handdator

Visa fullständig version : Kp3 hjälp!


Dreas
2006-03-19, 12:49
Hej! Jag har testat kp3 och det tog snabbt slut. Sen köpte jag en ny burk som jag ställde undan på min vind. På vinden är det cirka 10-25 minus. När första burken tog slut så börja jag använda den andra och märkte att det inte löste sig som vanligt. Det blev små klumpar kvar och det spelade ingen roll om ja skaka dom var fortfarande kvar. Kan kreatin förändras vid minusgrader?

Andreas

EiseltUK
2006-03-19, 13:52
Hej! Jag har testat kp3 och det tog snabbt slut. Sen köpte jag en ny burk som jag ställde undan på min vind. På vinden är det cirka 10-25 minus. När första burken tog slut så börja jag använda den andra och märkte att det inte löste sig som vanligt. Det blev små klumpar kvar och det spelade ingen roll om ja skaka dom var fortfarande kvar. Kan kreatin förändras vid minusgrader?

Andreas

De flesta kosttillskott bör förvaras i rumstemperatur och torrt. Kp3 är känsligt för fukt så det är troligen det som klumpat ihop. Då blir det små klumpar - lite orangefärgade. Det är inte farligt att ta så testa och se om du fortfarande får effekt.

Mvh
Henrik

michael
2006-03-19, 14:20
Bara jag som tänker på kondens?

Dreas
2006-03-19, 15:45
Nee pulvret är finare än det förra...Det jag har nu är nästan bara vitt pulver och det löser sig inte. Det vita pulvret ser ut som socker så jag tror inte att det är kondens eller fukt av nåt slag.

Andreas

SWETiger
2006-07-15, 15:39
Öppnade just min första burk KP3 och det liknar det som beskrivs i första posten, sökte runt på internet av den anledningen, skillnaden är att jag aldrig förvarat det i annat än rumstemperatur. Någon batch som blev felproducerad kanske? Köpte det i mitten av mars i år (öppnade inte burken p.g.a. ett träningsuppehåll).

Dreas
2006-07-16, 22:37
Hej! Ringde till Eisielt och fick tipset att blanda med ljummet vatten så skulle det lösa sig bättre. Dom sa nåt mer också men det kommer jag inte ihåg. Pröva att blanda med ljummet vatten och om d inte blir bättre så får du kanske ringa till Eisielt.

Andreas

Whistler
2006-07-16, 23:07
Jepp, jag hade samma problem med mitt KP3. Nyöppnad burk med klumpar... Jag kör varmt/ljummet vatten och låter det stå i fem minuter så löses det upp. Att röra om då och då skadar inte heller.

Gillar inte riktigt att det gula och vita pulvret är så separerat. Känns inte som om man skulle få i sig rätt delmängder av varje eftersom det vita har en tendens att lägga sig underst i burken.