Visa fullständig version : Xbox360
http://www.xbox-scene.com/
Scrolla ner på sidan, så får ni läsa lite bra saker. :D
hahavaffan
2006-03-21, 07:06
Gött! Då kanske det går att köpa en 360 Premium med chip/whatever till nästa vinter, för en trevlig peng. 4000 lök med ett spel idag är magstarkt.
http://www.insidetheeagles.com/showmethemoneyphoto.jpg
Det är en underbar maskin...
Calleman
2006-03-21, 08:47
Ni som har xbox360, kan man få ut bilden i hd-upplösning och vad krävs förutom en hd-klar tv?
MasterChief
2006-03-21, 08:58
Ni som har xbox360, kan man få ut bilden i hd-upplösning och vad krävs förutom en hd-klar tv?
Tja, inget (förutom en vettig kabel).
keffat_liv
2006-03-21, 10:03
trist att de inte vill släppa firmwire skiten bara..
Buckethead
2006-03-21, 10:08
trist att de inte vill släppa firmwire skiten bara..
Inte?
We have made some progress with a new read/patch/write app and no doubt you will all be plugging in your drives to your PC and having some fun shortly - all for free too as no modchips required (and yes we still want to play!)
keffat_liv
2006-03-21, 10:13
Inte?
aha:) Det har jag missat. Inte läst igenom så noga utan bara snappat upp:
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep … cWwSgZ.php
"And no, the team decided not to release a hacked FW. The security details are proof itself. The team advocates hacking, not piracy."
Fyfan va underbart isåfall:) Kommer förmodligen funka med xbox live med!
keffat_liv
2006-03-21, 10:17
wow, Hitachi-LG.DVD.FW.Replacement.XBOX360 finns redan. Och ej nukad än. Sen instruktioner hur man gör finns http://www.kev.nu/360/dvdshort.html. Detta verkar sjukt lovande ju!
När kommer man kunna köpa en färdigknäckt 360, och vad kommer priset ligga på?
Lasse Kongo
2006-03-21, 11:20
Orginalspel är det som gäller, och spela ETT spel i taget.
Fattiglappar.
keffat_liv
2006-03-21, 12:54
När kommer man kunna köpa en färdigknäckt 360, och vad kommer priset ligga på?
om 2 månader tror man att allt ska vara fixat och upp and running:) Fixar xboxen så den funkar, gör du själv, alltså graits, eller nån 100lapp för nån sladd.
Calleman
2006-03-21, 13:15
Tja, inget (förutom en vettig kabel).
Ok, hdmi eller vad kör de?
Lasse Kongo
2006-03-21, 13:21
Ok, hdmi eller vad kör de?
komponent eller vga, jag har testat båda och komponenten är helt klart överlägsen!
360 har ju stöd för dvi, men jag har faktiskt ringt Xbox (inte svenska knullsupporten) och frågat om det kommer att komma ngra kablar som stöder detta, men tyvärr inget som finns planerat vare sig från dem eller 3:epartstillverkare i dagsläget =/
Men men, blir grymt fint med komponent iaf med plasma, blev bra med vga med men finare färger med komponenten, vga tror ja funkar riktigt bra på lcd iaf.
Nalfaren
2006-03-21, 13:45
Orginalspel är det som gäller, och spela ETT spel i taget.
Fattiglappar.
Håller med ;)
Köpte Fight Night 3, Burnout Revenge till Xbox360 i helgen.
Så jäkla sköna spel.
Saknar konsoltiderna när man va barn, då fick man 1-2 spel/år
och dessa spelade man sönder. Och är även de spel man älskar
än idag. ist. för att ladda hem 100 spel å spela alla 1 timme max.
Nu måste man köpa speltidningar å leta efter de bra spelen.
Känns bra ;)
Lasse Kongo
2006-03-21, 13:50
Håller med ;)
Så jäkla sköna spel.
Känns bra ;)
Skönt att höra att det finns fler som jag =)
Gjorde ett misstag en gång med gamla boxen, och fixa en 20-30 spel på en gång, blev helt fel i hjärnan och det sluta med att man körde lite på varje spel och sket i allt tillslut ungefär, förstör känslan som fan.
Btw, Fight Night 3 är grymt du, fisatan, ngt snyggare spel har ja inte sett!
Jag är kung dessutom, säg till om du vill ha smisk live :hbang:
keffat_liv
2006-03-21, 13:50
vad kostar det live föresten?
Calleman
2006-03-21, 14:51
komponent eller vga, jag har testat båda och komponenten är helt klart överlägsen!
360 har ju stöd för dvi, men jag har faktiskt ringt Xbox (inte svenska knullsupporten) och frågat om det kommer att komma ngra kablar som stöder detta, men tyvärr inget som finns planerat vare sig från dem eller 3:epartstillverkare i dagsläget =/
Men men, blir grymt fint med komponent iaf med plasma, blev bra med vga med men finare färger med komponenten, vga tror ja funkar riktigt bra på lcd iaf.
Låter inte alls illa, känner mig lite off med plasma men utan 360. Vad kör du själv för plasma?
Lasse Kongo
2006-03-21, 15:01
Låter inte alls illa, känner mig lite off med plasma men utan 360. Vad kör du själv för plasma?
En LG.
Calleman
2006-03-21, 15:03
En LG.
och ändå får du bra bild ;)
Ungarna kan vara nöjda idag me saker som tex Xbox360 o "krejjer".
Själv så körde man ett lir på C64 man fick ladda i 15 minuter med risk för att efter man väntat så dyker det upp ett jävla "LOAD ERROR, READY".
WTFUXX0RZ?!?!? Var det bara att börja om å ladda.
Haha sen kom turbo till 64:an.
Pil L to load etc.
Lasse Kongo
2006-03-21, 15:21
och ändå får du bra bild ;)
Ja eftersom det inte finns ngn bättre tv ;)
MasterChief
2006-03-21, 15:29
Håller med ;)
Så jäkla sköna spel.
Känns bra ;)
Bra talat!
Denna piratkopiering förstör definitivt upplevelsen. Mycket roligare att gå och mysa i en affär och köpa något...som man sedan vårdar och spelar ut.
Calleman
2006-03-21, 15:55
Ja eftersom det inte finns ngn bättre tv ;)
Are you tooootally sure about that *kissass*
Metal_boy_
2006-03-21, 16:07
Are you tooootally sure about that *kissass*
Själva märket LG är ju störst i världen, även om det är relativt ungt i Sverige.
Lasse Kongo
2006-03-21, 16:10
Själva märket LG är ju störst i världen, även om det är relativt ungt i Sverige.
Precis, jag behöver inte prata gott om LG eller min tv, bilden (bla) talar för sig själv, så jag ler mest när man demar tvn för folk här hemma *popcorn*
Låter alla era xbox360s mycket? Min låter som en jumbojet iaf.
Calleman
2006-03-21, 16:27
Precis, jag behöver inte prata gott om LG eller min tv, bilden (bla) talar för sig själv, så jag ler mest när man demar tvn för folk här hemma *popcorn*
Ja, kan egentligen inte uttala mig om bilden på din tv. Dels vet jag inte vilken modell det är, och dels har jag bara tittat på ett fåtal. Kör själv en Pioneer och är nöjd. Men om skillnaden är så stor på skärmarna över 20 papp vet i fan.
om 2 månader tror man att allt ska vara fixat och upp and running:) Fixar xboxen så den funkar, gör du själv, alltså graits, eller nån 100lapp för nån sladd.
Hoho! Nice, tackar!
Lägger man in spelen på någon hårddisk sedan, eller är det skivor som gäller?
keffat_liv
2006-03-21, 16:35
Hoho! Nice, tackar!
Lägger man in spelen på någon hårddisk sedan, eller är det skivor som gäller?
jag antar att det blir skivor man måste bränna spelen på, men vet inte säkert.
Metal_boy_
2006-03-21, 16:38
Ja, kan egentligen inte uttala mig om bilden på din tv. Dels vet jag inte vilken modell det är, och dels har jag bara tittat på ett fåtal. Kör själv en Pioneer och är nöjd. Men om skillnaden är så stor på skärmarna över 20 papp vet i fan.
I regel är det stor skillnad.
Nu när vi ändå är inne på ämnet.
Jag är student, tjänar alltså inte 120.000 så jag kan få köpa TV på avbetalning hos dom flesta ställen. Finns det något ställe där jag kan få krita en TV? Är det Thorn och Leasy som gäller kanske?
Jag är student, tjänar alltså inte 120.000 så jag kan få köpa TV på avbetalning hos dom flesta ställen. Finns det något ställe där jag kan få krita en TV? Är det Thorn och Leasy som gäller kanske?
http://www.datorbutiken.com/se/info/studentloan.htm
"Studentlån hos datorbutiken.com!
datorbutiken.com erbjuder studentlån i samarbete med Wasa kredit.
Låneperioden är 36 månader och minsta belopp är 7000:-.
Vilka krav är det som gäller för studentlån?
- Inga betalningsanmärkningar
- Över 20 år
- Mantalsskriven i Sverige i minst 3 år
- Studier måste ske vi Universitet eller Högskola (alltså ej Komvux m.fl)
Hur går jag tillväga nu då??
- Fyll i en ansökan på Wasa Kredit's hemsida genom att klicka här!
- På Wasa Kredit's hemsida finner du även information om de villkor som gäller.
- I rutan för arbetsgivare skriver du "student".
Har du frågor angående lånet är du välkommen att ringa Wasa Kredit på tfn: 08-635 37 20.
Vad händer sedan?
- Ansökan om lån skickas till din adress för färdigställande och underskrift.
- När du skrivit under avtalet så returnerar du avtalet direkt till Wasa Kredit,
bifogar intyg som styrker utbildning på universitet eller högskola samt kopia på kårlegitimation.
- När ansökan gått igenom utbetalas lånebeloppet via bankgiroavi.
- När pengarna betalats kan du gå in på vår hemsida och lägga en order i vanlig ordning. "
tossefar
2006-03-21, 16:45
Tycker du själv att det är en bra idé?
Tycker du själv att det är en bra idé?
Tycker du verkligen att det är en bra idé att kaxa så möt mig vid ICA Söder 21.15 ikväll.
Tack Yankeee, kanon! :thumbup:
The_RobRoy
2006-03-21, 16:55
Det är ju ett jättegammalt märke, men dom bytte ju bara namn (riktigt smart drag). Du kommer väl ihåg det gamla märket Goldstar
LG - Lucky Goldstar
Langster
2006-03-21, 17:25
Låter alla era xbox360s mycket? Min låter som en jumbojet iaf.
Den låter lite väl mycket ja...
keffat_liv
2006-03-21, 17:37
borde väl gå att byta fläkt utan problem? Antar att det är den som låter.
Langster
2006-03-21, 17:43
borde väl gå att byta fläkt utan problem? Antar att det är den som låter.
... om det inte var så att man inte kan öppna konsolen utan att förstöra den. Det finns inga åtkomliga skruvar alls.
Sen ska man ha en fläkt som passar också, antar att det inte ser ut exakt som i en PC i den där burken.
Det sjuka är att de har gått ut med att det är ett speciellt kylningssystem med liquid cooling och skit bara för att hålla ljudnivån nere. Ändå lyckas den låta utav helvete mer än min PC som har typ de billigaste skitfläktar.
Buckethead
2006-03-21, 18:20
... om det inte var så att man inte kan öppna konsolen utan att förstöra den. Det finns inga åtkomliga skruvar alls.
Sen ska man ha en fläkt som passar också, antar att det inte ser ut exakt som i en PC i den där burken.
Det sjuka är att de har gått ut med att det är ett speciellt kylningssystem med liquid cooling och skit bara för att hålla ljudnivån nere. Ändå lyckas den låta utav helvete mer än min PC som har typ de billigaste skitfläktar.
Här finns en förklaring om hur man kan komma in i den utan att förstöra den.
Men jag antar att garantin försvinner så man får nog försöka stå ut med ljudet istället.
http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2610&p=2
Lasse Kongo
2006-03-21, 18:21
Det är väl själva meningen? Att man skall vara nöjd själv, då har man gjort ett bra val :thumbup:
Jag har kollat på måååånga innan ja slog till på denna =)
Nalfaren
2006-03-21, 21:57
Jag har inte märkt av något missljud.
Iofs så kör jag tokhög nivå på surroundförstärkaren till
spel och film på xbox360. Det döljer det mesta (även
grannarna som klagar).
Nepp nu har jag jobbat klart för idag, hem å laga
köttfärs, spagetti å lira burnout :) beroendeframkallande spel
med alla sina stjärnor å events som låses upp ;)
Fan skulle vara nice med burnout nu, måste sitta så jävla koncentrerad när man spelar GRAW, så jävla irriterande att bli nerskjuten av någon sniper...
En fördel med att modda är att man då kan använda den för film,musik uppspelning osv.. med egenvald programvara.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.