handdator

Visa fullständig version : Bråk på krogen und so weiter.


TrasMannen
2006-03-20, 15:56
Är ni den som aldrig backar ur en fight? (bolio behöver inte svara :D)

innan ni gör beslutet, tänker ni på konsekvenserna?

Om killen i fråga verkar vara åt det farligare hållet? Fighter/bär vapen osv.

Om ni har hittat ragg och nån börjar jiddra med henne/dig? styr du undan bråket eller är det Propp (tm) (ni kanske blir utan ligg om du börjar proppa liksom)

Funderar ni på hur många polare dom har/du har?

Slår du först?

Har du varit med om något intressant att berätta om?

Jay-Z
2006-03-20, 15:58
Jag har aldrig ställts inför valet.

daja
2006-03-20, 16:00
Jag har aldrig ställts inför valet.

va? aldrig varit i en fight eller ens nära?

Diana
2006-03-20, 16:01
Mjaaao

Nej jag fajtas inte, kanske var en tråd för killar men men *rolleyes* :D

Slartibartfast
2006-03-20, 16:01
Jag slåss inte. För rädd om ansiktet. :D

Jay-Z
2006-03-20, 16:03
va? aldrig varit i en fight eller ens nära?

Nope, inte i modern tid.

Lodiz2
2006-03-20, 16:05
försöker alltid se till att det inte blir bråk men om det väl blir det så tvekar jag inte, gjort det tidigare och slutade med att jag fick en dansk skalle som spräckte mitt pannben fick visserligen 100 000 kr i skadestånd men endå ...skyddar alltid vänner , går emellan bråk osv.... har aldrig startat ett slagsmål själv har alltid lyckats undvikit det, trots att jag tränat boxning så inga fördommar om kampsporter

daja
2006-03-20, 16:05
Nope, inte i modern tid.

fan va skönt

Metal_boy_
2006-03-20, 16:06
Jag slåss inte. För rädd om ansiktet. :D


OMFG! :laugh: :laugh:

Hur kunde jag ana? :D

Bigsize
2006-03-20, 16:09
Jag har aldrig ställts inför valet.
+1

OggeP
2006-03-20, 16:09
Jag försöker alltid att undvika slagsmål. Det är väldigt sällan värt konsekvenserna.

Yankeee
2006-03-20, 16:10
Aldrig varit i bråk, och ja, jag har varit på krogen, tom jobbat som dörrvakt :)

TrasMannen
2006-03-20, 16:10
Är ni den som aldrig backar ur en fight? (bolio behöver inte svara :D)

innan ni gör beslutet, tänker ni på konsekvenserna?

Om killen i fråga verkar vara åt det farligare hållet? Fighter/bär vapen osv.

Om ni har hittat ragg och nån börjar jiddra med henne/dig? styr du undan bråket eller är det Propp (tm) (ni kanske blir utan ligg om du börjar proppa liksom)

Funderar ni på hur många polare dom har/du har?

Slår du först?

Har du varit med om något intressant att berätta om?

Jag tycker det är löjligt att slåss på fyllan, så jag börjar aldrig, och försöker avstyra det hela till 100%. Oavsätt om jag vet att han är så chanslös att jag kan mörda honom med en prottefis. Men visst kan man kanske ångra det sen, och tycka att killen var värdig en propp.

Dock är det en jävla massa som vill bråka med mig av någon anledning :D
Det hela blir ju inte direkt bättre av att jag är oberörd av personens smicker.

Cilia
2006-03-20, 16:11
jag har aldrig varit i bråk själv
känner jag att det hettar till omkring mig springer jag.
jag är livrädd för slagsmål.

Pingu
2006-03-20, 16:12
Visst har det hänt men då har det varit sista utvägen också, räkna bort hockeyn så har jag aldrig startat ett slagsmål

daja
2006-03-20, 16:13
själv har jag ett rätt uselt facit av fighter så jag håller mig betydligt mer passiv nu men visst ställs man inför lägen där det är oundvikligt.

Kwon
2006-03-20, 16:13
Jag slåss inte. För rädd om ansiktet. :D

Le Brad Pitt! :thumbup:

Mental
2006-03-20, 16:13
jag har för mycket att förlora, har gått in efter att en kompis hamnat i slagsmål, men jag ångrar det idag, han förtjänade att åka på däng så som han gick runt och muckade. fan att folk som inte kan sköta sig på fyllan dricker.

Det är problemet med vänner, man förväntas ställa upp på dem även när de har fel.

TrasMannen
2006-03-20, 16:19
jag har för mycket att förlora, har gått in efter att en kompis hamnat i slagsmål, men jag ångrar det idag, han förtjänade att åka på däng så som han gick runt och muckade. fan att folk som inte kan sköta sig på fyllan dricker.

Det är problemet med vänner, man förväntas ställa upp på dem även när de har fel.

jag har också sådana polare, fast jag har sagt till dem att de får klara sig själv om dom håller på att mucka gräl själva.

Mental
2006-03-20, 16:25
jag har också sådana polare, fast jag har sagt till dem att de får klara sig själv om dom håller på att mucka gräl själva.

Det är jävligt svårt att titta på när någon man i grund och botten tycker om får stryk, hur mycket man än tycker att han förtjänar det.

Det fins inget pedagogiskt i det, för folk som dricker lär sig inte av de misstag de gör på fyllan utan dricker glatt vidare. Så det är bara att bita ihop och ge sig in.

hangatyr
2006-03-20, 16:26
Ytterst ovanligt att man ställs inför valet. I alla fall om man är någorlunda trevlig och inte bryr sig om när idioter försöker få igång ngt.

Kwon
2006-03-20, 16:26
Själv så försöker jag alltid undvika bråk helst (blir billigast och bekvämast så!) :)

Det blev oftare så att man fick hålla tillbaka polare som kom i bråk på fyllan.

En polispolare brukade ofta hamna i bråk på fyllan så han fick jag o resten alltid hålla tillbaka.

Det kunde vara mitt på dansgolvet på Ålandsfärjan så hela dansstämningen förstördes alt på nattklubb inne i stan.

Vissa blir så busiga av spriten.

När jag var yngre så hände det att folket(tompisarna) ganska ofta kom i bråk (speciellt på finlandsfärjorna, folk drack så jäkla mycket å blev sviniga så det inte var sant!) och då fick man försöka avstyra men ibland gick det ej.

Jag menar, man visste ju inte vems skulden var till slut (vissa i kretsen brukade ofta bli bråkiga/stökiga på fyllan) så man blev lite trött.

En gång så kom en av polarna vandrandes på båten och var helt svullen i fejjan! Då undrade man ju vad som hade hänt.

Folk reagerar så jäkla olikt när dom e berusade, en polare Emil F(som senare blev skådis! :D) tex brukade dra ner brallorna mitt framför brudar (och andra oskyldiga pensionärer!) som gick förbi i hallen på ålandsfärjan när han var packad.

Andra blev stökisar etc..

Hursom, oftast kunde man avstyra när någon blev för "full".

Till syvende och sist så ville ju alla ha kul och festa, så det gick att kunna resonera.

-

Fast jag måste tillägga att en gång när jag var riktigt full så kom jag i bråk med flera av vakterna/personalen på en ålandsfärja! :(

Det lustiga var att dom också var fulla hehe, fulla finnar.

Minns ej hur det började

jwzrd
2006-03-20, 16:26
Aldrig varit i bråk, och ja, jag har varit på krogen, tom jobbat som dörrvakt :)

Tja, medelåldern i sumpan är 55+?

Avesta
2006-03-20, 16:28
hänt många gånger


men man ska analysera varje situation i sig och sedan ta beslut, de flesta bråk handlar bara om misstförstånd, ett fåtal kan vara värt o hamna i.

Yankeee
2006-03-20, 16:28
Tja, medelåldern i sumpan är 55+?

Det var iof på söder, frågan är om det gör saken bättre :D

Yes
2006-03-20, 16:28
Om någon vill bråka gör jag omedelbart en snygg takedown i sann UFC/Pride-anda och börjar mata slag, skalla, armbåga, bitas etc. ;)

Allvarligt så brukar jag vara full och glad ute på krogen, så jag avstyr helst allt bråk. Enda gången någon slagit mig blev jag mest lite förvånad och hann inte ens bli sur innan det var avstyrt. Någon gång har det krävts extrem självbehärskning för att inte slå första slaget, fast där räckte det också med att se blodtörstig ut. För att få mig på det humöret krävs det bra mycket mer än en knuff, eller ett litet slag, och lite hårda ord.

mangemani
2006-03-20, 16:29
självklart försöker man ju undvika bråk,hatar bråk och idioter/töntar som ska bråka.
slagsmål är till för dom svaga.

Pudzianovski
2006-03-20, 16:44
Själv så försöker jag alltid undvika bråk helst (blir billigast och bekvämast så!) :)

Det blev oftare så att man fick hålla tillbaka polare som kom i bråk på fyllan.

En polispolare brukade ofta hamna i bråk på fyllan så han fick jag o resten alltid hålla tillbaka.

Det kunde vara mitt på dansgolvet på Ålandsfärjan så hela dansstämningen förstördes alt på nattklubb inne i stan.

Vissa blir så busiga av spriten.

När jag var yngre så hände det att folket(tompisarna) ganska ofta kom i bråk (speciellt på finlandsfärjorna, folk drack så jäkla mycket å blev sviniga så det inte var sant!) och då fick man försöka avstyra men ibland gick det ej.

Jag menar, man visste ju inte vems skulden var till slut (vissa i kretsen brukade ofta bli bråkiga/stökiga på fyllan) så man blev lite trött.

En gång så kom en av polarna vandrandes på båten och var helt svullen i fejjan! Då undrade man ju vad som hade hänt.

Folk reagerar så jäkla olikt när dom e berusade, en polare Emil F(som senare blev skådis! :D) tex brukade dra ner brallorna mitt framför brudar (och andra oskyldiga pensionärer!) som gick förbi i hallen på ålandsfärjan när han var packad.

Andra blev stökisar etc..

Hursom, oftast kunde man avstyra när någon blev för "full".

Till syvende och sist så ville ju alla ha kul och festa, så det gick att kunna resonera.

-

Fast jag måste tillägga att en gång när jag var riktigt full så kom jag i bråk med flera av vakterna/personalen på en ålandsfärja! :(

Det lustiga var att dom också var fulla hehe, fulla finnar.

Minns ej hur det började

Bor du på en färja eller? :confused: :D

Avesta
2006-03-20, 16:48
en sak jag glömde påpeka

om någon nämner något som har med ens mamma att göra, då rycker logiken.

Förrutom det, går nästan allt annat att förlåta eller strunta i.

Dom flesta "svartsskallar" fungerar så här, och ska man undvika att göra en big deal av saken ska man absolut inte nämna nåt som har med mamma att göra. :D

zoltan_hellhound
2006-03-20, 16:48
Antar att jag måste svara att jag skulle gå hemm och lägga mig...
För om jag skulle säga vad jag igentligen hade gjort i de olika lägena hade jag fått komentarer som:Ojjj vad tuff du är då; och brev från moderatorerna som varnar mig med banning

Ps jag startar alldrig bråk

Jorgen
2006-03-20, 16:48
Har aldrig varit i bråk.

Yankeee
2006-03-20, 16:49
Antar att jag måste svara att jag skulle gå hemm och lägga mig...
För om jag skulle säga vad jag igentligen hade gjort i de olika lägena hade jag fått komentarer som:Ojjj vad tuff du är då; och brev från moderatorerna som varnar mig med banning

Utmanat dem på stavningstävling?

Pingu
2006-03-20, 16:50
Utmanat dem på stavningstävling?

:laugh:

tinus
2006-03-20, 16:51
Har aldrig varit i bråk.

Inte jag heller

Fartman
2006-03-20, 16:51
Undviker helst bråk, men visst när någon väl lyckats få en på det humöret då är det kört. Kan bli riktigt riktigt arg när det väl gått så långt. Hur som helst är det inte värt det, även om man "vinner" så kommer det bara skit ur det.

Var mest i bråk förr när man var underårig och det var hemmafester och sånt, fanns mer utrymme för folk att dryga sig. På krogen är det inte lika lätt hänt då vakterna brukar vara rätt alerta på folk som uppenbarligen är ute för att bråka. Sen är man ju lite äldre och också lite mognare förhoppningsvis.

Larsson
2006-03-20, 16:51
Har aldrig varit i bråk, försöker undvika det.

JJ
2006-03-20, 16:51
en sak jag glömde påpeka

om någon nämner något som har med ens mamma att göra, då rycker logiken.

Förrutom det, går nästan allt annat att förlåta eller strunta i.

Dom flesta "svartsskallar" fungerar så här, och ska man undvika att göra en big deal av saken ska man absolut inte nämna nåt som har med mamma att göra. :D

Vad töntigt.

Lillgrabben
2006-03-20, 16:52
Har aldrig varit i bråk.

Inte jag heller.

Bråk är inte min grej.

Avesta
2006-03-20, 16:53
Vad töntigt.
tyvär

Fartman
2006-03-20, 16:54
En rolig grej är förövrigt att ingen startar bråken, det är alltid någon annan.
Jag kan då faktiskt erkänna att jag ibland startat bråk, bara på ren djävulskap.
Dumt? Absolut.
Stolt? Nej.

EDIT: Bör kanske tillägga att jag varit i väldigt få rena slagsmål, oftast bryter någon. Det är bra.

Daniel Mattusch
2006-03-20, 16:57
Slår aldrig först. Slåss aldrig. Blev blev en del på hockeyrinken dock.

Vart i riktigt slagsmål en gång i princip. Polarn blev nedslagen. Försökte stoppa, fick ett slag sedan bröt helvetet ur. Jag slogs med 5-6 st samtidigt tills fan deras blod var täckta över mina händer. De har aldrig klickat så mycket i skallen som den gången. Var lätt påverkad.

Inte en av mina finaste stunder. Gick därifrån med fläskläpp och ömmande tumme(blev en krok som inte satt hundra).

I efterhand är det bland de dummaste jag har gjort, tänkte inte ett skit innan.


Har vart i liknande siutationer men inte slagits. Är den som normalt drar mig ifrån liknande saker.

Tigerkotten
2006-03-20, 16:58
Har faktiskt aldrig bråkat ordentligt på krogen bara lite knuffande.

Som en gång trodde jag en snubbe knuffade till min kompis, så jag knuffade till honom. Och min kompis trodde jag bråkade med honom så han knuffade iväg honom. Men han hade inte gjort något, och vakt såg det så man fick gå. Lite skoj i efterhand.

Men om man ska bråka, så vänta inte på att få första smällen, då ger jag hellre den först.

Jag är rätt glad som person :)

Trance
2006-03-20, 17:01
en sak jag glömde påpeka

om någon nämner något som har med ens mamma att göra, då rycker logiken.

Förrutom det, går nästan allt annat att förlåta eller strunta i.

Dom flesta "svartsskallar" fungerar så här, och ska man undvika att göra en big deal av saken ska man absolut inte nämna nåt som har med mamma att göra. :D

Men vad är oddsen att någon faktiskt känner din morsa? Om jag skulle säga "Din mamma är fet", hur kan du ens tänka på att ta illa upp då?

Diana
2006-03-20, 17:11
en polare Emil F(som senare blev skådis! :D) tex brukade dra ner brallorna mitt framför brudar (och andra oskyldiga pensionärer!) som gick förbi i hallen på ålandsfärjan när han var packad.

Här behöver vi inte hitta på alteregon för att bortförklara våra synder, kolo accepterar dej iaf :D


Har oxå varit med om kompisar som envisas med att starta bråk JÄMT på fyllan och förstör för hela sällskapet, jobbit som tusan, om jag var kille kanske jag skulle lägga mej i jag vet inte.

Bönne
2006-03-20, 17:15
Slås gör fjantar.

Kwon
2006-03-20, 17:17
Här behöver vi inte hitta på alteregon för att bortförklara våra synder, kolo accepterar dej iaf :D


Har oxå varit med om kompisar som envisas med att starta bråk JÄMT på fyllan och förstör för hela sällskapet, jobbit som tusan, om jag var kille kanske jag skulle lägga mej i jag vet inte.

Haha, det e inget alter-ego, han heter faktiskt Emil, du har säkert sett någon svensk film med han! :laugh:

oksiv1
2006-03-20, 17:26
Har hamnat i bråk på krogen vid några tillfällen.
Så jävla onödigt egentligen.
Varför ska man kaxa tillbaka, bättre att vända på klacken och gå.
Tur att man slutat gå på krogen i samma utsträckning.

Greg
2006-03-20, 17:39
Gör som jag, börjar någon mucka så bjud han på grogg, jag lovar att han är er bästa kompis resten av kvällen.

Kwon
2006-03-20, 17:44
Nä usch, ta't lugnt me priten o ha kul ist för å bråka!

http://www.sofarbehind.com/CR/rocyehonda.jpg

olle lindblad
2006-03-20, 18:16
De som går ut för att starta bråk betraktar jag som efterblivna pajasar, inget annat.

hahavaffan
2006-03-20, 18:25
Förr i tiden bråkades det en del... men då var man bara 15-16 år, så det blev aldrig allvarligt.

Senaste bråket jag var med om var över ett år sedan. Då började en kille på krogen bråka med mig utan anledning. Så jag gick ut därifrån med min tjejpolare, för jag pallade verkligen inte med honom. Men så följer idioten med ut och ska slåss... efter några minuter av knuffar, fula ord osv från puckot, slutade det iallafall med att han fick sig en dansk skalle på näsan, efter att ha kallat tjejen för hora.

Nu för tiden brukar jag bara le och se glad ut om någon blir sne för nåt. Det där med att bjuda på dricka funkar utmärkt! ;)

Liten Men Fet
2006-03-20, 18:51
Jag är av uppfattningen att alla som startar slagsmål på puben är förlorare, blir man hårt provocerad så kan jag förstå att man blir förbannad dock.
Jag blir aldrig arg när jag dricker, ko-lugn jämnt, jag försöker alltid snacka mig ur situationer och reda ut missförstånd.
Trots detta har jag hamnat i slagsmål på puben.
När 3 pers hoppade på min polare bakifrån på dansgolvet för han hade pratat med fel tjej så hurvlade jag iväg dom. När jag hade kollat så att min polare var OK så vände jag mig om för att snacka med killarna, men då började dom veva. Jag fick tre rallarsvingar i ansiktet sen stack dom när jag inte trillade.

Så nästa gång jag måste gå in för att hjälpa en polare så är jag nog försiktigare å slår snabbare tyvärr.

Nu för tiden går jag bara på studentställen och då är det ALDRIG bråk, vilket är jävligt skönt.

Problemet är om man försöker prata med en som slåss med en, då är man pucktvåa. Jag slår aldrig först vilket brukar resultera i att jag inte slår alls utan bara står å tar. *grr*

wo0b9n
2006-03-20, 19:25
Jag skrattar lite lätt och frågar om man får lov att bjuda på en bers.

grisbil3n
2006-03-20, 19:43
Haha, det e inget alter-ego, han heter faktiskt Emil, du har säkert sett någon svensk film med han! :laugh:

Haha han är ju skitbra i den där filmen där han är skinnskalle! Om jag inte är ute o cyklar men det är tveksamt.

Kimo
2006-03-20, 19:45
Det bästa sättet att undvika bråk är att hålla sig lugn i alla situationer. Jag har endast tagit till våld en gång och det var när ett par skinnskallar började tjafsa och den ena drog upp en kedja. Vapen och nazister råkar vara två fenomen som jag avskyr och jag antog att det juridiskt skulle falla under självförsvar.

blasr
2006-03-20, 19:45
Haha, det e inget alter-ego, han heter faktiskt Emil, du har säkert sett någon svensk film med han! :laugh:

Har inte sett honom på film men på bilder. www.string-emil.de

Big_Vik
2006-03-20, 20:11
Här behöver vi inte hitta på alteregon för att bortförklara våra synder, kolo accepterar dej iaf :D


HAHAHA :D

Hjälp, King Grub, jag brukar dra ner brallorna mitt framför brudar och pensionärer på Finlandsfärjan, vad FASIKEN ska jag görish?

/Kwons polare Mollgan

Ryska_raketen
2006-03-20, 20:14
Gör som jag, börjar någon mucka så bjud han på grogg, jag lovar att han är er bästa kompis resten av kvällen.


Orka bjuda en överförfriskad idiot på något som kostar emellan 60-150 kr på något som han tydligen redan fått för mycket av *screwy*

Beazt
2006-03-20, 20:18
Gör som jag, börjar någon mucka så bjud han på grogg, jag lovar att han är er bästa kompis resten av kvällen.

Kan se det framför mig. Funkar säkert bra! :)
Synd att tjejer inte är lika lätta på foten? :naughty:

Wennerberg
2006-03-20, 20:19
Man får försöka lösa det på ett bra vis först, om inte så skjuter man en atombomb och låter krukorna falla

Bolio
2006-03-20, 20:28
Men vad är oddsen att någon faktiskt känner din morsa? Om jag skulle säga "Din mamma är fet", hur kan du ens tänka på att ta illa upp då?

Det spelar väl ändå ingen roll ifall morsan är fet eller inte. Det viktiga är ju varför personen sa så. Jag bryr mig inte ett dugg om vad det är någon säger, utan varför.

Guns n hoses
2006-03-20, 20:31
Ja, jag har en tendens att hamna i bråk med invandrare. Svenskar har jag inga problem med.. ifall de kommer ngn o muckar så blir jag lätt "Kompis" med honom.
Men en gång kom de fram en turk till mig och sa
Turken:Ey va glor du på
Jag: Ingenting
Turken: Ey va inte tyken
Jag: Nä de är jag väl inte
Turken: HÅLL KÄFTEN
Jag: Ja, jag säger inte så mkt..
Turken: walla din mamma (eller något i den stilen)
Jag: Va? Din mamma?
TurkeN: EY VA SA DU OM MIN MAMMA
Och efter detta scenariot kom han och xxx antal kompisar springandes efter mig.. sån tur va var jag inne i stan när de hände och polisen satte stopp för dom.

Kimo
2006-03-20, 20:31
Det spelar väl ändå ingen roll ifall morsan är fet eller inte. Det viktiga är ju varför personen sa så. Jag bryr mig inte ett dugg om vad det är någon säger, utan varför.

"Din morsa"-provokationer är nog det mest patetiska som finns. Jag skulle aldrig kunna bli arg på någon som drar en sån tragisk klyscha, bara känna medlidande. Kanske få fram ett "gå och lägg dig" efter en djup suck.

Bolio
2006-03-20, 20:32
Hur vet du att killen var turk? Dessutom säger inte invandrare saker som "var inte tyken". Du ljuger ju bara.

Bolio
2006-03-20, 20:33
"Din morsa"-provokationer är nog det mest patetiska som finns. Jag skulle aldrig kunna bli arg på någon som drar en sån tragisk klyscha, bara känna medlidande. Kanske få fram ett "gå och lägg dig" efter en djup suck.

Vad blir du arg på då?

Kimo
2006-03-20, 20:42
Vad blir du arg på då?

Nazister förkortar min stubin avsevärt. Jag har uppväxt i en liten nazität håla där skinnskallar misshandlade bekanta till mig med spadar och andra tillhyggen samt gjorde livet surt för alla som inte tyckte som dom. Att deras trakasserier dessutom bara var småpotatis jämfört med det tyranni de ville upprätta gjorde inte saken bättre. Din morsa, vad fan gloru på och stöter du på min tjej är inte värt att ödsla energi på.

Baha
2006-03-20, 20:46
Jag bråkar aldrig och folk bråkar aldrig med mig, skönt tycker jag, känns rätt meningslöst att bråka, spec. på krogen och fyllan.

Undviker alltid störiga dryga stöddiga personer, svårt för såna.

Diggler
2006-03-20, 20:46
Jag tror turken i exemplet var en svensk som låtsades att han var turk, de brukar prata sådär då.

Baan
2006-03-20, 20:47
Jag är ingen frekvent krogbesökare men har aldrig haft problem eller ens varit nära slagsmål.

Bolio
2006-03-20, 20:50
Nazister förkortar min stubin avsevärt. Jag har uppväxt i en liten nazität håla där skinnskallar misshandlade bekanta till mig med spadar och andra tillhyggen samt gjorde livet surt för alla som inte tyckte som dom. Att deras trakasserier dessutom bara var småpotatis jämfört med det tyranni de ville upprätta gjorde inte saken bättre. Din morsa, vad fan gloru på och stöter du på min tjej är inte värt att ödsla energi på.

Alltså, jag blir ju inte heller sur per automatik varken ifall någon säger att min mor bedriver hor eller att jag är en jävla svartskalle, eller vad fan som helst. Aggressionen är ju en aktiv handling med syftet att öka vår makt. Ifall folk försöker trycka ner mig i en miljö genom att dissa min morsa spöar jag dem (eller löser det på något utav de 4974 andra sätten, varav våld är ett); ifall folk kallar mig för svartskalle för att trycka ner mig gör jag samma sak. Man får ju göra en värdekalkyl där man tar i beräkning vad man har att förlora contra vinna på att försvara sig själv och vilka medel man tjänar mest på att bruka. Att totalt utesluta våld är dumt.

Otto GROV
2006-03-20, 20:53
har aldrig slagits med någon, Dock ser ja ingen anledning till att de skulle va fel heller.
Visst starta bråk HELT UTAN ANLEDNING ä ju bara dumt,
Men har man en bra anledning så varför inte

Baan
2006-03-20, 20:53
Alltså, jag blir ju inte heller sur per automatik varken ifall någon säger att min mor bedriver hor eller att jag är en jävla svartskalle, eller vad fan som helst. Aggressionen är ju en aktiv handling med syftet att öka vår makt. Ifall folk försöker trycka ner mig i en miljö genom att dissa min morsa spöar jag dem (eller löser det på något utav de 4974 andra sätten, varav våld är ett); ifall folk kallar mig för svartskalle för att trycka ner mig gör jag samma sak. Man får ju göra en värdekalkyl där man tar i beräkning vad man har att förlora contra vinna på att försvara sig själv och vilka medel man tjänar mest på att bruka. Att totalt utesluta våld är dumt.

Jag tänker också lite så, om jag förstår dig rätt; förolämpningen är inte viktig utan att man faktiskt försökt förolämpa, vilket man självklart inte uppskattar. Att filtrera bort förolämpningar som man inte tycker är så farliga känns mer som en fegisfilter. Sjävlklart kanske inte en förolämpning förtjänar en misshandel (egentligen tycker jag våld ska undvikas), men att rangordna förolämpningar känns inte aktuellt.

Bolio
2006-03-20, 20:55
Jag tänker också lite så, om jag förstår dig rätt; förolämpningen är inte viktig utan att man faktiskt försökt förolämpa, vilket man självklart inte uppskattar. Att filtrera bort förolämpningar som man inte tycker är så farliga känns mer som en fegisfilter. Sjävlklart kanske inte en förolämpning förtjänar en misshandel (egentligen tycker jag våld ska undvikas), men att rangordna förolämpningar känns inte aktuellt.

Precis! Det spelar ingen roll ifall någon säger att min mamma är hora eller att min syster är ful liksom. Eller att kurder är ett skitfolk. Eller vad som helst. Det intressanta är varför människan säger så och vad som händer ifall jag inte bemöter honom.

Trance
2006-03-20, 20:56
Folk som tar åt sig skit och muckar är ju bara så jobbiga. Klarar inte av dem och det är så underbart att man inte umgås med sådana idioter längre.

Allan
2006-03-20, 20:57
Är ni den som aldrig backar ur en fight? (bolio behöver inte svara :D)


Inte längre

innan ni gör beslutet, tänker ni på konsekvenserna?

Aldrig

Om killen i fråga verkar vara åt det farligare hållet? Fighter/bär vapen osv.

Om man tänker på sånt ska nog inte fajtas alls

Om ni har hittat ragg och nån börjar jiddra med henne/dig? styr du undan bråket eller är det Propp (tm) (ni kanske blir utan ligg om du börjar proppa liksom)

Va?
Funderar ni på hur många polare dom har/du har?

Om man tänker på sånt ska nog inte fajtas alls

Slår du först?

Alltid

Har du varit med om något intressant att berätta om?

Massor. Till exempel om vi inte skulle ha elvaårsgräns för vem som får starta trådar på Kolozzeum...

*whatever*


allan

Bolio
2006-03-20, 20:57
Folk som tar åt sig skit och muckar är ju bara så jobbiga. Klarar inte av dem och det är så underbart att man inte umgås med sådana idioter längre.

Folk som är rädda och fega är ju ännu jobbigare. Klarar inte av att umgås med sådana heller. :D

Trance
2006-03-20, 21:03
Folk som är rädda och fega är ju ännu jobbigare. Klarar inte av att umgås med sådana heller. :D

Men jag är inte rädd eller feg, jag kommer inte i situationer där jag blir förolämpad längre. Skulle jag bo i en "hårdare" miljö så kanske det skulle vara annorlunda men är så skönt att bara slippa skiten.

När jag var yngre så umgicks jag med idioter som kunde flippa bara för någon råkade knuffa till dem av olyckshändelse. Sådant händer inte längre och det är grymt skönt, när jag är ute vill jag supa och vara glad och snacka med folk. Inte ligga ner i en ormgrop på en dansgolv och veva innan vakterna slänger ut mig.

Eller förresten, jag är säkert "rädd och feg" numera, så längesedan jag var ens närheten av ett bråk så jag skulle nog undvika det i största mån. Jag känner inte att jag förlorar något om jag svarar "Nej" om en okänd person frågar "Muckar du eller". Men vi är alla olika.

Pata
2006-03-20, 21:07
Jag slåss inte. För rädd om ansiktet. :D

Näsan redan knäckt så den kan dom få slå på. Men tänderna är jag rädd om!
Brukar funka att bara prata sig ur eller ännu bättre ... gå fram o be om en kram så det hårda och kantiga försvinner ur dom. :)

Patetiskt att slåss på krogen ... man är ju där för att ha roligt. Vill jag ha våld kollar jag på Pride och gör KungFu moves framför spegeln :D

Bolio
2006-03-20, 21:10
Men jag är inte rädd eller feg, jag kommer inte i situationer där jag blir förolämpad längre. Skulle jag bo i en "hårdare" miljö så kanske det skulle vara annorlunda men är så skönt att bara slippa skiten.

När jag var yngre så umgicks jag med idioter som kunde flippa bara för någon råkade knuffa till dem av olyckshändelse. Sådant händer inte längre och det är grymt skönt, när jag är ute vill jag supa och vara glad och snacka med folk. Inte ligga ner i en ormgrop på en dansgolv och veva innan vakterna slänger ut mig.

Eller förresten, jag är säkert "rädd och feg" numera, så längesedan jag var ens närheten av ett bråk så jag skulle nog undvika det i största mån. Jag känner inte att jag förlorar något om jag svarar "Nej" om en okänd person frågar "Muckar du eller". Men vi är alla olika.

Jag svarar också nej om jag inte muckar, vilket jag aldrig gör. :)

Om någon ger dig en örfil ute, vad gör du?

Trance
2006-03-20, 21:17
Jag svarar också nej om jag inte muckar, vilket jag aldrig gör. :)

Om någon ger dig en örfil ute, vad gör du?

Har aldrig hänt, antar att om det är en kille som ger mig en örfil så skulle jag slå till han på reflex. Vad jag vill få fram är att det är så skönt att aldrig hamna i sådana situationer eller ha kompisar som provocerar fram det.

Inte ens onda Invandrare(tm) brukar gå fram och ge folk en örfil oprovocerat enligt min erfarenhet.

Griip
2006-03-20, 21:42
Skönt att man kommit ur allt sånt skit säger jag bara. Inte hänt på länge att jag ens sett bråk, allt handlar om var man är och med vem/vilka polare. Hade med nöje låtet nån fjolla förolämpa mig, hade bara skrattat åt honom. Däremot så kan man bli irriterad ibland, å bara man blir irriterad på såna människor så har festen pajjat redan då.

Har mycke skoj å berätta men fan inget jag tänker dra på nåt forum ;)

Griip
2006-03-20, 21:45
Sorry, menar givetvis:

Hade aldrig backat ur en fight, å aldrig gjort. Hade gett första proppen innan någon hunnit reagera. Propp. Hade jag dissat en chans å få ligga lite för å dela ut proppar? Givetvis. Propp!!1. Finns bara en sak å göra ifall nån säger "din mamma" eller förolämåpar en, å det är att ge honom en j-vla propp så det stänker om det. 1 punch knockout så är det avklarat, lätt som en plätt. Är dem många? Var snabb å smart, ge dem en propp var så ligger dem. Propp


propp

Zafer
2006-03-20, 21:53
Nej jag backar inte på bråk, står upp för mina polare osv..

:sleep:

Slartibartfast
2006-03-20, 22:21
Le Brad Pitt! :thumbup:

Även om man vore ful är det väl ingen idé att riskera bli ännu fulare, no?

Diana
2006-03-20, 22:29
Har inte sett honom på film men på bilder. www.string-emil.de
Nämen ojsan :laugh: tycker kwon kan bjuda med honom på nästa koloträff.

polaren
2006-03-20, 22:30
Har inte varit i fyllebråk, men en kompis hamnar alltid i bråk! Han har fått näsan bruten samt har en grop i pannbenet (som han brukar erbjuda folk att stoppa in fingret i) ;) Men han har aldrig slagit någon själv tror jag, han blir bara utsatt för våld.

För några månader sen hade en annan kompis varit ute, och då sa en helt okänd person "du luktar illa", och han svarade någonting i stil med "håll käften", sen fick han en flaska i huvudet och fick åka och sy. Så det finns lite skadat folk ute på krogarna.

Jag har inte druckigt sen i somras och kommer nog inte göra det på ett bra tag, för jag lyckas alltid få ångest dagen efter, även om jag inte gjort något speciellt dumt, och det är såååå jobbigt.

Wennerberg
2006-03-20, 22:31
Inte längre



Aldrig



Om man tänker på sånt ska nog inte fajtas alls



Va?


Om man tänker på sånt ska nog inte fajtas alls



Alltid



Massor. Till exempel om vi inte skulle ha elvaårsgräns för vem som får starta trådar på Kolozzeum...

*whatever*


allan

Du låter som en hårding.

Guns n hoses
2006-03-20, 22:35
Sorry, menar givetvis:

Hade aldrig backat ur en fight, å aldrig gjort. Hade gett första proppen innan någon hunnit reagera. Propp. Hade jag dissat en chans å få ligga lite för å dela ut proppar? Givetvis. Propp!!1. Finns bara en sak å göra ifall nån säger "din mamma" eller förolämåpar en, å det är att ge honom en j-vla propp så det stänker om det. 1 punch knockout så är det avklarat, lätt som en plätt. Är dem många? Var snabb å smart, ge dem en propp var så ligger dem. Propp


propp


Skulle vara komiskt att se en Pride figher lr ngn snubbe gå på stan, och få ett gäng efter sig :D Står dom där och argumenterar lite först.. sen hoppar en på honom, och däckar direkt.. sen när resten springer på honom står han bara där och vevar ner dom :D

Griip
2006-03-20, 22:46
Skulle vara komiskt att se en Pride figher lr ngn snubbe gå på stan, och få ett gäng efter sig :D Står dom där och argumenterar lite först.. sen hoppar en på honom, och däckar direkt.. sen när resten springer på honom står han bara där och vevar ner dom :D


Jasså du har sett mig nere på stan?

Guns n hoses
2006-03-20, 23:02
Jasså du har sett mig nere på stan?
:laugh:

Jense
2006-03-20, 23:13
slogs alltid förr! rumble in the inne city, det va coolt som fan. spö fick jag det med, inte lika coolt men det får man ta när man tror man är he-man och börjar bråka med 4 pers ensam.

men det hör ihop med fylle, helt klart. alla mina snesteg och idiotsaker har med fylle att göra.



nu är jag duktig :bow:

Liten Men Fet
2006-03-20, 23:23
Skulle vara komiskt att se en Pride figher lr ngn snubbe gå på stan, och få ett gäng efter sig :D Står dom där och argumenterar lite först.. sen hoppar en på honom, och däckar direkt.. sen när resten springer på honom står han bara där och vevar ner dom :D

Har ett svagt minne av någon proffesionell fighter som var ute på stan, han var så pass känd att någon fyllskalle kände igen honom och ska visa sig koool och slå ner honom.

Så fyllskallen kliver fram å svingar en rallarsving eller motsvarande och fighter-killen som är helt oberedd hinner inte göra något så han går i golvet och avlider senare av skadorna. Så komiskt kan det vara.

Jense
2006-03-20, 23:25
Har ett svagt minne av någon proffesionell fighter som var ute på stan, han var så pass känd att någon fyllskalle kände igen honom och ska visa sig koool och slå ner honom.

Så fyllskallen kliver fram å svingar en rallarsving eller motsvarande och fighter-killen som är helt oberedd hinner inte göra något så han går i golvet och avlider senare av skadorna. Så komiskt kan det vara.


känner igen det, kwon? vem va det

pocoloco
2006-03-21, 00:02
Tja, medelåldern i sumpan är 55+?
Möjligt! Men det är fan alltid tjafs utanför Rabalder

pocoloco
2006-03-21, 00:08
Jag skrattar lite lätt och frågar om man får lov att bjuda på en bers.
dig ska jag hamna på samma krog som ;)

Batman
2006-03-21, 00:20
Onykter aldrig !

Men en ärlig fight utan nån bakomliggande aggression är ibland skoj.

Tigerkotten
2006-03-21, 00:22
Skulle vara komiskt att se en Pride figher lr ngn snubbe gå på stan, och få ett gäng efter sig :D Står dom där och argumenterar lite först.. sen hoppar en på honom, och däckar direkt.. sen när resten springer på honom står han bara där och vevar ner dom :D

Bas Rutten har bråkat med dörrvakterna på spybar i sthlm.

"--Bas got into a fight with five bouncers in Sweden. Early on, one of the bouncers "picked out" Bas' eyeball. I take that to mean that Bas' eye was no longer in his skull. Blah, blah, blah, Bas went on to hospitalize three of the bouncers and spent some time in jail. And both eyes look fine today. Perhaps the true lesson of this video is that you never know whom you're fucking with; just get down on your knees and pray it is not Bas Rutten."

Tigerkotten
2006-03-21, 00:28
hitta en längre historia som en tidning tydligen skrev om händelsen.

Bas Rutten set out to have a good time at Sweden’s Spy Bar one night back in 1998. Unfortunately for Bas, the employees of the Spy Bar weren’t big fans of his. “I was going to the Spy Bar in Sweden. When I walked in, the bouncers called me by my first name and then I knew that something was going to happen,” Bas relates. No stranger to recognition, Bas decided to stay at the Stockholm hotspot and dance. After all, he had arrived with friends and was looking to have a good time. “Then I started to jump around Bas Rutten style which is just jumping and dancing to the music. Two bouncers came to me and asked me if I could come with them. I did and they put me in this fire escape room. There, one of them tells me that I have to leave. I said, ‘okay, can you guys get my friend and tell him that I am out because he is also from Holland and doesn’t know where to go here?”

Apparently looking for trouble, but not seeming to elicit the desired response from Bas' compliant tone, they resorted to more brutal tactics in order to bait Bas Rutten into fight. “That’s where one of the two put a finger in my eye. I told him to stop, and that there was no reason to be aggressive. Then he put his finger in my other eye.” Eye gouging is certainly beyond the realm of appropriate conduct for even The Spy Bar's notoriously rough bouncers. With his back literally against the wall, and his personal safety in harm’s way, Bas reacted as instinct had taught him. “I KO’d the guy. Then the little guy jumped on me. They all had these little microphones in their ears. In no time there where three more.”


(Bas was left with little choice but to pull out all the stops)

Out-numbered by the arrival of reinforcements, the odds shifted from favoring the professional fighter to placing him in serious jeopardy. Rutten quickly learned that superior numbers would be the least of his concerns, however, as his aggressors began to arm themselves. “I was just fighting to get them away from me. Broomsticks came out and they started to hit me with them while I was busy hitting them. It was ugly.”

Seeing that the situation had become a hopeless struggle for survival, Rutten realized that his only way out was to make a quick escape. “I was trying to make it downstairs and get the hell out of there. Once I was downstairs I found the door, and what do you know, it was closed.” Pinned between a locked door and a posse of sadistic bouncers, Rutten came to a morbid conclusion; this had become life or death. “I turned around and I thought, ‘OK, now I am going to hit you fucking guys in the throat and try to take you out,’ since there was no other option.”

As the world champion mixed martial artist prepared himself for the fight of his life, the scene took a dramatic and humorous turn. “I looked at them and they took a few steps back. ‘All right,’ I thought. They can see in my eyes that I really mean business now, and they are scared! I was wrong. Behind me was the whole police force waiting outside.”

Just as his notoriety had brought on the night’s conundrums, Bas’ fame would see him clear of them. Spending the night in a Swedish jail might not have been the planned after-hours activity for that evening, but it certainly beat the alternative. When Bas Rutten’s friends found him two days later, he was his typical, jovial self. He had even been granted privileges above and beyond those of his fellow inmates. “I was eating cookies and drinking coffee and tea while I was watching TV In my cell!”


(Bas Rutten (left) earned accolades with an impressive 27-4-1 MMA record)

The following is an excerpt from a Swedish newspaper regarding the incident:

A Really Rotten Fighter
The three security guards stood no chance whatsoever against the deadly professional fighter. “We were lucky to have the police right outside,” says Fadde Darwich, safety inspector at the trendy Spy Bar in Stockholm. A week ago, the Dutch heavyweight street fighting instructor, Bas Rutten, assaulted three guards.

He is a champion of the unfair martial art street fighting where everything is allowed: knee-kicks, punching to the throat, and choking your opponent. Bas Rutten tried to apply some of these tricks as he visited Stockholm last Friday. “He arrived at Spy Bar late at night and was rude to a guest. We decided that he should leave the bar, and tumult arose,” says Fadde Darwich.

Bas Rutten cut one guard's eyebrow and landed a few more shots, but no one received any serious damage. Rutten was arrested and taken to Norrmalmsarresten (the Norrmalm Jail). He was arrested for assault and assaulting a police officer. Bas Rutten was later set free. He's now disappeared and has probably gone abroad.

As they say, “every cloud has a silver lining,” which is why our story doesn’t end there. In their editorial, the Swedish newspaper who attempted to defame Bas Rutten for using what it interpreted to be rotten tactics actually showed a copy of Bas’s Street and Self-Defense Tactics instructional video. Rather than achieving the desired end-result, the visual aid inspired readers to rush right out and learn the techniques that had allowed one man to survive the thugs at The Spy Bar.

Helgon1
2006-03-21, 00:32
Jag har alltid blivit aggressiv av alkohol, och innan jag kom på det så blev det ju ett par slagsmål.. klarade mig utan att bli slagen i ansiktet faktiskt, har blivit puttad, örfilad och fasthållen, men inte slagen.
Jag retar folk tills dom inte står ut, då retar jag dom lite till och sen är det slagsmål. Det fick gärna handla om intelligenskvot eller nåt annat kul som ingen full har koll på. Eftersom jag är en "liten" tjej så klarar jag mig oftast bra, större killar tycker synd om mig och hoppar in emellan. Annars är det jag som leker fredsmäklare och hoppar mellan slagsmål och får stryk...
Ingen har ju sagt att man blir smart av alkohol... *screwy*

Jag dricker inte längre, men jag tänder på alla cylindrar om någon är orättvis eller rent korkad. Senast för ett par månader sedan var jag på väg hem (nykter) skulle hämta min bil och ett gäng killar gastar: Blonda tjejer är slynor. Jag blev tokförbannad, gick fram och sparkade på deras bil och frågade hur dom hade tänkt att ta sig hem i en bil med punktering, men sen drog mina kompisar undan mig och jag var tvungen att ge mig. Dom var ganska många och jag var bara en. (hade tre tjejkompisar med mig och dom var livrädda) Snabb matematik sa att jag kunde klara minst tre klenisar, men dom andra "typ fem-sex" hade varit för mycket om dom hoppat ur sin "färdtjänstbuss", som jag fint kallade den... Jag blir förbannad än idag när jag tänker på att dom kom undan med det..

Om jag ser att någon råkar illa ut, så bangar jag inte att gå emellan. Jag går på boxning och jag vet att klarar ganska hårda smällar, så man vet ju att man får ta ett par slag om man går mellan slagsmål, men samtidigt försöker man ju alltid avstyra det och få det att gå stillsamt till, det är ju trots allt inte så många som tar till näven det första dom gör. Men reta mig inte när jag är full. Jag slåss tills döden skiljer oss åt, om jag måste.

Griip
2006-03-21, 00:35
Jag har alltid blivit aggressiv av alkohol, och innan jag kom på det så blev det ju ett par slagsmål.. klarade mig utan att bli slagen i ansiktet faktiskt, har blivit puttad, örfilad och fasthållen, men inte slagen.
Jag retar folk tills dom inte står ut, då retar jag dom lite till och sen är det slagsmål. Det fick gärna handla om intelligenskvot eller nåt annat kul som ingen full har koll på. Eftersom jag är en "liten" tjej så klarar jag mig oftast bra, större killar tycker synd om mig och hoppar in emellan. Annars är det jag som leker fredsmäklare och hoppar mellan slagsmål och får stryk...
Ingen har ju sagt att man blir smart av alkohol... *screwy*

Jag dricker inte längre, men jag tänder på alla cylindrar om någon är orättvis eller rent korkad. Senast för ett par månader sedan var jag på väg hem (nykter) skulle hämta min bil och ett gäng killar gastar: Blonda tjejer är slynor. Jag blev tokförbannad, gick fram och sparkade på deras bil och frågade hur dom hade tänkt att ta sig hem i en bil med punktering, men sen drog mina kompisar undan mig och jag var tvungen att ge mig. Dom var ganska många och jag var bara en. (hade tre tjejkompisar med mig och dom var livrädda) Snabb matematik sa att jag kunde klara minst tre klenisar, men dom andra "typ fem-sex" hade varit för mycket om dom hoppat ur sin "färdtjänstbuss", som jag fint kallade den... Jag blir förbannad än idag när jag tänker på att dom kom undan med det..

Om jag ser att någon råkar illa ut, så bangar jag inte att gå emellan. Jag går på boxning och jag vet att klarar ganska hårda smällar, så man vet ju att man får ta ett par slag om man går mellan slagsmål, men samtidigt försöker man ju alltid avstyra det och få det att gå stillsamt till, det är ju trots allt inte så många som tar till näven det första dom gör. Men reta mig inte när jag är full. Jag slåss tills döden skiljer oss åt, om jag måste.


Tjejer ska stå vid spisen, inte vara på stan eller internet.

Helgon1
2006-03-21, 00:39
Tjejer ska stå vid spisen, inte vara på stan eller internet.

Är du rädd att jag ska ge dig spö om du tränger dig i kön? *flex* Jag förstår.. det är många som finner mina svarta ögon (som jag får när jag blir arg) skräckinjagande, och du behöver inte skämmas. :D

Baan
2006-03-21, 00:44
Är du rädd att jag ska ge dig spö om du tränger dig i kön? *flex* Jag förstår.. det är många som finner mina svarta ögon (som jag får när jag blir arg) skräckinjagande, och du behöver inte skämmas. :D

nej han försöker enbart kommunicera.....

http://img46.imageshack.us/img46/9276/bitch5qy.jpg

:D

(skämt!)

Helgon1
2006-03-21, 00:45
Men om jag inte får vara på stan, hur ska jag då shoppa mina läckra hotpants, som jag tydligen ska laga mat i? Åt ingen dessutom, eftersom jag är singel och bor själv.. låter jäkligt tråkigt. *screwy*

Baan
2006-03-21, 00:47
Men om jag inte får vara på stan, hur ska jag då shoppa mina läckra hotpants, som jag tydligen ska laga mat i? Åt ingen dessutom, eftersom jag är singel och bor själv.. låter jäkligt tråkigt. *screwy*

Inga problem. Du beställer över nätet, visst kanske lite jobbigt med storlekar men wtf. Jag tror griip spontanraggar lite på dig.

Helgon1
2006-03-21, 00:50
Inga problem. Du beställer över nätet, visst kanske lite jobbigt med storlekar men wtf. Jag tror griip spontanraggar lite på dig.

Det känns ytterst tveksamt..

Hur ska jag beställa saker över nätet om jag inte får använda internet? Nej, han målar in sig i ett hörn den här Griip... Ska bli intressant att se det här urarta *popcorn*

Baan
2006-03-21, 00:51
Det känns ytterst tveksamt..

Hur ska jag beställa saker över nätet om jag inte får använda internet? Nej, han målar in sig i ett hörn den här Griip... Ska bli intressant att se det här urarta *popcorn*

Ja just det, internet var förbjudet. Du ger han en lista på grejer du behöver, är det något manligt fixar han det på stan, men i fallet med hot pants får han göra en anonym internetbeställning. Så.

Gött Mos
2006-03-21, 01:05
Helgon, det finns ju faktiskt födelsedagar, julafton och alla hjärtans dag. Han kan fixa det du behöver och sen är du redo för all framtid. Sen förväntar han sig givetvis hemmalagat riktigt mos gjort på riktig potatis, mycket smör och mycket mjölk (vispgrädde går bra med) i.

Gött mos är nyckeln till att göra mannen glad. Sen om du verkligen vill in på nätet så ger du honom bara tillräckligt med mos så han somnar lycklig.

Griip
2006-03-21, 01:36
Ni är inne på rätt spår allihop, fast: Givetvis får du vara ute på stan, PÅ DAGEN. Men på kvällen ska du som sagt stå vid spisen i dina fina hotpants å laga mos å kött åt mig.

Om inte upplands väsby hade låtit som något som låter långt bort så hade jag gärna låtit dig tillaga köttet jag jagat för att få till köket, med mos då givetvis.

Prankie
2006-03-21, 02:32
Inte varit i slagsmål sen lågstadiet, jag har mycket tolerans mot andra människor. Sen är jag rätt trevlig och ingen slå en minoritet i PK stad. :D

grisbil3n
2006-03-21, 03:12
Ni är inne på rätt spår allihop, fast: Givetvis får du vara ute på stan, PÅ DAGEN. Men på kvällen ska du som sagt stå vid spisen i dina fina hotpants å laga mos å kött åt mig.

Om inte upplands väsby hade låtit som något som låter långt bort så hade jag gärna låtit dig tillaga köttet jag jagat för att få till köket, med mos då givetvis.

Vårat Väsppy är en jävla metropol tro inget annat!

High five alla Väsbyare, dont leave me hangin!

Kwon
2006-03-21, 06:27
Haha han är ju skitbra i den där filmen där han är skinnskalle! Om jag inte är ute o cyklar men det är tveksamt.

Han var inte så packad att han drog ner bysserna iaf! :)

Kwon
2006-03-21, 06:30
Även om man vore ful är det väl ingen idé att riskera bli ännu fulare, no?

Nothing to lose? :)

Jag menar, min första tanke (och många andras som inte e Brad Pitt) är iaf INTE "hoppas jag inte blir slagen i ansikten ty då kommer mitt utseende försämras).

För dig kanske den tanken känns naturlig :D

Min första tanke är att (nu skall vi undvika å bli nertagen).

Then again, i've got nothing to lose! Allt är en förbättring! (blåtira, bruten näsa etc et al osv) :laugh:

Jag fick en jumping backkick o en jump spinning kick rakt på snoken då jag hade lite sunkigare försvar tex, sen efter det e den sig aldrig lik :thumbup:

Stoltz
2006-03-21, 08:16
Är ni den som aldrig backar ur en fight? (bolio behöver inte svara )
Jag backar hellre ut och har trevligt om jag kan det. Känns onödigt att slå/bli slagen utan att det egentligen behövs.

innan ni gör beslutet, tänker ni på konsekvenserna?
De två gångerna det hänt - Det kändes inte som det var så mycket snack om saken, det var en "Man måste göra vad man måste göra"-situation.

Om killen i fråga verkar vara åt det farligare hållet? Fighter/bär vapen osv. Ifall jag är på en fest där en kille med vapen kommer efter mig på något sätt så drar jag därifrån tror jag, om jag inte misstänker att han kommer hoppa på någon annan. Då stannar jag och ser hellre till att inget händer.


Om ni har hittat ragg och nån börjar jiddra med henne/dig? styr du undan bråket eller är det Propp (tm) (ni kanske blir utan ligg om du börjar proppa liksom)
Vet inte riktigt om jag förstår vad du menar med "Jiddra" i det här sammanhanget, men om du menar bråka: Jag styr undan det, och som med alla andra bråk, ifall personen är dum nog att bli fyisk så ser jag till att sparka honom i pungen eller något som verkligen kräver minimalt slagsmål.

Funderar ni på hur många polare dom har/du har?
Än så länge har det inte varit avgörande då mitt främsta mål har varit att få personen att skita i att bråka istället. Jag är lite sådan att jag förväntar mig inte att min vänner ska gå in och riskera sitt skinn för mig, men dock blir man väldigt besviken ifall de drar ifrån en.

Slår du först?
Än så länge har det aldrig hänt, och jag kan tänka mig väldigt väldigt få situationer där jag skulle slå först.

Har du varit med om något intressant att berätta om?
Inte just nu, ska in och duscha :D Får berätta om "bravader" ( *spy* ) senare.

Helgon1
2006-03-21, 11:12
Ni är inne på rätt spår allihop, fast: Givetvis får du vara ute på stan, PÅ DAGEN. Men på kvällen ska du som sagt stå vid spisen i dina fina hotpants å laga mos å kött åt mig.

Om inte upplands väsby hade låtit som något som låter långt bort så hade jag gärna låtit dig tillaga köttet jag jagat för att få till köket, med mos då givetvis.

*puh* Jag trodde att JAG skulle vara tvungen att jaga också.. Och jag vill nog inte veta var du bor, och vad du kallar "stan".. men som sagts tidigare, och gärna får upprepas, det här är ju en metropol. Välkommen att spana in "stan". Om du inte sitter fast vid spisen förstås? :booty:

Yes
2006-03-21, 11:32
det här är ju en metropol.
Vadfan, det enda Väsby är kännt för är landets, om inte världens, fulaste höghus och att C-kändisen Paolo Roberto kommer därifrån.

Griip
2006-03-21, 13:31
Vadfan, det enda Väsby är kännt för är landets, om inte världens, fulaste höghus och att C-kändisen Paolo Roberto kommer därifrån.


ja jevla c-kändis han har ju bara varit världsmästare i boxning *screwy*

Lafayette
2023-11-01, 09:31
Bump

rooz
2023-11-01, 14:13
Bump
Du kan ju svara på frågeställningen också¨:smash:

Är ni den som aldrig backar ur en fight? (bolio behöver inte svara :D)
I yngre dagar sällan, idag har jag familj att tänka på.

innan ni gör beslutet, tänker ni på konsekvenserna?
Sällan, särskilt med ett par öl innan för västen
Om killen i fråga verkar vara åt det farligare hållet? Fighter/bär vapen osv.
Har backat från påtända tjackisar på hemmafest, gav dom mer sprit och ett leende.
Om ni har hittat ragg och nån börjar jiddra med henne/dig? styr du undan bråket eller är det Propp (tm) (ni kanske blir utan ligg om du börjar proppa liksom)
Fick hjälpa min flickvän (idag fru) undan en sliskig snubbe på en hemmafest. Men det blev inte så mycket handgemäng, han insåg nog att han hade dåliga odds i en fight.
Funderar ni på hur många polare dom har/du har?
Självklart. Inte optimalt att hamna i numerärt underläge
Slår du först?
Nästan aldrig. Men slår tillbaka hårdare.
Har du varit med om något intressant att berätta om?
Hittade en 10-krona i bilen förra veckan.

agazza
2023-11-01, 16:30
Efter Brorsan blev påhoppad av några stycken och fick pannbenet knäckt som en Y-klyka (intryckt 3mm) så började gruffandes på krogen kännas sjukt ovärt för vad som faktiskt kan hända ganska lätt. Kullersten är hårt. Saker går fort. Det är miljarder med människor på jorden. Gå åt ett annat håll.

skyffelmördarn
2023-11-01, 18:58
Efter Brorsan blev påhoppad av några stycken och fick pannbenet knäckt som en Y-klyka (intryckt 3mm) så började gruffandes på krogen kännas sjukt ovärt för vad som faktiskt kan hända ganska lätt. Kullersten är hårt. Saker går fort. Det är miljarder med människor på jorden. Gå åt ett annat håll.

Mjo, Jocko går igenom det bra här

kd8dVlZ6hwY