handdator

Visa fullständig version : Gainer från AST


Conanthebodybuilder
2006-03-20, 13:04
AST har kommit ut med en gainer...



"Gainers var populära för några år sedan och är det fortfarande på grund av själva namnet. För närvarande vet jag ingen gainer som är värd att ta. De jag har sett har alldeles för mycket socker och för lite protein. I grunden så lägger de bara till en massa utspridda kalorier som går mer åt till att öka fettmassa än muskler.

Jag avråder dig att ta den senaste skörden av gainers. Om någon korrekt gainer kommer ut så kommer jag verkligen att lägga ut den på vår site. Men lämna gainers på hyllan ett tag."

Deras gainer...
"Xtreme Growth Factor - Lean Mass Weight Gainer. Pack on lean muscle without the fat!"

jesse
2006-03-20, 13:24
Den där har varit på gång i flera år, trodde att dom hade lagt ner det helt men nu kom den i alla fall.
Väldigt speciellt upplägg för att vara en gainer, den passar väl knappast att intas i samband med träning?

Fartman
2006-03-20, 14:13
Så mycket skit som AST skriver så skulle jag aldrig någonsin handla något av dom... *spy*

michael
2006-03-20, 14:25
Ett energiöverskott ger muskler(och tyvärr också fett).
Kolhydrater används som energi istället för protein.
Intags inga kolhydrater vill kroppen använda proteinet för att skapa energi.
Ännu värre, intas inga kolhydrater, proteiner eller fett börjar kroppen bryta ner musklerna för energi.

Alltså kan kolhydratsintag motverka katabolism(muskelnedbrytning) till viss del.

Lizard
2006-03-20, 15:14
Så mycket skit som AST skriver så skulle jag aldrig någonsin handla något av dom... *spy*
Det behöver du naturligtvis inte heller, men 85% av alla frågor som florerar på Kollo är redan besvarade, oftast helt korrekt, på deras sajt.

Lizard

Nitrometan
2006-03-20, 16:02
Det behöver du naturligtvis inte heller, men 85% av alla frågor som florerar på Kollo är redan besvarade, oftast helt korrekt, på deras sajt.

Lizard
Jodå. Mycket korrekt info. En hel del mumbo-jumbo. Nån liten felaktighet. Och sen en stor dos säljande reklamsnack.

Jag gillar det inte.

Kommer du ihåg deras 634%-shaker?

Tur att jag slipper handla av dem. :thumbup:

Lizard
2006-03-20, 16:14
Jodå. Mycket korrekt info. En hel del mumbo-jumbo. Nån liten felaktighet. Och sen en stor dos säljande reklamsnack.

Jag gillar det inte.

Kommer du ihåg deras 634%-shaker?

Tur att jag slipper handla av dem. :thumbup:
För att fåfängt avliva en intern Kollo-myt; visa, gärna med länk, var jag hittar 634%-shake-infon på deras sida?

Reklamsnacket är av två skäl vara det första är det helt i särklass dominerande; de vill sälja mer och de visste att många producenter på marknaden tillhandahöll/håller lägre kvalitet eller rena humbugprodukter. Delia och Cribb kan ju trots allt läsa och förstå en innehållsförteckning och har lagt en hel del möda på att backa upp alla påståenden som deras produkter har även på ingridienskvalitetsnivå.

Lizard

King Grub
2006-03-20, 16:17
var jag hittar 634%-shake-infon på deras sida?

Det gör du inte - det är ett larvigt påhitt här på forumet. :sleep:

Yankeee
2006-03-20, 16:24
Det var väl som så att AST's shaker hade sån otroligt larvig och överdriven produktinfo (som allt annat på den sidan vid den tiden) att koloiterna la till ett par beskrivningar från andra produkter hos AST.

fonzie
2006-03-20, 17:31
Det var väl som så att AST's shaker hade sån otroligt larvig och överdriven produktinfo (som allt annat på den sidan vid den tiden) att koloiterna la till ett par beskrivningar från andra produkter hos AST.

JA! Precis. Jag gillar AST, visst de vill tjäna pengar men vem fan vill inte. De har kvalité. Lärde mig en hel del av AST när jag skulle börja styrketräna.

WheyProtein
2006-03-20, 23:04
Jag gillar också AST.
Jag tycker det klankas ner en hel del på dem, inte bara här , utan på andra forum också.
Hur vet ni att vissa saker som står där är skitsnack, har ni utfört/läst nån studie som visar annorlunda?
Såvitt jag har förstått så är författarna på sidan rätt så meriterade och jag tror därför att de vet vad de pratar om.

z_bumbi
2006-03-21, 06:55
de vill sälja mer och de visste att många producenter på marknaden tillhandahöll/håller lägre kvalitet eller rena humbugprodukter. Delia och Cribb kan ju trots allt läsa och förstå en innehållsförteckning och har lagt en hel del möda på att backa upp alla påståenden som deras produkter har även på ingridienskvalitetsnivå.

Lizard

Är det hydrolysat eller isolat i VP-2?

Lizard
2006-03-21, 08:06
Är det hydrolysat eller isolat i VP-2?
Jag vet inte ens hur man hydrolyserar. Vad vill du säga med frågan?

Lizard

z_bumbi
2006-03-21, 08:40
Jag vet inte ens hur man hydrolyserar. Vad vill du säga med frågan?

Lizard

Det jag vill säga med frågan är om VP2 är ett hydrolysat eller ett isolat, om det är ett hydrolysat så är det även intressant vilken hydrolyseringsgrad det har.

Du verkar insatt i deras råvaror så då var det lämpligt att fråga dig om den saken.

Nitrometan
2006-03-21, 09:05
Är det hydrolysat eller isolat i VP-2?
Jag har sett ett testprotokoll. Det är tyvärr hemligstämplat.

Jag gillar också AST.
Jag tycker det klankas ner en hel del på dem, inte bara här , utan på andra forum också.
Hur vet ni att vissa saker som står där är skitsnack, har ni utfört/läst nån studie som visar annorlunda?
Såvitt jag har förstått så är författarna på sidan rätt så meriterade och jag tror därför att de vet vad de pratar om.
Jodå. Om du läser mitt inlägg högre upp här så är det inte så illa. Det jag vänder mig mot är "reklamsnacket" i det de skriver.

Men jag ogillar TV-reklam också.

Kristian
2006-03-21, 12:29
Är det hydrolysat eller isolat i VP-2?

VP2 är väl ett isolat.

Lizard
2006-03-21, 13:49
Det jag vill säga med frågan är om VP2 är ett hydrolysat eller ett isolat, om det är ett hydrolysat så är det även intressant vilken hydrolyseringsgrad det har.

Du verkar insatt i deras råvaror så då var det lämpligt att fråga dig om den saken.
Aha, nej jag är inte speciellt insatt i vare sig ASTs eller någon annans sortiment. Det jag har reflekterat över är att om man (i alla fall för några år sedan) jämförde t ex den uppgivna mängden ALA i en kapsel kontra någon annan tillverkares så fick man helt andra värden i ASTs produkter.

Min uppskattning av företaget AST kommer sig av att de "put their money where their mouth is" dvs om de ämnar stödja sig (mer än andra) på resultat av andras forskning så kräver det att de faktiskt tillhandahåller produkter som motsvarar forskningen. Det tycker jag att de i stor utsträckning har lyckats med. Ett aktuellt exempel är att de tagit fram Leucin i fri form baserat på det som uppdagats på senare tid kring proteinsyntes och EAA. Ett äldre exempel är när de inser att en MRP bör innehålla kassein, trots att i stort sätt alla andra tillverkare gick den mer vedertagna vägen med vassle.

Man bör förstå att de har hyfsat begränsade marknadsföringsresurser och bara en liten del av vad de tycker och gör får genomslag i de breda (lågutbildade) folklagren i Blue Collar America. Den lilla grupp som ändå ramlar in på deras hemsida måste övertygas med konkreta och enkla argument och inte med akademiska studier. De som anammar ASTs koncept verkar bli tämligen övertygade eftersom så många av de vanligaste frågorna och svaren finns konkretiserade både i ett träningsupplägg och på produktnivå. Nu har jag själv inte köpt något från AST på flera år, mycket beroende på att Fairing-Lasse analyserat och förstått det här, men själva konceptet tycker jag är både bra och generöst.
Men så är jag bara en snubbe som kan läsa och förstå en innehållsförteckning också.

Lizard

Nitrometan
2006-03-21, 17:02
Själv blev jag avskräckt när jag läste AST sidor för flera år sen. Just av reklambitarna.

Lasse däremot har aldrig försökt hajpa sina grejer. Bara att sälja the good shit. Ibland är han rätt tidig med intressanta produkter.

Han jobbar ganska tight med en del av de han sponsrar och tar fram produkter de vill ha som han sen säljer till "världen".

Men framförallt fillar jag "no hajp, no bullshit"-stilen.

fonzie
2006-03-21, 19:19
Själv blev jag avskräckt när jag läste AST sidor för flera år sen. Just av reklambitarna.

Lasse däremot har aldrig försökt hajpa sina grejer. Bara att sälja the good shit. Ibland är han rätt tidig med intressanta produkter.

Han jobbar ganska tight med en del av de han sponsrar och tar fram produkter de vill ha som han sen säljer till "världen".

Men framförallt fillar jag "no hajp, no bullshit"-stilen.

Jo det är klart man kan bli skeptisk till all reklam-text. Men kan man se förbi det så kan de vara lärorika.

Fairing
2006-03-22, 09:03
Själv blev jag avskräckt när jag läste AST sidor för flera år sen. Just av reklambitarna.

Lasse däremot har aldrig försökt hajpa sina grejer. Bara att sälja the good shit. Ibland är han rätt tidig med intressanta produkter.

Han jobbar ganska tight med en del av de han sponsrar och tar fram produkter de vill ha som han sen säljer till "världen".

Men framförallt fillar jag "no hajp, no bullshit"-stilen.

Verkar vara en bra kille den där Lasse :em:

Nitrometan
2006-03-22, 10:42
Verkar vara en bra kille den där Lasse :em:
Skitbra! :thumbup:

Jag har hört att han säljer kosttillskott, driver nån slags community på nätet för förståndshandikappade - nej förlåt, styrketränande var det! (fast en av mina kollegor sa att det inte var nån skillnad).

Nästa vecka skulle han visst ordna fred på jorden och utrota svälten i världen också.

Sen skulle han ta tag i nåt svårt projekt sa han. :laugh:

Fairing rocks!

Snake
2006-03-22, 10:47
Skitbra! :thumbup:

Jag har hört att han säljer kosttillskott, driver nån slags community på nätet för förståndshandikappade - nej förlåt, styrketränande var det! (fast en av mina kollegor sa att det inte var nån skillnad).

Nästa vecka skulle han visst ordna fred på jorden och utrota svälten i världen också.

Sen skulle han ta tag i nåt svårt projekt sa han. :laugh:

Fairing rocks!

http://detroital.go2phil.com/temp/brownnose.gif

Nitrometan
2006-03-22, 14:02
http://detroital.go2phil.com/temp/brownnose.gif
Nä, jag klarar mig.

Jag bara skojar med Lasse. Jag har handlat av honom (eller hans företrädare) i över tio år. Jag tycker han har bra grejer.

Desutom kan man handla dem på http://www.kolozzeum.com/ och därmed stödja detta eminenta forum.