handdator

Visa fullständig version : The.Elder.Scrolls.IV.Oblivion


Sidor : 1 2 [3]

Spritza
2006-12-05, 20:24
Nu har jag spelat som tokig, jag är warrior och warrior som stjärntecken, level 6(var på level 18 igår men började om idag) jag kan inte tränas längre av de vanliga tränarna på fighters guild utan måste hitta andra personer, hur hittar jag dem, har tidigare(när jag var uppe i level 18) råkat på en kvinna som gav mig råd att besöka en bar/hotell ovanför Ill Omen, där en kille som var master i blade kunde träna mig.........nu när jag besöker honom så finns det ingen ikon för träning, och jag lyckas inte hitta hon kvinnan som tidigare hänvisat mig till honom........borde nog finnas mer pers som man kan betala för lektioner utöver fighters guild och smedar?
Behöver hjälp med detta så fort som möjligt tack:)

Devoid
2006-12-05, 20:56
Här verkar en hel del tränare stå med, http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Trainers
Kolla en bit ned där så står det vad tränar dig i och var någonstans de finns. Det verkar bara finnas en Master trainer och det är "Master Alix Lencolia Faregyl Inn south of Imperial City"

Spritza
2006-12-05, 21:04
Här verkar en hel del tränare stå med, http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Trainers
Kolla en bit ned där så står det vad tränar dig i och var någonstans de finns. Det verkar bara finnas en Master trainer och det är "Master Alix Lencolia Faregyl Inn south of Imperial City"
ska kolla upp det nu, tack ska du ha:)

mangemani
2006-12-05, 21:09
har pratat med den där "mol bal" (eller vad den nu heter) statyn och den har gett mej ett uppdrag.
i uppdraget så ska jag ta en klubba(som statyn gav mej) och söka upp en kille som bor ute i nån stuga långt ute i ingenstans och sen få honom att använda klubban till att ta ihjäl mej.
men hur gör man?han säger bara att jag ska lämna honom samt att han tjatar på om att hanses fru har dött.
kan heller inte ge honom klubban.
han vill heller inte slåss med en trotts 20-30 slag med svärdet över huvudet hanses.
vad göra?

Spritza
2006-12-05, 22:16
Här verkar en hel del tränare stå med, http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Trainers
Kolla en bit ned där så står det vad tränar dig i och var någonstans de finns. Det verkar bara finnas en Master trainer och det är "Master Alix Lencolia Faregyl Inn south of Imperial City"
Alltså finns ingen chans i helvete att killen Master Alix Lencolia från Faregyl Inn south of Imperial City vill lära mig på masternivå, jag har 72 nu i blade det är väl över journeyman-grejen, men killen kan inte träna mig, finns fortfarande ingen ikon, förra gången jag besökte honom då det funkade så stötte jag som sagt på en dam som sade åt mig att om jag ville träna till högre nivå så skulle jag hitta Master Alix.
Hur ska jag göra? hjälp!

Empe
2006-12-05, 22:46
Får jag va med å skriva även fast jag spelar Oblivion på xbox? :ike
Jag har snart klarat allt i Arenan. Hur lätt som helst att bli Grand Champion eftersom han som va de innan gav upp när han fått reda på att hans pappa va en onding istället för en kung.

Har också blivit Gray Fox, snart högsta ranken i Fighters guild och inte långt ifrån högsta ranken i Dark Brotherhood. Min häst har dock försvunnit. Ställde honom utanför Bruma, men när jag kom till samma ställe igen så va han borta. Det drabbar ingen fattig men ändå. Är en lvl 22 Empe-special just nu med 65 i Blade och 55 i Restoration.

Dumleman
2006-12-05, 22:54
Är en imperial warrior lvl 15. Två högsta skillsen är 82 i alchemy och 66 i blunt. Helt ok spel. Har dålig grafik men det fungerar bra.

Loke
2006-12-05, 22:55
Kör någon med Oscuros Oblivon Overhaul? Den är varmt rekomenderad. Ändrar typ allt i spelet: Gör det mycket svårare och mer uttdraget, gör djurlivet mer intressant, fixar hela grejen med att svårighetsgraden på finderna anpassas efter din level, etc. Ja, allt typ. Vanliga oblivion känns helt värdelöst i jämförelse.

mangemani
2006-12-05, 23:38
jag tycker att spelet blir roligare ju längre in man kommer i det.
i början så var det en massa mörka källare/grottor hit och dit som man skulle undersöka osv,lite boring uppdrag,men sen,ju mer man avancerar i guildsen,desto roligare blir det.
när man blir master i thiefes guild,det är DÅ spelet verkligen får sej en boost och börjar bli roligt på allvar.
på med den där masken,döda,råna,mucka gräl,provocera,ja,gör vad fan man vill och sen när man tröttnat på det hela,så tar man av sej masken och förvandlas då till den där hjälpsamma,snälla och rara karaktären med en gloria över huvudet och som fortfarande har 0 i bounty(fast han egentligen skulle ha haft uppåt 40000 i bounty):D.

jag har nu klarat av spelet,nått enstaka sido uppdrag kvar,men jag har så gott som klarat det och lallar nu på och levlar upp min gubbe medans man trakasserar dom stackars vakterna,invånarna och adlarna.
är lvl 27,snart 28.

har 302472 i bounty med gray fox btw:D

Spritza
2006-12-06, 20:50
Idag så snackade jag med en kille i spelet och han hänvisade mig till en tränare som var master i heavy armor, han höll hus norr om imperial city, hette pavilon eller något liknande...............det är precis sådant här jag söker.......nu vill jag ha tag i master som tränar blade, enligt en tidigare länk finns han norr om Bravil, jag har hittat honom men han kan inte träna mig, finns typ ingen ikon för träning som jag kan trycka på, förra gången jag spelade innan jag startade en "New Game" så hänvisade en kvinna mig till honom, då kunde han träna mig, min teori är att man måste bli hänvisad till mastern av denna kvinna för att man ska kunna ha en möjlighet att bli tränad...........är det någon som känner till denna kvinna jag talar om? Nu vill jag bara utvecklas i blade.hjälp!

Spritza
2006-12-06, 20:55
Han som är master i heavy armor heter praval och är norr om imperial city i Roxey Inn, I think.

flubbe
2006-12-06, 21:28
Du måste ha fame eller infame över 50 tror jag det var för att kunna bli tränad av den där killen. Det kanske var 25, jag är osäker.

Empe
2006-12-10, 20:51
Jag har väldiga problem med att hita Athis Ules. Han som är sista fence'n för thieves guild. Jag har stulit en del goa grejer som jag måste sälja. Har hittat honom i market district förut, utanför merchants inn, men nu när jag letar där finner jag inte honom (har letat i många dagar, dagar i spelet alltså) Någon som vet var han annars brukar hålla hus? i sitt hus är han iallafall inte. han har inte ens varit hemma på en oblivionmånad. *gah!*

Empe
2006-12-11, 19:21
BUMP, måste hitta Fathis Ules. (Har det till xbox, så kan inte ladda ner patch)

Halldin
2006-12-11, 19:23
BUMP, måste hitta Fathis Ules. (Har det till xbox, så kan inte ladda ner patch)
Kan inte hjälpa dig, men www.gamefaqs.com kan.

Buckethead
2006-12-11, 19:30
BUMP, måste hitta Fathis Ules. (Har det till xbox, så kan inte ladda ner patch)
Jag mötte honom i Chorrol där han gav mig ett uppdrag, tyvärr gjorde jag inte exakt som han ville så han vill inte prata med mig längre. Så jag får nöja mig med dom andra hälarna i fortsättningen.

mangemani
2006-12-11, 19:49
Jag mötte honom i Chorrol där han gav mig ett uppdrag, tyvärr gjorde jag inte exakt som han ville så han vill inte prata med mig längre. Så jag får nöja mig med dom andra hälarna i fortsättningen.


samma hände mej,lite synd,han ska ju vara den bästa hälaren=/.

Empe
2006-12-11, 21:43
Alla guider som är skrivna på gamefaqs är ju PC-versionen bara att den kanske ligger under olika plattformer (thieves-guild guiden) och där står det bara att man bör ladda ner en patch som gör att han kommer tillbaka till sitt hus.

Får väl nöja mig med Luciana och Orrin tills jag kommer på ett system för när Fathis Ules visar sig var.

Loke
2006-12-11, 21:58
Alla guider som är skrivna på gamefaqs är ju PC-versionen bara att den kanske ligger under olika plattformer (thieves-guild guiden) och där står det bara att man bör ladda ner en patch som gör att han kommer tillbaka till sitt hus.

Får väl nöja mig med Luciana och Orrin tills jag kommer på ett system för när Fathis Ules visar sig var.

Det borde finnas ett systemkommando för att göra det manuellt. Gå till officiella forumet och fråga, de brukar ha svar på allt.

bluelight
2006-12-11, 23:03
Vart finns det billigaste, eller mest prisvärda huset att köpa? Hörde om något hus som kostade 2000 men efter man gjorde en quest så blev det värt mycket mer och var väldigt bra.

mangemani
2006-12-11, 23:08
Vart finns det billigaste, eller mest prisvärda huset att köpa? Hörde om något hus som kostade 2000 men efter man gjorde en quest så blev det värt mycket mer och var väldigt bra.

det är inte huset som kostar 5000 du menar då?
köper du det huset så ser det förjävligt skabbigt ut,men om du sen gör en quest i huset och klarar av den sen,då blir huset hyffsat fräsht.
huset var haunted och när du lekt ghostbuster ett tag,så förvandlas huset och blir som nytt igen.

Buckethead
2006-12-11, 23:25
det är inte huset som kostar 5000 du menar då?
köper du det huset så ser det förjävligt skabbigt ut,men om du sen gör en quest i huset och klarar av den sen,då blir huset hyffsat fräsht.
huset var haunted och när du lekt ghostbuster ett tag,så förvandlas huset och blir som nytt igen.
Pinsamt nog har jag aldrig velat sova i det huset efter att jag köpte det. Känns så otrevligt på nåt sätt. Sover helst i skingrad-huset med pigaan då det känns så husligt och hemtrevligt där. Har självklart köpt all inredning dit.

Buckethead
2006-12-11, 23:27
Alla guider som är skrivna på gamefaqs är ju PC-versionen bara att den kanske ligger under olika plattformer (thieves-guild guiden) och där står det bara att man bör ladda ner en patch som gör att han kommer tillbaka till sitt hus.

Får väl nöja mig med Luciana och Orrin tills jag kommer på ett system för när Fathis Ules visar sig var.
Nu har UESPwikin kommit igång igen.

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Fathis_Ules

Har du gjort Legacy Lost-questen?

mangemani
2006-12-11, 23:44
Pinsamt nog har jag aldrig velat sova i det huset efter att jag köpte det. Känns så otrevligt på nåt sätt. Sover helst i skingrad-huset med pigaan då det känns så husligt och hemtrevligt där. Har självklart köpt all inredning dit.

faktiskt det första huset jag köpte.
första tanken när man klev in i huset var "i got ripped off!",la mej sen ner för att lvl upp och blev då väckt utav ett par spöken som härjade omkring i rummet,som pricken över i:et så var det också haunted,"vilket kap" tänkte man.
men sen gjorde man questen och allt ordnade sej.:)

får man pigan på köpet när man köper huset i skingrad?hur inreder man ett hus?

Buckethead
2006-12-11, 23:52
faktiskt det första huset jag köpte.
första tanken när man klev in i huset var "i got ripped off!",la mej sen ner för att lvl upp och blev då väckt utav ett par spöken som härjade omkring i rummet,som pricken över i:et så var det också haunted,"vilket kap" tänkte man.
men sen gjorde man questen och allt ordnade sej.:)

får man pigan på köpet när man köper huset i skingrad?hur inreder man ett hus?
Pigan jobbade i en affär i skingrad. Var rätt längesen jag fick henne att bo i mitt hus så jag kommer inte ihåg om det var ett uppdrag eller om jag bara pratade med henne efter att jag hade köpt all inredning. Gubben som ägde affären var en rätt sur farbror.

Inredningen kan du köpa i någon av affärerna i staden där huset du äger finns, husförsäljaren brukar säga vilken affär det är. Dom brukar finnas en bit ner på listan och ikonerna ser ut som ett brev eller papperslapp. Brukar heta något i stil med 'Kitchen section' o dyl.

Blir ofta mycket mycket trevligare med all inredning.

Chris
2006-12-11, 23:58
Alltså ska ni tjäna pengar så levla upp gubben tillräckligt högt (enklast om man är magiker), gå in i närmsta grotta och slakta monster. Droppar väl ca 10k guld per runda. Sen fixar ni spells eller potions som gör att ni kan bära mer, så kommer ni tillbaks till staden och "tömmer" ryggsäcken hos en merchant, självklart efter ni kastat en charmspell på dem så ni kan få bästa priserna. (och gärna en fortify personality på dig själv också)

Fast jag tycker oblivion förstörs verkligen av det urkassa levelsystemet. Jag satte cast alteration nånting rank 1 som kostar några få mana på repeat, gick och käkade middag och var lvl 100 när jag kom tillbaks. Spelet är verkligen gjort för att exploita tyvärr...

King Grub
2007-03-27, 20:53
Shivering Isles installerat och klart...

http://bestsmileys.com/hyper/6.gif

...blir det någon sömn i natt månntro?

Lasse Kongo
2007-03-27, 20:55
Shivering Isles installerat och klart...

http://bestsmileys.com/hyper/6.gif

...blir det någon sömn i natt månntro?

Det är nog bäst, tänk på muskelmassan :naughty:

Zakath
2007-03-27, 21:14
Fast jag tycker oblivion förstörs verkligen av det urkassa levelsystemet. Jag satte cast alteration nånting rank 1 som kostar några få mana på repeat, gick och käkade middag och var lvl 100 när jag kom tillbaks. Spelet är verkligen gjort för att exploita tyvärr...

Ladda ner mods då. :)

Scratch89
2007-03-27, 21:19
Våga vägra Oblivion. :D

kattfan
2007-06-29, 18:23
Ursäkta om jag drar upp en gammal tråd men tänkte bara fråga om någon vet om min dator pallar spelet, vet vad systemkravet är men jag har en bärbar dator, funkar det lika bra på bärbara? hörde nått om att integrerade grafikkort och ljudkort inte funkar, nån som vet?

3.2 ghz
1gig ram
ATI mobility radeon x600 265mb

King Grub
2007-06-29, 19:12
Recommended:

* 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 1 GB System RAM
* ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card

Minimum System Requirements:

* Windows XP
* 512MB System RAM
* 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 128MB Direct3D compatible video card
* and DirectX 9.0 compatible driver;
* 8x DVD-ROM drive
* 4.6 GB free hard disk space
* DirectX 9.0c (included)
* DirectX 8.1 compatible sound card
* Keyboard, Mouse

Supported Video Card Chipsets:

* ATI X1900 series
* ATI X1800 series
* ATI X1600 series
* ATI X1300 series
* ATI X850 series
* ATI x800 series
* ATI x700 series
* ATI x600 series
* ATI Radeon 9800 series
* ATI Radeon 9700 series
* ATI Radeon 9600 series
* ATI Radeon 9500 series
* NVIDIA GeForce 7800 series
* NVIDIA GeForce 6800 series
* NVIDIA GeForce 6600 series
* NVIDIA GeForce 6200 series
* NVIDIA GeForce FX series

petah
2007-06-29, 19:14
Ursäkta om jag drar upp en gammal tråd men tänkte bara fråga om någon vet om min dator pallar spelet, vet vad systemkravet är men jag har en bärbar dator, funkar det lika bra på bärbara? hörde nått om att integrerade grafikkort och ljudkort inte funkar, nån som vet?

3.2 ghz
1gig ram
ATI mobility radeon x600 265mb

Det gör inget, för spelet är överbra.

kattfan
2007-06-29, 23:15
Jag skrev nog lite otydligt:) det jag menade var om det överhuve taget funkar på en bärbar, jag kan inte mycket om datorer och hörde nån sa att det inte gick spela spelet på en bärbar pga grafik och ljudkortet.

Whistler
2007-06-30, 03:13
Det ska nog gå alldeles utmärkt, eftersom du verkar ha en fetgrym laptop. *avis*

x600-kretsen finns med i listan över testade grafikkort, så det är nog bara att köra.

Toel
2007-12-02, 17:43
Nu när lugnet lagt sig, hur bra var Oblivion?

Har gått och smygkikat en del på detta spel (Xbox vers.). Det verkar var ett extremt ambitiöst och vackert spel. Är det kul?

Jag är ingen inbiten RPG-spelare, ogillar japanska RPG, men uppskattar många av "light-versionerna" från väst. Fable var det senaste jag spelade som jag gillade, gillade även Diablo-serien stark. Är Oblivion endast för inbitna fanatiker eller är det lätt för andra att ta till sig och kunna uppskatta?

Inga spoilers tack :D

joriice
2007-12-02, 17:49
Nu när lugnet lagt sig, hur bra var Oblivion?

Har gått och smygkikat en del på detta spel (Xbox vers.). Det verkar var ett extremt ambitiöst och vackert spel. Är det kul?

Jag är ingen inbiten RPG-spelare, ogillar japanska RPG, men uppskattar många av "light-versionerna" från väst. Fable var det senaste jag spelade som jag gillade, gillade även Diablo-serien stark. Är Oblivion endast för inbitna fanatiker eller är det lätt för andra att ta till sig och kunna uppskatta?

Inga spoilers tack :D

Ja, Oblivion är ett av de bästa spelen i sin genre skulle jag påstå. :thumbup:

Det är lätt att spela, världen är stor och uppdragen mångsidiga.

Det finns massvis med recensioner på spelet och de flesta delar min mening att det är ett bra rollspel.

KÖP om du tror att genren tilltalar dig.

Baan
2007-12-02, 17:51
Ja, oblivion är ett av de bästa spele i sin genre skulle jag påstå. :thumbup:

Det är lätt att spela, världen är stor och uppdragen mångsidiga.

Det finns massvis med recensioner på spelet och de flesta delar min mening att det är ett bra rollspel.

KÖP om du tror att genren tilltalar dig.

Som äventyrs-RPG eller något så ok, det tillhör väl eliten. Men om vi ser till generellt RPG-genren så har inte Oblivion eller något av spelen i serien en suck mot Baldurs Gate - serien eller Falluot - serien. Säkert andra med som jag glömt nu :)

Värt ett provspelande om man inte har något bättre för sig iaf

Tomten
2007-12-02, 18:09
Förstår inte riktigt fascinationen med Elder Scrolls Oblivion. Spelvärlden är stor, men död, karaktärerna ser ut som de alla haft pest, stridsystemet är träigt, levelsystemet är ett skämt, storyn är enformig och repetiv, miljön är enformig.

Ju mer jag tänker på det desto mindre saker gillar jag med spelet... :P

Baan
2007-12-02, 18:16
Förstår inte riktigt fascinationen med Elder Scrolls Oblivion. Spelvärlden är stor, men död, karaktärerna ser ut som de alla haft pest, stridsystemet är träigt, levelsystemet är ett skämt, storyn är enformig och repetiv, miljön är enformig.

Ju mer jag tänker på det desto mindre saker gillar jag med spelet... :P

Om man ska vara arg på något är det att allt levlar med en, så även om man är fetlevel så kan det ändå komma en random city guard och äga en i princip. Det går komma förbi det här genom att antigen använda sig av en mod som mer liknar Morrowind där allt har en statisk level (eller så gott som) eller att man planerar sitt levlande i minsta detalj så man alltid ökar statsen optimalt. Det sistnämnda är ju rätt ghey då det kräver fulplanering och tänk som man kanske inte vill behöva lägga ner, vi kan väl kalla det power gaming också för den delen.

Toel
2007-12-02, 22:29
Har sett original ugåvan till Xbox för 250:-. Men finns även The Elder Scrolls IV: Oblivion Game of the Year Edition , där Knights of the Nine och Shivering Isles följer med. Men om man köper original utgåvan hur ska man sedan skaffa expansionerna om man nu gillar det? Går det att köpa separat, har ej sett det (xbox). Eller måste man göra det valet direkt om man tror sig vilja ha expansionerna?

King Grub
2007-12-02, 22:31
Dom köper man på XBox Live Marketplace.

Toel
2007-12-09, 16:52
Någon som märkte av det det laggade i main menu när ni spelade? Jag får en låsning på typ 5 sek direkt i main menu innan jag kan navigera i menyn. Är det bara mitt ex. som uppför sig här eller var/är det vanligt förekommande? Det gäller Xbox versionen.

King Grub
2007-12-09, 16:53
Det blir så om man installerat expansionerna i alla fall, då dessa skall laddas innan man kan börja.

Toel
2007-12-09, 17:43
Det blir så om man installerat expansionerna i alla fall, då dessa skall laddas innan man kan börja.

Har inga expansioner till Oblivion. Köpte mitt exemplar begagnat, kan repor och andra skador på skivan ha och göra med att laggar i main menu?

En grej till. Hur mycket skada man kan göra med vapen är kopplat till strength, som jag förstår det, men hur ser man hur mycket "extra" skada man gör pga av sin styrka? Man kan ju se varje enskilt vapen hur mycket skada det gör, men var ser man hur mycket min styrka adderar till skadan jag kan göra?

Three pigs
2007-12-09, 20:48
någon mer än jag som tycker att glarthir-questet är skitkul?

joriice
2007-12-09, 21:47
någon mer än jag som tycker att glarthir-questet är skitkul?

Inte skitkul, tycker det är mest irriterande när han håller på och visslar efter hela tiden. :MrT:

Toel
2007-12-09, 22:25
någon mer än jag som tycker att glarthir-questet är skitkul?

Är det han paranoida killen?

Jag berättade sanningen för honom, men blev rätt sugen på och se vad som hänt om man hade spätt på hans konspirationstankar istället.

Three pigs
2007-12-09, 22:53
Är det han paranoida killen?

Jag berättade sanningen för honom, men blev rätt sugen på och se vad som hänt om man hade spätt på hans konspirationstankar istället.
haha, ja precis, han.
sist jag körde det questet så fick jag nog efter ett tag och goolade till en sån där hunk-vakt. Det han gjorde var att han drog fram klingan direkt till glarthir och högg ned honom. Så jävla klockrent.
Måste köra det questet igen snart, hehe.

Toel
2007-12-10, 16:17
haha, ja precis, han.
sist jag körde det questet så fick jag nog efter ett tag och goolade till en sån där hunk-vakt. Det han gjorde var att han drog fram klingan direkt till glarthir och högg ned honom. Så jävla klockrent.
Måste köra det questet igen snart, hehe.

Läste lite på ett annat forum (http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=435671) om hur den questen kan sluta. Fanns några rätt roande slut :D Vill inte spoila för någon nu, men kan säga man kan framkalla ett rejält roidrage om man drar i rätt spakar.

Three pigs
2007-12-11, 16:00
Läste lite på ett annat forum (http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=435671) om hur den questen kan sluta. Fanns några rätt roande slut :D Vill inte spoila för någon nu, men kan säga man kan framkalla ett rejält roidrage om man drar i rätt spakar.

Haha ;D
Fan lär testa alltså, skall snart köra det questet igen.

Toel
2007-12-12, 21:11
Hmms, har stött på en märklig grej.

Så fort jag stöter på en vakt så kallar han mig för criminal scum och kräver 1000 pistoler eller så får jag väja fängelse. Han säger han ska ta mina "stolen gods". Grejen är att jag inte har några stula objekt i min inventory. Testade till och med att slänga alla mina ägodelar på marken och kuta runt (halv)naken men de tar mig ändå. Kan inte dra mig till minnes jag gjort något brott, och i den senaste staden jag var i, reagerade ingen.

Vad ska man göra? Jag vill varken betala 1000 för så mycket har jag inte och jag är inte så sugen på att bli av med en massa skillpoints för att jag sitter i fängelse för något som jag inte vet vad jag gjort *cry*

Three pigs
2007-12-12, 21:55
Hmm skumt som fasen =\
Men du, är du med i thieves guild kan du betala bara hälften av den där skuldsumman. men det kanske du redan visste.

Toel
2007-12-12, 22:29
Hmm skumt som fasen =\
Men du, är du med i thieves guild kan du betala bara hälften av den där skuldsumman. men det kanske du redan visste.

Har precis klarat questen i Kvatch, där man ska assistera stadens vakter. Sedan satte jag mig på min häst och red till mot Anvil, stannade till på den inn:en som finns lite innan Anvil, nära den ena oblvion gate:en som ligger där. Och då får vakten roidrage när jag kommer in.

Får väl överväga att gå med i thieves guild om jag kan komma undan med halva summan. Men hela grejen känns märklig, fattar nada:MrT:

Toel
2008-01-03, 18:24
Jag har blivit vampyr *gah!*

Det är något så oerhört segt. Ingen vill prata med mig och jag kan inte vistas i ljus. Har påbörjat questen att få fram ett botmedel. Häxan gav mig i uppgift att fixa 5 grand soul gems. Var i fanders hittar jag det? Jag har inga lockpicks heller så jag kan inte sno de jag ser i Chorr i mage guilden där. Var kan jag fixa lockpicks? Läste där fanns någon vid muren i Imperaial city. Men är han ute när det är natt som säljer, för annars kan jag inte leta upp honom för jag dör av ljuset.

Varför har de med vampyrism i spelet, det är ju sååååå jobbigt bara att bli normal igen *gah!*

Loke
2008-01-03, 18:32
Jag har blivit vampyr *gah!*

Det är något så oerhört segt. Ingen vill prata med mig och jag kan inte vistas i ljus. Har påbörjat questen att få fram ett botmedel. Häxan gav mig i uppgift att fixa 5 grand soul gems. Var i fanders hittar jag det? Jag har inga lockpicks heller så jag kan inte sno de jag ser i Chorr i mage guilden där. Var kan jag fixa lockpicks? Läste där fanns någon vid muren i Imperaial city. Men är han ute när det är natt som säljer, för annars kan jag inte leta upp honom för jag dör av ljuset.

Varför har de med vampyrism i spelet, det är ju sååååå jobbigt bara att bli normal igen *gah!*

Det är dock ganska lätt att undvika att bli vampyr också. Lockpicks hittar man smidigast genom att döda banditer i grottor och sånt. Goblins har också lockpicks ibland. Ska man köpa dem måste man gå med i the thieves guild och det gör man som sagt genom att snaka med han vid muren. Ja, han är där på natten.

AFanatic
2008-01-03, 19:16
Om man ska vara arg på något är det att allt levlar med en, så även om man är fetlevel så kan det ändå komma en random city guard och äga en i princip. Det går komma förbi det här genom att antigen använda sig av en mod som mer liknar Morrowind där allt har en statisk level (eller så gott som) eller att man planerar sitt levlande i minsta detalj så man alltid ökar statsen optimalt. Det sistnämnda är ju rätt ghey då det kräver fulplanering och tänk som man kanske inte vill behöva lägga ner, vi kan väl kalla det power gaming också för den delen.

Tacka fan för att jag har 2/3 av Morrowind kvar då. :thumbup:

Wennerberg
2008-02-08, 15:38
Det var ett tag sen nu :)

Får inte rätt på en grej alltså. Försökte lägga in OOO-modden. Och jag följde instruktionerna som följde med. Om jag följde dem rätt vettifan. När jag går in och lirar med modden så går allting allmänt segt och vissa texturer och objekt försvinner delvis eller helt.

Snälla hjälp mig bullen att installera denna mod rätt!

Honn
2008-02-08, 15:39
Augh. Får bryt på spelet. Min savefil kraschade och min rustning har försvunnit utan förklaring.

Toel
2008-04-19, 15:44
YEAH, klarade Oblivion igår Martin har blivit ett monument i The Imperial City . Klockade in på 200 saves fördelat på ungefär 50h.

Vad händer efter man klarat det? Öppnas det något nytt i världen, jag vet jag kommer få en ny rustning , men är där något man får eller kan göra nu?

King Grub
2008-04-19, 15:46
Det händer inte mycket mer, nej. Du får skaffa Shivering Isles om du vill ha mer.

Whistler
2008-04-19, 15:50
Jag har blivit vampyr *gah!*

Det är något så oerhört segt. Ingen vill prata med mig och jag kan inte vistas i ljus. Har påbörjat questen att få fram ett botmedel. Häxan gav mig i uppgift att fixa 5 grand soul gems. Var i fanders hittar jag det? Jag har inga lockpicks heller så jag kan inte sno de jag ser i Chorr i mage guilden där. Var kan jag fixa lockpicks? Läste där fanns någon vid muren i Imperaial city. Men är han ute när det är natt som säljer, för annars kan jag inte leta upp honom för jag dör av ljuset.

Varför har de med vampyrism i spelet, det är ju sååååå jobbigt bara att bli normal igen *gah!*

Att bli vampyr var bland det bästa som kunde hända en i gamla Elder Scrolls II: Daggerfall. De har nog kvar det mest av tradition och för att det var så uppskattat i de gamla spelen. :)

Toel
2008-04-19, 15:57
Att bli vampyr var bland det bästa som kunde hända en i gamla Elder Scrolls II: Daggerfall. De har nog kvar det mest av tradition och för att det var så uppskattat i de gamla spelen. :)

Det var helt klart ett coolt inslag. Hade dock uppskattat om questen, för att fixa botmedel, i sig inte var lika långt som ett fullpris spel :D Det var lite väl drygt att ordna så man blev av med vampyrismen när de den brutit ut helt i kroppen.

shut teh face
2008-08-07, 21:34
Okej. Jag har aldrig spelat oblivion, eller jo, men inte så mycket, tror jag iaf. :D

Men nu när jag spelade så stör jag mig enormt på att det hackar när jag springer med hästen i skogen. Jag har testat lite olika upplösningar men inget hjälpte. Jag har ett 8800GTX och 2gb ram och en E6420 c2d.

Det finns ju miljarder patchar o moddar känns de som .. *vilsen*

Floddan
2008-08-07, 22:18
Jag hade över 250 timmar sparad tid på min gubbe. Fan vilken huvudvärk jag fick av de spelet tillslut.

JockeKillen
2008-08-07, 23:59
Jaha, nu vart jag tvungen att ta upp oblivion igen då, vart tokig på gothic 3 med allt detta lag osv så nu åkte det i soporna för att göra plats åt oblivion.

Har det diskuterats några mods till oblivion här? Jag läser gärna vad ni använd för olika mods då ni spelat oblivion, samt vilka ni var nöjda / mindre nöjda med.

pilt77
2008-08-08, 08:42
jag är också sugen på oblivion nu igen men jag har inte kvar min xbox. Vad krävs det av datorn för att det ska flyta på fint i hög upplösning?

Halldin
2008-08-08, 09:09
jag är också sugen på oblivion nu igen men jag har inte kvar min xbox. Vad krävs det av datorn för att det ska flyta på fint i hög upplösning?
Beror helt på vad du anser vara hög upplösning, men grafikkortet är avgörande och har du ett Geforce 8800 eller bättre ska det vara helt lugnt, talar vi om upplösningar i stil med 1280x968 kan nog ett 7800 funka.

shut teh face
2008-08-08, 09:35
Jag har 8800GTX och det hackar rumpa när jag springer på häst t.ex. Men nu reser jag endast via worldmapen och det laggar ju inte när jag springer runt eller så. :laugh:

Wennerberg
2008-08-08, 10:20
installera OOO modden om ni ska lira, den fixar till SJUKT jävla mycket i spelet. Hela levelsystemet blir bättre och spelet förbättras väldigt mycket.

shut teh face
2008-08-08, 10:37
Jag tänkte installera det, o de fanns något program av Wrye som ändrade save game, så man inte behövde starta om. Men länken till det programmet är dött, nån som har det kanske?

shut teh face
2008-08-08, 11:25
Jag får göra en ny gubbe. :)

shut teh face
2008-08-08, 11:40
Känner mig lite ensam här i alla fall, alla har redan klarat ut detta spel. :D

Jag körde en Dark Elf Warrior i princip, gjorde en egen klass och fläskade på mest tunga armor skills o sånt. Jag vill alltid göra en archer, men jag gillar inte när saker överlever efter en pil i huvudet. Så det blir nog en warrior ändå..

joriice
2008-08-08, 12:31
Är det någon mer som gjort som jag?
Har runt 180 save:ningar varav jag inte klarat spelet EN ENDA GÅNG.:D

Jag brukar oftast bli sugen på en ny ras med nya abilities när jag är level 10-20. just nu är jag highelf, level 18 battlemage liknande kvalitéer, verkligen rätt bra.

Är dock sugen på att starta en ny fil med en warrior-ras. Nord förslagsvis.

shut teh face
2008-08-08, 15:06
Ush vad jobbigt. :-)

Det är ju tråkigt o köra om det där i början om och om igen.

Jag installerade iaf OOO-modden och började om idag. En Female Wood Elf, med egen custom class. Ska vara en archer kärring som är bra på stealth, picka lock osv. Alternation som magic class.

Three pigs
2008-08-08, 15:42
Fan vad länge sedan man lirade detta. Har tyvärr sålt det nu till 360n och pcn hackar för mycket för att det skall vara spelbart. Får fundera på att köpa det igen till 360t.

shut teh face
2008-08-08, 21:56
Hejsan. Jag snodde lite saker förut, och blev tagen på bar gärning av en Imperial Guard. Han satte mig i finkan eller jag betalade böter. Men nu i efterhand så har jag stött på honom typ 5 gånger, utan att jag snott något nytt. Skitstörande när man lirar så kommer tönten och muckar.

Är det han som är den korrupta imperial guarden eller?

Andy.da.wohoo
2008-08-08, 22:47
Heter han bara "Imperial Guard"?
Har för mig den korrupta ska ha officer rustning och heta "Hiernomys Lex" eller något sådant.

shut teh face
2008-08-10, 10:04
Jag körde en renodlad marksman och jag är endast level 3 fast typ kommit 60% på mainquest. Mina major skills används inte så mycket tror jag.

Jag gjorde alla kontrakt med bonus i Brotherhood så jag har fet båge, men det är ändå enormt störande att stöta på en fet berserk orc med yxa.

Jag saknar spelstilen där man blockar med sköld och så, så nu ska jag göra någon tjockis gubbe.

JockeKillen
2008-08-14, 12:59
Sjäv lirar jag en woodelf med marksman, blade, block, sneak, security, restoration och light armor som main skills. De mods jag rekomenderar är OOO, akatosh mount och lost spires. Har inte kommit nog långt för att märkt något större av de övriga jag tankat.

shut teh face
2008-08-14, 13:42
Sjäv lirar jag en woodelf med marksman, blade, block, sneak, security, restoration och light armor som main skills. De mods jag rekomenderar är OOO, akatosh mount och lost spires. Har inte kommit nog långt för att märkt något större av de övriga jag tankat.
Kör också en wood elf female, marksman, blade, sneak, security, restoration och illusion. :D

Jag dödade precis umbra och fick ett nice set. men det är heavy armor .. =(

Har iaf klarat ut dark brotherhood och fått tillgång till arcane university. tycker dock main quest är tråkig, som det är nu så ska jag övertala grevarna att skicka hjälp till bruma. Men de går bara med på det om jag stänger portarna utanför deras städer. Det är SKIT, samma visa på samma stad, och samma jävla tråkiga procedur att stänga oblivion gates. :(

Whistler
2008-08-14, 14:18
Jag orkade inte med Gatesen efter 8-9 stycken, så till slut sprang jag bara igenom dem. Blev ett jäkla tåg med fiender efter en, men man kan klara en gate på bara två-tre minuter om man springer snyggt.

jakkan
2008-08-14, 14:49
Jag väntade till lvl77 innan jag började på mainquestet, var inte så svårt när man hade en hemmagjord "döda-allt-på-en-träff" spell i arsenalen.

Parachutes
2008-08-14, 14:57
Jag väntade till lvl77 innan jag började på mainquestet, var inte så svårt när man hade en hemmagjord "döda-allt-på-en-träff" spell i arsenalen.


lvl 77? arbetslös? :D

shut teh face
2008-08-16, 20:12
Alltså när det gäller Shivering Isles, så säger de att man kan påbörja en ny karaktär och köra det. Men hur fan skulle det gå till? Min lvl 30 med full glass armor och umbra klarar sig okej där, men ibland kan det bli svårt.

Nu vill jag göra en ny karaktär på skoj och börja ifrån Shivering Isles, men det måste ju bli alldeles för tufft. Mig veterligen får man inga speciella saker om man skapar en gubbe nu, de e ju samma system som vanliga oblivion.

LinusM
2011-01-23, 21:02
Liten bump. Tänkte ge mig på Oblivion igen, känner ni till några bra mods? Tänkte mest på mods som förbättrar grafiken men annat som höjer spelkänslan är också välkommet.

Andy.da.wohoo
2011-01-23, 21:09
Vad är du ute efter? Vad tycker du höjer spelkänslan? Realism?

krellik
2011-01-23, 21:21
Obscuro rättar till mycket grundläggande fel i oblivion vill jag minnas.

LinusM
2011-01-23, 21:28
Vad är du ute efter? Vad tycker du höjer spelkänslan? Realism?
Först och främst grafikförbättringar, har för mig att det har postats videor på en mod i TES 5 tråden som förbättrar grafiken. Står inte vilken mod det är dock.

Skulle vara trevligt att kunna få karaktären att se lite bättre ut också. Hur jag en gör ser de ut som skit.

LinusM
2011-01-23, 21:48
Kollade igenom tråden och det var visst bara en tysk expansionsmod eller liknande. Tips på snyggare karaktärer och annat kul skulle uppskattas iaf. :)

Kwon
2011-01-23, 21:51
Är Oblivion det roligaste single-player RPG:et enligt dig Linus?

Gillade du Dragon Age?

LinusM
2011-01-23, 22:12
Är Oblivion det roligaste single-player RPG:et enligt dig Linus?

Gillade du Dragon Age?
Har aldrig klarat ut det, spelade för några månader sedan men fastnade inte. Så nej, det är inte det roligaste rpg:et jag spelat. Skulle säga att Fallout 2 är det.

Aldrig spelat Dragon Age. :)

Pata
2011-01-24, 00:18
Liten bump. Tänkte ge mig på Oblivion igen, känner ni till några bra mods? Tänkte mest på mods som förbättrar grafiken men annat som höjer spelkänslan är också välkommet.

Installerade det i helgen. Finns en Oblivion GOTY (game of the year, med alla expansions) och en GOTY deluxe som även inkluderar ett par DLC.

Kört typ 6h nu och fortfarande L1. Det är kul men segt. Finns helt sjukt mycket att göra...