handdator

Visa fullständig version : Tips på billig digital matvåg!


Pellefant
2006-03-21, 00:01
Hejsan!

ÖB säljer nu en digital matvåg, som mäter på grammet upp till 3 kg för 69 kr, är plastig(gråsilver-plast), men funktionell. Visar precis samma vikt som min mycket dyrare Soehnle matvåg. (Nej, ska inte ha två , köpte den åt en vän).

Tarafunktion har den också, och batterier medföljer.

Den verkar inte ha något märke, heter bara "digital hushållsvåg" på förpackningen.

Vimpyboy
2006-03-21, 07:08
Låter riktigt intressant. Försöker övertala farsan att ge mig sin våg varje gång jag hälsar på då dem är allför dyra, men fan den här verkar ju helt jeffla ok. :thumbup:

Den verkar inte ha något märke, heter bara "digital hushållsvåg" på förpackningen.

Och jag som ville ha en märkesvåg. :( *cry*

Sparre
2006-03-25, 06:11
Tycker den vågen är helt OK. Det enda jag saknar är att den stänger av automatiskt. Lämnade min på i tron att den skulle slå av automatiskt, det gjorde den också iofs, men först när batteriet var tömt.

Rock'nRoll
2006-03-25, 11:13
Tycker den vågen är helt OK. Det enda jag saknar är att den stänger av automatiskt. Lämnade min på i tron att den skulle slå av automatiskt, det gjorde den också iofs, men först när batteriet var tömt.

Mycket jobbigt att stänga av själv eller? :)

Sparre
2006-03-27, 01:09
Mycket jobbigt att stänga av själv eller? :)

hehe. Inte alls. Men när man väl glömmer den på vill man helst inte behöva köpa nya batterier varje gång...

Milia
2006-03-27, 10:08
Köpte min på Rusta om jag inte minns fel, den har tare, stänger av sig själv och kostade 149kr

oskyldig
2006-03-29, 15:14
Hejsan!

ÖB säljer nu en digital matvåg, som mäter på grammet upp till 3 kg för 69 kr, är plastig(gråsilver-plast), men funktionell. Visar precis samma vikt som min mycket dyrare Soehnle matvåg. (Nej, ska inte ha två , köpte den åt en vän).

Tarafunktion har den också, och batterier medföljer.

Den verkar inte ha något märke, heter bara "digital hushållsvåg" på förpackningen.


Vilket ÖB va du på? Finns den i Göteborg tror du? Har alla ÖB samma sortiment? Köpte en matvåg som inte är digital för 399:- :em: fan va blåst jag känner mig de va igår *cry*

Milia
2006-03-29, 16:29
Vilket ÖB va du på? Finns den i Göteborg tror du? Har alla ÖB samma sortiment? Köpte en matvåg som inte är digital för 399:- :em: fan va blåst jag känner mig de va igår *cry*
men lämna igen den??du har väl kvar kvittot?

oskyldig
2006-04-19, 11:46
men lämna igen den??du har väl kvar kvittot?

Nix jag har hade inte kvitto de e de som e skiten =)
Finns den vågen kvar eller?

Pellefant
2006-04-19, 16:51
Ursäkta sent svar, köpte min i Skärholmen. Slog dem en signal nu, de har ca 10 st kvar.

Ring din lokala ÖB och hör om de har den kvar: http://www.overskottsbolaget.se/butiker.asp

Vågen fungerar fortfarande toppenbra(förväxla inte denna våg som syns på bilderna på "chevre" receptet jag lade in häromdagen, det är en annan våg som syns på de bilderna.

oskyldig
2006-04-20, 11:21
Jag ringde ÖB Sisjön i Askim / Göteborg och dom verkar ha kvar dom med! Ska springa ditt efter jobbet å köpa mig en! Tack Pellefjanten för tipset!

Challenge
2006-04-20, 15:34
Vad menas med att en våg har tara funktion?

Krokodil
2006-04-20, 16:25
Vad menas med att en våg har tara funktion?
Att du kan nollställa den. T.ex. om du vill väga ris så kan du ställa på en tom kopp på vågen, nollställa den och sedan hälla på riset och slippa tänka på vad koppen väger.

Backe
2006-04-20, 16:26
Vad menas med att en våg har tara funktion?

du kan nollställa den medans du har ex. en tom matback på den. Sen slänger du din mat i matbacken och vågen visar bara hur mycket själva maten väger.


... :sleep: för sölig som vanligt...

Ant
2006-04-20, 20:26
Köpte en nu också... har redan två snygga analoga. Nu har jag en ful digital också ;)

Enda nackdelen är väl batterierna, har för mig att sådana "platta" batterier är ganska dyre, eller?

Tack för tipset!

Ant
2006-04-20, 20:27
Nix jag har hade inte kvitto de e de som e skiten =)
Finns den vågen kvar eller?

Köpte en i gamlestan, de hade väl 10 st kvar ca...

Gimp
2006-04-20, 20:27
Köpte en nu också... har redan två snygga analoga. Nu har jag en ful digital också ;)

Enda nackdelen är väl batterierna, har för mig att sådana "platta" batterier är ganska dyre, eller?

Tack för tipset!

25:- på Teknikmagasinet ;)

Ant
2006-04-20, 20:31
25:- på Teknikmagasinet ;)


Hehe, trodde först du menade vågen... Ibland är jag trög, men tack för tipset du också!

Pellefant
2006-04-22, 17:51
Tack Pellefjanten för tipset!

Tack för tipset!

Så lite så. Roligt att kunna vara till hjälp.

Pellefant
2006-04-22, 17:52
Tycker den vågen är helt OK. Det enda jag saknar är att den stänger av automatiskt. Lämnade min på i tron att den skulle slå av automatiskt, det gjorde den också iofs, men först när batteriet var tömt.

Min stängs av automatiskt efter ca två minuter.