handdator

Visa fullständig version : frågor om periodvis konditionsträning


Johan86
2006-03-21, 17:53
det är så att jag brukar köra konditionsträning från april-okt.det brukar bli löpning minst 1 gång i veckan ca 5-7km.men dom andra månanderna dvs på vintern så blir det ingen konditionträning alls.bara styrketräning samt promenader flera gånger i veckan.då undrar jag om konditionsträningen ger något fastän jag har uppehåll flera månader? eller måste jag börja om på ruta ett på våren när jag haft uppehåll?

kharon
2006-03-21, 18:04
det är så att jag brukar köra konditionsträning från april-okt.det brukar bli löpning minst 1 gång i veckan ca 5-7km.men dom andra månanderna dvs på vintern så blir det ingen konditionträning alls.bara styrketräning samt promenader flera gånger i veckan.då undrar jag om konditionsträningen ger något fastän jag har uppehåll flera månader? eller måste jag börja om på ruta ett på våren när jag haft uppehåll?


Om jag har perioder då jag inte tränar kondition, så blir det nog till att börja från ruta 1 (eller däromkring) då jag börjar igen...

Kondition är en färskvara!

Johan86
2006-03-24, 10:18
är det ingen som har koll på konditionsträning? king grub brukar ju vara duktig på det :)