handdator

Visa fullständig version : 5-htp


leiap
2002-10-23, 17:37
Nån som vet var jag kan få tag på det?

Patte
2002-10-23, 18:17
Har för mig att 5-HTP är olagligt i Sverige men kan inte hitta någon information om detta så kan någon bekfräfta detta? :confused:

leiap
2002-10-23, 19:45
Olagligt? Nej det är inget prohormon eller så jag pratar om!

5-htp kan vara användbart vid diet eftersom det minskar sötsug. Det har fler användningsområden. Innehåller tryptofan som är ökar serotoninhalten. Något som kohydraterna även gör och om man drar ner på dem kan detta vara ett lämpligt tillskott.

Det finns att köpa via www.vitaviva.com men det är så fruktansvärt DYRT. Sen säljer Naturensdroger också 5-htp men den webbutiken vet jag inte om jag har lust att stödja...

michael
2002-10-23, 20:38
Jag har också för mig att 5-htp togs bort från butiker för försäljning nåt/några år sen! Inte nödvändigtvis illegaliserat men kanske receptbelagt. Tanken bakom det va väl att för många små barn åt MDMA(ecstacy) och sen 5-htp för att bota "baksmällan". Dessutom ska du akta dig för 5-htp, tar du för mycket kan du få serotonin-syndrom. Dödligt, inga trevliga effekter heller, bäst är om du får i dig beståndsdelarna till 5-htp via maten på så sätt producerar kroppen sitt egna 5-htp så mycket den behöver.

Jarod
2002-10-23, 22:22
Det var nån gång på 80-talet som 5-htp togs bort från butikshyllorna första gången...detta pga. att produkten förorenats hos tillverkaren.. Nu bör det dock inte vara någon fara..

Mvh