handdator

Visa fullständig version : Gymma när man är "sjuk"?


Spritza
2006-03-19, 17:45
Tjenare.
JAg har varit "dålig" i 6 dagar nu, febern släppte efter 3dagar de senaste 2 dagarna har jag hostat och haft näsan täppt, men idag känner jag mig bättre....
Så nu till saken, jag tänkte börja gymma imorrn igen, ville höra med er om detta var en bra idé, eller kanske är detta induviduellt, så jag kan börja när jag känner att jag orkar.

Vad tycker ni?
Hur hade ni gjort?
Egna tankar/funderingar?

H.Emanuel
2006-03-19, 17:47
Tjenare.
JAg har varit "dålig" i 6 dagar nu, febern släppte efter 3dagar de senaste 2 dagarna har jag hostat och haft näsan täppt, men idag känner jag mig bättre....
Så nu till saken, jag tänkte börja gymma imorrn igen, ville höra med er om detta var en bra idé, eller kanske är detta induviduellt, så jag kan börja när jag känner att jag orkar.

Vad tycker ni?
Hur hade ni gjort?
Egna tankar/funderingar?

Prova att köra lite och känn efter.

wo0b9n
2006-03-19, 17:50
jag hade väntat tills jag var helt frisk. Kan bli mycket värre, du kan få hjärtmuslek inflamation tex. Du har massa virus i hjärtat med som lätt aktiveras om du tränar med en infektion i kroppen.

GymTT
2006-03-19, 18:04
Varför mäta en gångs träning jämfört med frånvaro i ca 6 månader.

Vänta någon extra dag är mitt tips.

Krya på dig

Elias
2006-03-19, 18:47
Ja, det är alltid bäst att vänta någon dag extra. Tränar du när du är sjuk gör det ändå ingen nytta eftersom att all energi går åt till att göra dig frisk istället för att bygga muskler.

grabben i skogen
2006-03-19, 19:14
vänta iaf 3-4 dagar till.

H.Emanuel
2006-03-19, 19:15
Jo, men känner man sig okej och återställd är det väl bara att prova hur det känns?

Beast
2006-03-19, 19:24
JAG hade inte vilat från träningen trots febern men det är jag.

Är du frisk, och varit feber fri ett par dagar är det bara att köra på, lite snor hindrar inte.

Liten Men Fet
2006-03-19, 23:20
Risken för hjärtmuskelinflammation finns ju och det är sånt man dör av eller i bästa fall får ta det VÄLDIGT lugnt i 6 månader.
Jag skulle ALDRIG träna om jag inte hade vilat så jag visste att jag var helt frisk plus några dagar.
Okej om man är lite snorig men har man haft feber? Nej tack.

Big_Vik
2006-03-19, 23:20
Gymma när man är sjuk är helt lugnt, ska du TRÄNA däremot är det en annan femma, vilken du bör låta bli.

Pez
2006-03-19, 23:25
JAG hade inte vilat från träningen trots febern men det är jag.

Är du frisk, och varit feber fri ett par dagar är det bara att köra på, lite snor hindrar inte.
1. Att träna när du är sjuk, med feber då, är bara puckat.
2. Att träna på ett gym där andra människor vistas, med feber/sjukdom/bacillusker, är respektlöst.

Big_Vik
2006-03-19, 23:29
1. Att träna när du är sjuk, med feber då, är bara puckat.
2. Att träna på ett gym där andra människor vistas, med feber/sjukdom/bacillusker, är respektlöst.

Läs om, läs rätt, tråden handlar om att GYMMA inte att TRÄNA. :D Jag tänker vidhålla att några set högreps biccecurls på fjollvikter inte är det minsta farligt om man är lite snorig.

Man smittar väl bara under inkuabtionstiden?

Pez
2006-03-19, 23:34
Man smittar väl bara under inkuabtionstiden?
Que? Allvarlig nu?

jwzrd
2006-03-19, 23:37
Jag blir förbannad när arbetskameraterna hostar och snörvlar på jobbet, du kan testa vad som händer om du fiser ut en hostning när jag tränar.

Lillgrabben
2006-03-19, 23:42
Håller med Pez till fullo!

Förutom den uppebara risken att smitta ned sina medtränande - varför riskera livhanken & sin framtida hälsa för att genomföra något träningspass sjuk?

Jag hade vilat tills jag kände mig fräsch & därefter återupptagit träningen med nya krafter. Det är inte lönt att träna om man fortfarande är krasslig, då behöver kroppen vila & ingen ytterligare nedbrytning.

Kotten
2006-03-20, 00:34
du har inte haft feber på 2 - 3 dagar du är bara lite snorig och hostan har försvunnit. bara att gå ner och lyfta lite lätt, finns ingen anledning att inte göra det.