handdator

Visa fullständig version : Förpackningar.


Piranha
2006-03-19, 19:05
Vad är det med dem.

Jag må vara dum i huve eller extra klantig.

Men när man står där med en förpackning ( ja villken som helst ) och läser "riv här" och man river där och sen står man med 1/2 cm papp i handen och ser dum ut, sen blir det övervåld på paketet.

Pastapaket är värst, deras riv här betyder ungefär slit här med hela handen.

Nya Joggiförpackningen ( i plast ) har en liten plast bygel man skall öppna den med och klockrent står man där med bygeln i handen och oöppnad joggi.

Tandorsten ... jag försöker inte ens numera, det blir saxen direkt.

Strösocker ( den lilla förpackingen ) tryck in vik ut... ha ha ha sicket skämt.

Tom DVD skivor glöm det de går helt enkelt inte.




Hur går det för er ?

kimonque
2006-03-19, 19:07
hm, det brukar faktiskt gå bra (man lär sig med åren)

du kanske är för stark?

Larsson
2006-03-19, 19:08
Det värsta förpackningar är förpackningarna i hårdplast. Där det både krävs övervåld samt en sax. Och det slutar ändå med att man skär sig på de vassa plastkanterna.

userfriendly
2006-03-19, 19:08
jag håller med dig Pirre - de suger..
fast det kan vara så att du har för stora/starka händer oxå :D

z_bumbi
2006-03-19, 19:08
Valios laktosfria mjölk har en folie som man ska slita bort, det är också ett bra projekt.

Piranha
2006-03-19, 19:09
hm, det brukar faktiskt gå bra (man lär sig med åren)

du kanske är för stark?

Klantig köper jag, styrka har klar fördel på vissa förpackningar som tändare tex som är hermetisk tillslutna av nån jävla NASA plast som tål hur mycke som helst.

blasr
2006-03-19, 19:10
Mjölkpaket måste också ha en hemlig teknik till att öppna verkar som.
Jag lyckas alltid riva av halva toppen på tetran när jag öppnar skiten.

bluelight
2006-03-19, 19:13
Ketchupfolien är det värsta =/ (Om det är tillför att man ska riva, det är ju en PYTTELITEN flik, så de brukar bli niiiiven)

The_dude
2006-03-19, 19:17
ketcupfolien är väldigt lik folien som ligger nedanför min toalett-ring, fast genomskinlig

Bönne
2006-03-19, 19:19
CD-skivor är ju rent löjligt, att få bort plasten är väldigt jobbigt, för att sedan fodralen ska vara av så jäkla dålig kvalité och korkat utformad så de pajar för ingeting.

Vissa tetra-pak som man ska öppna igenom att riva eller klippa bort ett hörn, hur fan är det meningen att man ska kunna försluta dessa paket igen?

sunkan
2006-03-19, 19:21
att få ur skivan ir vissa dvd-fodral brukar ju kunna va ett fint experiment det också. Man trycker och böjjer å böjjer å tilsut så om man har tur så lossnar skivan

Helena B
2006-03-19, 19:23
Förpackningar där man måste använda sig av någon form av verktyg är lite irriterande. Tycker man ska kunna öppna allt utan att behöva hämta en sax, kniv eller en öppnare.

Tigerkotten
2006-03-19, 19:24
:laugh:


Men håller med ang fodral för skivor, dom har jag gett upp det blir något vasst på en gång. Ketchupen blir att sticka ner saxen och sedan riva loss skiten.

bluelight
2006-03-19, 19:25
Förpackningar där man måste använda sig av någon form av verktyg är lite irriterande. Tycker man ska kunna öppna allt utan att behöva hämta en sax, kniv eller en öppnare.

Eller att standardutrustning i fickan var en kniv.

mela
2006-03-19, 19:28
skaffa naglar eller bli smidigare :D

dock hatar jag glasspaketen.. de är fan omöjliga att få upp utan att tugga sönder allt

grisbil3n
2006-03-19, 19:29
Yoghurt tetraskiten är ju vansinnigt jobbigt, har aldrig lyckats fixa till utan sax.

kneger
2006-03-19, 19:31
gillar inte START paketet.. skit svårt att få upp rätt.

Cilia
2006-03-19, 19:36
Jag må vara dum i huve eller extra klantig.
Yeppers!

raZmus
2006-03-19, 19:42
CD-fodral är faktiskt lite roligt.

Hur kan plasten runtom fodralet vara NASA-hållbar när plasten i själva fodralet går sönder för inget ;) Jag har lyckats ta sönder fodral genom att slita i runtomplasten. :D

Corpobal
2006-03-19, 21:01
Värsta måste vara när man blir förbannad och får för sig att leka Bruce Banner, så innehållet i t.ex. godispåsen exploderar över rummet när den slutligen ger med sig.

emmzan
2006-03-19, 21:06
Valios laktosfria mjölk har en folie som man ska slita bort, det är också ett bra projekt.

Mja det är väl arlas laktosfria som har det?

Catstyle
2006-03-19, 21:15
gillar inte START paketet.. skit svårt att få upp rätt.
Varför skulle man vilja äta start?
Som att äta krossade kakor till frukost. *spy*

Piranha
2006-03-19, 21:28
Varför skulle man vilja äta start?
Som att äta krossade kakor till frukost. *spy*

kakor till frukost !

Mumms

Jay-Z
2006-03-19, 21:30
Förpackningarna linser kommer i är helt jävla störda. Först sliter man som en blådåre för att inget händer. SEDAN kommer allt på en gång samtidigt som man applicerar ännu större kraft. Nya linser ned i handfaten.

z_bumbi
2006-03-19, 21:33
Mja det är väl arlas laktosfria som har det?

Sant.

Cilia
2006-03-19, 21:34
Förpackningarna linser kommer i är helt jävla störda. Först sliter man som en blådåre för att inget händer. SEDAN kommer allt på en gång samtidigt som man applicerar ännu större kraft. Nya linser ned i handfaten.
skaffa bättre syn eller en laserbehandling då!

Jay-Z
2006-03-19, 21:37
skaffa bättre syn eller en laserbehandling då!

Ska jag göra this and that för att någon som har gått industridesign på någon flashig skola i tesörplarnas land inte kan göra en förpackning. Logiskt? Kunden har alltid rätt. Har du hört det uttrycket? Oh...wait...kunder...centralbyråkrat...:D

reinholdsson
2006-03-19, 21:41
skaffa bättre syn eller en laserbehandling då!

Går ju lösa alla förpackningsproblemen på det sättet, bara att skippa produkten...

Pingu
2006-03-19, 21:46
Vad är det med dem.

Jag må vara dum i huve eller extra klantig.

Men när man står där med en förpackning ( ja villken som helst ) och läser "riv här" och man river där och sen står man med 1/2 cm papp i handen och ser dum ut, sen blir det övervåld på paketet.

Pastapaket är värst, deras riv här betyder ungefär slit här med hela handen.

Nya Joggiförpackningen ( i plast ) har en liten plast bygel man skall öppna den med och klockrent står man där med bygeln i handen och oöppnad joggi.

Tandorsten ... jag försöker inte ens numera, det blir saxen direkt.

Strösocker ( den lilla förpackingen ) tryck in vik ut... ha ha ha sicket skämt.

Tom DVD skivor glöm det de går helt enkelt inte.




Hur går det för er ?

Det går alltid åt helvete, har för stora händer så det mesta jag ska öppna går sönder *grr27*

Catstyle
2006-03-19, 21:49
Det går alltid åt helvete, har för stora händer så det mesta jag ska öppna går sönder *grr27*
Fel!
Det är förpackningarna som är för små. :devil:

Melker
2006-03-19, 21:58
Hur går det för er ?


Jag försöker inte ens numera. Jag går på direkt med lämpligt redskap - kniv, sax eller hammare
I hopplösa fall får min sambo ta över...

Jag skulle förmodligen svälta ihjäl i ett hus full med mat utan mina hjälpmedel.

Tolkia
2006-03-19, 21:59
Förpackningarna linser kommer i är helt jävla störda. Först sliter man som en blådåre för att inget händer. SEDAN kommer allt på en gång samtidigt som man applicerar ännu större kraft. Nya linser ned i handfaten.
Focus engångslinser möjligen? :D Snacka om att det kan ge en en hjärnblödning direkt när man är lite lagom sen på morgonen ... sedan kan man ju undra hur de får ihop kostruktionen med att man skall peta så lite som möjligt på linsen och se till att inte få skit på den ... *screwy*
Hade en arbetsgivare i Tyskland som brukade spruta eld på det här temat varje gång han hade köpt något nytt: "Vafan; tänka på alla handikappade va, i det här lande får en handikappad fan i mig inte lyssnap på musik (det går inte att få ut cd och kassetter ur plasten), han får inte äta sega gubbar (nja, det var väl egentligen "gummibärchen" han sade), han får inte dricka juice ... *grr27*

Piranha
2006-03-19, 22:17
Focus engångslinser möjligen? :D Snacka om att det kan ge en en hjärnblödning direkt när man är lite lagom sen på morgonen ... sedan kan man ju undra hur de får ihop kostruktionen med att man skall peta så lite som möjligt på linsen och se till att inte få skit på den ... *screwy*
Hade en arbetsgivare i Tyskland som brukade spruta eld på det här temat varje gång han hade köpt något nytt: "Vafan; tänka på alla handikappade va, i det här lande får en handikappad fan i mig inte lyssnap på musik (det går inte att få ut cd och kassetter ur plasten), han får inte äta sega gubbar (nja, det var väl egentligen "gummibärchen" han sade), han får inte dricka juice ... *grr27*


Det är ändock rätt komiskt att linsförpackningarna kräver en kirurgisk precition , och man dessutom skall utföra allt i total dimma tills linserna sitter på plats.

Wennerberg
2006-03-19, 22:19
Jag brukar skjuta upp förpackningar med hagelgevär

Piranha
2006-03-19, 22:20
Jag brukar skjuta upp förpackningar med hagelgevär

Åfan jag trodde du satte dig på dem, villket borde ge en mer förrödande effekt.

AFanatic
2006-03-19, 22:25
Förpackningarna linser kommer i är helt jävla störda. Först sliter man som en blådåre för att inget händer. SEDAN kommer allt på en gång samtidigt som man applicerar ännu större kraft. Nya linser ned i handfaten.


Det blir ännu värre när man bryter sönder hårdplasten som lins+vätska ligger i och får ett fint härligt skärsår i tummen/pekfingret, och därmed måste sätta plåster på skiten för att sedan försöka sig på att få upp en till förpackning med plåster på ett finger lr två. På köpet är man redan sen till valfritt möte.

Strongman
2006-03-19, 22:32
jag tar alltid fram saxen utan att ens försöka på annat vis

Trident
2006-03-19, 22:37
Startpaketen är ju omöjliga att fixa rätt.. ;)

Goddaniel
2006-03-19, 22:47
Cd-skivor och tandborstar är näst intill omöjliga att öppna.
Cd-skivorna går ju inte heller att klippa upp.

NiXPhoenix
2006-03-20, 01:10
Mitt tips när det gäller cd-skivor är att rispa med till exempel en utfälld sax på sidan av fodralet. Efter ett par drag brukar plasten gå upp lite, då är det bara att dra loss en bit, en bit till och sen brukar man kunna få loss i princip hela plasten.

tuben
2006-03-20, 01:26
stimorol fusion förpackningarna är gjorda så att tuggummina inte ska komma ut, man ruskar på skiten tills man är helt tokig.
Bestämmer sig ett tuggummi att komma ut så kommer minst 5 till på köpet.

grisbil3n
2006-03-20, 01:30
stimorol fusion förpackningarna är gjorda så att tuggummina inte ska komma ut, man ruskar på skiten tills man är helt tokig.
Bestämmer sig ett tuggummi att komma ut så kommer minst 5 till på köpet.

Vore bättre om skiten fanns på tüb :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Cypher
2006-03-20, 02:04
Jag hatar folien på ketchupen. *grr*

z_bumbi
2006-03-20, 07:45
Mitt tips när det gäller cd-skivor är att rispa med till exempel en utfälld sax på sidan av fodralet. Efter ett par drag brukar plasten gå upp lite, då är det bara att dra loss en bit, en bit till och sen brukar man kunna få loss i princip hela plasten.

Skär med en kniv hela vägen runt så blir allt mycket enklare.

X-Change
2006-03-20, 10:53
..dock hatar jag glasspaketen.. de är fan omöjliga att få upp utan att tugga sönder allt

Måste var Guds sätt att se till att deffen efterföljs!

Nitrometan
2006-03-20, 11:10
Lösningen...
http://files.turbosquid.com/Preview/Content_on_3_15_2001_11_14_03/dynamite.zip_thumbnail1.jpg74177245-F5A0-458F-863FE15002204420.jpgLarge.jpg

Kary
2006-03-20, 13:16
Konstigt, jag har aldrig haft minsta problem med att få upp mjölk- eller filförpackningar. Inspirerad av denna tråd gick jag till och med och testade alldeles nyss och det gick finfint. :D
Däremot är ketchupfolien omöjlig, och håller helt med angående linsförpackningarna. Förutom allt som beskrivits här (förutom blodvite då) brukar det sluta med att när jag väl får upp folien så har det uppstått något konstig tryck och man får linsvätskan sprutad i ansiktet. *grr27* Den som konstruerat de förpackningarna förtjänar något sorts pris.

Cypher
2006-03-20, 16:09
Måste var Guds sätt att se till att deffen efterföljs!

Efter att ha tryckt tilllräckligt många liter glass blir man expert på att få upp förpackningen.

Piranha
2006-03-20, 16:12
Efter att ha tryckt tilllräckligt många liter glass blir man expert på att få upp förpackningen.


Kvaliteten på glassen där är avgörande.

Alla kan öppna ett paket ifrån Hägen.

Men konsums blåvita är svårare.

jwzrd
2006-03-20, 16:20
Du har varit ovanligt jwzrd:ig på sistone Piranha, har du ätit semla?

hangatyr
2006-03-20, 16:22
Jag misstänker att inget användbarhetstestas. den enda som vet hur man öppnar dessa jävla förpackningar är designern som tagit fram öppningsmetoden. :furious:

Herkulez
2006-03-20, 16:52
du har ju mitt nr valle om du vill prata ut om det.

Dumleman
2006-03-20, 17:04
Jag har ett inplastat dvdfodral här som jag har försökt öppna med mina bara händer men jag har gått bet. Finns det en guide för hur man gör eller måste jag göra en?

z_bumbi
2006-03-20, 18:33
Jag har ett inplastat dvdfodral här som jag har försökt öppna med mina bara händer men jag har gått bet. Finns det en guide för hur man gör eller måste jag göra en?

Skär med en kniv hela vägen runt så blir allt mycket enklare.

Så kanske.

Larsson
2006-03-20, 18:37
Märke just att jag inte tycker om flaskor med olivolja. Dålig kork som nästan går sönder när man öppnar flaskan första gången. Vilket resulterar i att man får ett fint skärsår på tummen.

Dumleman
2006-03-20, 22:15
Så kanske.
Jamen utan kniv då? :D

mela
2006-03-20, 22:31
Måste var Guds sätt att se till att deffen efterföljs!

Gud har inte tillverkat min glass *slap*