handdator

Visa fullständig version : Hjälp med bänkpress


Speedy
2006-03-20, 10:00
Jag har precis börjat träna bänkpress efter ett längre uppehåll från träningen men jag får mer träningsvärk i höger bröstmuskel än i vänster däremot så känns det mer i vänster triceps..håller ju lika långt ut på båda sidor, vad kan tänkas att jag gör för fel?

har alltid haft svårt för att träna bröst men kändes bättre nu än på länge dock..

Mvh

Jacksatan
2006-03-20, 10:02
Jag har precis börjat träna bänkpress efter ett längre uppehåll från träningen men jag får mer träningsvärk i höger bröstmuskel än i vänster däremot så känns det mer i vänster triceps..håller ju lika långt ut på båda sidor, vad kan tänkas att jag gör för fel?

har alltid haft svårt för att träna bröst men kändes bättre nu än på länge dock..

Mvh

Det är inget att bry sig om. Det är bara att köra på som vanligt, tillslut kommer det där jämna ut sig.

robba_86
2006-03-20, 10:08
Jag har precis börjat träna bänkpress efter ett längre uppehåll från träningen men jag får mer träningsvärk i höger bröstmuskel än i vänster däremot så känns det mer i vänster triceps..håller ju lika långt ut på båda sidor, vad kan tänkas att jag gör för fel?

har alltid haft svårt för att träna bröst men kändes bättre nu än på länge dock..

Mvh

Möjligt att du är starkare i vänster triceps, och kopplar in höger sida av bröstet mer för att kompensera?

Speedy
2006-03-20, 13:01
jo det är nog troligt att jag är lite starkare i vänster triceps..men då är det bara att träna på som vanligt och hoppas att de utvecklas bra..:)