handdator

Visa fullständig version : Beecher deffar inför beachen 2006


Beecher
2006-03-20, 17:57
Ålder 17
tränat cirka ett år, har börjat köra seriöst sedan en månad då jag börjat tänka på kosten också
Längd 184cm
vikt just nu 84kg

Personbästa

Bänkpress 90kg
knäböj *censur*
inte testat på att maxa i så mycket, ska försöka mig på lite på lördag då farsan hänger med, ska ta lite bilder då med!

Mål att få synliga magmuskler, alltså bli minst 8kg lättare så jag slipper gå på beachen som ett kurvigt kylskåp.

Det är första gången jag posar så det är inga bra bilder om man säger så, men jag hoppas det kan ge en liten uppfattning om hur jag ser ut, visst, jag kanske inte har så mkt muskler att deffa fram men jag vill gärna bli smal och veta hur det känns :P.

http://img78.imageshack.us/img78/6127/dscf15096bd.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/9954/dscf15071cy.jpg

JA, jag vet att jag har ett sträck där fläsket delas mitt på magen...
Mer bilder kommer =)



Det jag äter under en dag kommer se ut exakt såhär:

FRUKOST = 250gram kvarg, 3DL lättmjölk, havregrynsgröt + banan.

MELLANMÅL = äpple.

LUNCH = Kyckling/TONFISK sallad, vatten att dricka.

MELLANMÅL = 250gram kvarg.

FÖRE TRÄNING = 250gram kyckling samt 2DL fullkortspasta.

EFTER TRÄNING = 1 banan + en portion Whey-80.

MIDDAG = 250gram kyckling/kött + 1-2 DL fullkornspasta

INNNAN LÄGGDAGS = 100 Gram kvarg.

Kommer ligga runt 2000 kcal, det är ca 600kcal under mitt behov en aktiv dag, dagar jag inte tränar kommer bestå av ca 1750kcal, ligger då runt 500 kcal underskott.

Jag ska hinna med 4 styrketräningspass i veckan, och 2st konditionspass (då räknar jag in skolidrottstimmen), på lördagar så tränar jag med farsan, ska lägga in en bild där vi posar med byggartummarna :thumbup:.
Jag får se hur det blir med ätardagar, jag tycker faktiskt det inte skulle spela någon roll om man "blev kvitt" längtan efter pizza och godis, som det är nu så njuter jag av all kyckling och tänker på allt annat än godis och pizza :eating:.

Efter sommaren och min lyckade deff så kommer jag förmodligen börja lägga på mig igen, men då ska jag banne mig veta vad jag håller på med till skillnad från när jag tränat innan :devil:

Nåväl, nu vet ni hur allt kommer gå till... nu ska jag ner och ösa, beroende på vad som är ledigt på gymet så kommer jag antingen köra bröst & triceps & mage + nacke, annars blir det biceps & nacke & mage, lovar att anteckna allt!

Beecher
2006-03-20, 20:38
Pust och flås! nu förtjänar jag en proteindrink!

Jag inledde passet med lite uppvärmning med stången i bänkpressen tills det kändes lagom, sen började jag köra.

bröst & triceps & mage + nacke

Bänkpress
50*10*2
60*6*1

Bröstpress (för att suga musten ur bröstmusklerna efter bänkpressen)
14*10*2
16*8*2
16*4*1

kan tillägga att det fanns 20 viktplattor, det står att varje väger 10 men vetefan... samma på cable maskinen :S

Push Downs med rep

8*10*2
6*10*1

"bära matkassar övningen" i smithmaskin

40*10*3


Avslutade passet med lite härlig stretching :booty:
Jag satsar på korta men effektiva pass, försöker hålla igen med snacket, blir mest snack efter jag är klar :)

Dagens förtärda matvaror:
FRUKOST = 250gram kvarg, 3DL lättmjölk, havregrynsgröt + banan.

MELLANMÅL = ett vackert äpple.

LUNCH = Kyckling sallad, vatten att dricka.

MELLANMÅL = 250gram kvarg.

FÖRE TRÄNING (blev dagens middag, kom hem sent) = 250gram kyckling samt 2DL fullkortspasta.

EFTER TRÄNING = 46gram Whey-80 blandat i 3DL lättmjölk.

INNNAN LÄGGDAGS = 100gram kvarg plus 2DL lättmjölk, samt 4 Omega-3 kapslar.



Kommentarer samt råd är välkomna, alltid kul att märka av att nån följer en!

Beecher
2006-03-21, 08:04
40 minuters intensiv morgonpromenad... :hbang:

Beecher
2006-03-21, 22:23
Idag var det vilodag om man bortser från morgonpromenaden, som för övrigt ska bli en rutin :)

Har ätit proteinrikt även idag och jag lyckas hålla mig till kosten förvånansvärt bra! Fast jag ska börja ge lite andra måltider en chans, ska försöka mig på att laga lite andra proteinrika rätter imorgon som jag hittat i recept forumet.
Tog en Pucko när jag var och handlade *screwy*
men det var en liten så det var inte så farligt, jag har inte något sug efter godis eller chips och annat snabbgrejs, trots att mina polare hade chips och varsina menyer från Max på bussen, känner inte så stort behov av en ätardag, jag mår riktigt fint som jag äter nu :thumbup:

fast puckon gav mig lite ätardag feeling *innocent*

Imorgon blir det morgonpromenad samt Gym och en långpromenad om det hinns med! :whipped:

att tillägga: jag ser redan lite skillnad på magen min, har minskat pyttelite där ^_^

Beecher
2006-03-23, 22:06
*uppdate*

Idag blev det 60 minuter på löpbandet samt pyttelite styrketräning.

Marklyft
75*10*3
80*10*1
90*8*1

Ryggresningar med kroppsvikt för att köra slut på ryggmusklerna, blev helt slut i ryggen redan efter marklyften, men bara för den goda sakens skull...
fetto*18*1
fetto*9*1
fetto*5*1

Rodd
35*10*3

Latsdrag frampå
35*10*3

Latsdrag bakpå
40*10*2
40*8*1

jag är riktigt nöjd med marklyften, kanske inte så jättetungt men nöjd är jag, ska börja satsa mer på att springa och skaffa en kondition, eftersom jag aldrig vägde och tog mått i början av veckan så ska jag sköta mig veckan ut för att sedan kommande måndag göra mätning och invägning av kroppshyddan.

Imorgon blir det Ben och Biceps! :thumbup:

Allan
2006-03-23, 22:17
Vad ska du deffa för? Se till att höja aktiviteten istället. Det är muskler du behöver.


allan

Rock'nRoll
2006-03-23, 22:23
Vad ska du deffa för? Se till att höja aktiviteten istället. Det är muskler du behöver.


allan


Antagligen för att han inte trivs med att ha så pass mycket fett som han nu har och prioriterar att se bra ut framför att gå upp ytterligare.

Beecher
2006-03-23, 23:02
Vad ska du deffa för? Se till att höja aktiviteten istället. Det är muskler du behöver.


allan

varför ska jag gå runt och vara tjock för?
deffar mycket hellre ner mig till en nivå av kroppsfett som jag trivs med, exakt som Rock'nRoll skriver nedan...
men tack för de uppmuntrande orden

Beecher
2006-03-23, 23:10
Antagligen för att han inte trivs med att ha så pass mycket fett som han nu har och prioriterar att se bra ut framför att gå upp ytterligare.

Precis :)
har varit knubbis sen jag gick i 4e klass, känns som att det är dags att ändra på det nu, klarar jag av det så kommer jag gå på stranden i sommar utan att "skämmas", jag har hellre lite kroppsfett men ändå lite muskler kvar (har mätt i omklädningsrummet med klasskompisarna, jajjamän, jag har inte bara mer fett, jag har mer muskler än smalisarna! ;) ).

Mitt mål inför sommaren är att tappa vikt, och jag vill göra det genom att deffa, inte genom att svälta mig själv eller banta, jag kommer börja springa så fort snön är borta och jag kommer förbruka mer energi än vad jag gör nu givetvis.

Att lägga på sig mer gör jag sen när jag klarat av deffen, det är inte lätt att inte ha synliga magmuskler nu för tiden osv *cry*

Lallle
2006-03-23, 23:31
Varför heter du Beecher och har en avatar på Beecher? lol

Beecher
2006-03-23, 23:33
Varför heter du Beecher och har en avatar på Beecher? lol

för att han är cool :thumbup:

Beecher
2006-03-26, 00:14
15 minuters löpbands uppvärmning intensivt, sen lite böxning.

tränade med min farsa som för övrigt har mer muskler än många här, synd bara att man inte följt hans exempel *rolleyes* ...

inbillar mig att jag blivit starkare i rygg, är ju inte helt fel...

Rodd
30*10*1
35*10*2
40*10*2

Latsdrag frampå
35*10*2
40*10*2

Pushdowns fast ja...svårt att förklara, ryggövning iaf när man står och trycker ner stången i en båge
9*12*1
9*10*1
10*7*1


Biceps
21an
1xkg+stång*10*4


Måndag kommer bestå av Ben Mage och Axlar

Jag har helt klart ökat i rygg under knappt en vecka även om det kanske låter jättekonstigt, jag känner verkligen skillnad!
Jag börjar nästa droppa tanken på att deffa, visst skulle det vara kul att vara smal men det känns nästan lite som att det går framåt på själva styrke delen och det är lite svårt att beskriva hur bra det känns.
Jag skulle iaf vilja ligga runt 76 kgs kroppsvikt så jag fortsätter allt, vad tycker ni?

Skulle vara kul att kunna ha lite mindre kläder iaf, samt att kunna spatsera på stranden utan att hålla in magen!

nåja...det var bara lite tankar som jag kände för att skriva!
jag märker skillnad kring midjan, mina handtag har minskat, det känns bra!
kommer ta mått på måndag eftersom jag aldrig gjorde det från början.

kul att se att folk åtminstone verkar läsa min journal :thumbup:

Spannmål
2006-03-26, 11:11
Jag tycker du gör rätt som deffar.

En smaldeffad kropp är alla gånger bättre och snyggare än en bulkstor.

Beecher
2006-03-26, 23:29
Jag tycker du gör rätt som deffar.

En smaldeffad kropp är alla gånger bättre och snyggare än en bulkstor.

bra att någon tycker att man gör rätt iaf :bow:
kan jag gå ner i vikt så kan jag gå upp i vikt, först vill jag pröva på hur det känns att vara lättviktare ;)
Träna imorgon, ARGHHH vad jag ser fram emot det!!! :devil: :hbang:

edit: ajuste, jag ska ta mått för första gången imorgon(!)
måste få farsan att hänga här också... :laugh:

hattfan
2006-03-26, 23:59
Jag håller med Spannmål, varför vara småtjock (nu menar jag inte att du är det) när man kan hålla en låg BF och troligtvis vara i bättre form även konditionsmässigt/snabbhet. Bulka är för SL/TL, men det är mina tankar och så tänker jag...

Sen ska det tilläggas att jag inte har nån större massa att jobba med.

Cypher
2006-03-27, 01:16
Lägg till något proteinrikt till mellanmålet, kämpa på!

hattfan
2006-03-27, 02:39
Lägg till något proteinrikt till mellanmålet, kämpa på!
Känns inte kvarg hyfsat proteinrikt?

Hur mycket protein intar du per dag förresten?

Beecher
2006-03-27, 05:44
Känns inte kvarg hyfsat proteinrikt?

Hur mycket protein intar du per dag förresten?

Ska räkna det sen ikväll när jag tränat klart, orkar inte räkna såhär på morgonen, är helt borta *screwy*


Jag håller med Spannmål, varför vara småtjock (nu menar jag inte att du är det) när man kan hålla en låg BF och troligtvis vara i bättre form även konditionsmässigt/snabbhet. Bulka är för SL/TL, men det är mina tankar och så tänker jag...

Sen ska det tilläggas att jag inte har nån större massa att jobba med.

kul med lite svar! :)

känns som ett bra mål att bli lite "tightare" än att gå runt med massa kroppsfett, då kan jag ju prestera bättre när jag lirar bandy, att fixa en kondition är ju inte helt fel heller, därför ska jag inleda varje pass med uppvärmning på löpbandet, 30 minuter utan avbrott! :thumbup:

Lägg till något proteinrikt till mellanmålet, kämpa på!

Behövs det med protein? jaja du får kolla ikväll sen när jag uppdaterat hur mkt protte jag får i mig varje dag så får du bedöma, tack för uppmuntran :cool:





Dags att smälla i sig frukost :eating:

Cypher
2006-03-27, 14:19
Känns inte kvarg hyfsat proteinrikt?

Hur mycket protein intar du per dag förresten?

Jag snackar om det första mellenmålet som endast innehöll ett äpple.

Hur mycket jag intar? Jag trycker i mig ganska mycket, 300g protein tippar jag på utan tvekan.

Beecher
2006-03-27, 17:51
Jag snackar om det första mellenmålet som endast innehöll ett äpple.

Hur mycket jag intar? Jag trycker i mig ganska mycket, 300g protein tippar jag på utan tvekan.


aha... men jag går runt och är jättemätt hela tiden, finns det något tips på något litet och proteinrikt, orkar inte smälla i mig en burk kesella nämligen :(

Cypher
2006-03-27, 19:02
aha... men jag går runt och är jättemätt hela tiden, finns det något tips på något litet och proteinrikt, orkar inte smälla i mig en burk kesella nämligen :(

Du behöver ju inte ta en burk kesella, jag brukar trycka i mig ett paket smörgåsskinka 3%fett eller något likvärdigt till mellanmål när jag blivit less på proteindrinkar.

Beecher
2006-03-27, 22:23
Förutom styrketräning så blev det en hel timmes promenerande och 15 minuter högpuls i uppvärmningsrummet, tur att dom hade en kul film igång (Ali G)


Idag körde jag Axlar,Ben och Mage, även nedre ryggmuskler.

Ryggresningar med kroppsvikt +15kg
fetto + 15kg*12*1
fetto + 15kg*9*1
fetto + 15kg*8*1
fetto + 15kg*6*1

tog bra mao, kändes riktigt skönt i ryggen efter!

Benpress
Vagga+70kg*12*1
Vagga+95kg*10*1
Vagga+105kg*10*1
Vagga+140kg*7*1

Benspark sittande
4 plattor*15*1
5 plattor*10*1
6 plattor*10*1
7 plattor*6*2

Klarade inte av att träna bakre lårmusklerna... krampade direkt fastän jag stretchade :( vet inte varför...

Axelpress i smith
uppvärmning med bara stången*25*1
mindre vikter *15*1
20kg*10*2
25kg*10*1
35kg*8*2

blev helslut i axlar med :P

skönaste träningspasset på längre, kändes perfekt att få hoppa in i duschen, för övrigt så var omklädningsrummet helt nystädat så det luktade inte kön som det brukar :thumbup:

Efter passet så gick jag och handlade på Ica, unnade mig en pucko tillsammans med en banan (oroa dig inte, jag tog en whey-80 drink när jag kom hem), mötte en polare som bor åt mitt håll så vi gick tillsammans i regnet... :naughty:

är sådär härligt mör, känns som att det verkligen var seriös träning idag!

nåja, här är måtten:

Midja:97cm Mål:88cm
Över biccen: 37cm
Vader: 41cm
Bröst: 104cm mål: få bort bitchtits
Nacke : 43 cm
Underarm: 32cm

Hur funkar det där med hälsovakten... kan någon länka till den sidan? :bow:

känner att jag måste ta tag i mitt ätande lite bättre... :whipped:

Beecher
2006-03-31, 02:30
varit sjuk i några dagar nu...får se om det blir någon träning idag... imorrn ska det iaf orkas med vare sig jag känner mig ofrisk eller ej :whipped:

ätandet funkar som planerat :eating:

Beecher
2006-04-02, 01:29
Farsan försöker piska mig när det gäller marklyft, övningen som jag HATAR och bara blir sämre i!

Marklyft
70*6*4

Knäböj (försökte att böja med stången frampå, är för stel i v handled så blev bakpå, försöker få in teknik så jag kör lätt)
50*10*4

liggande "bicepsdrag" i dragmaskin...
7plattor*12*4

biceps tog svindåligt...blir 21an nästa gång, får ingen bra respons från musklerna i denna övning...

Måste ta tag i konditions träningen på allvar *grr27* :whipped:

shadowfire
2006-04-02, 10:42
Hur ofta kör du cardio? Kör du bara 30 min på bandet före styrketräningen eller?
Känns som om du fokuserar på att öka i styrka mer än vad du fokuserar på att få igång förbränningen, upp med konditionen o rasa i vikt.

Jag är dock nybörjare på detta med träning osv så jag ska inte yttra mig, men spontant känner jag att i dina kläder hade jag försökt få in ett par rejäla cardiopass varje vecka, typ morgonpromenader eller intervall/högintensivt på trappmaskin, sedan mer eller mindre haft styrketräningen som prio2 tills att du nått en nivå med BF där du är nöjd. Om någon mer erfaren tycker att jag är ute o cyklar så...

Kämpa på iaf, du verkar ha en bra målsättning!

Beecher
2006-04-02, 20:13
Hur ofta kör du cardio? Kör du bara 30 min på bandet före styrketräningen eller?
Känns som om du fokuserar på att öka i styrka mer än vad du fokuserar på att få igång förbränningen, upp med konditionen o rasa i vikt.

Jag är dock nybörjare på detta med träning osv så jag ska inte yttra mig, men spontant känner jag att i dina kläder hade jag försökt få in ett par rejäla cardiopass varje vecka, typ morgonpromenader eller intervall/högintensivt på trappmaskin, sedan mer eller mindre haft styrketräningen som prio2 tills att du nått en nivå med BF där du är nöjd. Om någon mer erfaren tycker att jag är ute o cyklar så...

Kämpa på iaf, du verkar ha en bra målsättning!

du vet inte hur rätt du har, jag borde verkligen köra mer cardio...
känns dock som att från stillasittande datornörd till styrketränande fläskberg är en rätt bra förvandling :hbang:

Jag ska från och med imorgon sätta in 60 minuters morgonpromenader, det bör ge lite självdisciplin!
Jag ska planera lite träningsschema ikväll, postar om en liten stund...
kan bjuda på en bild där iaf jag ser skillnad, jag har förlorat lite vidd vad jag kan se av mina mått, dock så postas måtten imorgon.

[img=http://img417.imageshack.us/img417/9444/dscf15630vo.th.jpg] (http://img417.imageshack.us/my.php?image=dscf15630vo.jpg)

Beecher
2006-04-03, 05:03
morgonpromenad i intervall tempo- 30min

måste nog hålla mig lite realistisk, jag tror faktiskt att 60min morgon promme blir alldeles för mkt, så jag håller mig till en halv timme, jag tar igen det med att promenera till och från gymet samt ta en kvällspromenad...

meckar lite med ett schema, postas här idag sen :thumbup:
nu blir det till att proppa i sig frukost och sen dra till skolan

Beecher
2006-04-04, 22:26
hittat sjysstaste ragget (polarns otroligt heta tjejkompis), dags att piska sig när det gäller konditionen :whipped: mönstra om en månad, jag har tappat 1.5kg i vikt (måste vara fett eftersom jag ser lite smalare ut) och tänker satsa främst på kondition.

idag började jag med att intervallträna på morgonen i 60 minuter, likadant pass på kvällen :thumbup:

blir styrka samt kondition imorgon

Beecher
2006-04-08, 12:58
Axelpress i smith
uppvärmning med bara stången*25*1
mindre vikter *15*1
20kg*10*2
35kg*8*2
25kg*8*1
värdelöst axelpass...gick på för tungt direkt och körde slut totalt, var tvungen att gå ner lite i vikt på sista...

French press med hantel
10kg*10*3

Bänkpress
stång*20*2
40kg*10*2
50kg*10*1
60kg*8*2
60kg*6*1

känns som att det mosas på bra i bänken, blev totalslut, körde slut titsen i bröstpressen :)

Bröstpress
115kg*10*3

har kört Cardio träning i princip varje dag, då blir det 6km jogging varje kväll...
jag äter fortfarande proteinrikt men unnar mig kolhydrater, jag äter inga onyttigheter som jag gjorde förr... jag har gått ner 3 kg, det går sakta men säkert, så jag tycker jag gjort framsteg :thumbup:

blir joggingrundan ikväll med :)

Beecher
2006-04-08, 22:30
60 minuters intervallpass i regnet gör underverk *flex*

känns gött när kondisen ökar ;)
ska nog börja göra som Alexlindgren, räkna kalorier, proteiner, kolhydrater samt fett för att ha större koll... äter så varierat (dock nyttigt!) just nu

Beecher
2006-04-11, 07:52
usch vad krångligt det var att mäta proteiner och kolhydrater...
hamnade på rätt fett minus iaf, tappade dock räkningen för jag käkade rågkaka som inte fanns med i livsmedelsdatabasen...
men jag hamnade på ca 800 minus igår iaf! :hbang:

Körde lite styrka, idag blir det cardio!

Biceps:

21an
15kg+stång*21*3
15kg+stång*17*1 (failade alltså rätt fett på sista)

liggande "bicepsdrag" i dragmaskin...
10plattor*6*1
9 plattor*8*3

Situps

10*2 raka
10*2 sneda

behöver komma igång med magträningen :whipped:


idag ska jag vara sjukt paranoid och skriva ner allt jag äter



tycker dock det går sakta... :(

Beecher
2006-04-11, 08:01
fick ihop det till


Kalorier 1039
proteiner 127,92
fett 59,55
kolhydrater 61,85

jag käkade

gröt, 2 ägg, ett glas mjölk

lite keso

50g rågkaka med en del messmör

ett äpple

tonfisksallad

whey-80 drink


jag vaknade ganska sent så frukosten blev väl lunch kan man säga...
men är det godkänt att ligga på ca 1200kcal underskott?

Beecher
2006-04-11, 20:19
sjukt svårt att hålla koll på intaget, ligger iaf på ca 500kcal underskott för idag om inte mer.

har ätit kycklingsallad 2ggr, från mcdonalds och från lokala pizzaturken :eating:
gratis är gott!

nu ska jag ut och jogga i en timme, blir väl intervall som vanligt, känns bäst så.

bifogar en bild, tycker jag ser slank ut på den, ska ha på mig dom där kläderna hela sommaren ;)

http://img480.imageshack.us/img480/3513/dscf18679kj.th.jpg (http://img480.imageshack.us/my.php?image=dscf18679kj.jpg)

Daniel Mattusch
2006-04-11, 20:29
Hur i ....har du en aning om vad pizzaturken har för energivärde på sin sallad. Mcdonalds värden är väl lite hur som happ?

Satsa på matschema?
kÖR HÅRT!

Beecher
2006-04-11, 20:38
Hur i ....har du en aning om vad pizzaturken har för energivärde på sin sallad. Mcdonalds värden är väl lite hur som happ?

Satsa på matschema?
kÖR HÅRT!


mcdonalds sallad var ok, och näringsvärdet var förvånansvärt bra, dock så smakade turkens kyckling flottigt så det var nog en del fett...
jag måste satsa på matschema nu när du säger det, det händer saker, men jag tror jag har kosten för oplanerad för att saker ska hända fortare...
jag tror nog att jag måste lära mig en del recept också för att det inte ska bli för enformig kost, ska nog kolla lite på recept delen, och så ska jag handla imorgon, såg ett intressant recept på någon väldigt proteinrik lasagne, skulle vara sjukt gott, jag som älskar lasagne (ha med till skolan varning på det alltså!!!)

gött att någon kommenterar och ger råd, fortsätt med det! :thumbup:

Beecher
2006-04-12, 21:15
köpte saker till protein lasagnen, imorrn blir det lasagne till middag! :eating:

dagens ansträngning: 5km promenad

nu på kvällen så känner jag mig så öm i muskelfästena till låren så jag tar en snabb promenad istället på ca 40 min :thumbup:

Beecher
2006-04-17, 00:27
spenderat en skitvecka med föräldrar på landstället, och dom köper naturligtvis bra mat... inte


stekt korv och räksallad är inte vad jag skulle vilja äta, men hade inget val...
imorrn börjar hårdkörandet om igen!

shadowfire
2006-04-17, 10:00
haha, härligt med lite påskmat... :eating:
Låter som en bra viktminskning iaf. Bra att du kommit igång med morgonpromenaderna iaf, men jag hade nog försökt satsa på lite mer än 30 min, eller om du kombinerar det med något. Det verkar vara sjukt effektivt iaf om man ser till andra journaler här på kolo.

Från stillasittande nörd till gymare sa du, det är typ samma här... :)

Beecher
2006-04-17, 11:12
haha, härligt med lite påskmat... :eating:
Låter som en bra viktminskning iaf. Bra att du kommit igång med morgonpromenaderna iaf, men jag hade nog försökt satsa på lite mer än 30 min, eller om du kombinerar det med något. Det verkar vara sjukt effektivt iaf om man ser till andra journaler här på kolo.

Från stillasittande nörd till gymare sa du, det är typ samma här... :)

haha ja uscha, blev tvingad att äta påskmat, hemskt :(
jodå, är nöjd hittills, midjan har smalnat av rejält, närmar mig mitt mål sakta men säkert, i juli så känner jag mig väl helt klar, lite sent kanske men det är då jag kommed bada och sånt (är badkruka, våga kallt vatten!).

mjo, från nörd till gymare stämmer bra, folk börjar tycka att jag ser tränad ut, antar att min hållning förändrats en hel del, dessutom har jag fixat årets brud :hbang:

om jag höjer promenixern till 60 minuter, låter det bra?
blir ju toppen, då blir man svettig som faen och då är det inte helt fel med morgondusch innan skolan varje dag =)

shadowfire
2006-04-17, 13:04
haha ja uscha, blev tvingad att äta påskmat, hemskt :(
jodå, är nöjd hittills, midjan har smalnat av rejält, närmar mig mitt mål sakta men säkert, i juli så känner jag mig väl helt klar, lite sent kanske men det är då jag kommed bada och sånt (är badkruka, våga kallt vatten!).

mjo, från nörd till gymare stämmer bra, folk börjar tycka att jag ser tränad ut, antar att min hållning förändrats en hel del, dessutom har jag fixat årets brud :hbang:

om jag höjer promenixern till 60 minuter, låter det bra?
blir ju toppen, då blir man svettig som faen och då är det inte helt fel med morgondusch innan skolan varje dag =)

Årets brud? Du ser ju, ingen dålig belöning det inte då... ;)
Ja antingen om du kör morgonpromenad 30 min o avslutar med +10 min jogging eller så, eller om du går i en hel timme. Jag kan tycka det är tråkigt att promenera så länge, så jag tar hellre sista 10 och joggar eller löptränar lite. Allt är ju individuellt, det ska ju vara roligt också, det är enormt viktigt..

Beecher
2006-04-17, 22:49
Årets brud? Du ser ju, ingen dålig belöning det inte då... ;)
Ja antingen om du kör morgonpromenad 30 min o avslutar med +10 min jogging eller så, eller om du går i en hel timme. Jag kan tycka det är tråkigt att promenera så länge, så jag tar hellre sista 10 och joggar eller löptränar lite. Allt är ju individuellt, det ska ju vara roligt också, det är enormt viktigt..

borde nästan sätta ut en bild, hon har världens vackraste ögon, årets kropp m.m :hbang:


ska tänka på vad du sagt, blir nog tråkigt att gå en hel timme så det blir nog att gå en halvtimme sen jogga de sista 10, jag har börjat gilla som fan att jogga!
min polare ska höra av sig så ska han hänga på och börja springa, hoppas bara han inte har bättre grundkondis än vad jag kommit upp i iaf, han har fan bra fysik...

Jag ska fixa så att farsan blir medlem, med sina 50 bast så har jag fan kommit på att han är jävligt imponerande...!

Idag pushade han på rejält när vi tränade, det blev bröst axlar triceps samt diverse magövningar, känns som att det börjar bli rätt bra med bänkpressandet!


Bänkpress:
uppvärmning med stången
10*40*2
10*60*1
8*60*2
6*60*1
pumpasomfannärfarsanhjälpertill*60*1

Bröstpress:
140*10*2
140*8*1
140*5*1

Triceps:
Smalbänk, årets sämsta insats av mig, orkade fan inte ett piss, jag hade en riktigt dålig dag, men det kan varit pga att jag inte gjorde det i smithen som jag brukar...

30*10*1
30*8*2
30*3*1

Axelpress i smith:

30*10*1
30*8*1
30*6*2

Magpump

blabla, inte värt att notera, försöker få in rutinen att klämma in mage, gubben visade mig diverse övningar...

ab-slide grejen med skivstång var inget för mig

Beecher
2006-04-19, 16:16
ikväll blir det cardio med en hel timmes joggande, uppdaterar nu helt enkelt...
blev ingen träning igår då jag var hos bruden.
måste verkligen ta tag i det där med maten, annars får jag aldrig resultat så fort som jag vill ha det *screwy*

ska ta och fixa lasagne nu så jag har att frysa in så det räcker veckan ut :hbang:

imorgon blir det träning av biceps och mage på kvällen!

Beecher
2006-04-20, 22:05
60 min jogging

imorgon blir det styrka, på lördag med

Beecher
2006-04-20, 22:14
det är föressten dags för mig att börja med dips...
känns väldigt lockande då det i mina ögon är en riktigt manlig övning!

testade mellan två höga pallar, orkar gå ner till 90 grader och snudda marken med mina knän och trycka upp igen, 10 ggr orkar jag men då bränns det i triceps...

usch vad sugen jag blev på att springa till gymet och testa, fan att det ska vara stängt! :furious:

Beecher
2006-04-27, 20:35
Blir till att uppdatera med 2 nya styrkepass, samt 1 konditionspass!

polarens fruga har börjat köra hårt med oss, hon kräver många reps, så det blev lite knas med räknandet av vikter :whipped:



Måndag
Bröst och Triceps (mitt bästa bröst pass någonsin!!!)

Bänkpress
40*10*2
60*15*1
60*11*1
60*7*1

Sned hantelpress

9*15*3
9*12*1

Dips

kroppsvikten*8*3 (aldrig kört dips förut = :hbang: ) gjorde djupa och fina, är oerhört stolt över mig själv!

Liggande tricepsextention med hantlar
minns inte vikt, var iaf *kg 15 reps

Pushdowns
7plattor*15*3

diverse situps hit och dit efteråt


Onsdag

sträng uppvärmning, hon vet hur hon ska piska en för att man inte ska sluta springa!

Rygg

Latsdrag frampå (minns att jag tog 35*10*3, knappt det när jag började så jag märkte framsteg :))

40*10*3
45*7*1

Ryggresningar
fetto + 15kg*15*2
fetto + 15kg*12*1

diverse magövningar



måste klämma in cardiopass, har fått kläm på maten, jag käkar nyttigt och proteinrikt, och det känns som att jag ska kunna hålla den kosten livet ut mao , så kost behöver jag inte oroa mig över, det är bara att jag måste få in träningsrutinerna bättre.

Beecher
2006-05-03, 06:30
många oantecknade styrkepass...
lägger till en konditionspass igår!

gissa vem som har ett dagsmidjemått på 91 cm nu, mätte igår när jag kom hem från plugget, var rätt imponerande :thumbup:

Lallle
2006-05-03, 06:39
Det är bra! Se till att skriv aupp passen också annars kommer Schillinger å tar dig

Beecher
2006-05-07, 13:35
börjar se någorlunda acceptabel ut med kläder på :)
ska ta en bild senare när jag inte suttit vid datorn (får det där mysko strecket när jag sitter ner nämligen).

Idag blev det mitt livs bästa pass när det gäller bänkpress.
Jag minns tiden då jag maxade 45kg, det var runt 1 år sedan.
Så jag behöver inte oroa mig för Schillinge

Bänkpress:
stång*10*1
60*10*1 (helt jävla problemfritt, lägg märke till att jag körde 60*8*3 förut och failade)
60*12*1 (nu tänkte jag att jag kunde gå på lite tyngre vikter, farsan hjälpte till, och det blev till att lassa på 70kg!)
70*5*1 (lätt, men nu började jag bli trött, det märktes på sista)
70*5*1 (failade på den sista, så farsan fick rycka in)
60*12*1 (med fail, var skapligt trött)

nå, inget dåligt framsteg att ha kommit upp på 70kg, även om det är lowrep?
känner mig stolt faktiskt, ska börja köra tior på 65 nästa bänkpass.

bröstpress (var slut, körde lätt)
120*10*2
120*9*1

Triceps:

liggande tricepsextension

10kg+ stång*10*3

pumpade som man gör i smalbänk, körde ganska lätt idag men det kändes bra!

French press med hantel
12*10*3

helt jävla slut, kunde inte ens proppa till farsan efter passet :(

Lallle, jag är inte rädd för schillinger nu när jag reppar 70kg i bänk =D

har träningsvärk i lårmusklerna, men det beror på att jag var sexuellt aktiv större delen av gårdagen, så jag får nog vänta ett par dagar med benpass.

imorgon tar jag nya tag!


edit: det gamla antecknade bröstpasset var felaktigt, jag var aldrig uppe på 60kg, det blev en felmätning... det var 55kg jag körde på som tyngstm så dagens pass är mitt bästa hittills =P

shadowfire
2006-05-07, 14:56
Grattis till 70 i bänken!!.. fan nu får jag lägga på ett kol, du är på väg att komma ikapp mig.. gick själv upp på 70 för någon vecka sedan och gjorde 4 reps på 75 häromdagen, så du flåsar mig i nacken! =)

Beecher
2006-05-07, 18:00
Grattis till 70 i bänken!!.. fan nu får jag lägga på ett kol, du är på väg att komma ikapp mig.. gick själv upp på 70 för någon vecka sedan och gjorde 4 reps på 75 häromdagen, så du flåsar mig i nacken! =)

tack så mycket! :)
är ganska nöjd med den ökningen måste jag säga!
du får ösa på med vikterna nu :thumbup:




går inte ner så fort som jag skulle vilja, måste nog köra mer cardio... :MrT:
gör iaf styrkeökning, går ner men det går otroligt sakta... samtidigt så är väl det bra på lång sikt =)

Beecher
2006-05-08, 18:46
akta ökningarna jag gör :devil:


ökat ca 5kg i latsdrag sen jag började träna mer seriöst, ökat i rodd med!

Latsdrag bakpå
45*10*2
45*13*1
50*6*1

Rodd
40*10*2
50*8*2

Ryggresningar
fetto + 15kg*15*2
fetto + 15kg*12*1


starkare i rygg alltså!

benlyft
10*3

magmaskin, övre magmuskler
jag+25kg*15*3

är mör nu... måste säga att jag just fått en otrolig boost när det gäller att märka skillnad.

mitt start midjemått var 97cm, nu är den runt 91-92, det känns ganska underbart, men midjan, den ska krympa mer!
känns skönt att bli starkare också...
men jag måste satsa på det där satans matschemat...
ikväll blir det kvällspromenad, lika bra att börja med det då det är svårt att komma upp på morgonen :whipped:

shadowfire
2006-05-08, 19:07
mitt start midjemått var 97cm, nu är den runt 91-92, det känns ganska underbart, men midjan, den ska krympa mer
:hbang:
Så ska det se ut!! o mer därtill kommer du kötta bort, keep on rocking!

Beecher
2006-05-09, 19:20
blev snabbpass med lite bicepscurl och knäböj, ska till tjejen imorgon så... det var inte så planerat, brukar ju vanligtvis träna på onsdagar, har rätt mkt läxor idag så det fick bli kort...

hann med en timmes promenad idag med! :)

Beecher
2006-05-13, 20:20
gårdagen bestod av 60min cardio på kvällen


dagens bröst/triceps/rygg pass :hbang:
hade polaren med mig, blev ganska peppad!

Bänkpress
15*50*1
10*65*1
7*70*1
5*75*1
3½*80*1

Bröstpress
130*10*2
140*9*1

ser ut som att jag bara ökar i bänkpressen...

Triceps

French press med hantel
12*10*3
nästa gång tänker jag köra med 14kgs hantel, den här gången gick det väldigt lätt!

liggande tricepsextension
10kg+stång*10*3
nästa gång blir det att köra med 12kg+stång, gick oerhört lätt

Rygg

Ryggresningar
fetto + 15kg*15*2
fetto + 15kg*14*1
fetto*15*1

Latsdrag bakpå
45*10*2
50*8*1

började och avslutade passet med 10 min cykling... att träna med en kompis är nog det bästa jag gjort träningsväg
:whipped:

Beecher
2006-05-13, 20:30
usch, virrar till det med 3*54*32 osv... hoppas ni förstår ändå, jag måste lära mig det där *screwy*

shadowfire
2006-05-13, 20:54
mm lite virrigt är det allt!... renskriv!.. :)

Beecher
2006-05-14, 11:42
ska börja med samma layout som du shadowfire, bara för att det är så snyggt och lättläst ;)
hoppas det är ok för dig

Gårdagens träningspass:

Mål: Dra till polaren och käka megafrukost, sen ta mig till gymet och öka i bänkpressen :devil: .
Muskelgrupp: Bröst Triceps och Rygg
Motivation: Rätt hög sen senaste bröstpasset, börjar dock kännas som att motivationen angående deff börjar kännas lite tam, jag kanske bara ska fortsätta träna som vanligt, men se till att äta deffkost iaf, som det är nu är jag inte så farligt tjock som förut, känns mycket bättre, jag tror att om jag fortsätter såhär så kommer det bli bra som fan på lång sikt, jag vet att jag byggt muskler också under denna "deff". Att jag hade polarn med under passet gjorde mycket för min motivation!


BRÖST:
Plan bänkpress:
1 set [15 x 50kg]
1 set [10 x 65kg]
1 set [7 x 70kg] +2 reps ökning på 70kg!
1 set [5 x 75kg]
1 set [3½ x 80kg]lowrep på tungt, ett klart framsteg sedan förra passet imo!


Bröstpress:
2 set [10 x 130kg] gick lätt!
1 set [9 x 140kg] failure så det bara blev 9 reps, men då vet jag att det tog bra...
gjort ökning även i bröstpressen, det ser ljust ut!

Triceps:
French press med hantel:
3 set [10 x 12kg]
gick för lätt, framsteg där med, nästa pass blir 14kgs hanteln

Liggande tricepsextension med stång:
3 set [10 x 10kg]
gick för lätt här med = framsteg, blir 12kg nästa pass

Rygg:
Latsdrag bakpå:
2 set [10 x 45kg]
1 set [13 x 45kg]
1 set [8 x 50kg]ökade 2 reps på denna tyngd!

Ryggresningar:
2 set [15 x 15kg]
1 set [14 x 15kg]
1 set [15 x endast kroppsvikten]


Väldigt bra pass! :hbang:

shadowfire
2006-05-14, 11:46
Kul att jag inspirerat till din layout o journal!
å riktigt j-a bra bröstpass, härlig bänkpress där!! :hbang: :hbang:

Beecher
2006-05-14, 12:27
Kul att jag inspirerat till din layout o journal!
å riktigt j-a bra bröstpass, härlig bänkpress där!! :hbang: :hbang:

tack för att jag får härmas lite ;)
och tack för peppen!

Axlar ben och mage imorgon! :hbang:

Beecher
2006-05-15, 18:40
Mål: Att komma iväg öht och köra lite knäböj för att pröva mina nyinköpta handledsstöd, funkade skitbra, har inte ont längre! Hade dock inte tid med något längre pass.
Muskelgrupp: Lår och Axlar
Motivation: Rätt låg, efter en skoldag och en del längtan efter tjejen. Men min kompis var med, och det hjälper en del! Fes rätt gött i knäböjen så det livade upp stämningen lite.


Ben:
Knäböj:
1 set [15 x smithstången]
2 set [10 x 50kg]
2 set [2 x 65kg]

Axlar:
Axelpress bakom nacken i smith:
1 set [15 x smithstången] gick lätt!
1 set [10 x 20kg]
1 set [10 x 35kg]
2 set [8 x 35kg]

Mage:

åtskilliga situps ;)

Summering:
Blev väl ett okej pass, var ute i skogen och sprang med några skogstokiga hundar efteråt, fick väl duga som "efterträning".
Känner träningsabstinens numera på vilodagar, glömt att säga det :whipped:

Beecher
2006-05-16, 06:24
2 set [8 x 65kg] ska det vara, inte 2 set [2 x 65kg] *slap*
i inlägget ovanför

Beecher
2006-05-17, 05:43
bjuder på en bild som jag tyckte blev söt, tihi

http://img238.imageshack.us/my.php?image=cunt9jr.jpg

idag blir det att ösa på igen, blir vader och lite annat kul :hbang:

Beecher
2006-05-17, 09:23
8km jogging på gympan, blev intervall, fick ta hänsyn till mina klasskamrater.
tröstade mig efteråt med några munkar, imorgon blir det att börja med pulver.

riotous
2006-05-17, 09:38
Det ser riktigt bra ut. Du kör ungefär lika hårt som jag har gjort sedan mars..Alltså samma period!
Däremot skulle jag vilja se mer variation i din träning. Varför inte byta övningar och även vilka dagar du tränar vad?
Kanske köra fria vikter på liggande bänk istället, eller lägga dig "upp och ner" i smithmaskinen för att köra nedre och yttre sidorna av bröst..

Keep up the good work, själv har jag två små tunna fettstrimlor kvar på magen fram till sommaren, det ska gå :)

BiTBoY
2006-05-18, 08:28
8km jogging på gympan, blev intervall, fick ta hänsyn till mina klasskamrater.
tröstade mig efteråt med några munkar, imorgon blir det att börja med pulver.

I'll be watching you....

Beecher
2006-05-18, 10:11
I'll be watching you....

:thumbup:


prottedrink nummer 2 intas just nu!
känner mig pigg fastän jag inte är lika proppad med kollisar som jag brukar.
ska ner och träna om ett par timmar, fast jag ska mönstra imorgon, så tycker ni att jag borde vila istället?
vill få bra på testerna nämligen :)

Beecher
2006-05-19, 19:03
Dagens träningspass:

Mål: Stilla min träningsabstinens och försöka genomföra ett pass ensam, börjat vänja mig vid att ha någon som står och peppar och passar åt en så man vågar köra tyngre .
Muskelgrupp: Bröst och vader
Motivation: Rätt hög pga abstinens, men jag förväntade mig inga stordåd, testade två nya övningar.


BRÖST:
Plan bänkpress:
2 set [15 x 50kg]
1 set [10 x 65kg]
1 set [8 x 50kg]



Hantelpress:
3 set [10 x 16kg] gick lätt!


Vader
Sittande vadpress:
3 set [10 x 50kg]
gick lätt, fick dock kramp på sista... stretching is the cure :hbang:

Stående vadpress i smith:
3 set [10 x 70kg]


Summering: Helt ok "snabbpass". Ska börja med nya övningar till alla muskelgrupper, som någon rådde mig till :)


Andra dagen jag käkar whey-80 varje måltid (förutom en, idag blev det hemmagjorda köttbullar med potatis och sill)
Ligger på mer än 1000kcal underskott varje dag!

Zera
2006-05-20, 11:41
Ser ut o gå bra för dig!

Hur mycket har du gått ner i vikt på hur lång tid?

Kör hårt :thumbup:

Beecher
2006-05-21, 10:05
Ser ut o gå bra för dig!

Hur mycket har du gått ner i vikt på hur lång tid?

Kör hårt :thumbup:

på lite mer än ett par månader har jag väl gått ner 4 kilo, så det har gått lite sakta, men det är ju min första deff :)
har ökat i styrka och muskelvolym, känns rätt tufft att göra det med.

tänkte satsa lite mer intensivt nu på att få bort allt :naughty:

Cykelmannen
2006-05-21, 10:35
Varför kör du på halva bänkpressvikten i hantelpress? :confused:

Så mycket skiljer det ju inte mellan övningarna. Jag kör på ungefär samma vikter som du i bänkpress men på runt 50 kg i hantelpress.

Antosh
2006-05-21, 10:55
Varför kör du på halva bänkpressvikten i hantelpress? :confused:

Så mycket skiljer det ju inte mellan övningarna. Jag kör på ungefär samma vikter som du i bänkpress men på runt 50 kg i hantelpress.

Han menar vikt per hantel och du lägger ihop vikten av hantlarna?

eller reppar du på 65 kg i bänk och med 50 kg:s hantlar i hantelpress? :)

Cykelmannen
2006-05-21, 11:14
Hehe, ja jag brukar skriva hantlarnas sammanlagda vikt i de hantelövningar där jag kör med två hantlar samtidigt. Hur som helst, Beecher kör ju med 2 st 16 kg-hantlar ( = 32 kg) i hantelpress men 50-65 kg i bänkpress :confused:

Cypher
2006-05-21, 15:32
Hehe, ja jag brukar skriva hantlarnas sammanlagda vikt i de hantelövningar där jag kör med två hantlar samtidigt. Hur som helst, Beecher kör ju med 2 st 16 kg-hantlar ( = 32 kg) i hantelpress men 50-65 kg i bänkpress :confused:

Sen tappar man väll ändå en hel del ork efter att man tränat bänkpress, eller hur?

Beecher
2006-05-21, 23:17
Mål: Dra till polaren efter frukost och sno hans bräda och försöka åka sig lite på den, sen springa till gymet. Samt klämma in lite nya övningar, det kommer för övrigt vara mitt mål ett tag framöver.
Muskelgrupp: Bröst och Triceps
Motivation: skaplig, nu slapp jag ju träna ensam :)



Ska byta ut bänkpressen mot hantelpress emellanåt, blir så töligt att köra hantelpress efter bänken då som sagt man inte orkar så mkt...
imorgon så ska jag fixa ett riktigt träningsschema.


BRÖST:
Plan bänkpress:
1 set [15 x 50kg]
1 set [10 x 65kg]
1 set [7 x 65kg]
1 set [7 x 65kg]hade fortfarande lite träningsvärk, körde iaf så hårt jag orkade, kan tappat lite pga dietandet som hann pågå några dagar, eller så var jag bara inte lika bra idag som vanligt



Lutande bänkpress i smith:
2 set [10 x 40kg] gick lätt!
1 set [8x 60kg]

Flyes:
För att få in rörelserna så körde jag lätt, men jag kände att det tog på både brösten och muskler som skulle till att stabilisera.
3 set [10 x 8kg]


Triceps:
Smalbänk:
3 set [10 x 30kg]
känns som en ökning, var rätt lätt faktiskt!

stående tricepsextension i cablecross:
3 set [10 x 6 plattor]
det här är min nya favoritövning, ser mina triccar perfekt i spegeln när jag jobbar på, nästa gång blir det tyngre vikter

:hbang:

Summering: Bra pass, ska köra in vanan att få in fler övningar och blanda allt på ett balanserat sätt :hbang:
skål!

Beecher
2006-05-23, 20:15
sjuk och ont i halsen... inte bra att träna då :(
men jag väntar på solskenet, då blir det promenera större delen utav fritiden som man inte är med vänner, rätt mkt mao :)

shadowfire
2006-05-23, 20:19
hur gjorde du dina stående tricepsext i cc'n? enhands, tvåhands, stång, rep?

Beecher
2006-05-23, 20:24
hur gjorde du dina stående tricepsext i cc'n? enhands, tvåhands, stång, rep?

det var med rep :)
fyfan vilken härlig övning!
trots att jag inte är nån lågkroppsfettare så syntes mina triceps som fan när jag repsade, fick pump rätt fort ;)

ska försöka sätta 1½ timmes promenad varje dag så fort solen börjar skina, jag åker nästan aldrig buss till skolan längre, brukar bli 20 minuters promme varje morgon och 20 minuters promme hemåt :)

SåTunn
2006-05-23, 21:15
Kängruskinn på väggen? Ballt!

shadowfire
2006-05-23, 21:23
repdrag över huvudet då menar du eller? det finns lite olika varianter... det är min favorit iaf, jag tar spjärn med fötterna mot kanten på CC'n och nästan ligger vågrätt framåt, sedan riktigt tokdjupa rörelser, perfekt kontakt. Är nog min favoritövning nr1. Börjar dock bli så tungt nu att jag har svårt att luta mig framåt, gaah...

LarsK
2006-05-25, 05:03
gick lätt!
1 set [8x 60kg]


Kor inte smith, kor fria vikter istallet. Smith ska undvikas, det ar en farlig maskin dar kroppen tvingas in i en onaturlig rorelse.
Det finns en bra trad pa t-nation.com om Smith, varfor man inte ska anvanda den. Och nar man ska anvanda den, typ hanga handduken eller luta sig mot for att vila.

Smith ger en muskelisolerande ovning. Mer compound lift at folket!

Beecher
2006-05-25, 19:34
Kor inte smith, kor fria vikter istallet. Smith ska undvikas, det ar en farlig maskin dar kroppen tvingas in i en onaturlig rorelse.
Det finns en bra trad pa t-nation.com om Smith, varfor man inte ska anvanda den. Och nar man ska anvanda den, typ hanga handduken eller luta sig mot for att vila.

Smith ger en muskelisolerande ovning. Mer compound lift at folket!

Jag ska nog strunta i smithen hädanefter, det känns faktiskt inte bra...
känns som att man tvingar sig till att vinkla fel och så.

SåTunn: Kängruskinn på väggen är det, ett wallaby skinn som jag köpte nere i australien ;) har en didgeridoo som jag ska ta bild på också


Shadowfire: japp, det är den! så otroligt skön övning :)





nu är halsontet borta, snorar bara, imorgon ska jag våga mig ut med polarn, ska träna med lätta vikter så att jag orkar skejta lite efteråt.

jag är sur för att farsan inte vill låna mig kameran nu så jag kan visa vilken skillnad det är på min rygg och mina axlar och armar, vilken sjuk skillnad det är mot bilden i första posten.

men det fixar sig :)

Beecher
2006-05-27, 01:34
Hittade en Kodak med 3.2mp för ca 900 kr, ska tydligen vara rätt sjysst bildkvalle :) köper den nästa vecka!

Har blivit introducerad till militärpress med fri stång, och jag måste säga att jag älskar den övningen så sjukt mycket!

Mål: Börja med nya axelövningar, samt komma igång med träningen efter en veckas sjukdom.
Muskelgrupp: Ben Vader och Axlar
Motivation: väldigt bra, kändes som en enda stor orgasm under tiden jag tränade!!!



10 minuters uppvärmning på tv-shops joggingmaskin, brände 100kcal, grattis till mig :P

Ben:
Knäböj OBS med fri stång ;):
2 set [10 x 40kg]
2 set [10 x 65kg]



Benspark:
2 set [10 x 5plattor] väldigt lätt
1 set [8x 6 plattor]

Sittande Vadpress:
3 set [10 x 50kg]


Axlar:
Militärpress:
1 set [10 x 40kg]
2 set [10 x 30kg]
min nya favoritövning, tog bättre än något annat på mina små pluttiga axlar!


Summering: otroligt pass för att ha varit sjuk och klen en vecka, ser redan fram emot nästa! :)

saker i mitt liv blir bara bättre och bättre, haha :naughty:

shadowfire
2006-05-27, 10:35
Jag gillar smithen i bänk, men jag ser nu att min högra bröstmuskler är mer utvecklad än min vänstra.. undrar om jag inte pressar mer utan att tänka på det med den högra.. :(

Militärpressen är dock gudomligt skön, jag kör min sittandes med rak rygg och precis så att stången kan passera näsan o ner till nyckelbenet. Enormt härlig övning =)

Beecher
2006-05-30, 22:30
Militärpressen är dock gudomligt skön, jag kör min sittandes med rak rygg och precis så att stången kan passera näsan o ner till nyckelbenet. Enormt härlig övning =)

du kör som martin lidberg kör militärpress alltså :) keep it up, jag klarar inte av den sittandes


Mål: Komma igång med 3-övningars modellen
Muskelgrupp: Biceps
Motivation: bra, dock så fick jag träna själv, blev rätt sent, var dock medveten om att jag är farligt svag i biceps :(


Biceps:
Koncentrerade bicepscurl
2 set [8 x 12kg]
1 set [6 x 12kg]



Bicepscurl med stång:
2 set [12 x stång+10kg] lätt
1 set [10x stång+15kg]
1 set [7x stång+15kg]

Cablecurl:
1 set [10x 50kg]
1 set [9x 60kg]
1 set [10x 60kg]


Summering: Helt ok bicce pass, ska ta i med att alltid köra 3 övningar per muskelgrupp, lär ge mer, måste koncentrera mig på mer än att bygga bröstmuskulatur :whipped:

Jacksatan
2006-05-30, 22:34
Hittade en Kodak med 3.2mp för ca 900 kr, ska tydligen vara rätt sjysst bildkvalle :) köper den nästa vecka!

Har blivit introducerad till militärpress med fri stång, och jag måste säga att jag älskar den övningen så sjukt mycket!

Mål: Börja med nya axelövningar, samt komma igång med träningen efter en veckas sjukdom.
Muskelgrupp: Ben Vader och Axlar
Motivation: väldigt bra, kändes som en enda stor orgasm under tiden jag tränade!!!



10 minuters uppvärmning på tv-shops joggingmaskin, brände 100kcal, grattis till mig :P

Ben:
Knäböj OBS med fri stång ;):
2 set [10 x 40kg]
2 set [10 x 65kg]



Benspark:
2 set [10 x 5plattor] väldigt lätt
1 set [8x 6 plattor]

Sittande Vadpress:
3 set [10 x 50kg]


Axlar:
Militärpress:
1 set [10 x 40kg]
2 set [10 x 30kg]
min nya favoritövning, tog bättre än något annat på mina små pluttiga axlar!


Summering: otroligt pass för att ha varit sjuk och klen en vecka, ser redan fram emot nästa! :)

saker i mitt liv blir bara bättre och bättre, haha :naughty:


Militärpress är en mkt grym övning. Själv föredrar jag att sitta på en bänk och köra press framför nacken utan ryggstöd, men det är ju en smaksak.
Går allt bra för dig annars?

Beecher
2006-05-31, 10:33
Militärpress är en mkt grym övning. Själv föredrar jag att sitta på en bänk och köra press framför nacken utan ryggstöd, men det är ju en smaksak.
Går allt bra för dig annars?

Måste testa den :)

Det går bra, jag har fått in vanan att träna, börjar även få in vanan att köra 3 övningar för varje muskelgrupp istället för 1 eller 2 som jag kört förut. Känner mig dock starkare i bröst än något annat, känner mig mest svag i biceps och ben, så jag måste börja jobba hårdare på den delen.

Har ingen kunnig som jag tränar med just nu, så jag utför nog inte alla övningar rätt... får jobba på det!

Det är svårt att hålla kosten när man går i skolan, jag har dock gått ner i fett och lyckats bygga lite muskler, har dock rätt mkt på benen som jag vill ha bort, men både träning och kosthållning kommer bli lättare när skolan inte är i vägen.

Har kommit hem rätt sent om dagarna samt åkt till polare efter pga att vi mixat musikprojekt osv, det är det som har strulat till det.

Men annars går det rätt bra, ser fram emot sommaren som fan!

Kul att du lämnade en kommentar :thumbup:

shadowfire
2006-05-31, 22:44
Cablecurl:
1 set [10x 50kg]
1 set [9x 60kg]
1 set [10x 60kg]

ouch, tunga cablecurls, här är du ju på samma vikter som mig o curlar... nu känner jag mig stressad här.. =) .. bra pass!

sgtbarnes
2006-05-31, 22:54
intressant journal att läsa i. Bra mil-pressar för att just ha börjat med övningen. Vad är dina mål annars?

Beecher
2006-06-04, 20:34
intressant journal att läsa i. Bra mil-pressar för att just ha börjat med övningen. Vad är dina mål annars?

tackar!! :) kul att höra lite beröm!
mina mål är att gå ner i fett, men det blir knappast någon snabb-deff, inser först nu att allt bör ske på lång sikt...
I sommar har jag tid till att ändra mina vanor till det bättre!

ouch, tunga cablecurls, här är du ju på samma vikter som mig o curlar... nu känner jag mig stressad här.. =) .. bra pass!

haha, ja, du får skynda på lite med att öka, det fixar du!
sjysst avatar :hbang:






har varit på turne med mitt band i helgen, vi repade till 2 mitt i natten i stort sett hela veckan så träningen har blivit bortglömd...ajabaja!

Beecher
2006-06-04, 21:13
Är föressten sjukt peppad nu pga diverse motgångar som påverkat mig ett bra tag nu, nu ska jag ta tag i allt och vara som aldrig förr. Nu ska jag sova, för att gå upp tidigt och köra morgoncardio, käka nyttigt hela dagen för att sedan köra ett styrkepass någon gång på eftermiddagen, detta ska jag göra sommaren ut.

Det som inte dödar, härdar en, eller något sådant?
Nu skiter jag fullständigt i tjejer ett bra tag framåt, för det har verkligen gått åt helvete när det är någon brud jag verkligen vill något med annat än att nuppa, jag måste nog mogna för att inse när jag väl träffar en brud som är värd mig och mina värderingar, inte någon som bara är ute efter min ***.

Känner mig härdad iaf.

shadowfire
2006-06-04, 21:13
Härligt beeeeeeeeech, rock on n u!! :whipped:

Beecher
2006-06-05, 23:51
Promenerat väldigt mkt idag, hög aktivitetsnivå!

Mål: Träna bort min överskottsenergi och den agression jag burit i mig under hela dagen.
Muskelgrupp: Axlar
Motivation: på topp!



10 minuters uppvärmning på trappmaskin, brände 170kcal

Axlar:

Militärpress:
1 set [10 x 40kg]
1 set [8 x 40kg]
1 set [10 x 40kg]

Drag till hakan i cablecross:
2 set [10 x 60kg]
1 set [12 x 60kg]


Drag till hakan i cablecross:
2 set [10 x 60kg]
1 set [12 x 60kg]

Hantelshrugs:
minns inte...grrr :(

ätit svinigt nyttigt idag! :)

Beecher
2006-06-06, 10:09
lite bilder då...
jag hatar mitt kroppsfett, måste bli av med skiten
man ser iaf lite skillnad i muskelmassa :)
bry er inte om mitt fagra ansikte, pojkar och flickor!

http://img104.imageshack.us/my.php?image=axlll3uj.jpg

http://img104.imageshack.us/my.php?image=dscf19194af.jpg

http://img104.imageshack.us/my.php?image=dscf19137yf.jpg

skulle en deff som man verkligen går in för vara aktuell och värd att genomföra?
har inte kommit så långt med deffande som det känns nu iaf

shadowfire
2006-06-06, 10:37
Så mkt fett hade du inte som jag först trodde, du har inte så ofantligt mkt mer än vad jag har. Axlarna ser bra ut iaf och ett par biceps är på G under, men jag tror du ska piska dem lite till.. =) .. kötta på nu beechen!

sgtbarnes
2006-06-06, 10:40
lite bilder då...
jag hatar mitt kroppsfett, måste bli av med skiten
man ser iaf lite skillnad i muskelmassa :)
bry er inte om mitt fagra ansikte, pojkar och flickor!

http://img104.imageshack.us/my.php?image=axlll3uj.jpg

http://img104.imageshack.us/my.php?image=dscf19194af.jpg

http://img104.imageshack.us/my.php?image=dscf19137yf.jpg

skulle en deff som man verkligen går in för vara aktuell och värd att genomföra?
har inte kommit så långt med deffande som det känns nu iaf

Du får bestämma själv om du vill deffa, men personligen så tycker jag inte att du behöver göra det egentligen. Satsa på att bygga samt att äta rätt så kommer "deffen" komma naturligt bara av att du rör på dig mycket och undviker dålig mat. Det såg bra ut på bilderna! Stabil rygg det man kunde se och bra armar/axlar. Hur lång är du?

Beecher
2006-06-06, 10:59
Så mkt fett hade du inte som jag först trodde, du har inte så ofantligt mkt mer än vad jag har. Axlarna ser bra ut iaf och ett par biceps är på G under, men jag tror du ska piska dem lite till.. =) .. kötta på nu beechen!

tackar, alltid jävligt kul att få höra från dig shadowfire, du är alltid härligt positiv :)
biceps är min sämsta muskelgrupp just nu och mage, så jag ska piska de små lite extra!



Du får bestämma själv om du vill deffa, men personligen så tycker jag inte att du behöver göra det egentligen. Satsa på att bygga samt att äta rätt så kommer "deffen" komma naturligt bara av att du rör på dig mycket och undviker dålig mat. Det såg bra ut på bilderna! Stabil rygg det man kunde se och bra armar/axlar. Hur lång är du?

jag kanske borde promenera lite mer samt tänka ännu mer på att äta rätt. får väl se om en deff behövs, folk i klassen tycker att jag är "årets muskelberg" (jag går en estetisk linje, så de flesta är smala gitarrisar) så jag blir inte kallad fettberg hela dagarna iallafall, så vad andra tycker bryr jag mig väl inte så mkt om, men det vore verkligen kul att gå runt deffad.

men får väl se, har ju lagt på mig lite muskler sen jag startade för några månader sen så
jag gillar faktiskt harmonin mellan axlar och armar,tack för de fina orden grabbar :hbang:

Beecher
2006-06-06, 19:22
ajust barnes, jag är 185cm -+1cm lång! :)

sgtbarnes
2006-06-06, 19:30
ajust barnes, jag är 185cm -+1cm lång! :)

+1 ;)

Beecher
2006-06-07, 05:53
härligt att se att så många följer min dagbok!
har bestämt mig för att satsa på deff, dock en inte för hård sådan.
Vill gärna ha fram lite former på armar och lite snygg synlig bröstmuskulatur, ska nog inte behöva skalas av allt för många kg :)
Införskaffat mig ett riktigt snyggt linne att bli solbränd i, mitt mål de närmaste veckorna blir att komma riktigt i form för att se bra ut i det, vill inte se sådär bulkig ut som jag gör ;)

Idag blir det Bröst och Triceps samt Biceps!

Jacksatan
2006-06-07, 09:18
lite bilder då...
jag hatar mitt kroppsfett, måste bli av med skiten
man ser iaf lite skillnad i muskelmassa :)
bry er inte om mitt fagra ansikte, pojkar och flickor!

http://img104.imageshack.us/my.php?image=axlll3uj.jpg

http://img104.imageshack.us/my.php?image=dscf19194af.jpg

http://img104.imageshack.us/my.php?image=dscf19137yf.jpg

skulle en deff som man verkligen går in för vara aktuell och värd att genomföra?
har inte kommit så långt med deffande som det känns nu iaf

Det handlar om vad du själv tycker. Du har inte tränat så länge så du tappar ju inte muskler på att deffa åtminstone. Du skulle kunna sätta upp ett mål att snabbt gå ner 5kg fett och sen börja bygga rejält eller nånting. Det är viktigt att man trivs med sig själv. Själv föredrar jag att vara i bra form året runt då jag bara mår dåligt och tränar sämre när jag är lite degigare. Lycka till med vad du nu än bestämmer dig för att göra!

Beecher
2006-06-07, 10:22
Det handlar om vad du själv tycker. Du har inte tränat så länge så du tappar ju inte muskler på att deffa åtminstone. Du skulle kunna sätta upp ett mål att snabbt gå ner 5kg fett och sen börja bygga rejält eller nånting. Det är viktigt att man trivs med sig själv. Själv föredrar jag att vara i bra form året runt då jag bara mår dåligt och tränar sämre när jag är lite degigare. Lycka till med vad du nu än bestämmer dig för att göra!


Sant, tror du att deffa bort 5kg fett skulle göra stor skillnad på min kropp?
Det är ju inte ett alltför stort projekt, vill ju inte bli totalripped med så liten mängd muskler.
Det verkar vara ett väldigt rimligt mål faktiskt!
Men det kanske krävs lite planering, det är nog bra för min självdisciplin.

Men 5kg fett, skulle man kanske börja se lite ådror som man inte sett förut och så, och krympa midjan lite?

Jacksatan
2006-06-07, 11:25
Sant, tror du att deffa bort 5kg fett skulle göra stor skillnad på min kropp?
Det är ju inte ett alltför stort projekt, vill ju inte bli totalripped med så liten mängd muskler.
Det verkar vara ett väldigt rimligt mål faktiskt!
Men det kanske krävs lite planering, det är nog bra för min självdisciplin.

Men 5kg fett, skulle man kanske börja se lite ådror som man inte sett förut och så, och krympa midjan lite?

Jo 5kg skulle nog göra en del skillnad, och jag tror inte du skulle behöva slita ihjäl dig för att gå ner det heller. Man lär sig mkt om sin kropp genom att deffa, samt att man brukar få lite nya idéer när det gäller träning då man inte blir lika viktbesatt som när man försöker öka.

Beecher
2006-06-07, 20:14
Jo 5kg skulle nog göra en del skillnad, och jag tror inte du skulle behöva slita ihjäl dig för att gå ner det heller. Man lär sig mkt om sin kropp genom att deffa, samt att man brukar få lite nya idéer när det gäller träning då man inte blir lika viktbesatt som när man försöker öka.

yes, det blir mitt mål!
Efter denna helg av planerande av inköp m.m och efter jag kommit hem från finland så ska jag köpa massor av spännande grönsaker och bra proteinkällor som går att slänga på grillen! :)
Mitt nya mål är alltså att gå ner 5kg för att se lite snitsigare ut i linnet mitt!

Idag brände jag ca 150calories på trappmaskinen efter styrkepasset, det ska bli en vana! samt att jag promenerade till och från gymet i normal takt, känns bra, låg på runt 160 i puls hela tiden i ca 10 minuter, det blir min dagliga cardio, dagar då jag inte tränar styrka så ska jag satsa på en halvtimmes trappmaskin förutom en dag i veckan då jag ska ligga och lata mig totalt.

Jag blev oerhört motiverad av att träna i linne, för det syns ju fan att jag tränar, ser lite biff ut iallafall, några nybörjarkillar som just börjat stannade upp och tittade på när jag bänkade och körde frenchpress, blev nästan lite till mig av uppmärksamheten, gick runt och sträckte och spände på mig....haha :em:



Mål: Våga gå runt i linnet utan att skämmas
Muskelgrupp: Bröst och Triceps
Motivation: bra motivation, alltid skönt att träna, inte lika kul att köra bänk ensam, därför körde jag inte så tungt...




BRÖST:
Plan bänkpress:
1 set [15 x 50kg]
2 set [10 x 60kg]
1 set [8 x 60kg] Körde till fail!
1 set [21 x 40kg] pumpade så många jag orkade[/B]



Bröstpress:
2 set [10 x 150kg]
1 set [7 x 150kg] fail, behövs det sägas mer? ;)
1 set [8 x 140kg]




Triceps:
Frenchpress:
1 set [10 x 12kg]för lätt, nu ger jag mig på 14kg!!
1 set [10 x 14kg]
1 set [8 x 14kg]
1 set [10 x 14kg]

Pushdowns i cablen:
1 set [10 x 60kg]
1 set [10 x 70kg]
1 set [9 x 80kg]
1 set [10 x 70kg]

Smalbänk:
1 set [10 x 40kg]
resten behövde jag för att öva teknik på, kändes inte rätt... så jag körde med lättare vikter :)

Avslutade passet som sagt med 10 minuter trappmaskin, och det blir en vana efter varje pass, promenerar till och från gymet, blir perfekt som en liten extra förbränningskick!
Körde lätt i bänken, skulle gett mig på tyngre vikter om jag hade någon som passade åt mig...
FYFAN vad skönt det var att träna i linne, jag såg blodådror på axlar och över biceps vid vissa tillfällen :MrT:

shadowfire
2006-06-07, 20:52
Pushdowns i cablen:
1 set [10 x 60kg]
1 set [10 x 70kg]
1 set [9 x 80kg]
1 set [10 x 70kg]

80kg i pushdows?!.. wtf?!... å du verkar inte ens berörd av det?... djävulusiskt grymt, där sopade du mig med hästlängder iaf.. :hbang:

Att du ska deffa däremot vet jag inte om jag gillar, men var o en gör ju sina val. Är bara rädd för att du kommer se ut som jag gjorde för 4-5 år sedan isåfall, dvs ett halvt benrangel utan muskelmassa (och med kläder på så ser man ut som en 13-åring istället för 23-24). Jag trivdes inte med mig själv då, jag hade hellre varit lite degigare och fyllt ut kläderna lite o känt mig mer vuxen iaf.

Jag skulle själv behöva fettförbränna, men det tar jag till hösten, då blir det cardio varje dag och tung konditionsträning 5dgr/veckan samt underhållande styrketräning bara. Men det är jag det =) .. lycka till med ditt nya mål iaf!:thumbup:

Beecher
2006-06-08, 05:03
80kg i pushdows?!.. wtf?!... å du verkar inte ens berörd av det?... djävulusiskt grymt, där sopade du mig med hästlängder iaf.. :hbang:

Att du ska deffa däremot vet jag inte om jag gillar, men var o en gör ju sina val. Är bara rädd för att du kommer se ut som jag gjorde för 4-5 år sedan isåfall, dvs ett halvt benrangel utan muskelmassa (och med kläder på så ser man ut som en 13-åring istället för 23-24). Jag trivdes inte med mig själv då, jag hade hellre varit lite degigare och fyllt ut kläderna lite o känt mig mer vuxen iaf.

Jag skulle själv behöva fettförbränna, men det tar jag till hösten, då blir det cardio varje dag och tung konditionsträning 5dgr/veckan samt underhållande styrketräning bara. Men det är jag det =) .. lycka till med ditt nya mål iaf!:thumbup:

haha, hade flyt i min triceps träning igår, märktes i bland annat frenchpressen!

jag ska testa att gå ner 5kg som jacksatan sa, för att få igång disciplinen och kunskapen om min kropps reaktion på energi lite bättre :) jag tror nog att jag inte ser så farligt mager ut minus 5kg fett, kommer nog bara bli bra, men det får man väl se! ;)
Du har lyckats bra hittills du iallafall! skål!

Longshot
2006-06-08, 09:00
Pushdowns i cablen:
1 set [10 x 60kg]
1 set [10 x 70kg]
1 set [9 x 80kg]
1 set [10 x 70kg]


Vad är det för pushdowns du kör? Om det är pushdowns (se bild) så är det märkligt, men djävulskt starkt, om man jämför med dem andra vikterna du tränar triceps med ;)

Beecher
2006-06-12, 19:51
Vad är det för pushdowns du kör? Om det är pushdowns (se bild) så är det märkligt, men djävulskt starkt, om man jämför med dem andra vikterna du tränar triceps med ;)

det var sådana, jag måste ha mätt rätt, dubbelkollade idag :confused: mysko ^_^

80kg i pushdows?!.. wtf?!... å du verkar inte ens berörd av det?... djävulusiskt grymt, där sopade du mig med hästlängder iaf..

Att du ska deffa däremot vet jag inte om jag gillar, men var o en gör ju sina val. Är bara rädd för att du kommer se ut som jag gjorde för 4-5 år sedan isåfall, dvs ett halvt benrangel utan muskelmassa (och med kläder på så ser man ut som en 13-åring istället för 23-24). Jag trivdes inte med mig själv då, jag hade hellre varit lite degigare och fyllt ut kläderna lite o känt mig mer vuxen iaf.

Jag skulle själv behöva fettförbränna, men det tar jag till hösten, då blir det cardio varje dag och tung konditionsträning 5dgr/veckan samt underhållande styrketräning bara. Men det är jag det =) .. lycka till med ditt nya mål iaf!

Jag har ökat i triceps en del tror jag... men det finns ju en risk att det där inte stämde trots allt, men ökat, det har jag!
Jag vet att jag kommer bli lika "tunn" som min polare, om jag skalar bort 5kg, han ser sådär lagom ut som jag vill.
Får inte bli för överdrivet, jag är ju still the n1 brudmagnet :naughty:

Din träning flyter på bra, keep it up, kul att du följer journalen min!



Mål: Att biffa till mina armar, spec biceps som jag släpar i
Muskelgrupp: Biceps och Triceps
Motivation: ASASASmotiverad! Tränade med min vältränade polare johan den här gången, båda hade linne på sig... *grrr*


Biceps:
Kära nån, jag minns inte ett piss av bicepspasset...
Blev iallafall stångcurl, en-hands cablecurl, och två-hands cablecurl, ligger inte så mkt efter johan faktiskt, blev glad och förvånad!


Triceps:
French Press med hantel:
1 set [10 x 14kg] FÖR LÄTT!!! byter till 16 kg!
2 set [10 x 16kg]
1 set [8 x 16kg] Körde till fail!

gah... minns inte så mkt mer, snackade för mycket :(
blev pushdowns i cablecross och stående tricepsextension med rep i cablecross!

men i denna övning har jag ökat rätt skapligt iallafall, är på rätt väg!
imorgon börjar dietandet igen...

har fått hem mitt kolo protein nu :eating:

mer styrketräning på förmiddagen imorgon!


edit: kul att läsa när jag inte skrivit vikter... hah... ber om ursäkt för det, imorgon ska jag skriva upp resultaten!

anledningen till flera dagars paus med träningen är att jag var iväg till finland på bröllop, = god mat

Beecher
2006-06-13, 16:20
Mål: Att klara av att träna en varm dag som denna!
Muskelgrupp: Rygg och mage
Motivation: bra! tränade även idag med linne och johan!


Rygg:
Latsdrag:
1 set [10 x 45kg]
1 set [8 x 50kg]
1 set [10 x 45kg]
1 set [6 x 45kg]

Sittande rodd:
2 set [10 x 45kg]
1 set [8 x 45kg]

Ryggresningar:
3 set [15 x kroppsvikt]
valde att ha riktigt bra utförande ist för att hålla i extravikter

Mage:
Twisted Cablecrunches:
3 set [15 x 100kg]

Absträning "utfall åt sida med hantlar" :P :
3 set [10 x 25kg]

V-crunches med assist:
3 set [15 x sig själv]


Vad jag ätit hittills idag, kommentera mer än gärna!!

Frukost:
1 portion fiberberikad havregrynsgröt med linfrön i
1 burk tonfisk i vatten

Efter träning:
1 portion kolozzeum whey :hbang:

Lunch:
1 konservburk champinjoner
400 gram alaska pollen
250 gram keso

ska äta ett stort mål till senare ikväll, något litet innan det, något litet efter det.
min kompis fruga tyckte att jag gått ner i vikt :MrT:

Beecher
2006-06-14, 09:13
Vilodag idag, blir bara att rasta hundar hela dagen :)
Imorgon kör jag igång igen, inom de närmaste dagarna så ska jag klara 100kg i bänk.

shadowfire
2006-06-16, 08:10
Vilodag idag, blir bara att rasta hundar hela dagen :)
Imorgon kör jag igång igen, inom de närmaste dagarna så ska jag klara 100kg i bänk.
100kg i bänk inom de närmaste dagarna?!.. shit är du så läskigt stark..
Bra pass där iaf, men smiska latsen ännu mer hörru, där har du en viktig muskelgrupp..

Beecher
2006-06-16, 11:38
100kg i bänk inom de närmaste dagarna?!.. shit är du så läskigt stark..
Bra pass där iaf, men smiska latsen ännu mer hörru, där har du en viktig muskelgrupp..

Absolut, latsen måste jag verkligen satsa på nu...
Känns som att jag blivit svagare i lats, måste nog lägga om mitt träningsschema så att dom tränas lite bättre :(
Jag klarade 100kg i bänken igår, passaren behövde inte ens gå in och hjälpa :hbang:
Jag känner mig nöjd med bröststyrka, även rätt nöjd med triceps, så jag känner att jag inte behöver öka något mer, bara jag inte går ner mig igen så blir det finfint, bara att satsa på att lägga sig fint i ryggstyrka nu. Jag tränar ju trots allt för att må bra, men ökar jag så har jag inget emot det :)
Riktigt kul att träna när man når sina mål dock!
Tror det har hänt lite under dessa få dagar jag dietat extra hårt, börjar se vener på vänster underarm nu också, samt över biceps!



Mål: Att klara 100kg i bänkpressen
Muskelgrupp: Bröst och triceps
Motivation: motivationen låg på topp, skulle ju slå ett pb idag!


Bröst:
Bänkpress:
1 set [15 x 50kg]
1 set [1 x 100kg] DÄR SATT DEN! denna rackare förstörde dock hela bröstpasset, men det var det värt!
1 set [3 x 70kg] här märker man att jag blev otroligt trött pga 100kg repen :(

Pecdecs: Nya övningen som jag ska börja köra oftare!
2 set [10 x 45kg]
1 set [8 x 45kg]
1 set [6 x 45kg]

Triceps:
Pushdowns med rep i cablecross:
3 set [10 x 8 plattor (hur många kg:confused:)]

French Press: går bara bättre och bättre, kanske dags att gå över till 18kgs hantel snart!
3 set [10 x 16kg]

Mina favvomuskelgrupper är bröst samt triceps, måste prioritera axlar och rygg ett tag tror jag...
100kg i bänken blev en slags penisförlängare för dagen!
Är riktigt nöjd även om det blev ett kort pass med bara 2 övningar per muskelgrupp!

Beecher
2006-06-18, 09:36
Mål: Att köra igenom ett pass med stor koncentration på att utföra övningarna helt korrekt
Muskelgrupp: Axlar
Motivation: riktigt bra, tidigt pass och allt ju, jag kände mig effektiv :)

Axlar:
Militärpress:
2 set [10 x 40kg]
2 set [8 x 40kg]
riktigt bra muskelkontakt, ingen onödig explosivitet, var med under hela rörelsen!


Smith Axelpress: Nya övningen som jag ska börja köra oftare!
1 set [10 x 20kg]
1 set [10 x 30kg]
2 set [8 x 30kg]


Tränade även Trapz i smithen, men det tycker jag är oväsentligt att notera :)
För övrigt så flexade jag lite igår, min farsa typ ":MrT: " när han såg mina trapz



Cardio
70 minuters morgonpromenad
10 minuter trappmaskin efter axelpasset på hög intensivitet

nu kör jag igång cardion på allvar, söndagar är totala vilodagar!
fredagar och onsdagar är det endast cardio.
Måndag: Morgonpromenad, Styrka, Cardio
Tisdag: Morgonpromenad, Styrka, Cardio
Onsdag: Morgonpromenad, Cardio
Torsdag: Morgonpromenad, Styrka, Cardio
Fredag: Morgonpromenad, Cardio
Lördag: Morgonpromenad, Styrka, Cardio
Söndag: vila, endast lite promenader

shadowfire
2006-06-18, 10:45
jeflars vad stark du blivit nudå, militärpressarna är ju riktigt bra, betydligt tyngre än mig... och du fixade ju 100kg i bänken nu också, wtf?!!?... grattis! :thumbup:

Beecher
2006-06-18, 11:59
jeflars vad stark du blivit nudå, militärpressarna är ju riktigt bra, betydligt tyngre än mig... och du fixade ju 100kg i bänken nu också, wtf?!!?... grattis! :thumbup:

tackar! äsch mina axlar är väl det enda dugliga på min sk. kroppshydda som jag är lite smånöjd med...:)
det var otroligt skönt att spräcka 100kgs gränsen :hbang:

Beecher
2006-07-07, 19:00
jag har inte lagt av... sommarjobbar i stockholm, lite halvsvårt att uppdatera dagboken tyvärr...
inte tillgång till dator då jag jobbar i trädgårdar och fixar stenmurar mfl sysslor åt rikemännen dagarna igenom

kan med glädje rapportera att jag numera klarar av att få i mig en varierad och nyttig kost varje dag, med bra balans mellan protein, fett och kolhydrater, ligger fortfarande på underskott :eating:

jag styrketränar måndag, tisdag, torsdag, lördag morgon och kör cardio på onsdagar och söndagar och tar det lugnt resten av vilodagarna, har även gjort av mig med fenomenet kallat ätardag :thumbup:

efter juli månad så är dagboken up & running som vanligt, men det går bra nu som sagt :D


(en annan kul sak att tillägga är att familjen skaffar en japansk spets nästa vecka, gullevovve!)
http://www.kullhagas.se/Assets/Bilder/Bilder%20JapanskaSpetssidan/dog0066.gif

shadowfire
2006-08-21, 20:31
saknar din journal nu, vill sparka lite på dig så du inte säckar ihop helt med resultatet!.. get your lardass back here!!:. *kissass*