handdator

Visa fullständig version : Fairing bäst i test?


vassle
2006-03-22, 13:54
Var det Fairing - Complete Protein III
som va bäst i test av alla proteiner??

Nitrometan
2006-03-22, 14:04
En smaktest i tidningen Fighter.

http://www.fightermag.se/

Det är bra protein. Men i det testet testade de bara smaken. Ingen analys eller nån teori om vad ett proteinpulver skulle innehålla.

Complete 3 :thumbup:

vassle
2006-03-22, 14:37
En smaktest i tidningen Fighter.

http://www.fightermag.se/

Det är bra protein. Men i det testet testade de bara smaken. Ingen analys eller nån teori om vad ett proteinpulver skulle innehålla.

Complete 3 :thumbup:

jaha okej men finns det nån som är bäst i test förutom smaken?

Nitrometan
2006-03-22, 14:57
Det här är bra grejer allihop:

http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=21

Dessutom så stödjer du företaget som driver detta forum när du handlar där.

King Grub
2006-03-22, 15:22
jaha okej men finns det nån som är bäst i test förutom smaken?

Sådana tester går inte att genomföra i praktiken. Vem skulle finansiera en studie på X antal deltagare, där alla fick leva efter exakt likadana mönster under en längre tidsperiod med proteinpulvermärket som enda gemensamma nämnare för en utvärdering av muskeltillväxt efter, säg, ett år? Helt omöjligt.

Lizard
2006-03-22, 15:40
Sådana tester går inte att genomföra i praktiken. Vem skulle finansiera en studie på X antal deltagare, där alla fick leva efter exakt likadana mönster under en längre tidsperiod med proteinpulvermärket som enda gemensamma nämnare för en utvärdering av muskeltillväxt efter, säg, ett år? Helt omöjligt.
Tillägg: På tvillingar!


Lizard

vassle
2006-03-22, 16:03
Det här är bra grejer allihop:

http://www.kolozzeum.com/index.php?cPath=21

Dessutom så stödjer du företaget som driver detta forum när du handlar där.

Ja bra grejer men innehåller den aspartam?

Nitrometan
2006-03-22, 16:55
Ja bra grejer men innehåller den aspartam?
Nästan allt smaksatt proteinpulver gör det.

vassle
2006-03-22, 17:06
Nästan allt smaksatt proteinpulver gör det.

men det gör inte Optimum Nutrition ON - 100% Whey

RajtanTajtan
2006-03-22, 17:11
Inte Twinlabs Triple Whey naturell heller.

Ninjasmurf
2006-03-22, 17:17
Inte Twinlabs Triple Whey naturell heller.
kanske för att den är naturell och därmed inte smaksatt...

Elias
2006-03-22, 17:39
Finns vissa smaksatta proteinpulver utan aspartam, men dom innehåller istället sukralos. Men det är inte heller nyttigt. Tror tom jag läste att livsmedelsverket ville förbjuda det... Minns inte riktigt iofs. Personligen håller jag mig borta från både apartam och sukralos

Jorgen
2006-03-22, 17:42
men det gör inte Optimum Nutrition ON - 100% Whey
Och den köper du isåfall här. (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=154)

Annars skulle jag rekomendera Complete III, :thumbup: för den

vassle
2006-03-22, 19:44
Och den köper du isåfall här. (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=154)

Annars skulle jag rekomendera Complete III, :thumbup: för den

så Complete III innehåller ingen aspartam och sukralos?

vassle
2006-03-22, 19:44
Finns vissa smaksatta proteinpulver utan aspartam, men dom innehåller istället sukralos. Men det är inte heller nyttigt. Tror tom jag läste att livsmedelsverket ville förbjuda det... Minns inte riktigt iofs. Personligen håller jag mig borta från både apartam och sukralos

Vad käkar du för protein då som inte innehåller aspartam och sukralos?

RajtanTajtan
2006-03-22, 19:55
kanske för att den är naturell och därmed inte smaksatt...


Naturell betyder ju att den inte har ngn specifik smak, det finns ju naturella saker som innehåller socker exempelvis. Aspartamet står ju för det söta, men det är ju inte det som smakar hallon eller choklad eller vad det nu är.

Jorgen
2006-03-22, 21:34
så Complete III innehåller ingen aspartam och sukralos?
Vet ej (det är inget som jag hänger upp mig på liksom)
Maila/ring till Fairing eller hör med Fairing här på forumet.

Elias
2006-03-22, 21:34
Vad käkar du för protein då som inte innehåller aspartam och sukralos?


Jag käkar inget just nu, men de flesta med naturell smak innehåller inget sånt. Har dock inte sett någon kombination vassle-kasein utan aspartam. NÅn som känner till?

Elias
2006-03-22, 21:37
så Complete III innehåller ingen aspartam och sukralos?


Tror det är aspartam i den...

vassle
2006-03-22, 22:09
Jag käkar inget just nu, men de flesta med naturell smak innehåller inget sånt. Har dock inte sett någon kombination vassle-kasein utan aspartam. NÅn som känner till?

men de behöver inte vara kombination ja undrar om det finns bara vassle utan aspartam?

RajtanTajtan
2006-03-22, 22:21
men de behöver inte vara kombination ja undrar om det finns bara vassle utan aspartam?

Ja det finns det. Twinlabs Triple whey.

vassle
2006-03-23, 01:27
Ja det finns det. Twinlabs Triple whey.

men är det bra protein då?

Doktorn
2006-03-23, 07:45
Finns vissa smaksatta proteinpulver utan aspartam, men dom innehåller istället sukralos. Men det är inte heller nyttigt. Tror tom jag läste att livsmedelsverket ville förbjuda det... Minns inte riktigt iofs. Personligen håller jag mig borta från både apartam och sukralos

Nya coca cola lighten bygger väl på sukralus? eller är det jag som minns fel?

RajtanTajtan
2006-03-23, 10:09
men är det bra protein då?

Ja, jag tycker det är väldigt bra. Det är ett komplett vassleprotein.

Som INTE innehåller varken aspartam eller sukralos.

RajtanTajtan
2006-03-23, 10:10
Nya coca cola lighten bygger väl på sukralus? eller är det jag som minns fel?

Nej du minns rätt, och än så länge så finns det inga vetenskapliga studier som visar på att sukralos är farligt för oss.

Pez
2006-03-23, 10:30
Ja, jag tycker det är väldigt bra. Det är ett komplett vassleprotein.

Som INTE innehåller varken aspartam eller sukralos.
Ett komplett vassleprotein?
Vad är ett "icke komplett vassleprotein" då?
:D

RajtanTajtan
2006-03-23, 10:33
Ett komplett vassleprotein?
Vad är ett "icke komplett vassleprotein" då?
:D

Det är ett vassleprotein med socker och/eller sötningsmedel.

nordland
2006-03-23, 10:46
Det är ett vassleprotein med socker och/eller sötningsmedel.

Läst Twinlabkatalogen många gånger?

Du är helt fel ute. Ett protein är komplett då de innehåller alla aminosyrorna.
Alla vassleproteiner är kompletta, alla äggproteiner är kompletta, alla kaseinproteiner är kompletta...

Det enda proteinet som inte är komplett är Kollagen protein..

Att ett proteinpulver inte skulle vara komplett pga att det innehåller sötningsmedel är ju som att säga att ex Köttet inte är komplett därför att det är kryddat........

RajtanTajtan
2006-03-23, 10:55
Läst Twinlabkatalogen många gånger?

Du är helt fel ute. Ett protein är komplett då de innehåller alla aminosyrorna.
Alla vassleproteiner är kompletta, alla äggproteiner är kompletta, alla kaseinproteiner är kompletta...

Det enda proteinet som inte är komplett är Kollagen protein..

Att ett proteinpulver inte skulle vara komplett pga att det innehåller sötningsmedel är ju som att säga att ex Köttet inte är komplett därför att det är kryddat........


För mig är ngt komplett när det innehåller allt jag vill. Skulle det innehålla aspartam också, så är det inte komplett. Då är inte produkten fullständig för mig.

jwzrd
2006-03-23, 10:55
För mig är ngt komplett när det innehåller allt jag vill. Skulle det innehålla aspartam också, så är det inte komplett. Då är inte produkten fullständig för mig.

Då får du slå upp vad orden fullständig och komplett betyder.

RajtanTajtan
2006-03-23, 11:01
Då får du slå upp vad orden fullständig och komplett betyder.


Komplett betyder fullständig och fullständig betyder total. *tipsar*

jwzrd
2006-03-23, 11:05
Komplett betyder fullständig och fullständig betyder total. *tipsar*

Så om du tar en komplett/total bladning/lösning/produkt och tillför något, hur .. blir den mindre komplett/total då? Det stod väl ingenstans där du slog upp ordet om hur RajtanTajtan tycker?

"Komplett - t ex en kortlek med alla 52 kort. UNDANTAG: RajtanTajtan gillar kortspelet Finns Inte I Sjön, för honom är en komplett och fullständig kortlek en om 47 kort".

RajtanTajtan
2006-03-23, 11:07
Så om du tar en komplett/total bladning/lösning/produkt och tillför något, hur .. blir den mindre komplett/total då? Det stod väl ingenstans där du slog upp ordet om hur RajtanTajtan tycker?

"Komplett - t ex en kortlek med alla 52 kort. UNDANTAG: RajtanTajtan gillar kortspelet Finns Inte I Sjön, för honom är en komplett och fullständig kortlek en om 47 kort".

Ja om du tillför aspartam som i mina och många andras ögon är ett gift, så blir ju själkvklart inte produkten fullständig. För det är ju ngt som inte hör ihop med vasslet.

jwzrd
2006-03-23, 11:09
Ja om du tillför aspartam som i mina och många andras ögon är et gift, så blir ju själkvklart inte produkten fullständig. För det är ju ngt som inte hör ihop med vasslet.

Den kan bli många saker, men icke-fullständig är helt enkelt fel ord Rajtan. Den slutar vara attraktiv för dig, den är inte längre något du vill ha, det är fel produkt för dig, den blir ett gift och flera andra saker. Den slutar dock inte att vara komplett och fullständig bara för att du väljer en annan betydelse på orden än vad som är allmänt överenskommet.

RajtanTajtan
2006-03-23, 11:14
Den kan bli många saker, men icke-fullständig är helt enkelt fel ord Rajtan. Den slutar vara attraktiv för dig, den är inte längre något du vill ha, det är fel produkt för dig, den blir ett gift och flera andra saker. Den slutar dock inte att vara komplett och fullständig bara för att du väljer en annan betydelse på orden än vad som är allmänt överenskommet.

Ett vassle utan onödiga tillsatser är väl ändå det mest kompletta man kan få.

Pepz
2006-03-23, 11:38
Så om du tar en komplett/total bladning/lösning/produkt och tillför något, hur .. blir den mindre komplett/total då? Det stod väl ingenstans där du slog upp ordet om hur RajtanTajtan tycker?

"Komplett - t ex en kortlek med alla 52 kort. UNDANTAG: RajtanTajtan gillar kortspelet Finns Inte I Sjön, för honom är en komplett och fullständig kortlek en om 47 kort".


hahaha.
Rajtantajtan du är helt ute och cyklar. Jag förstår precis vad du menar men du formulerar det helt el och använder fel ord.

Vassle finns helt utan tillsatser om man nu vill ha det. andra vill ha smak på det. Båda produkter är kompletta ur proteinsynpunkt och näringssynpunkt.

RajtanTajtan
2006-03-23, 12:48
hahaha.
Rajtantajtan du är helt ute och cyklar. Jag förstår precis vad du menar men du formulerar det helt el och använder fel ord.

Vassle finns helt utan tillsatser om man nu vill ha det. andra vill ha smak på det. Båda produkter är kompletta ur proteinsynpunkt och näringssynpunkt.

Att det är komplett ut proteinsynpunkt är ju inget att diskutera. Med om den dessutom innehåller ngt som bevisligen framkallar cancer, så blir iaf inte produkten komplett för mig.

Nitrometan
2006-03-23, 13:26
Ett vassle utan onödiga tillsatser är väl ändå det mest kompletta man kan få.
Whey Hydro. http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=33

Hydrolyserat vassle, med naturlig smak. Inget annat.

jwzrd
2006-03-23, 13:29
Att det är komplett ut proteinsynpunkt är ju inget att diskutera. Med om den dessutom innehåller ngt som bevisligen framkallar cancer, så blir iaf inte produkten komplett för mig.

Men den är blåmetallic för mig. Jag äter bara proteintillskott som jag anser vara blåmetallic och i det begreppet ingår att vassleproteinet enbart innehåller kasein och aspartam. Annars är det inte blåmetallic.

Pepz
2006-03-23, 13:54
Att det är komplett ut proteinsynpunkt är ju inget att diskutera. Med om den dessutom innehåller ngt som bevisligen framkallar cancer, så blir iaf inte produkten komplett för mig.


Bevisligen?? Tror du det skulle vara tillåtet om det "bevisligen" orsakade cancer? Nu använder du för stora ord igen.
Källa?

RajtanTajtan
2006-03-23, 13:59
Men den är blåmetallic för mig. Jag äter bara proteintillskott som jag anser vara blåmetallic och i det begreppet ingår att vassleproteinet enbart innehåller kasein och aspartam. Annars är det inte blåmetallic.


En komplett spelare har inga svagheter. En komplett produkt har inga nackdelar eller innehåller inte cancerframkallande gift.

jwzrd
2006-03-23, 14:01
En komplett spelare har inga svagheter. En komplett produkt har inga nackdelar eller innehåller inte cancerframkallande gift.

Blir basketspelaren en mindre komplett basketspelare för att han, tja, klär av sig naken? Tar på sig klänning? Tatuerar något på ena skinkan? Lär sig att dansa på sin fritid? Dricker aspartam? Säljer bilar på fritiden? Inte?

RajtanTajtan
2006-03-23, 14:02
Bevisligen?? Tror du det skulle vara tillåtet om det "bevisligen" orsakade cancer? Nu använder du för stora ord igen.
Källa?


Detta är länken som King Grub hänvisade till.

http://www.ehponline.org/members/2005/8711/8711.pdf

"Resultaten av detta megaexperiment indikerar att aspartam är en multipotentiell carcinogen, även vid ett dagligt intag på 20/mg/kg kroppsvikt, en mycket lägre dos än dagens acceptabla dagliga intag. Baserat på på dessa resultat är en omvärdering av nuvarande riktlinjer vad gäller bruk och intag av aspartam brådskande och får inte fördröjas.

Källa:King Grub

RajtanTajtan
2006-03-23, 14:03
Blir basketspelaren en mindre komplett basketspelare för att han, tja, klär av sig naken? Tar på sig klänning? Tatuerar något på ena skinkan? Lär sig att dansa på sin fritid? Dricker aspartam? Säljer bilar på fritiden? Inte?

Nu har du tappat tråden helt. Bättre kan du väl?

jwzrd
2006-03-23, 14:05
Nu har du tappat tråden helt. Bättre kan du väl?

Det är inte jag som har min egen definition på ord. Förklara vad som är fel i mitt inlägg och hur mitt resonemang om blåmetallic och basketspelaren skiljer sig från ditt om huruvida vassleproteinet blir mindre komplett av en tillsats eller inte.

RajtanTajtan
2006-03-23, 14:10
Det är inte jag som har min egen definition på ord. Förklara vad som är fel i mitt inlägg och hur mitt resonemang om blåmetallic och basketspelaren skiljer sig från ditt om huruvida vassleproteinet blir mindre komplett av en tillsats eller inte.


Är det tillsatsen som gör produkten komplett? Eller är den det utan? Om det hade varit ännu mera tillsatser, hade den fortfarande varit komplett då?

Är en produkt som innehåller bensen också komplett?

jwzrd
2006-03-23, 14:27
Är det tillsatsen som gör produkten komplett? Eller är den det utan? Om det hade varit ännu mera tillsatser, hade den fortfarande varit komplett då?

Är en produkt som innehåller bensen också komplett?

Proteinet är komplett ja. Tillsatserna har ingen bäring i den frågan. Det här handlar fortfarande om semantik, du använder ordet komplett till att betyda något det inte gör. Du menar bra/dåligt snarare än komplett eller inte.

RajtanTajtan
2006-03-23, 14:32
Proteinet är komplett ja. Tillsatserna har ingen bäring i den frågan. Det här handlar fortfarande om semantik, du använder ordet komplett till att betyda något det inte gör. Du menar bra/dåligt snarare än komplett eller inte.

Jag har inte kommenterat proteinet, för det är utmärkt. Men burken innehåller ju mer än bara vassleprotein.

En komplett spelar har inga svagheter som gör honom till en sämre spelare. Har han det, så är han ju inte komplett. Med en komplett produkt är det ju samma sak.

jwzrd
2006-03-23, 14:40
Jag har inte kommenterat proteinet, för det är utmärkt. Men burken innehåller ju mer än bara vassleprotein.

En komplett spelar har inga svagheter som gör honom till en sämre spelare. Har han det, så är han ju inte komplett. Med en komplett produkt är det ju samma sak.

Javisst. Men spelaren i sammanhanget är proteinet i proteinprodukten. Han blir inte en mindre komplett spelare för att du lägger till en keps eller ens ger honom en ishockeyklubba. Han är ju samma spelare.

vassle
2006-03-23, 14:46
Här hitta jag från nån Doktor som hade besvarat frågan.


Hej,
Är det så att du håller dina intag normala så ska det inte vara några problem alls. Alla sötningsmedel har bieffekter men de flesta vid extrema doser och du lär knappast komma upp till sånna doser om du bara kör ett proteinpulver. Man ska veta att socker har en negativ effekt och det är ju vad som är alternativet. Det är som med allt annat, överdriver man inte konsumtionen så är det lungt. Studierna som är gjorda på möss visade bieffekter men då var det sånna doser att omräknat till människa så skulle du behöva ta idig ca10kg proteinpulver per dag..och det kommer ingen människa upp till.

RajtanTajtan
2006-03-23, 14:48
Javisst. Men spelaren i sammanhanget är proteinet i proteinprodukten. Han blir inte en mindre komplett spelare för att du lägger till en keps eller ens ger honom en ishockeyklubba. Han är ju samma spelare.

Om han spelar lika bra så spelar kepsen eller kluibban ingen roll. Men om du tillför honom ngt som gör honom sämre, så är han ju inte den kompletta spelaren som han var innan.

RajtanTajtan
2006-03-23, 14:52
Här hitta jag från nån Doktor som hade besvarat frågan.


Hej,
Är det så att du håller dina intag normala så ska det inte vara några problem alls. Alla sötningsmedel har bieffekter men de flesta vid extrema doser och du lär knappast komma upp till sånna doser om du bara kör ett proteinpulver. Man ska veta att socker har en negativ effekt och det är ju vad som är alternativet. Det är som med allt annat, överdriver man inte konsumtionen så är det lungt. Studierna som är gjorda på möss visade bieffekter men då var det sånna doser att omräknat till människa så skulle du behöva ta idig ca10kg proteinpulver per dag..och det kommer ingen människa upp till.

Och med detta så menar du att man inte kan säga att aspartam är skadligt??
Vadå socker har en negativ effekt? Det är väl bra med socker efter hård konditionsträning. Man behöver inte ha i nåt. Rent vassle utan tillsatser är väl det bästa?

vassle
2006-03-23, 14:54
Och med detta så menar du att man inte kan säga att aspartam är skadligt??
Vadå socker har en negativ effekt? Det är väl bra med socker efter hård konditionsträning. Man behöver inte ha i nåt. Rent vassle utan tillsatser är väl det bästa?

Jo är ju skadligt om du får i dig 10 kg/dag som han sa.

jwzrd
2006-03-23, 15:03
Om han spelar lika bra så spelar kepsen eller kluibban ingen roll. Men om du tillför honom ngt som gör honom sämre, så är han ju inte den kompletta spelaren som han var innan.

Skämtar du? Gå fram till Foppa Forsberg, be honom hålla i en fotboll och vips: Fan va synd Foppa, du är inte längre en komplett ishockeyspelare.

RajtanTajtan
2006-03-23, 15:12
Skämtar du? Gå fram till Foppa Forsberg, be honom hålla i en fotboll och vips: Fan va synd Foppa, du är inte längre en komplett ishockeyspelare.


Nu haltar dina paralleller igen :) En skadefri Foppa är komplett. Men när Foppa hade ont i ljumsken så var han inte lika komplett längre. Då fanns det saker i hans spel som inte stämde.

En frisk Foppa är komplett, ett vassle utan tillsatser likaså.

jwzrd
2006-03-23, 15:16
Nu haltar dina paralleller igen :) En skadefri Foppa är komplett. Men när Foppa hade ont i ljumsken så var han inte lika komplett längre. Då fanns det saker i hans spel som inte stämde.

En frisk Foppa är komplett, ett vassle utan tillsatser likaså.

Exakt, när han saknade en del av det som utgör honom själv så var han inte komplett. Äntligen börjar du förstå ordets rätta betydelse. En kortlek med 51 kort är inte komplett, en hockeyspelare med en skadad kroppsdel är inte komplett. En komplett hockeyspelare PLUS en fotboll påverkar hans "kompletthet" lika mycket som tillförseln av aspartam påverkar proteinets "kompletthet". Att du (och jag) helst sett att det inte fanns i produkten har öht inte med "komplettheten" att göra.

RajtanTajtan
2006-03-23, 15:19
Exakt, när han saknade en del av det som utgör honom själv så var han inte komplett. Äntligen börjar du förstå ordets rätta betydelse. En kortlek med 51 kort är inte komplett, en hockeyspelare med en skadad kroppsdel är inte komplett. En komplett hockeyspelare PLUS en fotboll påverkar hans "kompletthet" lika mycket som tillförseln av aspartam påverkar proteinets "kompletthet". Att du (och jag) helst sett att det inte fanns i produkten har öht inte med "komplettheten" att göra.


Det finns ju vissa hockeyexperter i NHL som inte tyckte Gretzky var komplett. Medans många andra tyckte tvärtom. Vem hade fel?

Precis.

jwzrd
2006-03-23, 15:20
Det finns ju vissa hockeyexperter i NHL som inte tyckte Gretzky var komplett. Medans många andra tyckte tvärtom. Vem hade fel?

Precis.

Ge mig regelverket dom gick efter när dom utvärderade honom så ska jag berätta det.

bubbe
2006-03-23, 15:23
Ni är ju helt ute och cyklar bägge två, tänk på att hunden jagar katten och inte tvärtom. Om ni stannar upp och betänker dessa ord så kanske ni kan sansa er och ta fram kammen (tm)

RajtanTajtan
2006-03-23, 15:25
Ge mig regelverket dom gick efter när dom utvärderade honom så ska jag berätta det.


Att en kortlek ska innehålla 52 kort för att vara komplett, är alla överens om.
Men vilka kriterier en spelare ska behärska, för att anses som komplett, kan variera en del, beroende på vem du frågar. I vissa fall är det ett faktum (kortleken), och i andra fall en bedömningssak.

jwzrd
2006-03-23, 15:31
Att en kortlek ska innehålla 52 kort för att vara komplett, är alla överens om.
Men vilka kriterier en spelare ska behärska, för att anses som komplett, kan variera en del, beroende på vem du frågar. I vissa fall är det ett faktum, och i andra fall en bedömningssak.

Visst, men för att kunna jämföra något med någon annan så måste man utgå ifrån ett gemensamt regelverk. T ex: en hockeyspelare ska kunna passa 10 meter och han ska kunna accelerera 20 meter på 3 sekunder. (Bara taget ur luften nu). Om det var dom kriterierna det utgicks ifrån och en av spelarna i jämförelsen inte klarade ett av dom, så vore han inte komplett.

Du vill fortfarande använda komplett i betydelsen Bra. Att två hockeykommentatorer resonerar olika kring samma hockeyspelare säger bara att dom värderar olika saker, inte att ordet Komplett som sådant är felaktigt. Du lär höja ögonbrynen om två personer kommer fram till olika svar på frågan om en vanlig kortlek med 51 kort är komplett eller inte, eller? Det är för att vi alla har den gemensamma grunden att en kortlek består av fyra färger om 13 kort osv osv, det bedömmer vi komplettheten utifrån.

För ett protein finns en annan grund, nämligen den om hur man helst ser att aminosyraprofilen ser ut för att vara ett fullvärdigt/komplett protein. Ska man prata om komplett för hela produkten så skulle det snarare vara huruvida den innehåller alla sina påstådda ingredienser i angivna mängder t ex.

Jorgen
2006-03-23, 16:16
Och med detta så menar du att man inte kan säga att aspartam är skadligt??
Vadå socker har en negativ effekt? Det är väl bra med socker efter hård konditionsträning. Man behöver inte ha i nåt. Rent vassle utan tillsatser är väl det bästa?
Alla saker är skadliga, det handlar om mängden. Solskyddskräm tex, det är cancerframkallande, förutsatt att man dricker ca 5 liter av det varje dag. Men likväl är det cancerframkallande. Betyder det att du inte kommer att använda solskyddskräm mer?
Man får ju ligga i lite för att få i sig skadliga mängde aspartam.

Elias
2006-03-23, 16:17
Nya coca cola lighten bygger väl på sukralus? eller är det jag som minns fel?



Jepp det gör den.

En gång till:
Någon som känner till ett proteinpulver, med en blandning av vassle och kasein, utan aspartam eller sukralos?

z_bumbi
2006-03-23, 16:35
En gång till:
Någon som känner till ett proteinpulver, med en blandning av vassle och kasein, utan aspartam eller sukralos?

Torrmjölk

King Grub
2006-03-23, 16:35
Här hitta jag från nån Doktor som hade besvarat frågan.


Hej,
Är det så att du håller dina intag normala så ska det inte vara några problem alls. Alla sötningsmedel har bieffekter men de flesta vid extrema doser och du lär knappast komma upp till sånna doser om du bara kör ett proteinpulver. Man ska veta att socker har en negativ effekt och det är ju vad som är alternativet. Det är som med allt annat, överdriver man inte konsumtionen så är det lungt. Studierna som är gjorda på möss visade bieffekter men då var det sånna doser att omräknat till människa så skulle du behöva ta idig ca10kg proteinpulver per dag..och det kommer ingen människa upp till.

I den senaste studien säger forskarna att redan 20 mg/kg/dygn är carcinogent. Om ADI skall sättas efter dom siffrorna blir det 0 gram.

Elias
2006-03-23, 16:37
Torrmjölk


yeah.....

RajtanTajtan
2006-03-23, 19:48
För ett protein finns en annan grund, nämligen den om hur man helst ser att aminosyraprofilen ser ut för att vara ett fullvärdigt/komplett protein. Ska man prata om komplett för hela produkten så skulle det snarare vara huruvida den innehåller alla sina påstådda ingredienser i angivna mängder t ex.


Ännu en gång, jag har inte anmärkt på proteinet i sig. Men du verkar inte ha fattat att produkten/burken vi diskuterar innehåller ju mer än så, för när man köper den burken så får man ju inte bara ett rent protein. Man får även med aspartam och just därför så blir inte den produkten komplett.

Men jag köpte utan tillsatser och då är den komplett.

Jorgen
2006-03-23, 19:51
Ge er nu för fan.

nordland
2006-03-24, 06:55
Ännu en gång, jag har inte anmärkt på proteinet i sig. Men du verkar inte ha fattat att produkten/burken vi diskuterar innehåller ju mer än så, för när man köper den burken så får man ju inte bara ett rent protein. Man får även med aspartam och just därför så blir inte den produkten komplett.

Men jag köpte utan tillsatser och då är den komplett.

Just det. Ge dig för fan :D ...

Att använda ordet komplett är totalt fel. Innehåller produkten ett fullvärdigt protein så "är" den komplett. Då huvudsaken är att den innehåller protein.

Det sättet du använder "komplett" på, är inte korrekt svenska. Då komplett betyder HEL/Fullständig. Innehåller produkten protein så är den HEL/Fullständig.

Alla förstår vad du menar, men du använder fel ord