handdator

Visa fullständig version : Träning>>>Sjuk


hofman
2002-10-22, 09:06
För ca 2 veckor sedan blev jag förkyld, kände mig rätt kass.....nu mår jag hyfsat bra, hostar dock och är snuvig....men jag ser veckorna gå utan att jag kommer iväg till träning :(
Så är det jätteviktigt att jag är helt frisk innan jag börjar, dvs vänta ut hostan och snuvan??
Vad händer om man tränar och inte är riktigt frisk?
*träningssugen* :bpump:

Lord_X
2002-10-22, 11:53
Originally posted by hofman
För ca 2 veckor sedan blev jag förkyld, kände mig rätt kass.....nu mår jag hyfsat bra, hostar dock och är snuvig....men jag ser veckorna gå utan att jag kommer iväg till träning :(
Så är det jätteviktigt att jag är helt frisk innan jag börjar, dvs vänta ut hostan och snuvan??
Vad händer om man tränar och inte är riktigt frisk?
*träningssugen* :bpump:

Vänta tills åtminstonde hostan har gått över, annars blir det bara värre. Det där kan ju annars vara ett utmärkt tillfälle att se över dina träningsrutiner, kanske finns det något du vill ändra på, prova andra övningar, lägga om ordningen på övningar.. kanske är du underutvecklad någonstans och vill prioritera de muskelgrupperna?? Jag säger inte att du måste, men experimentering vid olika tillfällen i ens träning är en viktig del för att se vad som funkar bäst för en i just den perioden.

mr_ping
2002-10-22, 11:59
Jag är sjuk 1 gång i månaden, ofta ont i halsen o feber...
Käkar man lika mycket som innan dvs proppa i sig mat så är det lugnt.

Jag börjar alltid träna såfort jag är under 37.0 i feber.
Hostar jag, så hostar jag klart, kör 6 reps. o hostar sen igen.

Aldrig varit några problem för mig.
Hostar lite idag med men ska träna

Pez
2002-10-22, 12:38
Originally posted by mr_ping
Jag är sjuk 1 gång i månaden, ofta ont i halsen o feber...

Ping - om man är sjuk så ofta och regelbundet så är det nåt som inte är rätt med kost/vila/träning m.m... Risken att bli övertränad om du inte redan är det är nog överhängande.

/pez

mr_ping
2002-10-22, 13:02
Jag har en kronisk njursjukdom + att jag har väldigt lätt för att bli förkyld osv... varit så i flera år även när jag inte tränade.

palme
2002-10-22, 14:38
Känner en kille som tränade på en förkylning vid 21 år ålder.

Idag är han 24 och har svåra hjärt problem.

Se till att du är 100% innan du återvänder.

Fredszky
2002-10-22, 16:33
palme>> du är alltså säker på att det hade att göra med det träningspasset??? vad hände egentligen??

Lillgrabben
2002-10-22, 18:27
Vila tills du är helt frisk så att du inte får ngt seriöst hälsoproblem........ t.ex. hjärtmuskelinflammation

palme
2002-10-22, 19:38
Originally posted by Fredszky
palme>> du är alltså säker på att det hade att göra med det träningspasset??? vad hände egentligen??


Ja han föll ihop efter passet, överbelastade hjärtat och höll på att dö.
Var försiktiga gott folk hellre 2 dar extra vila än 2 veckor på sjukan.

mr_ping
2002-10-22, 20:17
Fan va najs... då kanske man slipper träna :)) hehe