handdator

Visa fullständig version : Whey 80 VS Gainer Pro


norrkoping618
2006-03-18, 00:52
vilket är bäst att inte efterträning, ja är inte ute efter bli deffad,vill bara gå upp i vikt fort. har kört 80 nu ett tag men ja tycker det inte händer nått..tidigare fick ja tag i gratis super mass från twinlab..o det den innehåller en massa mer kolisar ? va det därför jag gick upp lättare i muskler o fett eller=)..är det e ett måste ha få i sig kolisar efterträning?

Krille 87
2006-03-18, 01:43
vilket är bäst att inte efterträning, ja är inte ute efter bli deffad,vill bara gå upp i vikt fort. har kört 80 nu ett tag men ja tycker det inte händer nått..tidigare fick ja tag i gratis super mass från twinlab..o det den innehåller en massa mer kolisar ? va det därför jag gick upp lättare i muskler o fett eller=)..är det e ett måste ha få i sig kolisar efterträning?

Eftersom du vill gå upp i vikt så rekommenderar jag starkt Gainer. Tycker Twin labs produktet är onödigt dyra. Köp lite vassle med och ta någon drink under dagen som mellanmål me t ex. lite nötter.. Men det viktigaste för att gå upp i vikt är att du äter mycket riktig mat. Det går aldrig att slå moder natur på fingrarna :thumbup: ..

Mvh

barda
2006-03-18, 02:01
köp maltodextrin och vassle så kan du blanda dina egna gainers :p
bättre med malto än kolhydraterna som finns i gainer också har jag för mig..

norrkoping618
2006-03-18, 02:54
kosten runt om sköter jag mer än bra, det ja undra va ju efter träning...

michael
2006-03-18, 03:03
Muskelmassa kommer komma från ett energiöverskott ,det är så extremt viktigt med ett energiöverskott att protein, gainer och tillskot blir försumbara om du inte har energiöverskottet "in check" så att säga. Men om du garanterat vet att du ligger på ett energiöverskott av 500kalorier om dagen för din kroppsvikt och energin från din mat är utspridd på 40% protein 40% kolhydrater och 20% fett så ska du käka en blandning av dextrosol(finns billigt på samtliga mataffärer) och ett hydrolisat/isolat blandat proteinpulver efter ett träningspass. Vill du vara "optimalast"(credit king grub?) så ska du inte äta dom två samtidigt efter passet utan tajma in dom så att proteintillförseln peakar när insulinresponsen från dextrosolet peakar.

barda
2006-03-18, 03:03
Protein + Kolhydrater just före träning
Kolhydrater direkt efter träning
Protein + Kolhydrater 1 timma efter träning
Protein + Kolhydrater 2 timmar efter träning

Det är bevisat att det är bäst att ta tillskotten sådär.
Jag har intagit efter det schemat några veckor och gått upp 2kg(jag har svårt för att gå upp i vikt).

barda
2006-03-18, 03:06
så ska du käka en blandning av dextrosol(finns billigt på samtliga mataffärer) och ett hydrolisat/isolat blandat proteinpulver efter ett träningspass.

Maltodextrin är väldigt mkt bättre(snabbare) än dextrosol.

norrkoping618
2006-03-18, 14:19
Protein + Kolhydrater just före träning
Kolhydrater direkt efter träning
Protein + Kolhydrater 1 timma efter träning
Protein + Kolhydrater 2 timmar efter träning

Det är bevisat att det är bäst att ta tillskotten sådär.
Jag har intagit efter det schemat några veckor och gått upp 2kg(jag har svårt för att gå upp i vikt).

okej..ska prova..

norrkoping618
2006-03-18, 14:20
Maltodextrin är väldigt mkt bättre(snabbare) än dextrosol.

vart hittar man detta malto shitet då?

King Grub
2006-03-18, 14:20
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159

GymTT
2006-03-18, 14:35
Det är ju din energifördelning på dagen som kommer bevisa om du går upp eller ned i vikt, inte ett särskillt kosttillskott.
Jag hade hellre blandat själv än köpt en färdigblandad gainer.

MVH TT