handdator

Visa fullständig version : Otur


Nejv
2006-03-22, 00:21
Ok, åkte i söndags nattåg till Åre (15 h från Lund) för en sen men välbehövd skidsemester med tre polare.

Första åket Måndag morgon: Kommer ihåg att jag åker förbi en... två... skidåkare. Sen tar det slut. Resten har jag fått berättat för mig tills jag säger stopp: Åker in i/Blir påkörd av en skidåkare, ligger avsvimmad i tio minuter, vaknar, rabblar och frågar samma saker om och om igen i kanske 15 minuter mitt i backen. Sen kommer jag ihåg att jag blir hämtad av en skoter, att min jacka har pajjat osv. BLir körd till hälsocentrum i Åre som rekommenderar mig att åka till Östersunds jävla sjukhus för observation under natten eftersom jag har fått en hjärnskakning. Jaha, åker ambulans till Östersunds sjukhus, spenderar kvällen med ett par pensionärer tittandes på jeopardy. Vaknar när det är dags för läkarnas morgonronder. Får beskedet att jag under två veckors tid inte bör delta i aktiviteter där det finns risk för slag mot huvud. ROLIGT? Klockan är nu 9:00. Alla tågbiljetter hem är slut, jag skulle egentligen åkt hem med bokad biljett på fredag kväll med mina polare. Får vänta SEX timmar på flygbuss till Östersunds flygplats, kommer ut där. Finns ingen att köpa biljetter via så jag får surfa in och ringa runt. Lyckas till slut få tag i biljett som går Östersund-Arlanda (avg:20:00) och sen Arlanda-Malmö (avg:22:30)

HUR JÄVLA KUL ÄR DETTA?

Första åket, första dagen, första allt. Jag börjar fan gråta.

Diagnos: Hjärnskakning av jobbig grad med konsekvenser i form av huvudvärk och minnesförlust. Pajjad axel, skrapat ansikte och jack i hakan. Förstörd nyinköpt snowboardjacka och förstörd jävla semester.

Kwon
2006-03-22, 00:25
Det där lät ju inte som en lyckad semester precis :(

Förstår att det är lätt att hålla sig för garv men hoppas din nästa semester blir bättre!

Men tänk såhär, du har livet i behåll! Du kunde råkat ännu mer illa ut!

Inga brutna ben iaf! Vad är diagnosen på din axel?

Vad hände med den andre?

ugglan
2006-03-22, 00:26
därför har man hjälm på sig när man åker bräda, fast du kanske är för cool för sånt?

fothermucker
2006-03-22, 00:27
Life is a bitch, and then you die...
Det fick mig att må bättre i alla fall :D

Zakath
2006-03-22, 00:27
Tråkigt att höra :( Lider med dig!

Se till att göra bästa möjliga av den återstående ledigheten, du känner säkert någon som kan ge dig lite extra tröst :)

Nejv
2006-03-22, 00:30
därför har man hjälm på sig när man åker bräda, fast du kanske är för cool för sånt?

Jag hade hjälm, idiot.

Nejv
2006-03-22, 00:32
Det där lät ju inte som en lyckad semester precis :(

Förstår att det är lätt att hålla sig för garv men hoppas din nästa semester blir bättre!

Men tänk såhär, du har livet i behåll! Du kunde råkat ännu mer illa ut!

Inga brutna ben iaf! Vad är diagnosen på din axel?

Vad hände med den andre?

Den andre vetefan, har bara någon flashbild i skallen av att han stod upp när jag låg i backen.

Axeln läker väl sig inom någon vecka sades det.

Kwon
2006-03-22, 00:33
Den andre vetefan, har bara någon flashbild i skallen av att han stod upp när jag låg i backen.

Axeln läker väl sig inom någon vecka sades det.

Men inga bestående men hoppas jag?

Du får tänka såhär, din nästa semester kan bara bli bättre! :)

Nejv
2006-03-22, 00:35
Men inga bestående men hoppas jag?

Du får tänka såhär, din nästa semester kan bara bli bättre! :)

Nä den lär fixa sig.

Ja, min nästa semester... Suck, som jag såg fram emot att glida i backarna... och gå på afterski. Jag hann inte ens komma fram till hotellet. Direkt från tåget till backen till sjukan.

Kwon
2006-03-22, 00:37
Nä den lär fixa sig.

Ja, min nästa semester... Suck, som jag såg fram emot att glida i backarna... och gå på afterski. Jag hann inte ens komma fram till hotellet. Direkt från tåget till backen till sjukan.

Ja, det där måste suga enormt...

Tråkigt att ingen av er såg någonting...

Nejv
2006-03-22, 00:39
Ja, det där måste suga enormt...

Tråkigt att ingen av er såg någonting...

Polarna stod typ 150 meter ner i backen, vände sig om och sa att de såg mig ligga där bara. De gick upp i pjäxor, sjukt.

sp33dy
2006-03-22, 00:39
Tråkigt att höra, jag bor och arbetar fö i Åre.. var hände detta?

Nejv
2006-03-22, 00:40
Tråkigt att höra, jag bor och arbetar fö i Åre.. var hände detta?

I någon röd backe, ingen aning vilken, kommer inte ihåg. Tror dock att det var den "vanligaste" röda backen.

raZmus
2006-03-22, 00:53
You see, it's never the environment; it's never the events of our lives, but the meaning we attach to the events - how we interpret them - that shapes who we are today and who we'll become tomorrow.
- Tony Robbins




:D

Nejv
2006-03-22, 00:55
Ja jag tolkar det som om jag har gjort något jävligt dumt och att karma straffar mig för det. Vetefan vad jag kan ha gjort för att förtjäna detta dock. Detta är helvetet för mig. :P

Sen tänker jag bli bäst i världen på snowboard, och om jag hade varit lite dummare så hade jag fortf. stått på brädan.

Liten Men Fet
2006-03-22, 01:15
Ja jag tolkar det som om jag har gjort något jävligt dumt och att karma straffar mig för det. Vetefan vad jag kan ha gjort för att förtjäna detta dock. Detta är helvetet för mig. :P

Sen tänker jag bli bäst i världen på snowboard, och om jag hade varit lite dummare så hade jag fortf. stått på brädan.

Vem vet, du kanske hade råkat stöta till nån på afterskiin eller spillt öl på någon och blivit knivad för det. Man vet aldrig vad som händer nu kanske du hittar den drömtjej i malmö när du är där istället.... eller blir påkörd.

Jobbigt att du blev blåslagen och fick semestern förstörd men skönt att du lever å kan gå. :thumbup:

Nejv
2006-03-22, 10:19
Ja jag tänkte under resan hem att det kanske inte var slut, planet kanske var påväg ner etc. :P

Jense
2006-03-22, 12:04
ok, vad har vi lärt oss?


SKIDSEMESTER SUGER

Dipshit
2006-03-22, 12:09
Är det inte alltid nån som skadar sig första åket, och därmed inte kan åka på hela veckan?
Tror det är obligatoriskt för 1 i varje sällskap..

kharon
2006-03-22, 12:11
Låter verkligen inte roligt... :(

mathor
2006-03-22, 12:12
Zindé

Nejv
2006-03-22, 12:23
Suck och stön, nu har jag åtminstone lurat varje familjemedlem att köpa bakelser åt mig.

ugglan
2006-03-22, 12:30
Jag hade hjälm, idiot.

Då måste det smällt rejält, jag har åkt i backen med huvudet före fler gånger än jag kan minnas utan några värre skador. Otur då :em:

Kwon
2006-03-22, 12:31
Ännu ett skäl till å träna hårt Nejd!

Tänk om du hade Arne P's hydda! Då hade det vart den andre som åkt på hjärnskakning! :D

Din reaktion, "myggorna är tidiga iår"...

JK! Just tryin ta cheer ya up! :thumbup:

Hades
2006-03-22, 12:44
Tycker verkligen synd om dig!

Nejv
2006-03-22, 12:45
Då måste det smällt rejält, jag har åkt i backen med huvudet före fler gånger än jag kan minnas utan några värre skador. Otur då :em:

MmmmJAPP.

Ännu ett skäl till å träna hårt Nejd!

Tänk om du hade Arne P's hydda! Då hade det vart den andre som åkt på hjärnskakning! :D

Din reaktion, "myggorna är tidiga iår"...

JK! Just tryin ta cheer ya up! :thumbup:

Haha, javisst. Det är väl sant antar jag. Det ska jag göra så fort jag har återhämtat mig lite. Pressa sönder till nästa säsong. :)

Menmen... Det är fint väder idag iaf?

Mr. Moose
2006-03-22, 20:35
ok, vad har vi lärt oss?


SKIDSEMESTER SUGER

Så sant, så sant. Varför leka med "det vita helvetet" när man kan ligga på en strand?

Damer i bikini!! Dykning! Slår skidåkning alla gånger!

Claes (Från det soliga Thailand :cool: )

stefannn
2006-03-22, 21:08
Ok, åkte i söndags nattåg till Åre (15 h från Lund) för en sen men välbehövd skidsemester med tre polare.

Första åket Måndag morgon: Kommer ihåg att jag åker förbi en... två... skidåkare. Sen tar det slut. Resten har jag fått berättat för mig tills jag säger stopp: Åker in i/Blir påkörd av en skidåkare, ligger avsvimmad i tio minuter, vaknar, rabblar och frågar samma saker om och om igen i kanske 15 minuter mitt i backen. Sen kommer jag ihåg att jag blir hämtad av en skoter, att min jacka har pajjat osv. BLir körd till hälsocentrum i Åre som rekommenderar mig att åka till Östersunds jävla sjukhus för observation under natten eftersom jag har fått en hjärnskakning. Jaha, åker ambulans till Östersunds sjukhus, spenderar kvällen med ett par pensionärer tittandes på jeopardy. Vaknar när det är dags för läkarnas morgonronder. Får beskedet att jag under två veckors tid inte bör delta i aktiviteter där det finns risk för slag mot huvud. ROLIGT? Klockan är nu 9:00. Alla tågbiljetter hem är slut, jag skulle egentligen åkt hem med bokad biljett på fredag kväll med mina polare. Får vänta SEX timmar på flygbuss till Östersunds flygplats, kommer ut där. Finns ingen att köpa biljetter via så jag får surfa in och ringa runt. Lyckas till slut få tag i biljett som går Östersund-Arlanda (avg:20:00) och sen Arlanda-Malmö (avg:22:30)

HUR JÄVLA KUL ÄR DETTA?

Första åket, första dagen, första allt. Jag börjar fan gråta.

Diagnos: Hjärnskakning av jobbig grad med konsekvenser i form av huvudvärk och minnesförlust. Pajjad axel, skrapat ansikte och jack i hakan. Förstörd nyinköpt snowboardjacka och förstörd jävla semester.


seriöst ... är inte den jobbiga delen risken för kronisk huvudvärk .. eller är det jobbigaste en försörd vecka??

Nejv
2006-03-22, 21:49
seriöst ... är inte den jobbiga delen risken för kronisk huvudvärk .. eller är det jobbigaste en försörd vecka??

Det där visste jag inte ens om så nu är jag ju inte ALLS orolig...