handdator

Visa fullständig version : Ingen träningsvärk


cortez
2006-03-21, 18:28
Jag har tränat nu sammanlagt i 2 år halv seriöst. Jag tränade med långa uppehåll av olika anledningar. Sista gången jag tränade var ett år sedan och nu jag har börjat igen. Har väl gått två veckor.

Nu när jag började träna hade jag ganska mycket träningsvärk i början, men nu jag känner ingen träningsvärk, fast jag kör påtunga vikter för min kropp. Jag har inte riktigt kommit tillbaka med mina gamla vikter.

Jag undrar är det dåligt att inte ha träningsvärk? Utvecklas man inte eller hur är det egentligen?

Och har någon tips om hur man kommer tillbaka till sina gamla vikter så snabbt som möjligt efter en sån lång uppehåll?

Jag är 16 år, 78 kg, 176 cm ungefär.
Tack för era svar i förväg!

Jorgen
2006-03-21, 18:36
Nej, det är inte dåligt att inte ha träningsvärk.

Tja, träna och ät typ. Det kommer inte att ta vidare lång tid att komma tillbaka till dom gamla vikterna igen.

Alexlindgren
2006-03-21, 18:52
testa sänka vikterna och höja repsen. Skadar aldrig med lite variation, så fick jag tillbaka träningsvärken. Den vill man verkligen inte vara utan :hbang:

Miiix
2006-03-21, 19:16
Jag har aldrig fått träningsvärk i hela mitt liv :naughty:
Nån som kan bjuda på en vetenskaplig förklaring?

Osten80
2006-03-21, 19:22
Jag har aldrig fått träningsvärk i hela mitt liv :naughty:
Nån som kan bjuda på en vetenskaplig förklaring?

Du tränar som en kärring? :D

Alexlindgren
2006-03-21, 19:24
Du tränar som en kärring? :D

:D

tano
2006-03-21, 21:18
Du tränar som en kärring? :D

haha..

barda
2006-03-21, 23:07
om du kör på samma vikter för länge och inte chockar musklerna så är det klart att du inte får träningsverk. men det behöver väl inte vara ngn nackdel med utebliven träningsvärk :)

polaren
2006-03-22, 12:51
Har verkligen träningsvärk med variation att göra? Trodde det bara var musklerna som gjorde sig redo för att bli utsatta för belastning pånytt, oavsett om man kör lågrep eller högrep.
Endel får inte träningsvärk och det är inget fel med det!

cortez
2006-03-23, 15:19
Jag har testat köra med tunga vikter med ännu mindre reps, det var ingen skillnad. Jag fick bara känslan att musklerna svälde upp efter övningen jag gjorde.

cortez
2006-03-23, 15:23
Glömde säga att det har väl inte med variation att göra, eftersom jag har nyss börjat gymma igen. Eller?

mistermr
2006-03-23, 15:43
om du kör på samma vikter för länge och inte chockar musklerna så är det klart att du inte får träningsverk. men det behöver väl inte vara ngn nackdel med utebliven träningsvärk :)

Kan man inte höja vikterna istället?

Jag har kommit till den punkt att jag ej får träningvärk längre och jag har tränat sedan september månad. Enda upphållen som jag gör är vid tentor samt sjukdom. Tränar helkropps, tre gånger i veckan.

MVH