handdator

Visa fullständig version : Highway to hell eller Stairway to heaven?


Dumleman
2006-03-18, 23:22
NÅå?

grisbil3n
2006-03-18, 23:23
Stairway, lätt.

Osten80
2006-03-18, 23:28
Stairway to heaven utan tvekan.
Jag tror inte att det finns något tråkigare än AC/DC

grisbil3n
2006-03-18, 23:34
Stairway to heaven utan tvekan.
Jag tror inte att det finns något tråkigare än AC/DC

AC/DC känns mer som en kul grej, skön musik men Led Zeppelin har atmosfär och originalitet.

Nitrometan
2006-03-18, 23:44
Highway to Hell-singborg!!

Jwzrd, are you ready?

zoltan_hellhound
2006-03-18, 23:45
AC/DC känns mer som en kul grej, skön musik men Led Zeppelin har atmosfär och originalitet.

Stairway är en av de bästa låtarna någonsin..highway... är det inte

Arne Persson
2006-03-18, 23:47
Stairbajs to ..... är bland det mest spyfärdiga och överreklamerade alster som någonsin producerats! Som att titta på en amerikansk "hjältefilm".

mangs
2006-03-18, 23:49
Jag tror inte att det finns något tråkigare än AC/DC


Oj oj oj,

När Grub vaknar och läser detta inlägg imorgon kommer Kolozzeum bli en ost kort. :D

zoltan_hellhound
2006-03-18, 23:52
Stairbajs to ..... är bland det mest spyfärdiga och överreklamerade alster som någonsin producerats! Som att titta på en amerikansk "hjältefilm".

Så då fick man ett bevis på att äldre är inte alltid visare :D
Vilken är bästa låten enligt dig..

mini
2006-03-18, 23:53
Stairbajs to ..... är bland det mest spyfärdiga och överreklamerade alster som någonsin producerats! Som att titta på en amerikansk "hjältefilm".
Då det sker så sällan måste jag ta tillfället i akt och säga: Jag håller med Arne.

zoltan_hellhound
2006-03-18, 23:54
Oj oj oj,

När Grub vaknar och läser detta inlägg imorgon kommer Kolozzeum bli en ost kort. :D

Han har ju rätt...alla deras låtar.. låter likadant, som om sångaren hade diare

Dumleman
2006-03-18, 23:55
Sista delen av stariway to heaven är grym men resten är väl inget vidare enligt mitt ytterst omusikaliska öra. Highway to hell däremot, den låten har inga svaga partier.

gasoliner
2006-03-19, 00:00
Det beror väl på om man ska sitta i soffan med tekopp,mysdräkt och kanintofflorna på eller lyfta vikter till musiken?






Jag röstade AC/DC. (håller med Arne..)

mangemani
2006-03-19, 00:03
highway to hell,helt klart.

Piranha
2006-03-19, 00:48
Coolt, det är verkligen nördarna som röstat på Stairway.

Metal_boy_
2006-03-19, 00:50
Highway såklart!

grisbil3n
2006-03-19, 00:51
Coolt, det är verkligen nördarna som röstat på Stairway.

:thefinger

Bite
2006-03-19, 00:53
http://images-eu.amazon.com/images/P/B00008AJL7.03.LZZZZZZZ.jpg

Rock'nRoll
2006-03-19, 01:59
ac/dc är så fruktansvärt tråkiga. Zeppelin är inte mycket bättre men det ska mycke till för att knäcka ac/dc på den fronten.

A.Pahkamaa
2006-03-19, 02:01
Coolt, det är verkligen nördarna som röstat på Stairway.

Och tuffingarna på Highway ? :D

http://www.edperlstein.com/images/RockCollage/9.jpg

http://mirth.manicnirvana.com/adverts/plantiesad.jpg

Dipshit
2006-03-19, 02:35
löjlig poll.. som att fråga om man hellre äter filé eller späck..

visst accd...addd..acdc är inte helt värdelösa...
men hur finurliga kommentarer ni än kommer att försöka lägga så kan ni
inte undgå att zeppelin är största och bästa bandet nånsin (om man inte lyssnar på pop och tycker beatles är bra), och att era åsikter är rätt värdelösa..

A.Pahkamaa
2006-03-19, 03:12
löjlig poll.. som att fråga om man hellre äter filé eller späck..

visst accd...addd..acdc är inte helt värdelösa...
men hur finurliga kommentarer ni än kommer att försöka lägga så kan ni
inte undgå att zeppelin är största och bästa bandet nånsin (om man inte lyssnar på pop och tycker beatles är bra), och att era åsikter är rätt värdelösa..

:thumbup:

Kwon
2006-03-19, 03:13
löjlig poll.. som att fråga om man hellre äter filé eller späck..

visst accd...addd..acdc är inte helt värdelösa...
men hur finurliga kommentarer ni än kommer att försöka lägga så kan ni
inte undgå att zeppelin är största och bästa bandet nånsin (om man inte lyssnar på pop och tycker beatles är bra), och att era åsikter är rätt värdelösa..

Precis... Det e Bengt Pegefelt som gäller (om man nu är en riktig musikkännare)...

Snacka om överflödig poll... alla borde veta vem som är bäst...

Pege for Prez!

Metal_boy_
2006-03-19, 03:38
löjlig poll.. som att fråga om man hellre äter filé eller späck..

visst accd...addd..acdc är inte helt värdelösa...
men hur finurliga kommentarer ni än kommer att försöka lägga så kan ni
inte undgå att zeppelin är största och bästa bandet nånsin (om man inte lyssnar på pop och tycker beatles är bra), och att era åsikter är rätt värdelösa..


Stairghey to uranus

Bronkitkorv
2006-03-19, 06:52
Vilken låt är bäst att ****** till, den vinner ju såklart.

King Grub
2006-03-19, 07:09
Highway To Hell = http://www.zweg.com/ico/rockwoot.gif

Stairway to Heaven = http://bestsmileys.com/sleeping/11.gif

King Grub
2006-03-19, 07:10
Oj oj oj,

När Grub vaknar och läser detta inlägg imorgon kommer Kolozzeum bli en ost kort. :D

Nej, knappast. Jag tycker ju att Led Zeppelin är makalöst tråkiga och aldrig har gjort en vettig låt, så det jämnar ut sig.

Arne Persson
2006-03-19, 08:16
Det är endast ett exempel på att man fallit för kollektiv masspsykos om man avgudar den där urtrista Zeppelinarlåten.

Osten80
2006-03-19, 08:55
Det är endast ett exempel på att man fallit för kollektiv masspsykos om man avgudar den där urtrista Zeppelinarlåten.

Jag skulle vilja påstå att de allra flesta som spelar nåt instrument själva eller bara är allmänt musikaliska och förstår musik skulle välja Stairway to heaven.
AC/DC jämställer jag med Eurodisco eller någon annan platt fanatsilös genre som inte duger något annat till än att använda som hissmusik.

Arne Persson
2006-03-19, 09:03
Jag skulle vilja påstå att de allra flesta som spelar nåt instrument själva eller bara är allmänt musikaliska och förstår musik skulle välja Stairway to heaven.
AC/DC jämställer jag med Eurodisco eller någon annan platt fanatsilös genre som inte duger något annat till än att använda som hissmusik.


Sorry, jag kan faktiskt spela lite piano. Dessutom lyssnar jag mycket på klassiskt så lite musikalisk är jag nog trots allt? :)

High1ander
2006-03-19, 09:09
Led Zeppelin är fan så mycket mer musikaliskt geniala, och får också "bättre resultat" än AC/DC. Stairway To Heaven är ett mästerverk, och Highway to Hell är en tråkig och fjantig låt i jämförelse. Men detta är att ju att prata inför (ton)döva öron...

Slutpartiet på Stairway är det orgasmvarning på.

Herkulez
2006-03-19, 09:15
Sista delen av stariway to heaven är grym men resten är väl inget vidare enligt mitt ytterst omusikaliska öra. Highway to hell däremot, den låten har inga svaga partier.
:thumbup:

Osten80
2006-03-19, 09:37
Led Zeppelin är fan så mycket mer musikaliskt geniala, och får också "bättre resultat" än AC/DC. Stairway To Heaven är ett mästerverk, och Highway to Hell är en tråkig och fjantig låt i jämförelse. Men detta är att ju att prata inför (ton)döva öron...

Slutpartiet på Stairway är det orgasmvarning på.

:thumbup:

Fettecke
2006-03-19, 10:09
Led Zeppelin är fan så mycket mer musikaliskt geniala, och får också "bättre resultat" än AC/DC. Stairway To Heaven är ett mästerverk, och Highway to Hell är en tråkig och fjantig låt i jämförelse. Men detta är att ju att prata inför (ton)döva öron...

Slutpartiet på Stairway är det orgasmvarning på.
:nono:

Jag gillar ingen av låtarna, alla kan fara åt hel*ete...
båda är överreklamerade.

High1ander
2006-03-19, 10:47
:nono:

Jag gillar ingen av låtarna, alla kan fara åt hel*ete...
båda är överreklamerade.
Led Zeppelin släppte inga singlar, bara album, och ändå blev den så jävla stor...
Låten har uppbyggnad, skön stil, variation, kvalité, och framförallt bra framfört/musikers.

AC/DC är bara skön stil... Jag har inget emot AC/DC, men att jämföra dem med Led Zeppelin, HAHAHA... Fäll ner pungen och landa.

King Grub
2006-03-19, 10:49
Jag lyssnade just, noga, på Kashmir. Den anses väl vara bra?

:laugh:

Fy för den sure så dålig. Inte bara tråkig, utan dålig. Det är så det kryper i kroppen, och inte av välbehag.

Den enes guld är den andres bajs. ;)

Baan
2006-03-19, 10:51
Highway to hell flera gånger om, Stairway to heaven är för slött och tråkigt.

High1ander
2006-03-19, 10:53
Jag lyssnade just, noga, på Kashmir. Den anses väl vara bra?

:laugh:

Fy för den sure så dålig. Inte bara tråkig, utan dålig. Det är så det kryper i kroppen, och inte av välbehag.

Den enes guld är den andres bajs. ;)
Kashmir är bra enligt mig, men det är en låt jag kan förstå att andra har svårt att uppskatta...

Led Zeppelin var ju knappast bara hard rock, de ansåg ju sig vara mera blues, country, mystik, osv...

Men dra på Achilles Last Stand, min favoritlåt av Zeppelin, 10.30 min gitarronani med tajt trummande, den låten är "skön"...

Arne Persson
2006-03-19, 10:56
Led Zeppelin är fan så mycket mer musikaliskt geniala, och får också "bättre resultat" än AC/DC. Stairway To Heaven är ett mästerverk, och Highway to Hell är en tråkig och fjantig låt i jämförelse. Men detta är att ju att prata inför (ton)döva öron...

Slutpartiet på Stairway är det orgasmvarning på.


Orgasmvarning! Ha ha ha! :D :D :D Låter som du måste ha ett dåligt sexliv om du måste tom onanera till sådant dravel! Grattis! :) Det är ju illa nog att tvingas lyssna på det.

gasoliner
2006-03-19, 11:09
Jag skulle vilja påstå att de allra flesta som spelar nåt instrument själva eller bara är allmänt musikaliska och förstår musik skulle välja Stairway to heaven.

Vad fan menar du?

Hur många skivor har du medverkat på som verkar vara så utomordentligt musikalisk ? Det finns något i viss musik som kallas energi eller attityd, det behöver inte alltid vara komplicerat eller krångligt för att vara bra.

Jag skulle gärna ha AC/DC i alla hissar, desto roligare att åka hiss då..

Vilken jäkla poll förresten?.. :booty:

Lallle
2006-03-19, 11:12
Två tråkiga och dåliga låtar. Men Highway to hell är lite sämre.

backflash
2006-03-19, 11:14
var är "jag är hårdrockare"-alternativet? :/ ...

Bigsize
2006-03-19, 11:17
Stairway helt klart! i mina öron så kan du inte jämföra Led Zeppelin med acdc...
King Grub: Prova "Immigrant song", "Heartbreaker" och "Misty mountain hop" där är några av mina favoriter men iofs så är kashmir helt okej i min smak också :)

Niclaaas
2006-03-19, 11:19
ac/dc är så fruktansvärt tråkiga. Zeppelin är inte mycket bättre men det ska mycke till för att knäcka ac/dc på den fronten.

haha, jag håller med!

hela diskussionen är så onödig med det är alltid roligt när folk ska knäcka varandra i musiksmak så... *popcorn*

King Grub
2006-03-19, 11:31
King Grub: Prova "Immigrant song", "Heartbreaker" och "Misty mountain hop" där är några av mina favoriter men iofs så är kashmir helt okej i min smak också :)

Jag har hört dom. Jag har hört alla Led Zeppelin-skivor. Crap-ola. ;) Folk får gärna avguda Zeppelin, men jag böjer mig inte för det, utan vågar tycka dom är riktigt dåliga i alla fall.

Fettecke
2006-03-19, 11:33
Jag skulle vilja påstå att de allra flesta som spelar nåt instrument själva....
Jag spelar gitarr... och jag spelar hellre AC/DC än Zeppelin...

Sonny
2006-03-19, 11:35
Stairway to Heaven, fast jag röstade mer på bandet än låten. Är så oerhört tröt på ACDC.

Baan
2006-03-19, 11:40
ni som inte förstår er på stairway to heavens storhet har inte förstått poängen! det är inte låten som är särskilt invecklad (den är t o m väldigt simpel!) utan det är det faktum att det lyckas bli en satanistisk låt baklänges, det däremot är musikalisk storhet! ;)

Gött Mos
2006-03-19, 11:43
Finns det en anledning att denna kille valde just dessa två låtar? Satanister hela bunten...

Bigsize
2006-03-19, 11:44
Jag har hört dom. Jag har hört alla Led Zeppelin-skivor. Crap-ola. ;) Folk får gärna avguda Zeppelin, men jag böjer mig inte för det, utan vågar tycka dom är riktigt dåliga i alla fall.

:)

balder
2006-03-19, 11:45
Haha rolig tråd. Jag röstade på stairway to heaven iaf :) . *popcorn*

Osten80
2006-03-19, 11:45
Vad fan menar du?

Det finns något i viss musik som kallas energi eller attityd, det behöver inte alltid vara komplicerat eller krångligt för att vara bra.

Jag skulle gärna ha AC/DC i alla hissar, desto roligare att åka hiss då..

Vilken jäkla poll förresten?.. :booty:


Jag har inte sagt att det behöver vara krångligt eller komplicerat för att vara bra. Jag tror att många som lirar själva och är duktiga på det håller med mig när jag säger att det är svårt att bli imponerad av någonting som är simpelt. Jag lyssnade skitmycket på AC/DC när jag var mindre, men ju duktigare jag blev på att lira desto mer ointressanta blev de.
När det gäller energi och attityd har inte AC/DC mycket att komma med. Led Zeppelin är så mycket mer än bara Stairway To Heaven. Att ens jämföra de här två banden går egentligen inte.

Hur många skivor har du medverkat på som verkar vara så utomordentligt musikalisk ?

Vad har det med saken att göra?

Osten80
2006-03-19, 11:47
Jag spelar gitarr... och jag spelar hellre AC/DC än Zeppelin...


Vad jag har förstått när du har skrivit i någon gitarrtråd här på brädan så var du inte speciellt duktig , och det är det som jag menar är skillnaden.

Sheogorath
2006-03-19, 11:58
Men kan ni inte bara lägga ner? Man kan inte jämföra ett töntband som AC/DC med musikaliska genier som Led Zeppelin. Det är ju ta mig fan löjeväckande.

Baan
2006-03-19, 11:59
Men kan ni inte bara lägga ner? Man kan inte jämföra ett töntband som AC/DC med musikaliska genier som Led Zeppelin. Det är ju ta mig fan löjeväckande.

Led Zeppelin kvalificierar sig ganska starkt för ett töntband med faktiskt.

Fettecke
2006-03-19, 11:59
Vad jag har förstått när du har skrivit i någon gitarrtråd här på brädan så var du inte speciellt duktig , och det är det som jag menar är skillnaden.
har inget med saken att göra.... att jag inte är duktig på ett instrument JUST NU... innebär inte att jag har dåligt musiköka?

Gött Mos
2006-03-19, 12:01
Till Osten (du får för övrigt täcka mitt mos när du vill):

Sluta snacka goja, och snacka för dig själv. Jag känner flera duktiga gitarrister som spelar "avancerad" musik (så som jazz) och som fortfarande kan uppskatta lite enklare musik som AC/DC för att det låter gött mos. Man kan bli imponerad av många saker, musik är inte bara melodierna. Soundet på instrumenten kan vara imponerande till exempel. Jag lyssnar själv på så kallad "avancerad" metal så som progressive metal, men visst fan lyssnar jag på band som Black Label Society, eftersom sådan musik också kan uppskattas på en annan nivå.

För mig låter det som du bara försöker vara lite finsmakare, men jag kan ha fel.

Fettecke
2006-03-19, 12:06
Gött Mos... du misslyckas med att tillrättavisa Osten80 med ditt barnsliga prat om mos...

Det du skriver om tex. black label osv... är likadant som vilken annan person som helst kan lyssna på Zeppelin. eller har du en skillnad?

finsmakare eller ej. Osten tycker att Zeppelin är bättre, andra tycker inte det... viktigt att komma ihåg

Baan
2006-03-19, 12:07
Gött Mos... du misslyckas med att tillrättavisa Osten80 med ditt barnsliga prat om mos...

Det du skriver om tex. black label osv... är likadant som vilken annan person som helst kan lyssna på Zeppelin. eller har du en skillnad?

finsmakare eller ej. Osten tycker att Zeppelin är bättre, andra tycker inte det... viktigt att komma ihåg

Det är dialekt. n00b.

Monoxide
2006-03-19, 12:09
Varför urartar musikdiskussioner så ofta i att någon bestämt hävdar att man är en bättre människa om man lyssnar på XX än om man lyssnar på YY, och att folk som "kan/vet något"(TM) alltid lyssnar på H5N1 och inte på HepatitC?


Generaliseringar är roten till allt ont.

Osten80
2006-03-19, 12:15
För mig låter det som du bara försöker vara lite finsmakare, men jag kan ha fel.

Där du har fel. Jag försöker verkligen inte vara en finsmakare.
Däremot har jag alltid haft svårt för att ta till mig musik som alla kan lyssna på.

norsk_gadd
2006-03-19, 12:17
AC/DC är ju husgudarna så jag måste ju hålla på de även om LZ inte är helt ute och cyklar de heller.

Osten80
2006-03-19, 12:18
Gött Mos... du misslyckas med att tillrättavisa Osten80 med ditt barnsliga prat om mos...


En "tillrättavisning" i en sån här tråd känns rätt meningslös oavsett mos eller ej. :D

Dipshit
2006-03-19, 12:23
har ni problääm eller?
varför gå emot faktumet att zeppelin är det största bandet nånsin efter beatles?
DET om nåt är ju töntigt/barnsligt..

edit: och då menar jag de som uttallat sig dumt... inte ni med normala åsikter

Kebab-Arne
2006-03-19, 12:37
Jag kan inte ens minnas att jag hört Stairway to heaven... Så stor var den låten eller så är jag har jag lika koll på musik som Helena B har när melodifestivalen går.

Men Highway har jag hört iaf, helt ok låt.

Conrad_buse
2006-03-19, 12:38
HIGHWAY TO HELL! :hbang:

Dumleman
2006-03-19, 12:38
*uppdate* Denna tråd heter inte Led Zeppelin vs. AC/DC :D.

Mago
2006-03-19, 15:09
Highway to Hell funkar ju att träna till eller att festa till, men att lyssna på den mer än 1 gång per dag blir tortyr.

Stairway to Heaven är grym skön och kan väl lyssnas på i de flesta situationer förutom att just träna till då. :) Den skulle jag å andra sidan lätt kunna lyssna på en hel dag på repeat.

Stairway to Heaven vinner lätt.

Radiohead
2006-03-19, 16:03
albatross?

Griip
2006-03-19, 16:15
Går inte att jämföra, som sagt. Inte för att Zeppelin är "oooomg största bandet nånsin" utan för att det inte alls är samma musik.

Highway to hell visar bra vad för musik ACDC spelar, riktig jevla hårdrock som kanske är simpel men ändå är ruskigt bra och rakt på sak.

Stairway to heaven är enligt mig en grymt överskattad låt, men också en grymt bra låt(men långt ifrån "den bästa omg blz").


Blev Highway eftersom Stairway är överskattad :D

zoltan_hellhound
2006-03-19, 16:23
Coolt, det är verkligen nördarna som röstat på Stairway.

Ja för det är värkligen coolt att lyssna på ett band som har en 40 åring som springer runt i skoluniform...

zoltan_hellhound
2006-03-19, 16:26
Men kan ni inte bara lägga ner? Man kan inte jämföra ett töntband som AC/DC med musikaliska genier som Led Zeppelin. Det är ju ta mig fan löjeväckande.
:thumbup:

Baan
2006-03-19, 16:26
Ja för det är värkligen coolt att lyssna på ett band som har en 40 åring som springer runt i skoluniform...

du behöver inte vara orolig, han skolkar inte från skolan utan det är bara hans scenkostym!

zoltan_hellhound
2006-03-19, 16:32
Highway to hell flera gånger om, Stairway to heaven är för slött och tråkigt.

Beror ochså på vilket humör man är på...vill jag ha mindre lungn musik lyssnar
jag iaf inte på highway..Mesiga och utgånget bäst före datum
vill man ha power lyssna på bans som kan annat änn att köra samma gammla musik stycken hela tiden (Bytar bara texten)

zoltan_hellhound
2006-03-19, 16:33
du behöver inte vara orolig, han skolkar inte från skolan utan det är bara hans scenkostym!

Va bra för han skulle värkligen behöva gå i skola...Musik skola

Sheogorath
2006-03-19, 20:03
Varför urartar musikdiskussioner så ofta i att någon bestämt hävdar att man är en bättre människa om man lyssnar på XX än om man lyssnar på YY, och att folk som "kan/vet något"(TM) alltid lyssnar på H5N1 och inte på HepatitC?


Generaliseringar är roten till allt ont.

Generaliseringar är nödvändiga. En person som gillar AC/DC, motorcross, har bred dialekt och vars pappa jobbar som svetsare är troligtvis en person som inte hade stått ut med mig i en sekund (och vice versa), så varför investera tid och energi på en sådan?

Zakath
2006-03-19, 20:19
Gillar båda, men om jag bara skulle få välja en så skulle det bli stairway då den inte blir like tröttsam i längden som highway. AC/DC har andra mycket bättre låtar än highway to hell tycker jag.

Monoxide
2006-03-19, 21:40
Generaliseringar är nödvändiga. En person som gillar AC/DC, motorcross, har bred dialekt och vars pappa jobbar som svetsare är troligtvis en person som inte hade stått ut med mig i en sekund (och vice versa), så varför investera tid och energi på en sådan?


Poängen var att det är korkat att grunda sig en uppfattning om någon pga dennes musiksmak.

Sheogorath
2006-03-19, 21:47
Poängen var att det är korkat att grunda sig en uppfattning om någon pga dennes musiksmak.

Jepp. Jag ville bara bråka. Sorry :D.

Monoxide
2006-03-19, 21:49
Jepp. Jag ville bara bråka. Sorry :D.


Vi skåningar ska hålla ihop, Sheo. :(

Sheogorath
2006-03-19, 21:55
Vi skåningar ska hålla ihop, Sheo. :(

Oj! Glömde kolla! Självklart ska vi hålla ihop. Jag blir lika äcklad varje gång jag ser snöiga bilder på skotrar, massa granskog och annan skit. Känns skönt att veta att det finns många av oss här.

Griip
2006-03-19, 22:38
Gillar båda, men om jag bara skulle få välja en så skulle det bli stairway då den inte blir like tröttsam i längden som highway. AC/DC har andra mycket bättre låtar än highway to hell tycker jag.


Amen

High1ander
2006-03-19, 22:52
Orgasmvarning! Ha ha ha! :D :D :D Låter som du måste ha ett dåligt sexliv om du måste tom onanera till sådant dravel! Grattis! :) Det är ju illa nog att tvingas lyssna på det.
Jag behöver inte runka! Finns många låtar som har orgasmvarning på! :) Sen har jag inte ett dåligt sexliv, då mitt är obefintligt.

Arne Persson
2006-03-19, 23:11
Jag behöver inte runka! Finns många låtar som har orgasmvarning på! :) Sen har jag inte ett dåligt sexliv, då mitt är obefintligt.

Då kan jag bara beklaga! :( ;)

Metal_boy_
2006-03-20, 13:58
Jag skulle vilja påstå att de allra flesta som spelar nåt instrument själva eller bara är allmänt musikaliska och förstår musik skulle välja Stairway to heaven.
AC/DC jämställer jag med Eurodisco eller någon annan platt fanatsilös genre som inte duger något annat till än att använda som hissmusik.


Och är man musikalisk kan man också inse att enkelt kan vara mycket bättre i vissa fall :)

Fartman
2006-03-20, 14:55
Led Zeppelin får vara hur stora och geniala som helst, musiken är fortfarande dålig. Det är bara riktiga nördar som börjar dra upp sånt som att musiken är avancerad bla bla bla, det blir inte bättre för det. Ibland är det det enkla som är det bra.

AC/DC däremot, enkelt förvisso, men jävligt bra.
HIGHWAY TO HELL!
Eller varför inte sköna låtar såsom:
Thunderstruck
The Razors Edge
Hells Bells
bara för att snabbt nämna några

Osten80
2006-03-20, 17:12
Och är man musikalisk kan man också inse att enkelt kan vara mycket bättre i vissa fall :)

Ja?

Jag tror dock inte att det ser ut så generellt sett.

Metal_boy_
2006-03-20, 17:30
Ja?

Jag tror dock inte att det ser ut så generellt sett.


Nej det gör det inte heller. Men här har vi ett fall :)

Osten80
2006-03-20, 17:32
Nej det gör det inte heller. Men här har vi ett fall :)


Grattis :D

Gött Mos
2006-03-20, 18:09
Gött Mos... du misslyckas med att tillrättavisa Osten80 med ditt barnsliga prat om mos...

Det du skriver om tex. black label osv... är likadant som vilken annan person som helst kan lyssna på Zeppelin. eller har du en skillnad?

finsmakare eller ej. Osten tycker att Zeppelin är bättre, andra tycker inte det... viktigt att komma ihåg

Som Baan sa, det är lokaldialekt, sen får han ta åt sig som han vill. Gillar du inte potatismos eller? Du missuppfattar uppenbarligen vad jag försökte säga. Osten80 snackade om att bra gitarrister förmodligen håller med honom när det gäller musik som ACDC, jag tog bara upp mitt egna exempel om att det inte behöver vara så.

För mig är det bara skitsnack att duktiga musiker inte kan uppskatta simpel musik om den görs väldigt bra, som ACDC lyckas med.

Sen kan man diskutera vad som menas med musikaliskt. Är Malmsteen mer musikalisk än ACDC bara för att kan runka av greppbrädan snabbare och spela melodier som uppfanns för längesedan?

hahavaffan
2006-03-20, 18:16
Jag tar motorvägen till helvetet.

Beecher
2006-03-20, 18:22
Helt fel att jämföra olika genres... tycker iaf jag!
Båda låtarna är riktigt bra, kan dock inte göra annat än att rösta på Zeppelin pga deras trummis John Bonham :)

Dumleman
2006-03-20, 18:23
Helt fel att jämföra olika genres... tycker iaf jag!
Båda låtarna är riktigt bra
Man kan ju se det som en symbolisk jämförelse också. Väljer du motorvägen till helvetet eller trappan till himlen? :D

Gött Mos
2006-03-20, 18:56
Japp, och det är klart man är satanist.