handdator

Visa fullständig version : filmtips?


Milia
2006-03-18, 18:47
Någon som har tips på någon träningsinspirerande film...? alltså inte en film med t.ex. en BB-tävling, utan en "vanlig" film, med personer som tränar massor...
Jag gillar sådana filmer där de börjar träna för ett visst mål och blir supervältränade och sedan kickar ass :hbang:
typ GI-Jane o dyl.
Läste i ngn träningsjournal ¨någon som nämnde T2, vad är det?

Piranha
2006-03-18, 18:48
Någon som har tips på någon träningsinspirerande film...? alltså inte en film med t.ex. en BB-tävling, utan en "vanlig" film, med personer som tränar massor...
Jag gillar sådana filmer där de börjar träna för ett visst mål och blir supervältränade och sedan kickar ass :hbang:
typ GI-Jane o dyl.
Läste i ngn träningsjournal ¨någon som nämnde T2, vad är det?


Terminator 2.

Dem syftar på Linda Hamilton som tränade sig rätt tajjt inför filmen.

Pudzianovski
2006-03-18, 18:48
Kwon har säkert 300 ninja filmer på lager där huvudpersonen går från mobbad tönt till osynlig ninja på 6 mån.

Sonny
2006-03-18, 18:50
Kwon har säkert 300 ninja filmer på lager där huvudpersonen går från mobbad tönt till osynlig ninja på 6 mån. :laugh:

Jay-Z
2006-03-18, 18:52
Million Dollar Baby.

Pudzi: :laugh:

kharon
2006-03-18, 18:53
Rocky, såklart, och Karate kid!

internethjälten
2006-03-18, 18:55
Någon som har tips på någon träningsinspirerande film...? alltså inte en film med t.ex. en BB-tävling, utan en "vanlig" film, med personer som tränar massor...
Jag gillar sådana filmer där de börjar träna för ett visst mål och blir supervältränade och sedan kickar ass :hbang:
typ GI-Jane o dyl.
Läste i ngn träningsjournal ¨någon som nämnde T2, vad är det?

krigarens själ and krigarens hjärta...

de tränar en del, både på att lyfta skrot samt
att fightas..

The_RobRoy
2006-03-18, 18:56
Rocky filmerna

Raging Bull

Piranha
2006-03-18, 18:57
Det är lite kul det där.

När man i hollywoodstil skall casta roller så väljer man att ta en skådis sätta denna på några månaders träning och sen spela in en film där den skall spela rollen av någon som hållt på med sporten i 10+ år eller ja ibland hela livet.

Resultatet blir alltid i mina ögon minst sagt patetiskt och då kan jag ofta inte ens sporterna.

Millon dollar baby, Muhammed Ali filmen där och en massa massa till

Varför väljer man inte en idrottsutvövare och ger denna skådespelarlektioner.

Varför skall man alltid se samma fejs om och om igen ena dagen som Ali nästa dag i nån jävla rymd film, för att sen agera äktenskapsmäklare osv osv.


Äh fan nu blir ja syyyr.

Milia
2006-03-18, 19:02
Terminator 2.

Dem syftar på Linda Hamilton som tränade sig rätt tajjt inför filmen.
Okej tack! Tror du man måste ha sett terminator ett för att kunna uppskatta 2an?

Piranha
2006-03-18, 19:03
Okej tack! Tror du man måste ha sett terminator ett för att kunna uppskatta 2an?


Nejdå , men Arnold själv var bättre pumpad i 1an.

kneger
2006-03-18, 19:10
Rambo!!!!
Ali

timoat
2006-03-18, 19:13
The Dragon (Bruce Lee Story) men jason scott lee, svinintressant och killen hade aldirg tränat martial arts innan, dock en hel del ballet. HAn blev väldigt duktig på 6 månaders träning. Mycket bra film

Ninjamicke
2006-03-18, 19:19
Mighty ducks 1, 2 och 3
Kämparanda blandat med lagbygge i bästa symbios

Hobbes
2006-03-18, 19:27
The Replacements (http://www.imdb.com/title/tt0191397/)
Tävla och träna med hjärtat, inte i cardiovaskolära termer!

The_RobRoy
2006-03-18, 19:28
Remember The Titans

Tricklev
2006-03-18, 20:15
The Dragon (Bruce Lee Story) men jason scott lee, svinintressant och killen hade aldirg tränat martial arts innan, dock en hel del ballet. HAn blev väldigt duktig på 6 månaders träning. Mycket bra film

Han blev INTE duktig.

Tricklev
2006-03-18, 20:16
Det är lite kul det där.

När man i hollywoodstil skall casta roller så väljer man att ta en skådis sätta denna på några månaders träning och sen spela in en film där den skall spela rollen av någon som hållt på med sporten i 10+ år eller ja ibland hela livet.

Resultatet blir alltid i mina ögon minst sagt patetiskt och då kan jag ofta inte ens sporterna.

Millon dollar baby, Muhammed Ali filmen där och en massa massa till

Varför väljer man inte en idrottsutvövare och ger denna skådespelarlektioner.

Varför skall man alltid se samma fejs om och om igen ena dagen som Ali nästa dag i nån jävla rymd film, för att sen agera äktenskapsmäklare osv osv.


Äh fan nu blir ja syyyr.


Tach piranha :bow:

Stefan
2006-03-18, 21:11
Men glöm för guds skull inte Fight Club!

timoat
2006-03-18, 23:41
Jag tror ni underskattar vad det krävs att vara skådespelare, samtidigt som ni överskattar var det krävas för att något ska se övertygande ut för generell publik på film.

Kwon
2006-03-18, 23:42
Kwon har säkert 300 ninja filmer på lager där huvudpersonen går från mobbad tönt till osynlig ninja på 6 mån.

Först får han stryk.

Sen ungefär 40 min i filmen träffar han en mästare o börjar träna.

Sen slutfight 1.10-15 beroende på hur kort/lång filmen är.

En fight hade dock 20 minuter slutfight! Dom fightades nonstop!

Now that was a sight for sore eyes.... :laugh: