handdator

Visa fullständig version : Hur ta kasein?


Vimpyboy
2006-03-20, 11:40
Tänkte bara kolla hur kaseinet ska tas. Jag tänkte ta en drink på kvällen innan jag går och lägger mig, men hur mycket ska det vara? Ska det vara blandat med maltodextrin fastän det är långsamma kolhydrater, eller ska det bara tas med vatten?

Jag väger 83 kg, så ska jag ta ~40 g som med vasslet?

Pepz
2006-03-20, 11:48
Ska det vara blandat med maltodextrin fastän det är långsamma kolhydrater, eller ska det bara tas med vatten?



Nu har du blandat ihop nått..

Ta en portion på kvällen i vatten eller mjölk beroende på hur mycket energi du vill ha i dig. Jobbigare än så behöver det inte vara

Vimpyboy
2006-03-20, 11:51
Nu har du blandat ihop nått..

Ta en portion på kvällen i vatten eller mjölk beroende på hur mycket energi du vill ha i dig. Jobbigare än så behöver det inte vara

Menade förstås långsamma proteiner. :D *screwy*

King Grub
2006-03-20, 11:53
Definitivt inget maltodextrin annat än i samband med träning. Ät proteinet som en del av en vanlig måltid eller för sig, i mjölk eller vatten eller vad du vill.

Pepz
2006-03-20, 11:53
Maltodextrin ska du endast ta innan eller efter träning. Undvik det under resten av dagen. vill du ha i dig kolhydrater på kvällen så ät något (mat).

edit:grub=snabb

Vimpyboy
2006-03-20, 12:01
Okej, tack då vet jag.

Men hur är det med proteindrinkar andra tider på dygnet? De dagar då jag inte kör ett träningspass på morgonen brukar jag ta en proteindrink till frukosten. Ska det inte vara något malto till den heller..?

Frukosten brukar förutom det bestå av en tallrik havregrynsgröt (med fiberberikade havregryn), en stor kopp kaffe samt multivitamin- samt omega-3-piller.

Pepz
2006-03-20, 12:04
Protein blir på intet sätt bättre för att kombinerar det med just maltodextrin.
Andra kolhydrater går precis lika bra, förutom runt träning.

Gröt innehåller kolhydrater, så du kan ta din proteindrink till gröten utan problem

King Grub
2006-03-20, 12:04
Ska det inte vara något malto till den heller..?

Vad skall du med det till? Enbart i samband med träning.

Vill du ta protein helt utan kolhydrat så går det också (men det finns ingen anledning).

Vimpyboy
2006-03-20, 12:07
Kanon. :thumbup:

Och så vill jag bara ha svar på en fråga till: hur mycket kasein bör jag ta på kvällen för att det ska verka under natten? 0,5 g/kg kroppsvikt?

King Grub
2006-03-20, 12:09
Svårt att sätta någon exakt "rätt"- eller "fel"-siffra på det, men ditt förslag är i alla fall inte fel.

Pepz
2006-03-20, 12:09
allt kasein du tar kommer att verka under natten

Vimpyboy
2006-03-20, 12:12
Tack för infon. Då vet jag hur det ligger till. :)















För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras. :whipped: :smash: