handdator

Visa fullständig version : Satans medelande i stairway to heaven


kneger
2006-03-19, 00:53
http://www.albinoblacksheep.com/flash/stairway.php

helt sick.. har kollat det själv och det är så.

n1tro
2006-03-19, 00:56
väntar på en klok kommentar

Farzan
2006-03-19, 00:58
Ja, verkligen. Kan du fatta vilken fantasi man måste ha för att lyckas med något sånt? Det är rätt så fascinerande faktiskt.

grisbil3n
2006-03-19, 01:00
Intressant, onekligen.

Farzan
2006-03-19, 01:08
http://jeffmilner.com/backmasking.htm

Kolla in denna länk för en flash som har samlat flera låtar som har en text när de spelas baklänges. Den mest oväntade är Britney spears.

"with you I lose my mind, give me a siiiiiiign"

Baklänges blev det "Sleep with me, I'm not to young"

Fast det kan också bara vara en slump.

Bönne
2006-03-19, 01:11
väntar på en klok kommentarOld news!


?

Dissector
2006-03-19, 01:11
Inget direkt nytt. Men ganska spännande. Ibland tycker man det är lite för långt och tydligt för att vara en slump. Men det finns en hel del sånt. I en av Britney Spears låtar kan man höra "Sleep with me I'm not too young" riktigt tydligt =) I en av Yoko Ono's låtar kan man höra "I shot John Lennon", vilket är rätt obehagligt :D Men just den är rätt otydlig också. Men det finns en hel del intressant sådant. Har dock inte URL till ljudklippen kvar.


EDIT: Farzan fixade mig :P

Baan
2006-03-19, 01:17
väldigt spännade, ja, om man är naiv!

Dissector
2006-03-19, 01:18
Kan tillägga. Hotel California är ett ganska intressant fall. Inte sällan påstås det att den handlar om just Church of Satan, och texterna kan lätt tolkas så. Är inte 100% bekräftat, men många källor säger också att hotellet på omslaget är det gamla hotell som var Church of Satan's första samlingsplats när det grundandes runt 1966. Texter kan givetvis alltid tolkas på massvis med sätt, men det är ändå ett rätt intressant fall, eftersom skivan kom ungefär i samma veva. Och då med ett meddelande baklänges som säger "Satan hears this, he had me believe" gör det, om än inte bekräftat, så riktigt spännande :)

Sedan att man målar upp en så sinister bild av en så from rörelse är ju en annan femma :D

grisbil3n
2006-03-19, 01:21
Kan tillägga. Hotel California är ett ganska intressant fall. Inte sällan påstås det att den handlar om just Church of Satan, och texterna kan lätt tolkas så. Är inte 100% bekräftat, men många källor säger också att hotellet på omslaget är det gamla hotell som var Church of Satan's första samlingsplats när det grundandes runt 1966. Texter kan givetvis alltid tolkas på massvis med sätt, men det är ändå ett rätt intressant fall, eftersom skivan kom ungefär i samma veva. Och då med ett meddelande baklänges som säger "Satan hears this, he had me believe" gör det, om än inte bekräftat, så riktigt spännande :)

Sedan att man målar upp en så sinister bild av en så from rörelse är ju en annan femma :D

Har noll koll egentligen men är inte LaVeys skepnad med på omslaget lite halvdiskret? Orkar inte googla :P

Edit: Lr vänta det är väl LaVeys kåk som är med, black house, black church nånting.

kneger
2006-03-19, 01:26
häftiga grejor.. undra hur man kommer på att just det baklänges blir något annat...?

Dissector
2006-03-19, 01:37
Har noll koll egentligen men är inte LaVeys skepnad med på omslaget lite halvdiskret? Orkar inte googla :P

Edit: Lr vänta det är väl LaVeys kåk som är med, black house, black church nånting.

Jag vet att det har varit mycket tal om LaVey's silhuett i ett av fönstrena. Huruvida det är sant eller inte vet jag inte, men jag tror inte alls på det. Har ju också talats om att det skulle föreställa Fan själv.

Rock'nRoll
2006-03-19, 01:41
Jag vet att det har varit mycket tal om LaVey's silhuett i ett av fönstrena. Huruvida det är sant eller inte vet jag inte, men jag tror inte alls på det. Har ju också talats om att det skulle föreställa Fan själv.

Sillueten föreställer Alister Crowley

Edit: Eller ska föreställa snarare

Dissector
2006-03-19, 01:50
Sillueten föreställer Alister Crowley

Edit: Eller ska föreställa snarare

Är det bekräftat?

Rock'nRoll
2006-03-19, 01:53
Är det bekräftat?

Yes

Dipshit
2006-03-19, 02:42
lite som att kolla på moln och tycka det föreställer ett ufo och därför tro att vi blir invaderade.. men visst, det är kul

Tricklev
2006-03-19, 05:40
lite som att kolla på moln och tycka det föreställer ett ufo och därför tro att vi blir invaderade.. men visst, det är kul


:laugh: :laugh:

Sheogorath
2006-03-19, 06:40
lite som att kolla på moln och tycka det föreställer ett ufo och därför tro att vi blir invaderade.. men visst, det är kul

:thumbup:

Stoltz
2006-03-19, 08:36
lite som att kolla på moln och tycka det föreställer ett ufo och därför tro att vi blir invaderade.. men visst, det är kul

:laugh:
Duktigt paranoit!

bluelight
2006-03-19, 08:44
Om ni inte skulle se texten till låtarna som spelas baklänges skulle de bara låta som bjafs.

Tricklev
2006-03-19, 09:47
Om ni inte skulle se texten till låtarna som spelas baklänges skulle de bara låta som bjafs.

Så jävla sant.

Sheogorath
2006-03-19, 11:45
Dessutom just "Stairway to heaven". En låt om det förrädiska med drogbruk. Om det är Satans melodi så finns det ju bara en sak att göra för att rädda sin själ: knarka som FAEN!!!

Sonny
2006-03-19, 11:47
lite som att kolla på moln och tycka det föreställer ett ufo och därför tro att vi blir invaderade.. men visst, det är kulUngefär så, ja..

Nitrometan
2006-03-19, 14:15
Kan tillägga. Hotel California är ett ganska intressant fall. Inte sällan påstås det att den handlar om just Church of Satan, och texterna kan lätt tolkas så. Är inte 100% bekräftat, men många källor säger också att hotellet på omslaget är det gamla hotell som var Church of Satan's första samlingsplats när det grundandes runt 1966. Texter kan givetvis alltid tolkas på massvis med sätt, men det är ändå ett rätt intressant fall, eftersom skivan kom ungefär i samma veva. Och då med ett meddelande baklänges som säger "Satan hears this, he had me believe" gör det, om än inte bekräftat, så riktigt spännande :)

Sedan att man målar upp en så sinister bild av en så from rörelse är ju en annan femma :D
Eagles var ju med i LaVeys Church of Satan.
LaVey och hans hus är med på omslaget.

Kanske inte så konstigt.

Nitrometan
2006-03-19, 14:16
Dessutom just "Stairway to heaven". En låt om det förrädiska med drogbruk. Om det är Satans melodi så finns det ju bara en sak att göra för att rädda sin själ: knarka som FAEN!!!
Slayer was right - smoke crack and worship Satan!

:D

Cilia
2006-03-19, 14:21
häftiga grejor.. undra hur man kommer på att just det baklänges blir något annat...?
därför att vi som är uppväxta på vinylskivans tid inte hade annat för oss än att spela skivorna baklänges för att se om man hittade några dolda budskap.

Vet inte hur många timmar och skivor jag har lyssnat mig igenom baklänges.
har inte lyssnat på länkarna för jag sitter på jobbet.
Men jag kommer ihåg några beatlesskivor med, där man "tydligt" kunde höra andra budskap som skulle förklara Johns död eller liknande.

grisbil3n
2006-03-19, 14:22
Eagles var ju med i LaVeys Church of Satan.
LaVey och hans hus är med på omslaget.

Kanske inte så konstigt.

Så var det ja.

Slartibartfast
2006-03-19, 17:04
Nån som hört talas om ansiktsburk, fiskpinnar, hatten är din osv?

Is teh same shit.

Doctor Snuggles
2006-03-19, 17:23
Hehe... sjysst exempel på backpropagation. När man får vissa ledtrådar till ett mönster så fyller hjärna på luckorna. T.ex en text till nonsens sång. Räcker med att den liknar en aning.
På smmaa stät som dnena txet är rleatvit ltät att lsäa. :D

olwe
2006-03-19, 17:25
Nån som hört talas om ansiktsburk, fiskpinnar, hatten är din osv?

Is teh same shit.

Är det? ballt. Har du någon länk eller så där man kan höra på det?

Slartibartfast
2006-03-19, 17:33
Är det? ballt. Har du någon länk eller så där man kan höra på det?

http://users.student.lth.se/f96jv/turkminator/

http://www.jeffcovey.net/tmp/hatt-baby/

Osten80
2006-03-19, 21:15
http://users.student.lth.se/f96jv/turkminator/

http://www.jeffcovey.net/tmp/hatt-baby/

Åhh

En gammal klassiker :D

Chaan
2009-08-30, 04:37
Dock var det väl inte förrän på 80-talet någon tog livet av sig efter att ha lyssnat bakåt på låtar...

KniveN
2009-08-30, 05:01
Dock var det väl inte förrän på 80-talet någon tog livet av sig efter att ha lyssnat bakåt på låtar...

Skön bump, 3,5år.

stevebc
2009-08-30, 14:35
Jag vet att det har varit mycket tal om LaVey's silhuett i ett av fönstrena. Huruvida det är sant eller inte vet jag inte, men jag tror inte alls på det. Har ju också talats om att det skulle föreställa Fan själv.Hahahahahaha

snej
2009-08-30, 18:11
Faan vad mycket trixande de måste krävt att få ihop en såpass lång text som funkar både normalt och reversed. Om det inte är Satans verk då, såklart.

Matsa
2009-08-30, 18:57
Opeth lämnade en referens till de här ryktena om Stairway på deras senaste skiva. På låten Hessian Peel är det en sektion som låter som rappakalja men spelar man den baklänges så blir det tydligen något sataniskt meddelande. Enligt Åkerfeldt så är det menat som ett skämt och refererar till Led Zeppelin.

Personligen tycker jag att det mesta av de här grejerna är ganska långsökt.