handdator

Visa fullständig version : Svartlistetråden


Niclaaas
2006-03-22, 15:20
I den här tråden tänkte jag att vi kunde varna varandra för företag vi råkat ut för som är oseriösa, inte håller vad de lovar, rena blufföretag o.s.v. Inget "jag har hört att..." utan man ska ha personlig erfarenhet av företaget eller sett någon nära drabbas.

jag börjar med: Vodafone och Optimal telecom på telefonfronten.

vodafone måste vara det sämsta företaget jag haft kontakt med. tecknade abbonemang med dem i slutet av förra året och i stort sett allt de har sagt har varit felaktigt och säljaren undanhöll massor av information när vi tecknade. dessutom ville de felaktigt inte ta emot min ansökan om autogiro 3ggr och vägrade försöka hjälpa mig. i butiken sa dem till mig att "jag borde ge upp nu". hos min flickvän (som skaffade samma abbonemang samtidigt) la de till någon tjänst som hon inte bett om och trodde att de skulle få pengar för det. funderar på att krångla med konsumentombudsmannen så att jag slipper dem i fortsättningen. dessutom är täckningen värdelös.

optimal telecom ljög mig rakt upp i ansiktet när de ringde mig och ville att jag skulle teckna abbonemang (det gav mig iofs gratis fast telefoni i flera månader när jag ringde upp och skällde på dem).

Skriver mer ifall jag kommer på.

Fyll gärna på så man vet vilka företag man skall undvika!

Melker
2006-03-22, 15:24
Mitt förhållande med Vodafone funkar klockrent.

Niclaaas
2006-03-22, 15:26
Mitt förhållande med Vodafone funkar klockrent.

bara att gratulera :thumbup:

Genesis
2006-03-22, 15:34
En gång ringde Vodafone till mig och sa att mitt abonnemang skulle gå ut snart. De undrade om jag ville förlänga det ett år och få en mobil gratis. Jag tackade nej eftersom jag tänkte byta kontantkort när mitt abonnemang gick ut. Några dagar efter samtalet kom det en mobil på posten och en gratulation till mitt förlängda abonnemang. *grr27*

Pez
2006-03-22, 15:55
En sådan här tråd känns väldigt godtycklig. Som de inlägg ovan med olika åsikter visar.

Låst.