Filthy
2002-10-30, 18:05
Jag startade passet med att öva in tekniken i marklyft... Efter 15 min träning fick jag reda på att jag var för stel i benen för denna övning... Så jag antar att det blir en del stretching...
Det är när jag ska gå ner med skivstången som ryggen böjer sig... Försökte ändra på det mesta men det verkar helt enkelt som om jag är för stel.
Det får bli stretching varje morgon på den muskeln. dvs baksida av låret och stjärten...

Rygg:
Sittande kabelrodd: 18 x 10e vikten.. 10 x 12e vikten.. 7 x 12e vikten
Latsdrag: 12 x 9e vikten.. 10 x 9e vikten.. 7 x 10e vikten

Biceps
Skivstångscurl: 10 x 20kg.. 6 x 20kg.. 8 x 20kg
Hammercurl: 8 x 9kg.. 6 x 9kg.. 6 x 9 kg..


Kommentarer: Ja det vart en lite deprimerande träningspass... Hade sett fram imot att träna Marklyft för första gången.. Men det gick ju inte så bra :/..
Sen så gick det rent utsagt åt helvete på biceps.. Var nere på otroligt låga vikter. iofs hade jag pump i biceps efter latsdragen...
Kan ju vart därför...
Nu sitter jag hemma och njuter över hur trött jag är i korsryggen..

Aja träningspasset var inget att hurra för.. Men men, det kommer flera träningspass.. får bita ihop å peppa upp mig till på fredag..

Filthy
2002-11-04, 21:06
Jag Har kört Axlar/Traps/Mage i fredags oxå.. Men dom resultaten e inte så intresanta så dom skippar vi.

Aja hur som hällst idag var det


Ben
Knäböj: Det här gick inge vidare Jag lasta på 50 kg eftersom jag inte e så van vid denna övning... Men jag märkte att efter 8 rep så hade jag en jäkla verk i ryggen.. Det kan inte vara annat än att jag fortfarande e lite sliten i ryggen efter det förra extremt hårda rygg passet. Aja efter 2 till försök så gav jag upp benböjen och körde benpress som ersättare...

Benpress: 11 x 50kg.. 12 x 90kg.. 12 x 100kg..
Benspark: 12 x 6e vikten.. 10 x 6e 8 x 6e vikten.. Sista settet hade jag knappt någon vila innan.

Sen körde jag lite på magmaskinen. Fick grymm kontakt där i magen...

Kommentarer: Idag var ett lite anorlunda pass. Jag Fick problem med knäböjen men när jag gick över till bepressen gick det utmärkt med en putteliten ökning och en otroligt grymm kontakt. I sista settet känndes det som om jag skulle klarat av 2 reps till.. Men jag höll fan på svimma av ansträngningen. Jag tror jag börjar få det rätta psyket nu för att kunna träna hårt.. Led som en tok igenom benpress medan jag var laddad upp till 1000 att jag skulle sätta nya rekord..
Sen när jag gick över till benpressen var det nästan som om jag bara inte kunde hålla mig. då ville jag bara sparka skiten ur den =)... Man glömmde bort totalt hur liten man var...
Hoppas jag kan hålla kvar det här sättet att tänka.

Aja På Onsdag blir det Bröst/triceps.. Om det nu är nånn som bryr sig/läser det här.. har inte ens fått ett råd än.. Antingen gör jag allting rätt enligt alla eller så är det bara "the big guys" som får respons.



:(

goa_killen
2002-11-04, 21:16
Tjenare!!

Bara undra varför du bara kör 2ryggövningar o 2 biceps övningar?

Tycker att de ä för lite, med tanke på att du tränar dom 1ggr i veckan

Tycker du kan lägga in 1till av varje, exempenvis för rygg ,stela amrklyft, ryggresninar, latddrag med v-handtag

biceps kanske hantelcurl, koncentrationscurl...

Annars tycker ja du verkar ha koll på de mesta...

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

John M
2002-11-04, 21:26
Fick du "kontakt" efter 20 reps eller? Många tror att "kontakt" är när dom får en massa mjölksyra i magen.

Filthy
2002-11-04, 21:32
Originally posted by goa_killen
Tjenare!!

Bara undra varför du bara kör 2ryggövningar o 2 biceps övningar?

Tycker att de ä för lite, med tanke på att du tränar dom 1ggr i veckan

Tycker du kan lägga in 1till av varje, exempenvis för rygg ,stela amrklyft, ryggresninar, latddrag med v-handtag

biceps kanske hantelcurl, koncentrationscurl...

Annars tycker ja du verkar ha koll på de mesta...

:thumbup:

Som jag skrev så håller jag på vänja mig vid marklyft. Men det gick inte så bra... Antingen e jag för stel eller så e jag helt enkelt mega klen i korsryggen.. Men jag har aldrig fått sådan tränings verk som jag fick efter det träningspasset.. Eller jo men inte i ryggen. Har varit en av dom svåraste musklerna för mig att komma i kontakt med.. Iofs känns det som om jag inte får någon kontakt i Vingarna heller. Ändå känns det som om jag gör latsdragen perfekt... Men antagligen inte..

Aja hursomhellst så ska jag lägga in marklyft mer och mer för varje vecka som går...

Tack för svaret iaf :cheers:
Nu känns det mer som en journal istället för en Dagbok..
Jag tål kritik så ös på med allt ni har på hjärtat.. Håll en mogen nivå bara så e jag glad... :kickass:

Filthy
2002-11-04, 21:38
Originally posted by John M
Fick du "kontakt" efter 20 reps eller? Många tror att "kontakt" är när dom får en massa mjölksyra i magen.

Jag vet inte om jag slarvat men jag kan inte hitta att jag skrivit att jag ens gjort 20 reps... kanske om man plusar ihop 2 set. John. Eftersom vi tränar på samma gym och går i samma klass i plugget så vet jag att du kör bara höggst 30 min per pass. vad jag sett iaf.. Så jag vet inte om du är rätt man att klaga om få reps.. eller du menar kanske att 20 totalt är för mycket?

Fast det är mycket möjligt att det är mjölksyra.. Men jag har ju iofs beskrivit kännslan jag hade om jag inte minns fel

goa_killen
2002-11-04, 21:49
""""Har varit en av dom svåraste musklerna för mig att komma i kontakt med.. Iofs känns det som om jag inte får någon kontakt i Vingarna heller. Ändå känns det som om jag gör latsdragen perfekt... Men antagligen inte.""""

En övning som ger grym kontakt i vingarna är att köra latsdrag med en sån här stång

Här håller du-----> []------[] <---Här håller du

Där håller man längst ut med handflaterna mot varann..

Hmm, hoppas du förstår..

Tar grymt bra på vingarna:angel:

Filthy
2002-11-04, 21:57
Ok.. lustigt att du just nämner den.. det var en av dom övningarna jag körde offta förut när jag körde oseriöst..
Nu kör jag den varannan vecka.. har börjat klämma in med cykelstyre istället. hoppas du hajar =)..
Aja Jag kommer nog på vad jag gör för fel nån gång..

Filthy
2002-11-06, 20:12
Ok Idag var det bara tuta å köra på bänk som första övning

Bröst
Bänkpress: 11 x 42.5kg.. 8 x 42.5kg.. 6 x 42.5kg
Lutande hantelpress: 10 x 14kg.. 7 x 14kg.. 5 x 14kg


Triceps
Pushdowns: 10 x 45kg.. 5 x 45 kg.. 6 x 45 kg :kickass:
Pushdowns (rep): 8 x 40 kg.. 6 x 37.5kg.. 5 x 37.5kg
Smal bänkpress: 12 x 20 kg.. (sen gick jag hem)


Kommentarer
Ja idag gick allt som det skulle.. Idag testade jag att lägga på lite vikter och kolla om jag kom på ungefär lika många reps som sist..
Å jag tyckte det verkligen inte vart för lite i antalet reps.. Så nästa gång ska jag testa att öka igen...

Annars ett helt ok tränningspass.. Skulle kanske laggt in en till bröst övning.. Men all mjölksyra som jag hade tyckte att det skulle kräva en rejäl vila först.. Det hade jag inte tid med..
Öka lite i alla övingar nästan iaf

mr_ping
2002-11-06, 21:18
Du kommer se mycket ökning i styrka dom första månaderna... sen måste du proppa i dig massa käk för o öka! heh

Kolla på mig när jag var i din ålder (17 år) på lunar om du har det (mr_ping) så ser du mig när jag vägde 60kg ungefär (175cm lång) och tog 80kg i bänkpress.

Filthy
2002-11-06, 21:31
Jo jag såg.. Du hade slängt upp några bilder här på forumet förut.. Det var lite skillnad:)

scythe
2002-11-07, 21:21
Lycka till grabben! Kör hårt!

Mycket marklyft och knäböj vill vi se! ;)

Filthy
2002-11-08, 10:40
Jo... För 1 månad sen hade jag skitit i dom övningarna.. Men nu försöker jag utveckla tekniken så mycket som möjligt i knäböj och marklyft...

Idag efter skolan blir det träna in Marklyftet igen.. *nervöst*

scythe
2002-11-08, 11:50
Du kan ju alltid testa sumtekniken i marklyftet, om du nu inte redan kör sumo? Du skrev att du hade lite problem med övningen (om jag inte misstar mig).
Jag kör själv sumo och det passar mig utmärkt. Jag tävlar visserligen men...
Kör vanligt teknik ibland också när jag tränar.

Filthy
2002-11-08, 14:59
Ok.. Jag tror jag bara känner till den vanliga tekniken... Finns det nån sida som visar den där Sumotekniken?

Jag vet inte om jag hade för mycket vikter sist eller inte... Men ryggen böjde sig hela tiden på nedervägen.. Det vart rätt frustrerande.. :/

Jag tror jag tar en vilo dag nu.... Jag känner mig inte lika kry som annars direkt.. Sen så har jag anndra saker jag måste ta tag i :/.. Men men.. Jag får se om jag kan ta igen det.. Får träna bicepsen hemma åtminstonde... Rygg vette fan hur jag ska kunna träna.. Kanske blir sånna där omvända Sittups.. när man ligger på mage, ja ni vet...

mr_ping
2002-11-08, 15:25
Jag har precis börjat med marklyft... jag lyfter lika mycket i bänkpress som i marklyft, det e ju rätt fattigt!

Men snart får la jag med in tekniken o styrkan för det.
Använder ni magnesium, handskar eller remmar för marken förresten ?

Sist jag körde shrugs fick jag ta dass-papper för att inte halka på stången

Filthy
2002-11-11, 19:48
Ja idag var det då dags för den här viktiga dagen som kallas Rygg/biceps dagen.. Det första jag tänkte när jag kom in på gymmet var att det var överbefolkat.. Här vågar jag inte/får inte plats att träna marklyft....
Aja då kunde jag slänga mig helt utvilad på kabelrodden...



Rygg
Kabelrodd: 12 x 10e vikten.. 12 x 12e vikten.. 8 x 14e vikten...
Latsdrag: 10 x 9e vikten.. 8 x 9e vikten.. 8 x 9e vikten
Latsdrag(V-handtag): 10 x 9e vikten.. 8 x 9e vikten.. 5 x 9e vikten
Maskin när man ligger framåtlutad på en kudde. Så lyfter man upp en stång emot sig med vikter på: 11 x 20 kg.. 9 x 20 kg.. 9 x 20 kg


Biceps
kabelcurl: 10 x 25 kg.. 8 x 25 kg..
Skivstängscurl(EZ): 12 x 20 kg.. 10 x 20 kg.. 10 x 20 kg (fick hjälp)

Kommentarer
Ja vad ska man säga om dagens pass... Jag körde inte marklyft i starten den här gången så det vart ganska naturliga ökningar.. Jag kan inte igentligen gämmföra detta pass med dom andra...
Bicepsen går inte heller att jämföra eftersom dom blir så påverkade i ryggövningarna.. Aja jag fick rekordkontakt i vingarna den här gången.. Men det kan verkligen fortfarande förbättras...

Aja imorgon ska jag träna igen... DÅ blir det småmuskler dags....
Vill verkligen lida i magen imorgon!:devil:

Filthy
2002-11-12, 20:07
Idag vart det då Små musklerna (axlar, traps och mage) som fick lida lite grann..

Små musklerna
Jag började träna axlar vid kabelmaskinen vilket gick rätt hyffsat.. La på lite extra vikt den här dagen och det gick rätt bra... Kunde köra på som om det vore dom tidigare vikterna...
Sen sprang jag ner å träna axlar med hantlar.. Den negativafasen tog verkligen bra idag... Fick kämpa mig igenom dom sista som man ska göra...
Sen sprang jag till Magmaskinen... Nu jävlar tänkte jag å la på en extravikt... Körde på som fan.. La inte märke till nån ökning där... Körde 3 set å la mig ner på marken å körde övningen när man ska slänga upp benen till polarn som ska slänga tillbaka benen...
Körde så där 2 set... Sen vart jag nöjd å slut...

Sen var det traps som jag körde i en sånn där maskin med låst stång.. Slängde på rätt mycket mer vikter idag än vad jag brukar ha.. Och det gick vägen...
:kickass:


Kommentar
Dagens pass var riktigt bra.. Var länge sen man var så varm och svettig... Var roligt att lägga på lite vikter när man träna traps oxå =)...
Aja var en skönn promenad hem sen...
På torsdag e det beeeen.

persson
2002-11-12, 20:23
Tjänare Filthy!..

Ska bli kul att följa den här dagboken.. hoppas du kommer sköta den bra... ska bli kul att se hur du ökar då bvi nästan är lika gammla (du är 1 år äldre)....:hbang:..


Lycka till med träningen! :bpump:

Filthy
2002-11-13, 11:00
Originally posted by persson
Tjänare Filthy!..

Ska bli kul att följa den här dagboken.. hoppas du kommer sköta den bra... ska bli kul att se hur du ökar då bvi nästan är lika gammla (du är 1 år äldre)....:hbang:..


Lycka till med träningen! :bpump:


Jo.. Men efter att ha kollat igenom din journal Så är du iaf jäkligt mycket starkare =)... Men jag ska köra på som fan nu... Måste skärpa mig liiite mer med kosten igen... Det e så lätt att man missar nån måltid. :(
Men aja... Vikten går åt rätt håll.. Även om det går sakta...

Filthy
2002-11-14, 20:17
Då var det ben som var på Tapeten.. Inget mer att snacka om..

Ben

Knäböj: 10 x 50kg.. 3 x 60 kg (aj min rygg).. 10 x 55 kg.. 10 x 55 kg.. 10 x 55 kg
Benspark: 13 x 6e vikten.. 12 x 6e vikten.. 8 x 6e vikten..:kickass:
Bencurl: 12 x 7e vikten.. 10 x 7e vikten.. 10 x 7e vikten :kickass:
vader: 15 x 20kg.. 13 x 20 kg.. 10 x 20kg.. (sen tog polarn bort vikterna och jag orka inte lassa på igen.)

Kommentarer

ja det var väll lite skojj att man upptäckte att man gör fel på knäböjen eller inte... Men det förklarar varför jag blir mer trött i ryggen än i benen.. Jag gör typ en marklyfts rörelse när jag ska böja mig ner.. Så det blir som en ryggövning.. Tur att nånn sa åt mig.. Visste inte om att jag gjorde så..
aja annars var passet rå skönnt.. Svettet flödde och vikterna ökade lite här å där... Höjde en vikt i bencurl utan att det märktes..

Bra pass!! :thumbup:

persson
2002-11-14, 20:42
Ja man måste försöka sköta kosten.. vilket jag inte är så bra på.. :( .. men jag försöker!

Måste bara sluta dricka så mycket cola varje dag...
Vad väger du just nu då? jag ligger på 85kg.. men ska försöka komma upp till 90 innan sommaren.. får se hur det går.. är nog omöjligt utan att få mage iaf.. :D

MVH/Jonas

Filthy
2002-11-14, 21:33
hehe jag ligger nånnstanns under 70 iaf... Jag växer mest på magen och benen blir smallare.. Det e ju feeeeeeel!

Aja hoppas det bara e nått temporärt.. Får se till Att träna magen starkare å sluta promenera så mycket =)

John M
2002-11-15, 08:17
Magen växer ju bara för att du får så stora magmuskler:D

Filthy
2002-11-17, 17:29
Jag började dagen med vetandet om att jag inte ätit lika bra som annars... Har ätit förskräkligt dåligt... Menja beslöt mig för att träna iaf

Bröst
Bänkpress: 10 x 40 kg.. 9 x 45kg .. 7 x 45 kg.. 4 x 45kg ( Dom 3 sista var med hjälp)
Lutande Bänkpress (med låst skivstång): 10 x 31kg.. 7 x 31kg.. 7 x 31kg..
Hantelpress: 4 x 14 kg.. 8 x 11kg.. 8 x 11kg.. 6 x 11kg

Triceps
Pushdowns: 9 x 45kg.. 7 x 45kg.. 7 x 45kg.. 6 x 45kg..
Rep bakomhuvudet (kabel): 6 x 35kg.. 6 x 35kg.. 7 x 35 kg..

Kommentar

Dagen gick fan ännu sämmre än vad jag hade väntat.. jag som alltid brukar öka i triceps låg på samma vikter å reps som sist.. Att jag var svag i bröst å triceps mer än anligt idag kännde jag att det var för att jag hade för lite energi i kroppen.. Ska fan ta mig själv i kragen hårt nu när det jäller att käka.. Ska ta å göra mig en rejäll sats Pasta och tonfisk nu och grubbla över varför jag slarva så som jag gjort...
:stick:

Filthy
2002-11-18, 20:20
Mycket folk igen så jag sket i marklyften ennu en gång...Har ju som sagt varken plats eller lust att träna i trängseln som uppstår...


Rygg
Sittande kabelrodd: 11 x 11e vikten.. 12 x 13e vikten.. 12 x 14e vikten 12x 14evikten.. vikten.. 10 x 14e vikten..
Maskin när man ligger framåtlutad på en kudde: 12 x 20kg.. 12 x 25kg.. 12 x 25kg.. 10 x 25kg..
Latsdrag bakom nacken: 9 x 11e vikten.. 6 x 11e vikten.. 10 x 10e vikten..


Biceps
Skivstångscurl: 12 x 20kg.. 12 x 20kg (med hjälp).. 8 x 20kg..
Hammercurl.. 6 x 9kg.. 6 x 9kg.. 7 x 9 kg..


Kommentarer

Aja dagen har gått på bra som fan igentligen. Jag bara ökar vikter hela tiden i sittande rodd. Sen vart jag grymmt trött i alla övningar.. Var helt enkelt bra.. Börjar känna av en skada mer och mer i högra armen... Kännde av den som mäst när jag körde latsdragen bakom huvudet... Aja annars var passet grymmt.. Behövde det här efter gårdagens kassa pass...
Nu ska jag vila en dag å sen köra små musklerna.. hiphop lingon.. hmm kropp

Josef
2002-11-18, 22:52
Originally posted by Filthy
Jag började dagen med vetandet om att jag inte ätit lika bra som annars... Har ätit förskräkligt dåligt... Menja beslöt mig för att träna iaf

Bröst
Bänkpress: 10 x 40 kg.. 9 x 45kg .. 7 x 45 kg.. 4 x 45kg ( Dom 3 sista var med hjälp)
Lutande Bänkpress (med låst skivstång): 10 x 31kg.. 7 x 31kg.. 7 x 31kg..
Hantelpress: 4 x 24 kg.. 8 x 21kg.. 8 x 21kg.. 6 x 21kg

Triceps
Pushdowns: 9 x 45kg.. 7 x 45kg.. 7 x 45kg.. 6 x 45kg..
Rep bakomhuvudet (kabel): 6 x 35kg.. 6 x 35kg.. 7 x 35 kg..

Kommentar

Dagen gick fan ännu sämmre än vad jag hade väntat.. jag som alltid brukar öka i triceps låg på samma vikter å reps som sist.. Att jag var svag i bröst å triceps mer än anligt idag kännde jag att det var för att jag hade för lite energi i kroppen.. Ska fan ta mig själv i kragen hårt nu när det jäller att käka.. Ska ta å göra mig en rejäll sats Pasta och tonfisk nu och grubbla över varför jag slarva så som jag gjort...
:stick:

Jävligt imponerande att du kör med 24kg's hantlar samtidigt som du ligger på 40 i bänkpress.
Är du säker på att du inte menar 12kg's?

Jag har märkt att jag presterar JÄVLIGT mycket bättre om jag äter upp mig (så jag är konstant, RIKTIGT, jättemätt hela dagen).
Idag åt jag inte så mycket men klarade ändå 10rep(+1rep) på 50kg i bänken.
Kommer höja till 52,5kg nästa gång... Se till att du inte släpar efter nu!

MVH
Josef

Filthy
2002-11-18, 22:55
Sorry sorry jag som skrivit fel.. Det ska vara 14 och 11...

Var lite för trött då kanske när jag skrev =)

persson
2002-11-19, 21:39
Tjänare Filthy.. Ser att du ligger i och tränar och sliter.. själv så tycker jag att jag har slarvat lite dom senaste veckorna med träningen.. INTE BRA! men nu ska jag tillbaka..

Vad väger du nu? går du upp något i vikt..

Nu ska jag :sleep: .. ska upp halv 6 imorrn och jobba.. gratis! praktik fan..

MVH/Jonas

Filthy
2002-11-19, 22:52
Jo det är mycket slit nu.. Har som en slutspurt innan mitten av December.. Ska nämligen vila månaden ut efter det..

Nej vikten är det ända som inte gör som jag vill.. Jag går upp några hekton i veckan typ.. skitskummt.. Men jag har alltid hafft problem att lägga på mig vikt.. Det kanske släpper efter ett tag.
Ligger fortfarande under 70 kg..

Hur går det med din vikt då persson?

Nu ska jag med sova.. Efter att ha ätit några ägg å gjort läxan..

moore
2002-11-20, 12:43
Tjenare.. Kul att det går bra för dig. Du undrar varför du får ont i ryggen när du kör knäböj. Antingen är det att du har för klen rygg, du har stången fel (många lägger den fel) eller så sitter det i huvudet. Tänk ben när du kör knäböj, tänk bröst när du kör bänk.

Detta hjälpte mig som fan de första månaderna. Att tänka på muskeln hjälper.

Du kan testa köra nedåtlutad bänk också. En jävla skön övning.

Sen har jag märkt att du inte vill ta plats på gymmet. Fråga 130kg killen om han är klar snart. De är alltid trevliga. Tänk på att de en gång varit lika små som dig. Pusta och skrik! ;)

keep up the good work.. :eating: :bpump:

Filthy
2002-11-20, 20:35
Idag har jag varit nere å kört Små musklerna igen (axlar, traps och Mage)

Jag började dagen med att träna axlarna med Enarms kabellyft åt sidan... Körde några set där... har börjat tröttna på den.. rörelsen känns väldigt onaturlig i den här övningen.. Ska ersätta den helt med hantlar...
Sen gick jag å körde nå militärpressliknande fast med hantlar tills jag blev slut i axlarna.. Den där övningen känns rätt hyffsat.. Men det känns som man inte bler helt slut i axlarna nån gång...

Aja sen var det iaf Trapsen som skulle få sig en omgång.. testade att höja vikterna rätt rejält(körde med hantlar).. Men efter 2 försök sänkte jag dom rätt rejällt och njöt av smärtan som man fick istället :P...
Sen var man klar med trapsen direkt där...

Dags för mage.. Körde lite i maskinen som man kan lägg vikter på bröstet... Optimistisk som jag var lasta jag på för mycket men jag klara av ett set ordentligt iaf.. Men sen vart det dags att sänka..
Sen körde jag den där övningen när man slänger upp benen till polarn som passar bakom...

Sen var dagen avklarad.... Det som är jobbigt med dom här dagaran är att man aldrig blir slut totalt i kroppen...
Aja sånnt man får tåla.. På fredag e det beeeen... Min favorit :P

Hades
2002-11-20, 22:15
Hihi, såg bara att du har samma födelsedag som mig.. 24/9.. :)

Tycker träningen ser bra ut, det är bara att kämpa på :)

Filthy
2002-11-22, 18:16
Idag var jag riktigt inställd på att spöa skiten ur benen! Sprang till knäböjen direkt..

Knäböj: 10 x 50kg.. 10 x 50kg.. 10 x 55kg.. 10 x 55.. 12 x 55kg..
Benspark: 15 x 6e vikten.. 17 x 6e vikten.. 12 x 6e vikten :kickass:
Bencurl: 14 x 7e vikten.. 12 x 7e vikten.. 11 x 7e vikten.. :kickass:
Vader(sittandes): 20 x 25kg.. 20 x 25kg.. 20 x 25kg.. :kickass:

Kommentar
Alltså kollar man på mina ökningar i ben så är det inte konstigt att det är min favorit muskelgrupp.. Det är knäböjen som är lite lurig bara.. Funderar på ersätta den med benpress tills jag Blivit lite grovre... jag borde kanske ökat vikterna lite idag.. Men va fan ibland måste man ha lite pump oxå =)...
Aja skönnt att man ökar i varenda muskel :thumbup: :thumbup:

Kan för övrigt säga att min smärta i högra armen växer för varje dag nästan.. Ser faktiskt fram emot vilan... Jag har kört lite väl hårt kanske.. Om man nu kan göra det...

John M
2002-11-22, 22:38
Benpress på 6:e vikten.....antar att du menar benspark

AnderssoN
2002-11-22, 23:21
Om du bara vill så tycker jag att du ska kämpa vidare med knäböjen och ge den en chans tills utförandet sitter. Det är en övning som ger dig fin stabilitet i hela kroppen, och säkerligen råstyrka och muskler.

Har kört den själv i några månader, till dess att min rygg inte pallade mer. Jättetrist, men benpressen är inte fy skam den heller nu när jag kommit in i den övningen.

stybb
2002-11-22, 23:30
PTna på mitt gym tycker att man ska köra knäböj i smith tills man får upp en bra grundstyrka.
Jag tyckte inte detta passade såbra på mig men man vet ju aldrig vad som passar på en och inte.

Filthy
2002-11-23, 02:09
John M..

Jo jag menade såklart benspark... Trött som vanligt eller bara korkdad *slår sig själv*

Jo, jag kan väll fortsätta köra knäböj.. Hoppas ökningarna kommer snart bara...

Filthy
2002-11-25, 19:01
hade planer på att ta det lugnt idag så jag inte skulle slita ut min arm ännu mer...

Bröst
Bänkpress: 8 x 45kg.. 8 x 45kg.. 8 x 45kg.. 6 x 45kg.. (fick lite hjälp dom sista 2 seten)
CPmaskinen: 8 x 12.5kg.. 7 x 12.5kg..
Lutande hantelpress: 8 x 14kg.. 3 x 14kg

Triceps
Pushdowns: 8 x 50kg.. 5 x 50kg.. 8 x 45kg.. 6 x 45kg..
Smalbänk: (Det här känndes cp att träna så efter 3 försök så gav jag upp)
Rep bakom nacken i kabelmaskinen: 7 x 30kg.. 6 x 30kg.. 6 x 30kg..

Kommentar
Ja det här passet sög väll antar jag. Gjorde inga ökningar direkt.. jaja.. Jag skötte inte kosten så jävla bra i helgen heller :rolleyes:

John M
2002-11-25, 21:20
Fan nu får du skärpa dig! Ta tag i kosten nu:D Maskinen som du kallar CP maskinen vilken e de? Varför kör du den om den e CP?

Filthy
2002-11-26, 10:13
Originally posted by John M
Fan nu får du skärpa dig! Ta tag i kosten nu:D Maskinen som du kallar CP maskinen vilken e de? Varför kör du den om den e CP?


yeah yeah.. Kosten ska skärpas nu vid juletiden kan jag lova iaf :P...

CP-maksinen är den när man sitter upp och har 2 handtag på varje sida.. Man kan lägga på vikter på varje handtag..
Jag kallar den för cp-masiken därför den är lite speciel :D..

Fan tricepsen är cp.. Verkar som kroppen vannt sig vid Pushdowns.. Det känns inte lika tungt längre
. Har svårt att ta ut mig :/

John M
2002-11-26, 10:19
Om jag var du skulle jag skippa cp maskinen...När man ska börja övningen så måste man dra bak axlarna väääldigt långt, vilket gör att du ökar risken för att dra på dig skador....vet många som har fått ont i axeln av den övningen.

John M
2002-11-26, 14:30
Var det inte du som skulle ta tag i kosten? Att välja saft och pyttipanna med korv, istället för torsk och mjölk till lunch kallar inte jag att "ta tag i kosten".:rolleyes:

Filthy
2002-11-26, 16:50
Det är inte jul än min vänn.. jag har inte lust att köra på 100 nu när jag ska vila när som hällst... År 2002 är då jag ska bli ennu mer seriös.. Men det har ju gått bra hittils endå..
Det är bara biceps och bröst som inte utvecklas nå vidaare :/

ToXY
2002-11-27, 13:28
Men du har ju börjat att öka nu!! käka på & TRÄNAA!!!:thumbup:

/Martin

Filthy
2002-12-01, 16:39
Hihi.. Då var det dags för benen idag igen :D... Idag hade jag inte med mig nån träningspolare... Så istället för knäböj så blev det lite träning på den nya Benpressen...

Benpress: 3 x 12 x 110 kg :kickass:
Benspark: 3 x 14 x 7e vikten :kickass: :kickass:
Bencurl: 14 x 7e vikten.. 10 x 7e vikten.. 5 x 7e vikten.. (död i benen)
Sittande vadpress: 30 x 30kg.. 20 x 40kg.. 20 x 40kg... :kickass:

Kommentarer
Hahahohojaja... Det gick ju strålande igen :P.. JAg ökade i allt ganska märkbart.. Det var bara bencurlen som det inte vart nån märkbar ökning i... I LOVE BEN! :P

Filthy
2002-12-03, 20:21
Fan idag var det basic som gällde... Den ändra seriösa ändringen var att jag ville köra Smal bänk ganska tidigt i träningsdagen.

Bröst/Triceps

Bänkpress: 13 x 40 kg.. 10 x 45kg.. 8 x 45kg.. 6 x 45kg.. (forced reps dom 2 sista seten)
Smal bänkpress: 11 x 30kg.. 10 x 30kg.. 10 x 30 kg.. 10 x 30kg..
Lutande hantelpress: 8 x 13kg.. 5 x 13kg.. 3 x 13kg.. (direkt efter) 3 x 11kg..
Pushdowns: 7 x 50kg.. 8 x 50kg.. 5 x 50kg.. 7 x 45kg..
Rep bakom nacken i cabelmaskin: 5 x 35kg.. 7 x 30kg.. 7 x 35kg..

Kommentar
fan idag var ett pass som slet ut på kroppen som fan.. Svällde upp som en babián-chimpans. Synd att jag e så liten bara :)..
Aja inga märkvärda ökningar... Men det känndes bra iaf ;)...
Så laddad att träna igen så det blir träning imorn igen :P.. Ska srtessa kropen lite innan vilan.

C ya fokes

Filthy
2002-12-04, 21:27
Idag var jag fullt inställd på att köra lite Marklyft igen.. Måste ju få in den förbaskade tekniken :/.. Att ha ryggen rak på påfrestande vikter är jobbigt!

Rygg
Marklyft: 10 x 50kg.. 8 x 50kg.. 10 x 50kg 8 x 50kg.. 6 x 50kg..
Latsdrag: 14 x 10e vikten (lätt).. 10 x 11e vikten.. 7 x 11e vikten..
CP-maskin(rygg/biceps): 14 x 20kg.. (lätt!) 9 x 25kg.. 10 x 25kg..
Latsdrag(bakom nacke): 11 x 9e vikten.. 10 x 9e vikten (sedan tappa ja stången haha :D).. 9 x 9e vikten..

Biceps
Hammercurl: 8 x 9kg.. 7 x 9 kg.. 7 x 9 kg.. 6 x 9 kg..
Skivstångscurl(EZ): 8 x 20kg.. 12 x 20kg.. 12 x 20kg..

Kommentar
Jadu vilket pass. Det tog så in i hel.... i nedre ryggen. Fortfarande slut där 3 timmar efter, förväntar mig riktigt skön träningsverk imorn.
Ja vad mer kan man säga jo just ja.. Jag blev mer och mer slut i högra handen och tillslut så körde ja så länge så att jag tappa tag om stången :D...:notme:
Det var jäkligt sköj att kunna träna marklyft hyffsat bra, teknikmässigt sett...
Imorn ska jag vila.. Har ett skolarbete som är försenat. Ska göra klart det imorn tror jag :)...
Det här passet tog en jävla tid oxå. 1 ½ timme. Jag brukar hina bli klar strax under 1 timme offtast.. Aja småmusklerna i lvermorn. Ha de!

Sundblad
2002-12-05, 09:08
Ser bra ut. Mycket intressant serie i marklyften (10 8 10 8 6). antingen är du seg som fan, eller så vilade du ganska länge mellan seten :D .

Vi ligger ganska jämnt i det mesta, så det blir intressant att följa din utveckling. Så det är bara att :kickass: .

.: Sundblad :.

Filthy
2002-12-05, 10:12
JO, men det var mycket teknikträning. Efter 3 set eller vad det var tyckte jag att ja fick in tekniken rätt bra.

Sen så var min högrahand cp... Tappa ju fan stången i latsdraget :D

Sundblad
2002-12-05, 11:19
Hmm... ...har du en svag högerhand... ...det finns ju många sätt att träna den :naughty: ... högrepsträning lär vara effektivt :angel:

.: Sundblad :.

Filthy
2002-12-05, 12:12
Hehe ja ska nog träna den lite :naughty:

Har tack vare Goa_killen lyckats skaffa Hälsovakten nu oxå.
Ska använda det programet flitigt.. Jag kollade upp att jag brukar käka ungefär 3000 kcal om dagen.. Ska öka med 500 hade jag tänkt.. Om programet nu inte ljuger kommer jag lätt kunna öka i vikt för en gångs skull....
Jag har visst alltid fått i mig för lite kalorier. Men har dock fått i mig för mycket fett, mättat fett, natrium och kolesterol.
Jag hade t.ex. igår ätit 6 ggr så mycket kolesterol än vad kroppen behövde :). Kanske inte så bra fär hjärtat å allt annat i kroppen..

Ska blir skönnt att vila nu oxå.
Ha de gött alles

Filthy
2002-12-05, 22:42
har sett att folk skriver uppdagens intag så jag känner mig tvungen att göra det med :)


3151 Kcal
varav
95g fett
469g kolhydrater
109g Protein..

Enligt hälsovakten är det här bra värden för mig.. Tycker själv att jag får i mig för mycket fett..
Under vilo perioden som kommer igång om en vecka så ska jag äta väldigt fett snålt men endå försöka ha ett högt kalori värde hade jag tänkt...

ska Leta reda på ett måttband imorn så jag kan ge er lite mått på mina kärringarmar och midja bl.a.
Ska ta måtten mest för att jag vill jämföra med framtiden..
Vet ni vart man ska ta måtten för övrigt på olika delar av kroppen? alltså vilken del av överarmen, vader, lår, vader, mage och bröst? Det vet ni säkert med tanke på alla kunniga på detta forum...
Skulle uppskatta svar väldigt mycket!

Pretender
2002-12-06, 11:21
Tjena Filthy!

Ser att du också kör på hälsovakten :thumbup:

Dina värden ser bra ut, men försök att käka lite mer protein...c:a 2g/kg-kroppsvikt är tillräckligt.

Kör hårt! :hbang:

//Pretender

Filthy
2002-12-06, 17:21
Originally posted by Pretender
Tjena Filthy!

Ser att du också kör på hälsovakten :thumbup:

Dina värden ser bra ut, men försök att käka lite mer protein...c:a 2g/kg-kroppsvikt är tillräckligt.

Kör hårt! :hbang:

//Pretender

Jo hälsotanten klagar på det oxå.. Men protein värkar vara nått som det finns ont av i vårt kylskåp. Istället finns det massa fett :/...
Men Jag ska försöka

Filthy
2002-12-11, 22:17
Jag ska nu ta det välldigt lugnt med tränandet en månad..
För det första vill jag bli helt utvilad i kroppen.
För det andra så har jag inge gymkort..
Kommer hända att man tränar en hel del hemma eller nån gång på gymmet kanske när ingen vaktar... :angel:

Aja.. Det kommer vara tyst här ett tag iaf...

Synns här igen sen

Filthy
2002-12-15, 18:25
Smög ner till gymmet igår...
Tränade tekniken I benböj lite mer.. Jag tror den sitter perfekt snart.. Å då jävlar!
Sen körde jag 2 snabba sett i benpress..

Benpress: 12 x 90kg.. 7 x 120kg...

Jag tråkar ut mig med att bara hålla på småträna hemma... Vill börja köra hårt igen :p

Kalorierna har gått åt helvete... Finns inte så mycket bra käk hemma hos oss... Jaja, sånnt där kommer med tiden...

persson
2002-12-22, 11:31
Tjenare filthy... Hur funkar hälsovakten? har själv skaffat mig det nu men har inte hunnit slänga in det på datorn...

Hur går det annars med träningen? Förutom att du tar det lungt denna månaden.... Ökat något i vikt?

MVH/Jonas

Karl_alfred
2002-12-22, 16:14
Ser bra ut med stadiga ökningar hela tiden. En vilovecka kan vara bra men se till att skaffa kort så fort som möjligt. Angående att du böjer på ryggen kan bero på en massa faktorer, hur brett du håller, du drar inte stången nära kroppen mm. Angående knäböjen använd benen hela tide pressa inte på med ryggen det är lätt om man kör för tungt.

Filthy
2002-12-23, 22:07
Persson...

Jag har inte sysslat så mycket med hälsovakten.. Men jag har skrivit i värdena offtast iaf... har börjat skriva in måtten.. Men det känns dummt att öka i vikt nu när man vilar :/...

Nu ska jag få ett öppningskort av gymmet vilket gör att jag kommer kunna träna när jag vill. Bra när man vill träna in övningar.. Ser ju lite fult ut

Karl_alfred: jo är iaf nöjd med ökningarna.. Hoppas på ännu mer ökningar nu när jag blivit mer å mer erfaren..

Att jag böjer på ryggen i mark beror helt enkelt på att jag kör på för tunga vikter + att jag är osmidig.. Tror jag...
Att jag blir trött i ryggen är för att jag har för mycket rörelse på den...
Håller nu på att vänja mig vid att bara pressa med benen.. Min osmidighet drabbar utförandet här med.. Men det känns bra att tro att man har alla svar nu iaf..
Träningen börjar nu när jag mitt studibidrag får skulle jag tro.. Å då jävla ska jag bli en riktig tränarnörd ;)

stybb
2003-01-29, 14:26
skriv :P

Gynte
2003-02-12, 00:18
Tjena
Ser att du har problem med marklyften?
Testat med halva marklyft?
Har själv också en del problem med vanliga marklyft, men inte på grund av tekniken.Får så förbannat ont i svanskotan varje gång, dessutom har jag lyckats få en kotförskjutning i övre delen av ryggen.Föredrar helt klart halva marklyft.Tar knappt alls på benen,utan du får bättre effekt i övre delen av ryggen.
Skitbra för att få mer tjocklek på trapzen.
Dessutom kan du köra med högre vikter =:)

Filthy
2003-02-12, 23:10
Snart kan jag tränga in min feta röv på gymmet igen efter flera månaders uppehåll :hbang:!

Kommer slänga mig över vikterna känner jag på mig.. Har en så jävla stor lust att träna så det kommer vara svårt att gå hem.
Tror att mitt svåraste problem (motivationen) kommer vara över då. Kommer som sagt kunna bli en riktig tränartönt iaf i ett år..

Mitt mål är at öka i storlek så snabbt som min kropp kan.. Så maten kommer bli jävligt viktig nu!

Får se hur det går.. Sista vardagen denna månad får jag stålarna..

Ska testa det där med halva marklyft. Men jag är nästan säker på att det problemet är att jag helt enkelt är ovanligt klen i ryggen.. Den är jävligt liten iaf.. Aja kommer bli hög satsning på just det partiet..

Wish me luck :bpump:

Filthy
2003-03-19, 14:03
Har tränat igenom hela kroppen 3 ggr nu efter vilan och allt verkar se ut som vanligt nu igen... Har ökat lite i bröst och benen har jag redan kommit ikapp med igen så att jag ligger på samma vikter som innan vilan... Nu ska jag börja höja ribban igen.
Det är det den här fasen som är roligast i hela träningen. D.v.s ökningarna i början efter vilan.

Ska ner och köra lite småmuskler idag.. Axlar/Trapz/mage.
Ska bli gött, har ju fått in en fin kombination av övningar på axlar har jag märkt... Får se hur det går...

Resultat å skit kan man börja skriva sen när man börjat öka personbästa igen..

MIGGE
2003-03-19, 14:29
Fan va kul, jag har missat dej! Vi e ju typ lika svaga o har samma vikt! Vi får hålla koll på varann nu!:thumbup:

stybb
2003-03-19, 14:41
jag tycker du ska skriva resultat direkt.. samt att jag inte håller med dig om att axlar är en liten muskelgrupp

rokk on!

chidde
2003-03-19, 15:23
Hallo Filthy!

Trevligt att ha en jämnårig här bland alla stora och starka.
En vacker dag kommer vi också bli det!

Var försiktig med marklyften...

Filthy
2003-03-20, 10:05
migge, haha :P

Stybb. Hehe nej men den musklen betyder inte så mycket för mig.. Tränar den endast för symetrins skull... Likaså tarpz... mage tränar jag endast för att få den snygg..

Chidde, hehe ja klart man kommer bli det någondag.. har nog inte dom rätta generna eller vad man ska kalla det för att bli som dom riktiga biffarna dock.. Men stor kan man nog bli. nåndag.
Klart man är försiktig med marklyften. Har f.ö. tränat marklyft 3 ggr nu efter vilan... synd att man ska slå i stångjäveln i knäet hela jävla tiden...
Men jag kan ju köra som en jag såg bild på.. Han typ tränade axlar sammtidigt i marklyften igenom att hålla ut stången så långt han kunde
:D

stybb
2003-03-20, 18:12
Hmm.. hur faen lyckas du slå knänen i stången vid mark :D

Du måste träna axlarna för att kunna utvecklas i övriga grupper för annars drar du på dig en skada.

Filthy
2003-03-20, 19:38
Jo det blir ju också en anledning antar jag..

Hehe men när man ska gå ner med stången så släpar man ju stången längs kroppen.. och min knäskål sticker ju ut en bit.. Så stången bara slår till.. Sen att man river upp smalbena är väll bara nått man får leva med :)....

MIGGE
2003-03-23, 22:08
haha, har EXAKT samma sak! Stången i knäna, river upp skinnet på smalbenen, får massa blåmärken på smalbenen..men det spelar ingen roll! Gillar ALL smärta som har med TRÄNING o göra:hbang:
har ju ganska långa ben jämfört med överkroppen också, så det kan ju bero på det..

aja..kör hårt, lycka till!!

John M
2003-03-24, 09:19
Är det någon som INTE slår i knänan i stången när dom kör marklyft? Man ska ha stången nära kroppen när man kör.

stybb
2003-03-24, 11:19
Jag har seriöst aldrig sett någon som slår i knänen eller river sig..
Lägg på mindre vikt och sen gör du en klockren rörelse..

Du ska jag räta på benen i samma takt som du drar stången uppåt.. med ryggen.. jag kan förstå att detta problem kan uppstå om du "rycker" stången i startläget. Tänk på att lyfta med ryggen.

Filthy
2003-03-24, 23:31
Var nerer och körde lite mark idag i Rygg/Biceps passet..
Fan jag har aldrig varit så nöjd med tekniken som idag! Fortsätter det så här så kommer det nog lite välbehövda ökningar på den där jäkla korsryggen skulle jag tro...
När man skulle fortsätta träna resten av ryggen idag så vart det så att man fan inte kunde hålla överkroppen i blans när man skulle böja sig framåt. Hehe ojoj ser fram emot den garanterade träningsverken som kommer imorn...

Bicepsen gick bra. HÖjde faktiskt några steg på vikterna Men ligger fortfarande på pinsamt låga vikter som i allt annat.
Latsdragen gick även dom bra där jag ökade lite.. T o m I hammercurlsen... Till och med i en cp-maskin som jag alltid tränar... Fan nu när jag tänker efter så har jag ökat i alla övningar.. Tror jag fan aldrig gjort det innan.
Men sammtidigt så har jag aldrig haft ett så passt ansträngade rygg och biceps pass som idag tror jag, så det ska bli kul å se hur nästa går...
För er som vill ha lite extra godisk kan jag säga att jag Fick en jävla rövsvett också.

stybb
2003-03-25, 09:23
Skriv vikterna.. du behöver inte göra PB´s varje gång du tränar

Filthy
2003-03-25, 12:19
Hehe Vikterna är ju så jävla lååååga :P.. Men dom kommer väll upp nästa gång då.

goa_killen
2003-03-25, 18:04
vill ha vikter!!!!!!!!!

:kickass:

dormin
2003-03-25, 20:24
hehe fiiiina fisken :D
klart du ska skriva vikter om t o m lilla jag kan skriva mina såkallade "vikter" ;)

Träna på!! :bpump:

Filthy
2003-03-26, 09:37
Hehe klart ni ska få mina bländande vikter :smokin:

Idag blir det Bröst/triceps :bpump:
och jag är taggad som en galning för att slänga mig ner på bänken :kickass:

Filthy
2003-03-26, 22:15
Ghaa, då var det bröst och triceps.. Den där bröstmuskeln är man aldrig riktigt pigg i känns det som. Förväntade mig ett dåigt pass som alla tidigare bröst pass...
har börjat att verkligen köra med låga reps nu på bröst..
nåväl här är vikterna

Bröst :furious:
Bänkpress: 8 x 50kg, 8 x 50 kg, 6 x 50 kg... (jag hade hela tiden en som passade mig och hjälpte till på dom siste repsen varje set.)

Lutande Hantelpress: 10 x 14 kg, 8 x 14kg, 8 x 14kg.

CpMasiknen(en press för bröst fast man sitter upp): 11 x 20kg, 8 x 20kg, 8 x 20kg

Triceps
Pushdowns: 12 x 45kg, 10 x 45kg, 10 x 45kg
scullcrushers(till pannan endast): 11 x 25kg, 7 x 25kg, 5 x 25kg (höll på slå ihjäl mig med skiten tack vare mjölksyran i dom sista repsen)
böj fram, dra Rep bakom skallen: 17 x 4e, 10 x 5e plattan, 10 x 5e plattan. (var så jävla sur på antalet reps den här dagen vilket ledde till att jag körde ursinnigt på lägre vikter första setet :insane:)

Slutkommentar
Ja vad ska man säga om passet. jag var helt förbannad på vägen hem ifrån gymmet. Jag tycker bröstmusklerna är jävla svin som inte växer och blir starkare i den tackt jag vill.
Sen känns det aldrig som man är riktigt slut i bröst. Inte på samma sätt som andra muskler.
Men några timmar efter passet kunde jag iofs bara göra 1/10 så många armhävningar av vad jag brukar kunna. Så det var kanske inte ett så helt pjåkigt pass...
jajaja Imorn är det i alla fall Ben:hbang:

Får se hur det blir, ska bland annat sänka lite i böj och testa om det tar mer.. Känns knäppt att ryggen ska bestämma över hur mycket jag ska ta i böj.

Filthy
2003-03-27, 22:18
jag haaaaaaaatar att man måste skriva om allt :furious: skit bara för att det var för många bilder... GHAAAAAAAAAAAA:insane:

Aja skriver väll om allt då.. det var fan hur mycket som helst. aja

Påväg till gymmet kände jag mig normalt taggad, det skulle bli kul att träna men jag kände inte på mig att jag hade någon direkt rekordform så det var lite nervöst. Men det skulle bli kul att få böja igen. aja här kommer vikterna

BEN
Knäböj: uppvärming med stången, 12 x 50kg (Det gick välldigt lätt), 10 x 60kg, 10 x 60kg, 10 x 60kg.:kickass:

Benspark: 12 x 7e plattan, 10 x 7e plattan, 9 x 7e plattan

LårCurl: 12 x 7e plattan, 11 x 7e plattan, 8 x 7e plattan

Sittande vadpress: 24 x 20kg (Dom gick lätt), 20 x 30kg, 17 x 30kg. :kickass:

slutkommentar
Den här dagen var faktiskt helt ok. det är så skönt och kul att träna ben eftersom det kommer mycket ökningar.
Det brukar vara bensparken och lårcurlen som man ökar i men idag var det böjen och vadpressen vilket var mycket välkommet.
Tekniken i böjen har blivit mycket bättre sen innan vilan. Nu känner jag mig mycket stabilare när jag böjer och jag kan änligen öka också. Nu kanske man börjar skita i benpressen :D och bara kör böj.

Hur som helst är det jävligt kul att träna nu eftersom tekniken blir bättre och bättre. Det känns som jag har hyffsad teknik i alla viktiga övningar nu.
Imorn blir det en liten vila ifrån gymmet och på lördag blir det att träna dom lite mindre viktiga musklerna axlar/Trapz/mage.
Det ska bli rätt kul att träna dom nu när jag har hittar övningar som tar bra för tillfället. Det är bara trapz som är svår men koncentrerar man sig på den musklen när man tränar så brukar det gå bra..

Filthy
2003-03-30, 16:02
Jäklar va fint väder det var idag. slängde i mig frukost och ladda väskan för att dra ner till gymmet utan jacka...
Idag skulle det bli riktigt kul att träna och allt kändes bra.

Axlar

Sittande Axelpress(hantlar): 12 x 14kg, 9 x 14kg, 7 x 14kg.
Stående hantellyft framåt: 10 x 7 kg, 10 x 7kg, 10 x 7 kg
Kabeldrag åt sidan: 10 x 10kg, 11 x 7,5kg, 10 x 7,5kg

Trapz
Skivstångshrugs smithen: Värmde upp bara stången, 14 x 41,5kg, 14 x 41,5kg, 10 x 41,5kg

Mage: Här sprang jag mellan en situpsmaskin och en ställning där man kan sparka upp benen på... Jag körde knappt någon vila mellan maskinerna utan sprang verkligen mellan och körde centrala magen med situps maskinen och körde sidorna på sparkgrunkan.... Vart så jävlig svettig och slut...
Efter 6 set totalt så joggade jag hem..... Ojojoj jag lovar att många skulle velat ha en riktigt blööööt kram av mig då...

Slutkommentaren
Dagens pass var väll helt ok.. jag känner mig inte lika pressad på dom här musklerna som i alla andra. Jag bryr mig helt enkelt inte vad för vikter jag kör på.. Kör ju som sagt för symetrins skull och för att dessa muskler är viktiga i andra övningar..
Passet gick iaf hyffsat känndes bättre än förra passet vilket jag nöjer mig med..
Tack och adjö

Filthy
2003-03-31, 18:43
Idag var det Rygg och biceps som skulle avklaras. Känndes rätt hyffsat när jag gick ner mot gymmet.. Ville gärna öka nu i Marklyftet

Rygg
Var upptaget där man kör mark så jag fick ändra om lite i planeringen

Latsdrag med V-handtag: 12 x 10e plattan, 9 x 11e plattan, 7 x 11e Plattan.

Marklyft: 12 x 60kg, 8 x 80kg, 2 + 3 x 80kg PB

Konstig vit maskin ungefär som latsdrag fast handtag: 14 x 20kg, 9 x 25kg, 8 x 25kg... PB

Biceps (trött)

Skivstångscurl: 11 x 25kg, 7 x 25kg, 8 x 25kg (fick hjälp med sista setet) PB

Hammercurl: 10 x 9kg, 8 x 9kg, 8 x 9 kg... PB

Slutkommentar
Dagens pass var jag nöjd med men tyckte att det gärna hade fått gå lite bättre. Jag vart grymmt nöjd över mina marklyft idag eftersom jag aldrig presterat så pass bra som idag. sen så fick jag beröm över min teknik i mark, av dom stora grabbarna idag också när jag höll på lyfta :D... Men träningspolaren klagade sedan på att jag inte lyckades hålla ryggen rak..
Mitt enda försvar till det är att jag blev helt snurrig och kunde inte koncentrera mig lika bra som i början... Sen var jag givetvis trött också vilket också var en anledning..
Aja skönt att tekniken stämmer när man är helt klar i skallen och kroppen iaf :D.. NU blir det mycket lyft..
Annars kan jag bara säga att passet var helt ok och får ett :thumbup: av mig själv till och med...

Pretender
2003-03-31, 18:54
Här bara radar vi upp PB's ser jag - super! :thumbup:

//Pretender

Filthy
2003-03-31, 18:58
Originally posted by Pretender
Här bara radar vi upp PB's ser jag - super! :thumbup:

//Pretender

hehe jag tänkte sno det där med att skriva "PB".. Men jag var så snäll att jag inte tog samma färg iaf :cheers:

Hammercurlsen ökade jag inte märkvärdigt med egentligen, vilken jag fortfarande är oootroligt klen i :em:

Niclaaas
2003-03-31, 19:05
ganska många fler PB:s än på mitt rygg/bicepspass iaf :thumbup:

Filthy
2003-03-31, 19:11
Originally posted by Niclaaas
ganska många fler PB:s än på mitt rygg/bicepspass iaf :thumbup:

Hehe ja ni måste ju låta smågrabbarna få komma ikapp liiiite iaf ;)

Pretender
2003-03-31, 19:55
Originally posted by Filthy


hehe jag tänkte sno det där med att skriva "PB".. Men jag var så snäll att jag inte tog samma färg iaf :cheers:

Hammercurlsen ökade jag inte märkvärdigt med egentligen, vilken jag fortfarande är oootroligt klen i :em:

Hehe...jag har ju inte direkt ensamrätt på att skriva "PB" :D ...jag snodde det från kjellstroem har jag för mig :angel:

Inte så konstigt att du känner dig svag i biceps du kör ju rygg först! Jag har strategiskt nog lagt dem tillsammans med bröst :thumbup:

Pumpa på!

//Pretender

Filthy
2003-04-03, 22:15
Ja idag var man trött efter en hel veckas pluggande i stressigt tempo.. Inge roligt att slutspurta i Teknikprogramet :/..
Men men, träna skulle man göra

Bröst
Bänkpress: 8 x 50kg, 8 x 50kg, 8 x 50kg, 8 x 40kg...PB(2 reps)

Hantelpress lutande: 8 x 13.5kg, 6 x 13.5kg :furious:, 7 x 13,5kg..
(har alltid skrivt fel. då jag skrivit 14kgs hantlar ska det egentligen ha varit 13,5. *petig*)


Triceps
Scullcrushers(vanlig skivstång): 12 x 20kg, 12 x 20kg, 9 x 20kg (tränade tekniken idag)

Pushdowns: 8 x 45kg:furious:, 6 x 45kg:furious:, 8 x 45kg... :/

dra rep i kabel bakom nacken: 7 x 30kg, 7 x 30kg, 7 x 30kg..


Slutkommentar:
Ja vad ska man säga mer än att det blev ännu ett skitpass på bröst och triceps.. Fattar inte vad som händer. Förut hade jag bra ökningar i triceps en period men nu är dom helt döda... jag tror att jag behöver en övning som scullcrushers för att kunna få min triceps utveckling på rätt väg igen... Ghaaa va förbannad jag blir!

aja imorn är det ben iaf.. ska bli roligt och se hur tungt 60 kg kommer kännas då.

Filthy
2003-04-11, 16:09
Ok, då har man haft en veckas uppehåll tack vare studier nu innan lovet. Men idag började ju påsklovet och det första jag gjorde var ju att springa ner till gymmet. Efter allt pluggande kännde jag mig inte alls stark i benen.. Men men..

Ben
Knäböj: uppvärmning, 11 x 50kg, 10 x 60kg, 8 x 65kg PB (+5kg -2 reps)
LårCurl: 13 x 7e plattan, 10 x 8e plattan, 8 x 8e plattan PB (1 platta)
Benspark: 13 x 7e plattan, 13 x 8e plattan, 9 x 9e plattanPB (2 platter) :hbang: :hbang:
Sittande Vadpress: 16 x 30kg, 15 x 30kg, 14 x 30kg

slutkommentar:
Jävlar vad benen svällde upp känndes det som efter det här passet. Fan det märks verkligen att man har sovit ordentligt. Jag vet inte om det är sömnen som gjort att det har gått så här bra som det gjorde... Men det verkar fan som det. Sen har jag ju vilat i 1 vecka också.. Jag kanske helt enkelt var övrtränad (på så kort tid) :confused:...
Aja det är skönt att mina ökningar i ben har satt i gång i gammal tackt.. Får se om det håller i sig med ökningarna :bpump:. Imorgon så blir det skit muskler: trapz, axlar och mage

Pretender
2003-04-11, 16:11
:thumbup: för passet!

Och Axlar är ingen "skitmuskel" :nono: :)

//

Filthy
2003-04-12, 16:26
Pretender, Nja men den är så oviktig känns det som på nått sätt :)

Axlar/trapz/Mage

Jag gick till gymmet idag riktigt träningssugen fast endå förkyld.. Men det var ingen farlig förkylning.. Hade ingen huvudverk i alla fall.. tänkte nu ersätta lite övning med nya hantelövningar..

Axlar
Stående framåtböjda hantellyft : 2 x 11 x 7 kg, 10 x 7kg, 9 x 7kg :laugh: (ny övning)
Sittande axelpress: 12 x 13.5kg, 9 x 13,5kg, 7 x 13,5kg. (Samma som förr men jag körde axelpress då som första övning)
Stående hantellyft framifrån: 3 x 13 x x 7kg PB (3 reps i alla set)

Trapz
3 x 17 x, 16kg (kommer icke ihåg tidigare resultat)

Mage
Pendlade mellan en magmaskin och "slänga-upp-benen-övning" Maskinen hade jag laddat med 30kg..

Slutkommentar:
Ja idag har man kört en jävla massa hantlar. Var rätt passande eftersom gymmet endå var ganska tomt nu så här på en lördag. Jag är nöjd med passet. Det gick ju trots allt lite bättre än förra.. Går ju åt rätt håll.. Snart vill jag fan komma över 70 kg i kroppsvikt. Tycker det fan är på tiden.. Bara en liiiten bit kvar dit nu. Lär ha grejjat det till sommarlovet åtminstonde..

Tack och hej//Landberg

Filthy
2003-04-14, 17:35
Var välldigt sugen att springa ner och köra några deadlifsts idag... Allt kändes normalt i kroppen.. Var lite väl varmt kanske..

Rygg
Marklyft: 11 x 50kg, 10 x 60kg, 6 x 70kg, 6 x 70kg.. (trött i greppet)
Latsdrag: 13 x 10e plattan, 11 x 11e plattan, 8 x 11e plattan. PB (4 reps)
dra stång mot sig liggandes framåtlutad: 11 x 25kg, 10 x 25kg, 9 x 25kg.

Biceps
10 x 25kg, 7 x 25kg (slut men dock samma som antal reps som sist)
11 x 9 kg, 9 x 11kg, 7 x 11kg PB (1 rep) ;)


Slutkommentar:
Allt gick hyffsat idag. Jag går åtminstonde åt rätt håll även fast det går jävligt slött.. Jag var helt slut när jag skulle börja köra Biceps.. Det var så in i helvetes varmt inne på gymmet idag. INte blev det bättre av att man glömmde vattenflaskan hemma...
Märkte att det kanske var lite dumt av mig att träna grepp dagen innan man ska köra marklyft :smash:
Så här ska det se ut iaf! Nu är det de där jävla brösten och tricepsens tur nästa gång :/.. Får se om det kanske t o m går bra för en gångs skull

Filthy
2003-04-15, 18:59
Var jävligt sugen på att träna.. Hann inte få i mig så mycket mat innan jag börja träna.. Men men klockan blev mycket så..

Bröst
Bänkpress: 17 x 30kg, 12 x 40kg, 8 x 50kg (med hjälp), (lång vila) 7 x 50kg.. PB (3 reps)
Hantelpress lutande, 12 x 13,5kg, 6 x 16kg,(kort vila) 6 x 13,5kgPB (-2 reps +2,5kg)

Triceps
Scullcrushers, 20 x 15kg, 16 x 15kg, 16 x 15kgpb (+19 reps -5kg)
Pushdowns 8 x 45kg, 6 x 45kg, 7 x 45kg (- 1 rep)
Repbakom skallen framåtlutandes: 13 x 6e plattan, 8 x 7e plattan, 7 x 7e plattan. (kan icke jämföra med tidigare)

slutkommentar
FIck in bra teknik i scullcrushers idag.. Otroligt att man får ett normalt bröst/triceps pass.. Trodde det skulle bli 4e raka skit bröstpasset.. det gäller att :whipped: brösten...
Nu ska jag vila någon extra dag eller 2 när jag kört så intensivt...
Tack och hej

Filthy
2003-04-18, 18:33
Var riktigt sugen på att träna idag.. inget mer behövs kommenteras...

Ben
Knäböj: 11 x 50kg, 9 x 60kg, 8 x 70kg. PB (+5kg - 1 rep)
Benspark, 12 x 8e plattan, 12 x 9e plattan, 10 x 9e plattan PB (+körde 1 platta mer på 2 set jämfört mot innan, -1 rep)
LårCurl, 11 x 8e plattan, 8 x 8e plattan, 6 x 8e plattan PB (+ körde med en platta mer på 1 set jämfört mot innan, -6 rep)
Sittande vadpress :insane: :furious:

Kommentarer:
Jag har tröttnat på att inte kunna ta ut fullt på vaderna.. Så jag testade att lasta av en jävla massa kg från den. Men fortfarande känns det som att utförandet inte blir riktigt rätt. För att få ett korrekt utförande på vadpressarna så känns det som att man måste köra på rusktigt låga vikter vilket resulterar i föööör många reps.. Vad ska man göra? Behöver hitta en bra övning för vaderna!:confused:
Annar var passet bra.. Gick som jag hade räknat med att det skulle göra:thumbup:
Var iofs bara små ökningar... Speciellt i lårcurlen

Pretender
2003-04-18, 18:44
Börjar ju rent av likna ngt här nu ;) stark i böjen börjar du bli också :thumbup:

Ser att du "bara" kör 2 övningar för bröst. Rekommenderar dips, eftersom du då kommer åt nedre delen av bröst också! Beroende på hur stark du är kan du ju köra denna övning först eller sist i träningsupplägget. Om du inte är redo att köra på kroppsvikt än så kan du ju använda assistans-maskin, bänk vid knäna eller polare!

Testa dips -- du kommer inte ångra dig! :thumbup:

Keep up the PB's Filthy!!

//

Snafu
2003-04-18, 20:23
Sittande vadpress går inte upp mot stående vadpress eller sittande vadpress med raka ben. Jag antar att du sitter i en vadpress med en "dyna" ovanpå knäna/låren som det självklart är vikter fäst vid.

I alla fall, jag tycker kontakten i ovanstående övningen rent ut sagt är skit. Stående vadpress eller sittande vadpressar där du har raka ben (blir väl typ i maskiner) är helt överlägset. Testa det om du har möjlighet?

Filthy
2003-04-18, 20:57
Pretender :cheers:
Angående dipsen. Jag är klen både i Triceps och Bröst. Jag testade dips i sommras. Jag såg ut som en pendel i en morfarsklocka när jag dippade :D. Benen flög fram och tillbaka i raskt tempo.. Kännde mig otroligt dum och blev lite rädd för den sen. Men den ser välldigt lockande ut, dipsställningen. Jag ska testa det där med att en kompis hjälper sen. Det där med bänk tror jag inte att jag riktigt hajar än. Att göra en riktigt djup dip själv klarar jag inte av skulle jag tro :laugh:
Men jag ska ge den en chans :)

Snafu, Jo du har rätt angående vilken övning jag kör vader på. Men jag tycker stående vadpress har samma brist som sittande. Man måste sänka till så otroligt låga vikter för att kunna få ett bra utförande på övningen. Det blir ju hur många reps som helst då :/.
Angående raka ben i sittande vadpress har jag ingen möjlighet till :/.. Sen så har vi en ny modern benpress så man kan inte träna vader i den häller så bra. En kompis (John M) har dock snickrat ihop en intressant övning i smithen. Den funkar som en sittande vadpress då man har stången på knäna.. Fötterna har man på kanten av en låda.. Rätt intressant övning heh..

John M
2003-04-19, 10:55
Min vadpress funkar ju kanon! ;)

goa_killen
2003-04-21, 14:02
Hoppas de går bra me dina dips, de ä en superhärlig övning!!!

Filthy
2003-04-23, 19:33
Goa, danke well..


Idag var det då dags för de här lite mer tråkigare musklerna.. Har lite ont i höger axel som otur är :/


Axlar
Framåtlutade hantellyft: 4 x 12 x 7kg. PB (7 reps)
Sittande axelpress: 12 x 13,5kg, 8 x 13,5kg, 7 x 13,5kg -1 rep
Hantellyft framåt: 11 x 8kg, 10 x 8kg, 8 x 8kg (+ 1kg - 10reps)

Trapz
Hantelshrugs: 17 x 16kg, 16 x 18,5kg, 14 x 18,5kg.PB (+2,5kg i 2 set, -4reps)

Mage
Det gammla vanliga. Sprang mellan en "sparka upp benen övning" och en magmaskin.

Slutkommentar:
Är nöjd med passet. Hade lite ont i högeraxel. Men den påverkade inte antalet reps så mycket. Den gjorde det mest svårare att köra så strickt som man ville....
Synd bara att man ligger så gott som stilla i axlar. Min teori är att det har nått att göra med att alla övningar är fortfarande så gott som nya för mig.
Godkännt pass iaf. Nu är det Mark här näst:hbang:

Filthy
2003-04-25, 20:27
Idag var det då dags för lite rygg.. Har inget speciellt att anmärka..

Rygg
Marklyft: 8 x 50kg, 8 x 60kg, 8 x 70kg, 8 x 70kg. - 1 rep (totala)
Latsdrag: 12 x 10e plattan, 12 x 11e plattan, 10 x 11e plattan. PB (+2 reps)
Konstig vit maskin ungefär som latsdrag fast handtag: 8 x 25kg, 8 x 25kg, 8 x 25kg (+5kg -7 reps)

Biceps
Skivstångscurl: 12 x 25kg, 8 x 25kg, 7 x 25kg PB (+3 reps) (är osäker men det kan ha varit 3 reps mer. Men det var iaf minnst det där)
Hammercurl: 11 x 9kg, 8 x 9kg, 7 x 9kg - 1 rep :insane:


Slutkommentar:
Har aldrig tyckt om biceps eller bröst. Jävligt segutvecklade muskler. Svårt att växla övning till dem också..
Marklyften var väll ok. Det var iaf nytt personbästa på 70kg. Tog verkligen inte ut mig på 50 kg. Tog inte ut mig riktigt på 60kg heller.. Såg de 2 seten mest som en uppvärmning inför 70kg..
Ska ske lite ändringar på tekniken i latsdragen. Jag använder korsryggen rätt så mycket som hjälp när jag tränar latsen. Ska sluta med det. Detta kommer såklart leda till att det kommer dröja innan man gör personbästa. Men man kommer ju igen, och då med bra kontackt!
Passet var ok men jag är inte direkt glad över passet. Men det kunde ju varit värre. Sen att Hammercurlen inte visar resultat är ju bara ologiskt och förvirrande..

Pretender
2003-04-25, 20:45
Äh va fan Filthy...strunta i vikterna, huvudsaken är ju att man tränar och växer.

Biceps är ruskigt sega för mig med. Minns att jag säkert låg 6 veckor i rad och malde på 35kg i stångcurlen...sen kunde jag utan vidare öka 15kg :confused: :cool:

Så du ser - även en fet discobyggare kan öka...så varför inte du? ;)

Kör hårt!!

//

Filthy
2003-04-28, 17:00
Pretender, jo hoppas man någon gång kan få utveckling på de jävlarna :/

Bröst/Triceps

Idag var det då dags igen :( .. Bröstet. Men jag kunde tyvärr inte testa dipps idag eftersom jag inte hade någon träningspolare denna dag.
Fick ruska om lite i bröst-schemat idag.

Bröst
Sne bänk (smith): 12 x 31kg, 10 x 41kg, 8 x 41kg, 5 x 41kg. (Ny övning)
Liggande hantelpress: 12 x 13,5kg, 9 x 16kg, 9 x 16kg, 6 x 16kg (Ny övning)

Triceps
Scullcrushers med vanlig äcklig stång: 6 x 20kg (strul), 10 x 20kg, 9 x 20kg (nej)
Pushdowns: 10 x 10e plattan, 9 x 10e plattan, 9 x 10e plattan.
Drag med rep i kabel bakom nacken: 6 x 8e plattan, 6 x 8e (går ej att jämföra)plattan, 5 x 8e plattan.(-11 rep +totalt 4 plattor mer (kanske borde räknas som pb?))

Kommentar:
Kommer sen. nu skola

edit
-------------------
Det vart en jävla massa nya övningar idag pågrund av att jag tränade ensam. Fan vad det tog i trissarna med dessa övningar tillsammans.. Redan när jag skulle börja med scullcrushers fick jag en chock över hur trött jag var.. Var tvungen att avbryta settet :nono:.
jag kännde mig riktigt pig i musklerna idag när jag tränade. synd att jag inte har några tidigare resultat att jämföra med :/.. ska f.ö kanske börja köra såhär istället.. Men jag vill inte knuffa bort bänken :/.
Dips ska jag börja försöka pressa in iaf.
Nästa gång blir det ben.. DÅ ska det böjas 75kg hade jag tänkt... Ska bli intressant. Djuuupa fina:thumbup:

Big_Vik
2003-04-29, 19:38
kör magen först och testa repcrunches och benlyft istället.

Filthy
2003-05-02, 15:37
Vik, hmm tar hellre råd än order..
Kan du motivare varför t.ex?
För övrigt så antar jag att jag redan kör benlyft. Du får läsa igenom trådarna istället för chansa helt villt kanske? ;)

Filthy
2003-05-02, 18:12
Jag var jäkligt trött idag och det var kanske inte rätt dag att köra ben. Men skitsamma! jag hade åtminstonde tid idag. Det var det viktigaste!
Hade ingen träningpolare idag heller.. lata saker
:smash:
På valborg var jag nere i slottsbacken i Uppsala. Ja ni kan lista ut resten :cheers:

B-B-Ben

Benpress: 12 x 50kg, 12 x 100kg, 12 x 100kg (jadu.. massa högrep.)
Benspark: 11 x 9e plattan, 10 x 9e plattan, 9 x 9e plattan
PB (körde på en platta mer i 1 set, - 4 rep totalt)
LårCurl: 11 x 8e plattan, 10 x 8e plattan, 9 x 8e plattanPB (+ 5 rep totalt)
Sittande Vadpress: :thefinger:

Slutkommentar
Jag gick runt och gäspade på gymmet. Jag var inte i direkt bra form om man säger så. Det var därför jag inte körde 100 % på benpressen. Men det tog bra endå i baksida lår konstigt nog. körde så strikt jag kunde.
Vaderna har jag tänkt ut en plan för.. Jag ska träna med otroligt låga vikter och ska träna in vaderna så att man kan börja ta ut sig bättre på skitmaskinen!
Jag vart riktigt slut idag åtminstonde. Fick röra på benen lite. alltid nått :/
F.ö. Kan jag berätta att jag har jävligt stora problem med att försöka motivera mig till att träna just nu.. skolan tar kål på mig och det är mycket ångest och stress nu så här pass nära studenten. Men men.
Kommer inte kunna träna förens på måndag, tidigast. Ghöööö rövmusklerna då

Filthy
2003-06-05, 09:24
Nu är skolan så gott som avklarad. Nu får det vara nog med vila.. Har varit nere till gymmet 2 gånger under denna träningssvaga period.
Var nere och körde lite Rygg och biceps igår i den äckliga värmen:

Rygg
Marklyft: 5 x 50kg, 5 x 70kg, 5 x 70kg, 5 x 70kg, 5 x 70kg
Latsdrag: 12 x 10e vikten, 12 x 10e vikten, 8 x 11e vikten.
Vit cpmaskin för övrerygg och biceps: 12 x 20kg, 12 x 20kg, 7 x 25kg.

Biceps
Skivstångscurl: 12 x 25kg, 7 x 25 kg (haha dog de där eller?), 7 x 25kg.
Hammercurl: 7 x 9 kg, 7 x 9 kg, 7 x 9 kg. (haha snacka om att det var varmt. hade inge vattenflaska med mig heller)

slutkommentar
Hehe marklyften som var den första övningen i ordningen var den enda som gick hyffsat :)..
Resten var ganska väntat. Även latsdragen var ok.
Men det var så satans varmt, speciellt utan vatten!
Aja ska ner idag också och pressa på bänken lite tänkte jag.
Sommar sommar och sol

911
2003-06-08, 23:43
Bra kämpat! :bpump: :eating: :naughty:

Filthy
2004-04-09, 13:01
Heh tror det är dags för lillkillen att ta upp lite av biffarnas plats här bland journaltrådarna igen ;).

Nu har det avverkats 10 månader i gröna kläder och mucken är officiell. Ett stort sug efter träning har varit ett ständigt ett återkommande psykologiskt problem.

Det lustiga är att jag tror jag ökat lite i styrka. Varit nere och tränat och kännt efter de få gånger man haft tid och istället för att formen gått ner verkar den ha hoppat upp ett snäpp.

ska bli intressant. :smokin:

John M
2004-04-09, 16:38
Wo-ho tillbaka! :hbang: