handdator

Visa fullständig version : Vann rätt melodifestivalbidrag?


Fatalist
2006-03-18, 21:59
Topic, motivera.

Yankeee
2006-03-18, 22:00
Carola var bäst utan tvekan. Ja, jag såg lite av det, jag skäms.

lauria
2006-03-18, 22:01
Carola var bäst utan tvekan. Ja, jag såg lite av det, jag skäms.

Inte bäst(tycker jag), men störst chans internationellt.

HenrY
2006-03-18, 22:01
Nope, tycker Johnsson borde vunnit.

Pudzianovski
2006-03-18, 22:01
Carola är en medelmåttig artist internatonellt (överskattad i Sverige dock). Andreas, BWO är en stora artister internationellt och borde vunnit då deras låtar dessutom var mycket bättre än Carolas.

beckman88
2006-03-18, 22:02
nej fär fan. BWO skulle vunnit!

MasterChief
2006-03-18, 22:02
Carola var bäst utan tvekan. Ja, jag såg lite av det, jag skäms.

Äsch, bejaka din fjollsida. Du kan ju alltid skylla på The Poodles om nån frågar varför du tittade.

Carola var bäst trots att hennes röst brast för första gången någonsin.

Diana
2006-03-18, 22:03
Vilken fan vann då? Carola? isf vann nog rätt ,känner att jag måste stötta min gamla barndomsidol :D

Kebab-Arne
2006-03-18, 22:04
Carolas låt var medelmåttig, hon vann enbart pga att hon är Carola. Men ute i Europa är hon inget känt namn. Tror inte Sverige klarar sig vidare från kvalet till stora finalen. Blivit fast i melodifestival-träsket. :em:

Tycker BWO skulle vunnit, tror den skulle gå bättre internationellt. Röstade t o m. :em: :em:

Helena B
2006-03-18, 22:04
Nu förstår jag inte. Var det finalen idag? Brukar inte den vara i april eller nåt sånt. Det ska ju vara en massa irriterande delfinaler före.

Yankeee
2006-03-18, 22:05
Nu förstår jag inte. Var det finalen idag? Brukar inte den vara i april eller nåt sånt. Det ska ju vara en massa irriterande delfinaler före.

Var har du varit de 5-6 senaste lördagarna kl 20?

wintersnowdrift
2006-03-18, 22:05
Ja och nej (ambivalent). Carola var den enda ikväll som sångmässigt gav mig rysningar, men det hade varit roligt om Andreas Johnsson vunnit. Mitt hjärta brinner för outsiders. Egentligen gillade jag nog hans låt bättre också, men Carola är ju... Carola, och hennes show var fantastisk.

//Kristin - stolt schlagernörd

Kebab-Arne
2006-03-18, 22:05
Nu förstår jag inte. Var det finalen idag? Brukar inte den vara i april eller nåt sånt. Det ska ju vara en massa irriterande delfinaler före.

Tjena...

Ryska_raketen
2006-03-18, 22:06
Jag hejade på på den sköna

Helena B
2006-03-18, 22:08
Var har du varit de 5-6 senaste lördagarna kl 20?

Om det nu var finalen idag så tycker jag att de borde ha gjort mer reklam för den, så man vet. Förr i tiden fanns det schlagerchips och grejer, då var finalen speciell. Jag som ville se finalen, men den går nog i repris.

Yankeee
2006-03-18, 22:09
Om det nu var finalen idag så tycker jag att de borde ha gjort mer reklam för den, så man vet. Förr i tiden fanns det schlagerchips och grejer, då var finalen speciell. Jag som ville se finalen, men den går nog i repris.

Jafan, det har bara stått om skiten i tidningen varje dag den senaste månaden ;)

Pudzianovski
2006-03-18, 22:13
Jafan, det har bara stått om skiten i tidningen varje dag den senaste månaden ;)

Ja, hur fan kan man missa det? Insnöad? *screwy* :D

Cilia
2006-03-18, 22:13
Måste tyvärr säga att jag inte bryr mig.
Såg bara förra delfinalen och ikväll kom jag hem när det var över.

Jag har bara hört Carolas och Björns låt.
Jag tycker inte Caraolas låt är bra.

Helena B
2006-03-18, 22:14
Jafan, det har bara stått om skiten i tidningen varje dag den senaste månaden ;)

Läser bara Metro och där har jag inte läst något om finalen. Men iaf, har väl kanske inte varit så uppmärksam då.

OggeP
2006-03-18, 22:15
Om det nu var finalen idag så tycker jag att de borde ha gjort mer reklam för den, så man vet. Förr i tiden fanns det schlagerchips och grejer, då var finalen speciell. Jag som ville se finalen, men den går nog i repris.

Nu måste du ändå skämta.

OggeP
2006-03-18, 22:15
Läser bara Metro och där har jag inte läst något om finalen. Men iaf, har väl kanske inte varit så uppmärksam då.

Kanske dags att utöka sitt nyhetsflöde?

Yankeee
2006-03-18, 22:17
Läser bara Metro och där har jag inte läst något om finalen. Men iaf, har väl kanske inte varit så uppmärksam då.

Mja, förstasidan på gårdagens metro var iof rätt talade, men vad vet jag? :)

http://www.metro.se/content/acrobat/riks/SERIK_20060317_A_Metro.pdf

TCOG
2006-03-18, 22:18
vad är melodifestivalen :confused:

Garnax
2006-03-18, 22:19
Att visa något så dumt som Carola utanför Sverige är inget genidrag.
Vissa skammfläckar bör man inte skylta med för mycket...

Pudzianovski
2006-03-18, 22:20
vad är melodifestivalen :confused:
*uppdate*
En sångtävling i Sverige med Ronnie Coleman och Lee Priest mfl som deltagare.

OggeP
2006-03-18, 22:20
Krävs det Slobodan Milosevic-chips för att Helena B ska hajja till att gubben trillat av pinn?

Helena B
2006-03-18, 22:20
Kanske dags att utöka sitt nyhetsflöde?

De har inte nämnt det på lokal tv heller. Men du har rätt. Trodde det räckte med Yankeees trådar om artiklar/reportage från Dn och Svd.

Tolkia
2006-03-18, 22:21
Det optimala hade varit om Poodles hade vunnit (ja, jag är allvarligt); hur ljuvligt hade det inte varit att skicka ett övervintrat gäng pudelrockare till Aten. :D Dock tycker jag egentligen att Carola är den bästa artisten; hon sjunger bra, men framför allt är hon grym på scen; ett proffs ut i fingerspetsarna och med en utstrålning fullt i klass med avfallet från Barsebäck. BWO:s musik är jag visserligen svag för, men de är hopplösa på scen, och det börjar bli lite för mycket av den självutnämnde kvasiopportunisten Bards "provokativa" utspel vart man vänder sig för min smak.

Helena B
2006-03-18, 22:21
Krävs det Slobodan Milosevic-chips för att Helena B ska hajja till att gubben trillat av pinn?

Elakt, det visste jag faktiskt...stod på text-tv.

Pudzianovski
2006-03-18, 22:22
Krävs det Slobodan Milosevic-chips för att Helena B ska hajja till att gubben trillat av pinn?

:D Try the new taste "Birdflu taste" and "Slobodan taste".

OggeP
2006-03-18, 22:23
Elakt, det visste jag faktiskt...stod på text-tv.

Ja det var lite elakt. Men du hade i princip redan klätt ut dig till måltavla, och sikten var fri.



*innocent*

Helena B
2006-03-18, 22:23
Mja, förstasidan på gårdagens metro var iof rätt talade, men vad vet jag? :)

http://www.metro.se/content/acrobat/riks/SERIK_20060317_A_Metro.pdf

Okej jag ger mig. Kan bara skylla på att jag inte har uppmärksammat det då.

Metal_boy_
2006-03-18, 22:23
Jag hejade på på den sköna


Mmm, pumpa kolven i ett gammalt hederligt och välsmörjt motorblock som aldrig slutar gå. Ett tändstift som slår lika starka gnistor och antänder i varje fas, varje gång det bär av. Evighet. :bow:

Och ja, jag är en mästare på poesi.

Lallle
2006-03-18, 22:25
Kan acceptera att Carola vann. Hennes milfighet höjde låten 4-5 snäpp. Annars hejade jag på BWO.

Pudzianovski
2006-03-18, 22:26
Efter att ha blivit ofriviligt plågad av melodifestivalens finalbidrag i några veckor på radio är det endast Andreas låt och The poodles som jag kan nynna på och komma ihåg text och melodi. Carolas låt är värdelös precis som hon är. Hon kan sjunga, bara det.

Helena B
2006-03-18, 22:26
Ja det var lite elakt. Men du hade i princip redan klätt ut dig till måltavla, och sikten var fri.



*innocent*


Det är lugnt, jag är van. Men att veta att det var finalen i melodifestivalen idag tycker jag inte var så nödvändigt att veta. Det hade varit värre om jag inte hade haft någon koll på Milosevic.

carloskar
2006-03-18, 22:26
Fattar inte hur man kan gilla BWO. Jag ryser av att se dom.

Cilia
2006-03-18, 22:30
Det är lugnt, jag är van. Men att veta att det var finalen i melodifestivalen idag tycker jag inte var så nödvändigt att veta. Det hade varit värre om jag inte hade haft någon koll på Milosevic.
tror dom mer reagerade på att du sa att ditt enda inhämtande av nyhetsinformation kom från metro och lokalnyheterna på tv

Garnax
2006-03-18, 22:30
Fattar inte hur man kan gilla BWO. Jag ryser av att se dom.

ryser>kräkningar och starkt fysiskt illamående.

andeN.
2006-03-18, 22:30
NEJ! BWO var mycket bättre. :(

Helena B
2006-03-18, 22:34
tror dom mer reagerade på att du sa att ditt enda inhämtande av nyhetsinformation kom från metro och lokalnyheterna på tv

plus Yankees trådar och text-tv. Men jag vet, jag är lite dålig på att läsa om vad som händer i Sverige och i världen.

Kebab-Arne
2006-03-18, 22:37
Fattar inte hur man kan gilla BWO. Jag ryser av att se dom.

Alexander Bard såg ju skitskön ut. Kom och tänka på nån upptäcktsresande i Afrika i tidiga 1900-talet med bruna shorts och ja, nåt mer brunt på överkroppen. Han är förövrigt en av de personer jag skulle vilja ha en pratstund med över en lunch typ.

Frantic
2006-03-18, 22:45
Linda bengtzing var snyggast iaf. Så nu slipper ni diskutera det

Carolas låt var värdelös. BWO's likaså

Bronkitkorv
2006-03-18, 22:55
Krävs det Slobodan Milosevic-chips för att Helena B ska hajja till att gubben trillat av pinn?
Ja han runkade ihjäl sej hörde jag ! Verkligen synd.... inte.

Skönt att slager skiten är över så jag slipper alla dåliga låtar som stör mej och mitt internetliv. Tanten tittar och det betyder jag får höra skiten.
Carola är en sopa, Pudlarna skulle ha vunnit för det var hårdrock../lidl..

Arnesson
2006-03-18, 22:57
Nope, tycker Johnsson borde vunnit.

Klart bäst :thumbup:

Bronkitkorv
2006-03-18, 22:58
Alexander Bard såg ju skitskön ut. Kom och tänka på nån upptäcktsresande i Afrika i tidiga 1900-talet med bruna shorts och ja, nåt mer brunt på överkroppen. Han är förövrigt en av de personer jag skulle vilja ha en pratstund med över en lunch typ.
Han skulle inte ens titta på en vanlig människa som du utan skulle sitta och fnysa åt dej och bara prata om sej själv och hur oerhört bra han är hela tiden.

gasoliner
2006-03-18, 23:10
Ja och nej (ambivalent). Carola var den enda ikväll som sångmässigt gav mig rysningar, men det hade varit roligt om Andreas Johnsson vunnit. Mitt hjärta brinner för outsiders.
//Kristin - stolt schlagernörd

Outsiders?? han trodde eller var nog ganska säker på att vinna..: -"fan..shit..jäävlar".. :D

Ingen låt av topp 3 hade varit fel att skicka, hoppas bara att telefonröstandet gått rätt till då många tydligen inte kunnat rösta BWO eller Johnson. *bs*

egge
2006-03-18, 23:36
Ingen låt av topp 3 hade varit fel att skicka, hoppas bara att telefonröstandet gått rätt till då många tydligen inte kunnat rösta BWO eller Johnson. *bs*

Kompisen ringde på BWO 2 ggr men kom inte fram. RÖSTBEDRÄGERI!1! *grr27*

backflash
2006-03-18, 23:38
Kompisen ringde på BWO 2 ggr men kom inte fram. RÖSTBEDRÄGERI!1! *grr27*


"kompisen" ...?

wintersnowdrift
2006-03-18, 23:43
Outsiders?? han trodde eller var nog ganska säker på att vinna..: -"fan..shit..jäävlar".. :D

Ingen låt av topp 3 hade varit fel att skicka, hoppas bara att telefonröstandet gått rätt till då många tydligen inte kunnat rösta BWO eller Johnson. *bs*

Alltså, jämfört med Carola var ALLA andra deltagare outsiders :) .

Kanske var det just Andreas svordommar som fällde honom hos folket - Carola befinner sig ju på andra sidan skalan sas. Gud är fortfarande mer poppis än satan i våra påstått sekulariserade stugor.

//Kristin

egge
2006-03-18, 23:47
"kompisen" ...?

Mjo, alla sitter inte ensamma o spelar skinnflöjt till melodifestivalen.

Allan
2006-03-18, 23:50
Vafan är det här idrott? Chans i Aten? Sportkommentatorer? "Gav du upp när du såg Carolas poängförsprång???" Vad är detta?

Möjligt att Carolas låt är chanslös i Europa. Och? Kanske att BWO öststatsdisco har större chans? Och? Personligen tycker jag det är skit att de får sjunga på engelska i Sverige. I tidernas begynnelse var tävlingen till för att de olika nationernas särarter på ett roligt och lättsamt sätt skulle belysas.
Numer får man ta i så man spricker för att höra skillnad på Portugal och Slovenien.


allan

gasoliner
2006-03-18, 23:50
Helt rätt wintersnow.. Alla var mer eller mindre outsiders pga carola och att hon är den Artist som hon är.

Nu får jag elake Pudde på mig snart.. :D

men allvarligt..Poodles?.. duktiga musiker allihopa men.. hade inte bäst före datumet ändå gått ut på dem? lite tjocka, påminde lite om vår internationelle gitarrtjockis Yngwie Malmsteen. :D

JAJA.. ajaj.. slå mig inte..

over and out//Gassy. (Hårdrockare..)

hum
2006-03-18, 23:50
Vi ringde och röstade på Carola 5ggr, haha.

Slog på teven lagom tills poängutdelningen, så låtarna hörde jag inte (tur det), men jag är så jävla trött på alexander bard o co som man plågats med hela veckan om man måste lyssna på rix fm när man jobbar. "vi är jättestora i östeuropa" :laugh:

Allan
2006-03-18, 23:53
De där Rednex... Kändes egentligen jättesvenskt. En blonderad Jokkmokks-Jokke tillsammans med ett gäng inavlade Bröderna Djup... Inte var det country heller, sa Annika... NÄHÄÄÄÄÄ


allan

gasoliner
2006-03-18, 23:54
:D hihi..jag röstade också på Carola flera gånger, mest för att reta alla fjortisar som höll stenhårt på BWO och Johnson.. :D

Lillgrabben
2006-03-18, 23:58
Jag tror att Carola har en god chans att placera sig bra i Eurovisionsfinalen så ja, rätt låt vann. Sen kanske inte schlagermusik är min favoritgenre, men den saken får jag bortse ifrån.

Carola är en grann tjej med ett proffsigt uppträdande, ett bra kringarrangemang, en riktigt hygglig låt, bra "carisma" osv. Hon kan gå långt & har gjort det tidigare vid 2 tillfällen...

Metal_boy_
2006-03-19, 00:36
Vi ringde och röstade på Carola 5ggr, haha.

Slog på teven lagom tills poängutdelningen, så låtarna hörde jag inte (tur det), men jag är så jävla trött på alexander bard o co som man plågats med hela veckan om man måste lyssna på rix fm när man jobbar. "vi är jättestora i östeuropa" :laugh:


Tro fan att dom är populära där, med en Kosack som spelar synth i golfstrumpor och slips och en eskortflicka från Litauen som sjunger.

Jet
2006-03-19, 03:52
Klart Carola skulle vinna, ingen annan var i närheten av hennes närvaro på scenen. Tro fan att många drogs in i "konstiga kyrkan" när hon var med...

Trance
2006-03-19, 03:58
Vafan är det här idrott? Chans i Aten? Sportkommentatorer? "Gav du upp när du såg Carolas poängförsprång???" Vad är detta?

Möjligt att Carolas låt är chanslös i Europa. Och? Kanske att BWO öststatsdisco har större chans? Och? Personligen tycker jag det är skit att de får sjunga på engelska i Sverige. I tidernas begynnelse var tävlingen till för att de olika nationernas särarter på ett roligt och lättsamt sätt skulle belysas.
Numer får man ta i så man spricker för att höra skillnad på Portugal och Slovenien.


allan

Hahaha, klassisk det var bättre för. Det är fan skam att de dessutom får använda elektronisk musik. På min tid så klarade vi oss men djurhudar och det lät som riktigt musik det.

Nej men allvarligt, "tvingad" att se det och jag tyckte the poodles skulle vunnit. De hade enda bra låten.

tenchi
2006-03-19, 06:48
Carlola sjunger jävligt bra, men låten var inget speciellt. En helt vanlig standardschalger som vi alltid har med. Som vanligt kommer den inte att vinna.

BWOs låt var bättre, tror t o m att Pudlarna kommer ha större chans än Carola.

Kikki såg ut som en polkagris.

gasoliner
2006-03-19, 11:12
Ja Kicki D. var lätt "offseason" :D

Baan
2006-03-19, 11:20
Vafan är det här idrott? Chans i Aten? Sportkommentatorer? "Gav du upp när du såg Carolas poängförsprång???" Vad är detta?

Möjligt att Carolas låt är chanslös i Europa. Och? Kanske att BWO öststatsdisco har större chans? Och? Personligen tycker jag det är skit att de får sjunga på engelska i Sverige. I tidernas begynnelse var tävlingen till för att de olika nationernas särarter på ett roligt och lättsamt sätt skulle belysas.
Numer får man ta i så man spricker för att höra skillnad på Portugal och Slovenien.


allan

gardera dig med ett inköp av http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9172271779&s=1 till nästa gång

:D

Fettecke
2006-03-19, 11:23
jag bryr mig inte...
Ifall jag skulle bry mig under finalen så Hejjar jag på Finland iaf. "Go Lordi, Go lordi"

NiklasR
2006-03-19, 11:48
carola var bara sämst, 1:an och 10:an var bra mycket bättre både i föreställning och text/sång. punkt slut!

Carolas slutord: jag tackar gud, och publiken blev frälst.. ;P noob :devil:

KRILLE!
2006-03-19, 13:45
Bah BWO sjöng flaskt och var allmänt dåliga. Låt nummer 1 skulle ha vunnit eftersom Carolas låt var tråkig och "standard" för melodifestivalen, måste komma med lite nytt för en gångs skull men icke. Ska alla låtar sjungas på engelska i aten eller hur var det? hoppas verkligen inte det för sveriges skull

Allan
2006-03-19, 14:13
Det var mycket som var både sämre och bättre förr. Framförallt minns man ju låtarna på ett annat sätt - de blev schlagers helt enkelt. Idag försvinner allt i musikfloden.


allan

Bobo
2006-03-19, 14:41
Bojkottar till 100%
Kommer aldrig någonsin frivilligt att titta ens en sekud...!
Var tvungen att avboka en middagsinbjudning igår eftersom det kom fram att det skulle glos på melodilösafestivalen hela tiden =/

Står inte ut med skiten

mangemani
2006-03-19, 15:18
dont know,dont care

*Flash*
2006-03-19, 15:28
Nej helt fel låt vann.
BWOs låt var betydligt bättre, tror den skulle haft större chans där borta då det iaf på senare tid inte varit någon klassisk schlagerlåt som vunnit hela finalen och det var just vad Carolas låt var (en klassisk schlager och inte ens en bra sådan).
Pudlarnas låt gillade jag också, tycker det skulle varit kul om dom fått åka också, något nytt och roligt inslag då Sverige alltid ska envisas med att skicka så tråkiga låtar.

Tolkia
2006-03-19, 16:20
Roligast hade nog egentligen varit att skicka Östen med Resten. Jag ser Expressens försök att skapa chockrubriker framför mig ... vad skulle de ta sig till utan vare sig bröst, riksbögar eller tajta rumpor att skriva om. :D
Tyvärr tog de sig ju dock inte ens till final.

Trident
2006-03-19, 16:48
Hade aldrig hört Poodles bidrag förrän igår..

Jag tycker det lät rätt bra med "night of passion"? Eller åtminstone bättre än det andra skräpet..

Linda Bengtzing borde ha vunnit för sin sexighet :thumbup:

fonzie
2006-03-19, 18:01
*spy*

haiduc
2006-03-19, 18:52
En helt vanlig standardschalger som vi alltid har med. Som vanligt kommer den inte att vinna.



Jasså? Hur gick det sist vi skickade en riktig schlager? (Charlotte Perelli - Take me to your heaven) Jo, vi vann!
Och vad är det för artister som vunnit de senaste åren? Jo kvinnliga soloartister..

Och Carola var bäst, hon har allt! I år vinner vi :hbang:

OggeP
2006-03-19, 18:56
Ja Kicki D. var lätt "offseason" :D

Moonface for the win! :hbang:

The_dude
2006-03-19, 19:20
melodifestivalen är bara för flickor

Ninjasmurf
2006-03-19, 19:41
BWO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JÄVLA CAROLA :cryout:


/USERFRIENDLY

userfriendly
2006-03-19, 19:43
melodifestivalen är bara för flickor

jaja så om man har en snopp så gillar man inte schlager?? det går inte ihop riktigt i mitt huvud *whatever*

Gandalf
2006-03-19, 21:15
Carola var ganska bra men hennes böghat och religiösa tokigheter får mig att spy, men hon klarar väl inte av att kvala in i den riktiga tävlingen.
För ni vet väl att Sverige måste kvala in för att få ställa upp i den riktiga tävlingen och det tack vare att vi kom på 19 plats förra året.
Gillar inte detta men har man en kvinna och ett barn som vill titta så är man ju tvungen och datorn står i samma rum så man kommer inte undan.

rQx
2006-03-19, 21:27
Fick damp varje gång BWO, Andreas Johnsson eller Carola fick höga poäng, ganska ofta då alltså. BWO var ju hur enformigt som helst, är det bara mainstream som gäller nu förtiden?

Garnax
2006-03-19, 23:10
Att gilla Carola för hennes musik är som att gilla Nazisterna för deras
handlingskraft under 2:a världskriget.

grisbil3n
2006-03-19, 23:20
Att gilla Carola för hennes musik är som att gilla Nazisterna för deras
handlingskraft under 2:a världskriget.

:confused:

Garnax
2006-03-19, 23:24
:confused:

Inget snack om saken, nazisterna var jävligt handlingskraftiga och få
politiska partier har slitit så hårt för vad dom trodde på. Dock kanske man
inte ska beundra dom för det med tanke på vad dom stog för.

Man kanske inte ska beundra Carola heller när man vet vad hon står för...

grisbil3n
2006-03-19, 23:28
Inget snack om saken, nazisterna var jävligt handlingskraftiga och få
politiska partier har slitit så hårt för vad dom trodde på. Dock kanske man
inte ska beundra dom för det med tanke på vad dom stog för.

Man kanske inte ska beundra Carola heller när man vet vad hon står för...

Då är jag med :D

Metal_boy_
2006-03-19, 23:29
Inget snack om saken, nazisterna var jävligt handlingskraftiga och få
politiska partier har slitit så hårt för vad dom trodde på. Dock kanske man
inte ska beundra dom för det med tanke på vad dom stog för.

Man kanske inte ska beundra Carola heller när man vet vad hon står för...


Men herregud. Bara för att hon tycker att det är fel med bögeri? Alla kan inte tycka om allt Garnax, det är väl upp till henne om hon vill att tycka att det är fel? Hon går ju iaf inte och klubbar ner homosexuella.

grisbil3n
2006-03-19, 23:32
Men herregud. Bara för att hon tycker att det är fel med bögeri? Alla kan inte tycka om allt Garnax, det är väl upp till henne om hon vill att tycka att det är fel? Hon går ju iaf inte och klubbar ner homosexuella.

Haha har hon lyckats kasta skit på homosexuella offentligt? Länk? Älskar såna här grejer, så jävla osmidigt...

Metal_boy_
2006-03-19, 23:33
Haha har hon lyckats kasta skit på homosexuella offentligt? Länk? Älskar såna här grejer, så jävla osmidigt...


Det vet jag inte om hon har, men hon är ju kristen och folk drar ju den paralellen ganska fort då :)

Garnax
2006-03-19, 23:38
Det vet jag inte om hon har, men hon är ju kristen och folk drar ju den paralellen ganska fort då :)

Hon har sagt att det är fel, hon har sagt att hon känner bögar som blivit
hetro efter förböner och hon är mot homosexuellas lika rättigheter.

Metal_boy_
2006-03-19, 23:53
Hon har sagt att det är fel, hon har sagt att hon känner bögar som blivit
hetro efter förböner och hon är mot homosexuellas lika rättigheter.


Och? Bara för att hon tycker det tänker jag inte gå omkring och hata henne och allt annat hon gör iaf. Även om jag inte delar en åsikt med henne. Så förbannat barnsligt och det visar ju bara vem som är mest fylld av hat.

Garnax
2006-03-20, 00:02
Och? Bara för att hon tycker det tänker jag inte gå omkring och hata henne och allt annat hon gör iaf. Även om jag inte delar en åsikt med henne. Så förbannat barnsligt och det visar ju bara vem som är mest fylld av hat.

Skäl nog att inte stödja henne, inte rörsta på henne inte köpa hennes skivor osv.

Metal_boy_
2006-03-20, 00:21
Skäl nog att inte stödja henne, inte rörsta på henne inte köpa hennes skivor osv.


Ja det är lika bra, så hon inte får resurser till hennes uppdrag att utrota alla homon. *rolleyes*

Garnax
2006-03-20, 00:29
Ja det är lika bra, så hon inte får resurser till hennes uppdrag att utrota alla homon. *rolleyes*

Nej, enligt hennes tro är det Gud som ska sköta utrotningen...

Tolkia
2006-03-20, 00:31
Nej, enligt hennes tro är det Gud som ska sköta utrotningen...
Sade du inte nyss att hon ville bota dem med förbön ... (misstänker dock att de själva snarare skulle se sådant som övergrepp än som bot)? :D

no1fitness
2006-03-20, 01:06
Jag tycker nog att rätt låt vann.
Fick faktiskt rysningar när hon sjöng. Nu har jag fått den på hjärnan och kan inte få bort den. *grr*
Johnssons låt var ju så dålig och hemsk. Skulle nog inte ha kvalat in med den alls. *spy*
BWO hade klart funkat internationellt, men den låten blev sämre ju mer man lyssnar på den.
Gillar annars Linda Bengtzing. :)

Ja, jag tittade, men röstade inte i alla fall. :D

Cypher
2006-03-20, 02:05
Rätt låt vann helt klart, jag tyckte däremot att Bengtzing borde fått en högre placering.

Davil
2006-03-20, 07:35
Rätt låt vann här i sverige !

Men jag tror BWO skulle haft bättre channs i den stora finalen men det är inget man kommer få veta. Carola kommer inte att vinna, men kommer heller inte att hamna bland de sista.

bladhet
2006-03-20, 08:02
Nej...

Linda bengtzing skulle ha vunnit.

HajduMan
2006-03-20, 08:22
1:an va bäst


edit: med 1:an menar jag inte den som kom 1:a

haiduc
2006-03-20, 10:06
Carola var ganska bra men hennes böghat och religiösa tokigheter får mig att spy
Hon hatar knappast bögar, det är något som tidningarna fått det till. Om hon hatade bögar skulle hon knappast umgås med homosexuella, eller hur? Rickard Engfors har stått vid hennes sida under hela festivalen, hjälpt till med scenshowen mm. Under efterfesten tackade hon speciellt sina gayfans :hbang: http://www.qx.se/nyheter/artikel.php?artikelid=4270
Man ska inte tro allt tidningarna skriver... *screwy*

petersson
2006-03-20, 10:15
Linda Bengtzing är charmig och hade en bra låt. Hon borde vunnit! Tyckte om hennes klänningar också, speciellt den andra.

Baan
2006-03-20, 10:17
Hon hatar knappast bögar, det är något som tidningarna fått det till. Om hon hatade bögar skulle hon knappast umgås med homosexuella, eller hur? Rickard Engfors har stått vid hennes sida under hela festivalen, hjälpt till med scenshowen mm. Under efterfesten tackade hon speciellt sina gayfans :hbang: http://www.qx.se/nyheter/artikel.php?artikelid=4270
Man ska inte tro allt tidningarna skriver... *screwy*

Nu sa hon väl inte att hon hatade bögar, utan det hon sa var väl ändå att bögeri är en sjukdom.

Linnda
2006-03-20, 11:08
Jag tycker att rätt låt vann, och rätt artist. Det spelar ingen roll att hon inte är internationellt känd, eftersom hon har allt som krävs av en bra artist, underbar röst, utstrålning, scenvana och en bra låt! Sen får man tycka vad man vill om Carola som person, vem bryr sig om det i Eurovision song contest? Jag hoppas bara att halsinfektionen läker tills dess....