handdator

Visa fullständig version : Axelpress, hantlar


toxicated
2006-03-21, 20:07
Jag har stora problem med axelpress, jag sitter ner o kör med hantlar.
Eller rättare sagt få upp dom är mycket problematiskt, jag kasar ner o försöker nån halvkast för att få dom i läge. Själva vikten när jag får dom i läger är helt ok


Hur skall jag göra för att lättare få upp dom? Bara tex o träna med mindre vikter på att lägga upp o ner igen eller har ni nått bra knep?

H.Emanuel
2006-03-21, 20:09
jag har också svårt med det där. Fråga någon i närheten, be om hjälp att hiva upp dom.

Ryska_raketen
2006-03-21, 20:11
Försök "Kicka" upp dom. Du lägger den ena hanteln på ena benet och kickar upp det i en rörsels. Samma med andra. Fungerar perfekt.

woxiz
2006-03-21, 20:12
Jag brukar hålla i dom vilandes på låren och sen knäa upp en i taget. Alltså knäa samtidigt som jag lyfter dom. En i taget då...

Scratch89
2006-03-21, 20:12
Jag brukar sitta ner med hantlarna i knät, för att sedan kicka upp dem, en efter en.
Om du är hyfsat stark i biceps kan du väl göra en snygg dubbelcheatcurl och sedan snabbt sätta sig.
Båda dessa fungerar.

Har du en passare/träningskompis så är problemet löst väldigt enkelt:
Ta ena hanteln och lägg på axeln, medan din vän tar den andra hanteln och lägger på den andra axeln. Därifrån är det bara att pressa uppåt för att komma igång.

BB_81
2006-03-21, 20:13
Håll hantlarna på låren och knäa upp dom till axlarna, en i taget.
Titta på Cutlers träningsfilm så förstår du hur jag menar ;)

barda
2006-03-21, 20:57
bra att 5st har gett dig precis samma svar *rolleyes*
men det är nog att föredra istället för att be polaren ge dig en hantel medans du balanserar den andra på ena axeln.
skjut fram hantlarna längst fram mot knät så bilr det lite lättare att sprätta upp dom.

toxicated
2006-03-21, 20:58
Ockey tack för svaren skall prova imorrn , har provat o kicka men det e svårt tycker jag menmen skam den som ger sig......kanske blir bättre, lättare om jag bli starkare i bicep då det inte hör till min starkaste muskel

petersson
2006-03-21, 21:03
Annars kan man ju stå upp och svinga hantlarna uppåt samtidigt som man sätter sig ner snabbt som håken och tar emot dom :)

raQblad
2006-03-21, 21:06
Annars kan man ju stå upp och svinga hantlarna uppåt samtidigt som man sätter sig ner snabbt som håken och tar emot dom :)Är det inte så Cutler gör i New, Improved and Beyond? Verkar lite farligt, tänk om man halvmissar bänken...kul.

Yanky
2006-03-21, 21:25
Ställ dig upp och svinga upp hantlarna innan du sätter dig, funkar hur bra som helst.

Thewind
2006-03-21, 21:55
Frivänd dem!

Lodiz2
2006-03-22, 00:17
stå upp håll hantlarna mot låren och svinga sedan upp dem med hjälp av ben och armar funkar alldeles utmärkt för mig , kör dock bara på typ 30kg än så länge