handdator

Visa fullständig version : Kre-alkalyn vs. Kreatin pyruvat


Jacky
2006-03-19, 19:37
Vad säger ni? Kreatin pyruvat är billigare. Har ni hittat något billigt ställe för alkalyn, inte jag.
Ni som kört monohydrat innan...märkte ni någon vätskeförlust när ni bytte?
Jag vill bli av med mitt vatten...vad ska jag köra som är billigtoch bra?

Ola Wallengren
2006-03-19, 20:24
Kre-alkalyn är kreatinmonohydrat.

Jacky
2006-03-19, 20:25
Hrm...skumt att de skiljer på dem i webbshoppar i så fall...

Jacky
2006-03-19, 20:26
Kolla i kolloz egen webbshop t ex:
Jämfört med klassikern Kreatin Monohydrat har Kre-Alkalyn en mängd fördelar. För det första är molekylen stabil vilket gör att den inte börjar brytas ner till det verkningslösa ämnet kreatinin när den blandas i vatten. Det gör att du får större effekt det vill säga en större ökning av din styrka och explosivitet, trots en lägre dos. Kre-Alkalyn är dessutom väldigt lätt att dosera korrekt tack vare att den produceras i kapslar

Ola Wallengren
2006-03-19, 20:37
Kre-alkalyn är kreatinmonohydrat + natriumkarbonat.

Kreatin omvandlas ganska sakta till kreatinin i kroppen och i andra vätskor.
Kreatinupptaget av en dos på 5g kreatin är effektivt och nivåerna i blodet når, så vitt jag vet, upp till den maximala koncentrationen för att mätta kreatintransporten in i musklerna, maximala koncentrationer nås efter ca 60-90min.
Om man tar 20g kreatin på en gång verkar upptaget från tarmen mättat, detta gör att koncentrationen i blodet fortsätter att öka i 4 timmar eller mer.


Adam M. Persky and Gayle A. Brazeau. Clinical Pharmacology of the Dietary Supplement Creatine Monohydrate. Vol. 53, Issue 2, 161-176, June 2001