handdator

Visa fullständig version : Pratkvarn


H.Emanuel
2006-03-21, 21:21
Idag, innan jag ens hade hunnit lägga viktskivorna på skivstången, kom en snubbe fram till mig och babblade, babblade, babblade. Jag hade föresatt mig att genomföra ett helkropps, tänkte vara intensiv, hade fanimig tänkt på det hela dagen nästan. Jag önskar verkligen att jag hade snäst av honom, men då jag inte gjorde det utan försökte visa med kroppsgester (Stod mer vänd mot väggen än mot honom osv) och svarade lite, så fortsatte han.
Fan så störande. En sån där person som man bara måste vara rakt på sak mot nästa gång. Förbannat!! Som att ha en stor fet fluga surrande nära ansiktet.

Tolkia
2006-03-21, 21:24
Hmm ... du skriver ju "snubbe" så det kan i alla fall inte ha varit jag (den här gången). :em:

H.Emanuel
2006-03-21, 21:31
Hmm ... du skriver ju "snubbe" så det kan i alla fall inte ha varit jag (den här gången). :em:
Man blir så j**la irriterad. Samtidigt förstod jag att det måste vara nåt FEL på den där killen, men jag hamnade i grym empatisvikt. Och då kan man ju börja fundera på det också, alltså, att det är mänskligt att ha empatisvikt, men fråga sig varför man har det just nu, just här, i detta nu? Jag är ingen elak människa, kanske inte så särskilt trevlig heller.

Men det enda jag ville var att....gymma

Baan
2006-03-21, 21:33
hepp tror random whining tillhör allmänt forum, men här får du ett tips. var inte en sån djävla mes utan säg jag ska köra nu PUNKT

H.Emanuel
2006-03-21, 21:35
hepp tror random whining tillhör allmänt forum, men här får du ett tips. var inte en sån djävla mes utan säg jag ska köra nu PUNKT
Tack

zanzi
2006-03-21, 22:17
Hmm ... du skriver ju "snubbe" så det kan i alla fall inte ha varit jag (den här gången). :em:

Ha ha ha! Blev lite rädd jag med men såg sen att Emanuel håller till i Huddinge och där har jag inte varit och härjat idag (av vad jag minns i alla fall...). Kommer jag väl igång blir det svårt att få tyst på mig. :D

H.Emanuel: Kroppsgester kan vara svåra att tolka ibland så säg till personen att du helt enkelt inte har tid (eller att du har svårt att koncentrera dig när han pratar mitt i settet).

Vimpyboy
2006-03-21, 22:26
Var någon gubbe som kom och hälsade på mig igår när jag skulle köra bröst. Sen sätter han sig bredvid för att träna och börjar babbla om allt mellan himmel och jord. Var fan nästan värre än att behöva pumpa till rix fm *grr27*

Till slut gav jag upp och gick hem.

Åse Columbus
2006-03-22, 11:21
Ja brukar alltid säga typ.....

Ursäkta....kan vi ta de om en stund...ska bara köra färdigt...ja komer över till dig när ja e klar!

Sen kommer ja till honom ...om ja har lust!

hehe *flex*

blekfet2
2006-03-22, 11:32
men hur svårt är, bättre råg i ryggen än säd i magen. Säg åt personen att du har bråttom och ska köra ett jävligt intensivt pass och inte har tid med småprat. Vad ska hända? kommer personen dogga dig i smithen eller respektera det du säger.


Vafan den här typen av post har varit uppe jävligt många gånger.... varför är folk så jävla hamiga???

blekfet2
2006-03-22, 11:36
det där med dogga, det var menat om du var kille ;)


är du tjej så kan du ändra om ordet "dogga" till städa eller diska vid smithen. :D

Piranha
2006-03-22, 12:50
Mp3 spelare.

Bara pluppa in pluggara å låssas som det regnar.

Givetvis måste du sätta ner foten , om inte annat skicka över han på nån av instuktörerna.

Personligen tror jag han raggade på dig.

H.Emanuel
2006-03-22, 12:57
Fantastiskt vad alla är rationella och handlar rätt i sådana här situationer och markerar och är tydliga med allting.

Piranha
2006-03-22, 13:17
Fantastiskt vad alla är rationella och handlar rätt i sådana här situationer och markerar och är tydliga med allting.


Rutin ;)

H.Emanuel
2006-03-24, 06:10
Lösningen var såklart musik på i lurar. Hehe

Big Lou
2006-03-24, 13:19
Jag känner igen sorten. Vi har en på vårt gym som är extrem....
Dom som är nya brukar han "instruera", grejen är den att han ingenting kan så när han inte har mer att "instruera" om så maler han på om allt annat, allt från hans jobb till hans skador osv osv.
Vi som känner till honom brukar försöka hålla oss så långt ifrån som möjligt för det hjälper inte att demonstrativt vända ryggen till eller säga nåt i stil med "nu måste jag ta och träna lite...".
Han följer efter och mal på ändå.

Gorilla
2006-03-24, 17:06
Vi har en snubbe på gymmet som är en något av en pratkvarn. Nog för att han är trevlig och vet när han ska vara tyst men alla de sakerna han pratar om vill man inte prata om på gymmet. Han känner min morsa väldigt bra och de växte upp på samma ort så han vet en hel del om mig som liten och det är inte alltid kul att höra på gymmet när man försöker vara lite småtuff.

H.Emanuel
2006-03-24, 18:41
Jag känner igen sorten. Vi har en på vårt gym som är extrem....
Dom som är nya brukar han "instruera", grejen är den att han ingenting kan så när han inte har mer att "instruera" om så maler han på om allt annat, allt från hans jobb till hans skador osv osv.
Vi som känner till honom brukar försöka hålla oss så långt ifrån som möjligt för det hjälper inte att demonstrativt vända ryggen till eller säga nåt i stil med "nu måste jag ta och träna lite...".
Han följer efter och mal på ändå.
Ja, detta verkar vara den typen. Jag tror att han är typ psykopat, han klampar på helt hänsynslöst och bryr sig inte om hur andra kan ta det. Bara att nonchalera nästa gång eller helt enkelt be honom hålla igen käften. Fan att det ska behöva vara så

Taririi
2006-03-26, 10:54
Men det enda jag ville var att....gymma

Haha, låter som hämtat från en dålig skräckfilm. "All I wanted to do was to play.. I didn't mean to hurt the guy.." etc. Jag skulle själv tycka att det är svårt att schasa iväg en främling när man tränar. Fast nu måste jag erkänna att det inte finns så mycket folk som vill komma fram till mig och börja prata :D. Jag har ett annat problem. Folk tenderar att stirra på mig. Det är inte att jag är paranoid (Ok, lite är jag nog. Har min lilla samling på konspirationsteorier gömd i en låda som ligger nedgrävd någonstans.).

Buckshot
2006-03-26, 14:52
Såå, på ett gym ska man inte prata?
Jag är ny på det här med styrketräning *flex* och tycker bara det är trevligt om nån vill prata med mig.
Fast det kanske kan bli för mycket.

H.Emanuel
2006-03-26, 15:01
Såå, på ett gym ska man inte prata?
Jag är ny på det här med styrketräning *flex* och tycker bara det är trevligt om nån vill prata med mig.
Fast det kanske kan bli för mycket.
Ska & ska. Man själv kan ju omedvetet inbjuda till det också. Har man tränat länge på samma ställe och folk vet att man ofta är där, så...ja, svårt. Om det gäller snack om den och den övningen är det en sak, men det kanske man inte heller har lust med. Men ett par lurar i öronen är den perfekta markeringen. Det behöver inte ens vara musik i :D

Ett råd, gå inte omkring och babbla en massa med folk om du inte vet att det är okej.

Yes
2006-03-26, 15:39
Jag känner igen sorten. Vi har en på vårt gym som är extrem....
Dom som är nya brukar han "instruera", grejen är den att han ingenting kan så när han inte har mer att "instruera" om så maler han på om allt annat, allt från hans jobb till hans skador osv osv.
Vi som känner till honom brukar försöka hålla oss så långt ifrån som möjligt för det hjälper inte att demonstrativt vända ryggen till eller säga nåt i stil med "nu måste jag ta och träna lite...".
Han följer efter och mal på ändå.
Jag tror alla gym har en sån. "Mitt" gym har iof två stycken. Lustigt nog är dom också väldigt lika varandra, förutom att den ena är arab och den andre svensk.

Åse Columbus
2006-03-26, 16:37
Såå, på ett gym ska man inte prata?
Jag är ny på det här med styrketräning *flex* och tycker bara det är trevligt om nån vill prata med mig.
Fast det kanske kan bli för mycket.

går bra att snacka...men ALDRIG...

när ngn kör en övning
om personen inte ger dig ögonkontakt

men be gärna om råd om du tror att det kan hjälpa dig i din egen träning....

men BARA då personen tar en paus o har "signalerat" att det går att snacka just nu......