handdator

Visa fullständig version : Promenad+styrke+promenad före frukost?


mbcdi
2006-03-20, 12:48
Promenader före frukost är ju helt rätt om man vill bränna fett.
Men hur skulle det vara om man tar promenad typ till gymmet på 40 min, kör ett styrkepass på cirka 30-40 min och sedan promenad hem igen?
Bryter man ner mycket muskler under styrkepasset?
är det bättre att köra lite mer uthållighet på gymmet före frukost eller ska man skita i gym före frukost överhuvudtaget?
Behöver man efterträningsdrink efteråt eller ska man bara äta en vanlig frukost?
skulle vara intressant med svar då jag själv börjat köra enligt ovan med promenad, lite lättare styrketräning och promenad hem igen sen.

King Grub
2006-03-20, 13:01
Styrketräning på fastande mage innebär negativ proteinbalans under passet. Styrketräning är dock en så kraftig stimulator av proteinsyntesen att proteinbalansen vänds till positiv efteråt, vid tillförsel av essentiella aminosyror, så träningen är inte bortkastad eller negativ på något sätt, ens fastande.

Dock blir proteinbalansen betydligt bättre om du har tillgång till essentiella aminosyror vid passets början. Har du inte tid/lust att äta frukost innan, kan en proteindrink innan passet vara att rekommendera. Då är det inga problem alls.

mbcdi
2006-03-20, 13:47
okej tack för snabbt och bra svar!
så promenad till gymmet, proteindrink med bara protein uppe vid gymmet och sedan promenad hem är bättre att göra. hur påverkar drinken fettförbränningen vid promenaden hem?
ska jag käka en vanlig frukost när jag kommer hem eller ska jag ta en sockerdrink med protein och sedan frukost efter typ 30-60 min?

Mac
2006-03-20, 20:33
En ordentlig frukost borde räcka långt.!

mbcdi
2006-03-21, 09:50
En ordentlig frukost borde räcka långt.!
Okej jag kör på det!