handdator

Visa fullständig version : Fairing Rapid recovery


Lindstein
2006-03-21, 10:58
Någon som provat denna?
Vad tycker ni?

Syndberg
2006-03-21, 12:43
Körde hallonvarianten ett tag, är väl fullt drickbar och lättblandad.
Tyckte iofs jag kände mig skum i magen av den och jag har druckit betydligt godare shakes. Dessutom var väl inte sammanställningen riktigt den jag ville ha så jag lär inte köra igen, men om du tycker sammanställningen funkar för dig så är den väl helt ok.

nordland
2006-03-21, 13:28
Någon som provat denna?
Vad tycker ni?

Kalasbra.. Nära på perfekt produkt att ta efter träningen. I dagsläget finns ingen bättre "gainer/återhämtningsprodukt" (om du nu inte blandar själv)

Bra smak (vuxen smak, inget för småungar som älskar sötslisk)
Lättblandad.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: av 5 möjliga

userfriendly
2006-03-21, 13:36
den är ju inte lika sliskig som env anlig protteshake med malto, men den är bra :cool:

Lindstein
2006-03-21, 20:00
Kalasbra.. Nära på perfekt produkt att ta efter träningen. I dagsläget finns ingen bättre "gainer/återhämtningsprodukt" (om du nu inte blandar själv)

Bra smak (vuxen smak, inget för småungar som älskar sötslisk)
Lättblandad.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: av 5 möjliga

Är lite dåligt med protein i den bara, annars verkar den bra!
Har blandat själv innan, men tänkte gå över till färdigblandad gainer för att slippa sötningsmedlet...

Lite ovanligt innehåll för en Gainer, jämfört med dom vanliga Vassle/maltodextrin gainers.

Majsstärkelse , Dextros , Vassleproteinhydrolysat , MCT , Fruktos ,
Maltodextrin , Citronsyra , Arom , Salt , Kaliumcitrate , Trilaliumfosfat ,
askorbinsyra , magnesiumsulfat , Ginseng

Sverker
2006-03-21, 20:11
Tjockare än en vanlig gainer. Lättdrucken. Jag kör med den efter träningen :thumbup:

Lindstein
2006-03-21, 20:30
Tjockare än en vanlig gainer. Lättdrucken. Jag kör med den efter träningen :thumbup:

Fruktos i är väll kanske en liten nackdel...

Alla de andra ingredienserna då,

Majsstärkelse , Dextros , Vassleproteinhydrolysat , MCT , Fruktos ,
Maltodextrin , Citronsyra , Arom , Salt , Kaliumcitrate , Trilaliumfosfat ,
askorbinsyra , magnesiumsulfat , Ginseng

Bara för utfyllnad och smak, eller positivt för återhämtningen och muskeltillväxt?

King Grub
2006-03-21, 21:04
Fruktosen hindrar ju inte den supersnabba stärkelsen och druvsockret från att tas upp med "rätt" hastighet, och det lär knappast vara störande mängder.

Lindstein
2006-03-21, 21:13
Fruktosen hindrar ju inte den supersnabba stärkelsen och druvsockret från att tas upp med "rätt" hastighet, och det lär knappast vara störande mängder.

Vad tycker du om resten av innehållet då ?

Hobbes
2006-03-21, 21:16
Tjockare än en vanlig gainer. Lättdrucken. Jag kör med den efter träningen :thumbup:

Stiger blodsockret mycket snabbare tycker du, kör alltså med o'boy till mitt protein. Så ser du min referenspunkt, det funkar kanon jag är evigt tacksam för det tipset.

Tänkte mig RR efter exempelvis klättring, har haft problem med att blodsockernivån sjunker enormt av den träningen. Tänker mig då att jag får allt-i-ett återhämtning som ger lite snabbare blodsocker höjning.

King Grub
2006-03-21, 21:17
Utmärkt. MCT-fett är bra efter träning, och salt gör att man inte behöver tillsätta själv för att få bra vätskeupptag i muskulaturen. Övriga ingredienser har i alla fall ingen negativ påverkan.

Hobbes
2006-03-21, 21:21
Utmärkt. MCT-fett är bra efter träning, och salt gör att man inte behöver tillsätta själv för att få bra vätskeupptag i muskulaturen. Övriga ingredienser har i alla fall ingen negativ påverkan.

Tackar, för enormt snabbt svar! Skall ge det en chans, det är bara att mäta sitt blodsocker och testa sig fram vilket som fungerar bäst. Orsaken till min fråga var att jag som diabetiker undvek allt för snabba sockerarter, därav o'boy till mitt protein.

Vet inte varför, men just klättringen sänker mitt blodsocker mer än vanlig styrketräning! Så jag ger RR en chans!

King Grub
2006-03-21, 21:26
Jag svarade faktiskt inte alls på din fråga - jag såg inte den förrän nu. Du ställde den medan jag skrev svaret på inlägget ovanför ditt. :D

Men RR är definitivt bättre än O'Boy också.

Hobbes
2006-03-21, 21:33
Jag svarade faktiskt inte alls på din fråga - jag såg inte den förrän nu. Du ställde den medan jag skrev svaret på inlägget ovanför ditt. :D

Men RR är definitivt bättre än O'Boy också.

Ingen fara på taket :D , som jag skrev, jag ger det en chans - testar mig själv, det enda negativa skulle vara att mitt blodsocker skjuter i höjden och det kan jag ju parera med insulin.

Tack iallafall, för dina svar!

Lindstein
2006-03-21, 21:39
Utmärkt. MCT-fett är bra efter träning, och salt gör att man inte behöver tillsätta själv för att få bra vätskeupptag i muskulaturen. Övriga ingredienser har i alla fall ingen negativ påverkan.

Tackar för svaret!

Den + lite extra protein låter som en kanon gainer.

Davil
2006-03-21, 21:41
Ingen fara på taket :D , som jag skrev, jag ger det en chans - testar mig själv, det enda negativa skulle vara att mitt blodsocker skjuter i höjden och det kan jag ju parera med insulin.

Tack iallafall, för dina svar!
Jag tror att RR är mellan rent maltodextrin och oboy i snabbheten med att stegra blodsockret. Så den är säkert en kanon-gainer som jag själv kanske provar framöver.

Själv har jag funnit balansen mellan maltodextrin/vassle och insulindos vid rätt tillfälle Vs. blodsockret mkt bra måste jag få passa på att "skryta" lite med.

Angus
2006-03-21, 22:01
rr hallon är helt suverän som efter träningsdrink.smaken är annorlunda men ändå riktigt god och den får bäst i test av mig :thumbup:

Lindstein
2006-03-21, 22:03
rr hallon är helt suverän som efter träningsdrink.smaken är annorlunda men ändå riktigt god och den får bäst i test av mig :thumbup:

Finns väll bara i tropisk smak?

Angus
2006-03-21, 22:09
tropisk finns ej kvar som smak.citron och hallon är det som gäller :)

Lindstein
2006-03-21, 22:13
tropisk finns ej kvar som smak.citron och hallon är det som gäller :)

Ja, såg det på kolozzeum nu...
Men på Fairings hemsida, och på andra webshoppar står det bara tropisk?

hmm, citron eller hallon... antar hallon e bäst? nån som provat citron?

Hobbes
2006-03-21, 22:32
Jag tror att RR är mellan rent maltodextrin och oboy i snabbheten med att stegra blodsockret. Så den är säkert en kanon-gainer som jag själv kanske provar framöver.

Själv har jag funnit balansen mellan maltodextrin/vassle och insulindos vid rätt tillfälle Vs. blodsockret mkt bra måste jag få passa på att "skryta" lite med.

Ok, kul att höra att det funkar, undvek som tidigare sagt maltodextrin pga snabbheten. Den sortens skryt fungerar :) , känner ingen med diabeters så jag har fått alla tips här på forumet av Sverker.

Sverker
2006-03-24, 20:25
Stiger blodsockret mycket snabbare tycker du, kör alltså med o'boy till mitt protein. Så ser du min referenspunkt, det funkar kanon jag är evigt tacksam för det tipset.

Tänkte mig RR efter exempelvis klättring, har haft problem med att blodsockernivån sjunker enormt av den träningen. Tänker mig då att jag får allt-i-ett återhämtning som ger lite snabbare blodsocker höjning.


Detta gäller alltså bara mig.

Med RR ersätter jag lite kolhydrat med MCT och får ungefär samma blodsockersvar räknat på mängden energi.
Kolhydraterna i maltodextrinet är snabbare men mängden lite mindre.

Uppriktigt kan RR vara ett bra alternativ.

Hobbes
2006-03-24, 22:01
Detta gäller alltså bara mig.

Med RR ersätter jag lite kolhydrat med MCT och får ungefär samma blodsockersvar räknat på mängden energi.
Kolhydraterna i maltodextrinet är snabbare men mängden lite mindre.

Uppriktigt kan RR vara ett bra alternativ.

Jag väntar in 2kg så jag skall börja med att prova det. Vet inte om jag är fullständigt säker på vad du menar, så jag frågar: Du kompleterar RR med MCT menar du?

För energimängd räknar du som vanligt gram/kg kroppsvikt?

Minns att jag inte är livsmedelskemist :D

Sverker
2006-03-25, 07:27
MCTn i RR räcker gott för mig.

Hobbes
2006-03-25, 11:25
MCTn i RR räcker gott för mig.

Ok, då förstår jag, fick först för mig att du kompletterade med MCT.

Tack!