handdator

Visa fullständig version : Tack Kolo!


wintersnowdrift
2006-03-21, 17:27
För ett par veckor sedan klagade jag i en tråd över att jag inte orkade plugga till mitt filosofiprov (skoltrött, blivande student som man är...). Nåväl, några användare (har för mig att det var Sheogorath bl.a.?) övertygade mig i alla fall om att inte falla för lättjan (andra dödssynder verkar dock vara okej så länge de sker i ett lila biktbås i kartong, men det är en annan historia antar jag... ;) ) och således uppbåda mina sista studiekrafter till att mosa in lite greker i huvudet.

Jag ville bara tala om att denna uppmaning faktiskt resulterade i intensivt sista minuten-plugg, som idag gav utdelning i form av ett MVG på provet :thumbup: . Så nu är jag bara mikromillimeter ifrån 20,0 i slutbetyg. Jag kände att det inte var mer än rätt att jag ger Kolo lite cred för att ni fick mig ta mitt förnuft till fånga. Who knows, kanske avgjordes min framtida karriär i den tråden? :D

//Kristin

Kaboffastar
2006-03-21, 17:28
varsågod ! :thumbup:


















































;) haha

skaparn
2006-03-21, 17:31
Bra jobb! Jag läse tråden men avstod från att skriva mitt råd, som var något i stil med "skit i det". Antar att det är annarlunda för den som vill bli läkare eller psykolog, då bryr man sig lite mer om betygen i gymnasiet.

The_RobRoy
2006-03-21, 17:32
Ni 20.0 människor är så dryga *rolleyes*



































Bra jobbat *är bara avis*

NiXPhoenix
2006-03-21, 17:38
Nice!


Vad blir det för studier efter gymnasiet då?
Pluggade själv rätt hårt i gymnasiet så jag vet hur det är, hade dock inte 20.0 men (skryt) det vägde jag upp högskoleprovet.

gustavk
2006-03-21, 17:45
OJ, jag känner halverst igen mig! :) Kolo har varit avkopplande/lärorik läsning under studierna. Tokläste i 10 timmar igår med hjälp av 5 caffeine alert och fixade biologiprovet galant idag! Därmed också påväg mot ett finfint slutbetyg!
vad går fröken för linje?
vad siktar fröken på för vidare studier?

Grattis! :)

wintersnowdrift
2006-03-21, 18:25
OJ, jag känner halverst igen mig! :) Kolo har varit avkopplande/lärorik läsning under studierna. Tokläste i 10 timmar igår med hjälp av 5 caffeine alert och fixade biologiprovet galant idag! Därmed också påväg mot ett finfint slutbetyg!
vad går fröken för linje?
vad siktar fröken på för vidare studier?

Grattis! :)

Fröken går sam-sam, och siktar väl så småningom på vidare studier inom det samhällsorienterade blocket. Exakt vad vet jag faktiskt inte än (först blir det ett sabbatsår för att bota ovan nämnda skoltrötthet ;)), men med 20,0 blir ju valmöjligheterna större.

//Kristin

Jorgen
2006-03-21, 18:28
Kolo rules. :hbang:



Bra jobbat Kristin. :thumbup:

Baan
2006-03-21, 18:31
Bra jobb! Jag läse tråden men avstod från att skriva mitt råd, som var något i stil med "skit i det". Antar att det är annarlunda för den som vill bli läkare eller psykolog, då bryr man sig lite mer om betygen i gymnasiet.

Det sura är väl att även om man har 20.0 så är dte för många som söker just dom utbildnignarna så dom lottar ut platserna. Det har jag för mig i alla fall. Självklart kan man alltid plugga till läkare utomlands.

wintersnowdrift
2006-03-21, 18:32
Bra jobb! Jag läse tråden men avstod från att skriva mitt råd, som var något i stil med "skit i det". Antar att det är annarlunda för den som vill bli läkare eller psykolog, då bryr man sig lite mer om betygen i gymnasiet.

Haha, jag hade snarare väntat mig att min slacker-attityd skulle få mangrann uppbackning. Men tji fick djävulen på min vänstra axel, istället var det samvetsängeln på den högra som fick vatten på sin kvarn. Och så blev det som det blev - jag är tydligen en svag människa som lätt faller för grupptrycket :P.

//Kristin

fonzie
2006-03-21, 19:02
Hell yeah!

grisbil3n
2006-03-21, 19:15
Studiemotivation och jättehöga betyg är lite som rymden för mig, jävligt främmande och fascinerande. Så är det.

Cilia
2006-03-21, 19:38
Bra jobbat och snällt att du ger kolo kredit men sanningen är den att du gjorde allt jobb själv och är en väldigt duktig student.

Löjtnant Blank
2006-03-21, 19:42
Kudos. Om jag får en liten flicka någon gång ska jag piska henne till att bli lika flitig som du. Hon ska spela piano, tävla i schack och gymnastik och hjälpa gamla tanter över gatan. Jag kommer att bli en fantastisk far, jag längtar redan.

Herkulez
2006-03-21, 19:42
inte illa :thumbup:

Kwon
2006-03-21, 19:49
Bra jobbat Winter!

Önskar man var lika duktig som dig! :thumbup:

sunkan
2006-03-21, 19:52
WTF!!! du är ju lika gammal som mig :confused: Trodde du va typ 24 eller nått. Bra jobbat hur som helst :thumbup:

Papi
2006-03-21, 20:27
20.0 är riktigt imponerande! Duktig du är då!
*yourock*

Diana
2006-03-21, 20:29
. Tokläste i 10 timmar igår med hjälp av 5 caffeine alert och fixade biologiprovet galant idag! Därmed också påväg mot ett finfint slutbetyg!

Undra hur många betyg världen över som koffein har räddat :thumbup: :D

Grattiss till er båda! =)

wintersnowdrift
2006-03-21, 21:12
Undra hur många betyg världen över som koffein har räddat :thumbup: :D

Grattiss till er båda! =)

Haha, ja, koffein slår nog t.o.m. Kolozzeum med hästlängder i betygshöjande fenomen :D .

//Kristin

Jtor
2006-03-21, 21:14
För ett par veckor sedan klagade jag i en tråd över att jag inte orkade plugga till mitt filosofiprov (skoltrött, blivande student som man är...). Nåväl, några användare (har för mig att det var Sheogorath bl.a.?) övertygade mig i alla fall om att inte falla för lättjan (andra dödssynder verkar dock vara okej så länge de sker i ett lila biktbås i kartong, men det är en annan historia antar jag... ;) ) och således uppbåda mina sista studiekrafter till att mosa in lite greker i huvudet.

Jag ville bara tala om att denna uppmaning faktiskt resulterade i intensivt sista minuten-plugg, som idag gav utdelning i form av ett MVG på provet :thumbup: . Så nu är jag bara mikromillimeter ifrån 20,0 i slutbetyg. Jag kände att det inte var mer än rätt att jag ger Kolo lite cred för att ni fick mig ta mitt förnuft till fånga. Who knows, kanske avgjordes min framtida karriär i den tråden? :D

//Kristin


Härligt! du kan repaya oss genom att bli läkare å operera oss när vi styrketränat sönder oss(jag) :D

TheGovernator
2006-03-21, 21:48
Bra jobbat :thumbup:

Vilken skola går damen i?

kimonque
2006-03-21, 21:53
oj bra jobbat! :thumbup:

wintersnowdrift
2006-03-21, 22:08
Bra jobbat :thumbup:

Vilken skola går damen i?

Viktor Rydberg Odenplan. Som nog har bland de högsta snittbetygen i Stockholm, så jag gör väl bara min plikt och följer skolpolicyn egentligen *rolleyes*.

//Kristin

MilkmaN
2006-03-21, 22:38
Pra jobbat!

Jag pluggade inte till mitt naturprov och nu får vi väl se hur det blir med fortsatt fina betyg där :/

Hardcore_pb
2006-03-21, 22:54
Bra jobbat imponerad av folk som orkar hålla i att plugga under hela gymnasiet! Sedan är det starkt att inte ha några brister i något ämne en annan förstörde hela betyget på språken *grr27* håll ut sista biten nu det lönar sig i längden.

/Hardc...

gustavk
2006-03-21, 22:56
Undra hur många betyg världen över som koffein har räddat :thumbup: :D

Grattiss till er båda! =)

Haha danke danke! Ska nu försöka hitta ett vetigt "neråt-tjack" också, somnar ju aldrig med skiten i blodet :) Tips någon??
Mina framtida högskolestudier kommer bli en enda droghärva.. sigh*

Papi
2006-03-21, 22:56
Viktor Rydberg Odenplan. Som nog har bland de högsta snittbetygen i Stockholm, så jag gör väl bara min plikt och följer skolpolicyn egentligen *rolleyes*.

//Kristin
Hmm, har du en lärare som heter Åsa? I matte och naturämnen tror jag?

Kwon
2006-03-21, 23:03
Kristin, när du blivit läkare, advokat, astronaut i framtiden etc osv, tänk på mig :) :thumbup:

Jtor
2006-03-21, 23:46
Kristin, när du blivit läkare, advokat, astronaut i framtiden etc osv, tänk på mig :) :thumbup:

Tror du hon vill gå runt å tänka på en Gigantisk Röv när hon är i yttre rymden??? :D

Kwon
2006-03-21, 23:47
Tror du hon vill gå runt å tänka på en Gigantisk Röv när hon är i yttre rymden??? :D

http://baddaker-studios.net/macros/drink.jpg

Sheogorath
2006-03-21, 23:56
Sådär, ja! :thumbup: Själv tenterar jag Teknologi A imorgon. Och sen har jag bara SEX betyg kvar som ska upp till MVG innan 20,0 :furious:.

Kwon
2006-03-21, 23:56
Sådär, ja! :thumbup: Själv tenterar jag Teknologi A imorgon. Och sen har jag bara SEX betyg kvar som ska upp till MVG innan 20,0 :furious:.

Också en duktig student du! :thumbup:

Sheogorath
2006-03-21, 23:59
Också en duktig student du! :thumbup:

Well. Jag kunde kanske spenderat mer tid vid böckerna i gymnasiet så hade jag sluppit traggla på Komvux nu. Det var därför jag skällde på damen i den förra tråden. Och tydligen gav det utdelning, också :).

Kwon
2006-03-22, 00:00
Well. Jag kunde kanske spenderat mer tid vid böckerna i gymnasiet så hade jag sluppit traggla på Komvux nu. Det var därför jag skällde på damen i den förra tråden. Och tydligen gav det utdelning, också :).

Bra där! Du sa till henne, don't make my mistake ellår?

Sheogorath
2006-03-22, 00:01
Bra där! Du sa till henne, don't make my mistake ellår?

Korrekt. Nu är ju inte "åtta betyg som INTE är MVG, resten är MVG" ett misstag för många, men för mig som HADE kunnat fixa 20,0 om jag bara inte hade varit så jävla bortskämd och suttit och lekt med Ultima Online hela tiden så... Well, nu ska jag bli läkare, och då behöver jag ju full pott.

raZmus
2006-03-22, 00:49
Korrekt. Nu är ju inte "åtta betyg som INTE är MVG, resten är MVG" ett misstag för många, men för mig som HADE kunnat fixa 20,0 om jag bara inte hade varit så jävla bortskämd och suttit och lekt med Ultima Online hela tiden så... Well, nu ska jag bli läkare, och då behöver jag ju full pott.
Jag spelade Quake3 istället.

Har dock inte behövt läsa upp det betyg jag missade :cool: *flex* :hbang:



Tur att jag inte vill bli läkare.

Cilia
2006-03-22, 09:20
Well. Jag kunde kanske spenderat mer tid vid böckerna i gymnasiet så hade jag sluppit traggla på Komvux nu.
har kompisar som gjort liknande med och nu doktorerar.
Det är inte alla som vet vad dom vill i gymnasiet.
Var glad att det finns en andra chans istället även om det är surt men du har nog lärt dig en del på det också.

Sheogorath
2006-03-22, 09:26
har kompisar som gjort liknande med och nu doktorerar.
Det är inte alla som vet vad dom vill i gymnasiet.
Var glad att det finns en andra chans istället även om det är surt men du har nog lärt dig en del på det också.

Ja, herregud. Det är inte bara böckerna och studierna som formar en människa. Min tid med rollspelande och sena nätter framför datorn har nog format mig mer än många arbetsinsatser på gymnasiet gjort, och jag är nöjd (minst sagt!) med den jag är. Vem vet, jag kanske hade varit en rikigt tråkmåns om jag inte hade lekt av mig på gymnasiet.

Papi
2006-03-22, 09:31
Sen spelar ett eller två års extrastudier hit eller dit ingen roll heller. Man ska jobba i så många herrans år efter studierna ändå att det kvittar om man tar examen när man är 24 eller 28.
Tyvärr fattade man ju inte det i gymnasiet...

wintersnowdrift
2006-03-22, 18:03
Hmm, har du en lärare som heter Åsa? I matte och naturämnen tror jag?

Jag har henne inte i något ämne (jag är som sagt samhällsvetare och hon har mest naturklasser); men jag vet mycket väl vem hon är! Känner du henne?

//Kristin

wintersnowdrift
2006-03-22, 18:04
Kristin, när du blivit läkare, advokat, astronaut i framtiden etc osv, tänk på mig :) :thumbup:

Hm. Är detta någon sorts hint om att jag ska bidra till din pension eller liknande? ;)

//Kristin

Papi
2006-03-22, 18:05
Ja, en kompis till mig. Vi gick i samma klass när vi pluggade på universitetet. :)

Kwon
2006-03-22, 18:18
Hm. Är detta någon sorts hint om att jag ska bidra till din pension eller liknande? ;)

//Kristin

Jag hade tänkt mig detta... :)

Om jag blir sjuk alt behöver en viktig operation, så vill jag att Kristin utför den (om hon nu blir kirurg etc). Förmodligen blir hon överläkare.

Om jag behöver hjälp med ett rättsmål så vill jag ha Kristin som advokat (om hon nu blir advokat etc). Förmodligen blir hon åklagare eller domare.

Om vi koloniserar andra månar/planeter under min livstid så vill jag att Kristin bokar en plats åt mig på en rymdfärja till månen alt venus. Eller varför inte kör mig dit då hon förmodligen är pilot på rymdfärjan alt ansvarig för projektet.

Tänk på all glädje (och förtret) som jag givit dig under din tid här på Kolo!

It's gotta be worth somethin.... :D

Något annat hade jag inte tänkt mig, så långt ska vi inte gå! :thumbup: