handdator

Visa fullständig version : Planering av deff varje dag?


Alexlindgren
2006-03-17, 23:15
Haloj! Har en fråga jag är lite konfunderad över. När jag nu är på deff så försöker jag äta mindre portioner och större delen protein än kolhydrater, undvika sötsaker osv. Men planerar ni upp varje dag hur mycket ni ska äta av varje mål?

Sedan vill jag ha lite tips på frukost, äter nu antingen havregrynsgröt, eller fil med müsli, lite proteinfattigt känner jag.

Isdrake
2006-03-17, 23:52
Tips på frukost är att mixa frukt med sojamjöl och lite vatten till en smet. Till det kan du äta müsli eller havregryn. Skit gott. :D Något som är extra smaskigt är att använda banan och kakao.

Jag har bara deffat 1,5 vecka och jag räknar på allt. Det känns för osäkert att höfta för kalorierna drar lätt iväg.

GymTT
2006-03-18, 09:10
Jag hade ett schema som var uträknat och klart och som jag följde ganska utförligt varje dag, bytte ut vissa saker som var ungefär lika näringstäta.
Proteinkällor som jag använde på morgonen var: Kvarg, keso mini, äggvitor?

Kör hårt

Alexlindgren
2006-03-18, 12:09
okej. För jag brukar skriva in vad jag ätit under dagen när jag kommer hem från skolan, sedan planerar ungefär hur många gram protein/kollisar jag ska äta till middag och kvällsmål.

Fed up
2006-03-18, 12:39
Haloj! Har en fråga jag är lite konfunderad över. När jag nu är på deff så försöker jag äta mindre portioner och större delen protein än kolhydrater, undvika sötsaker osv. Men planerar ni upp varje dag hur mycket ni ska äta av varje mål?

Sedan vill jag ha lite tips på frukost, äter nu antingen havregrynsgröt, eller fil med müsli, lite proteinfattigt känner jag.

jag brukar äta havregrynsgröt med keso mini och lågkalorisylt på. och sojamjölk eller vanlig mjölk till. det är skitgott. rejält med keso ska det vara.

äter jag yoghurt brukar jag jag blanda i kvarg i, typ 50/50, funkar säkert med fil också. blir jättegott och krämigt.

vad gäller planering så äter jag oftast samma frukost (gröt, keso, sylt, mjölk) för det blir jag mätt på längst i förhållande till kcal. sen lunch brukar bli lite vad som när jag äter i skolan, men försöker se till att få med allt alltså fett/kolis/protte. sen skriver jag in allt när jag kommer hem på kvällen och då ser man ju lite hur man ligger. sen har vi matchema här hemma så det är ju inte alltid det stämmer överens med vad jag har för mycket av/brist på en innan, så då får man försöka ta mindre av det man redan har mycket av och komplettera om nåt brister. alltså om jag redan har mycker fett och lite protte, tar jag kanske mindre sås tex och sen gör jag en prottedrink efter.

men jag är itne supernoga med att få exakta mängder protte/fett/kolisar, det viktigaste tycker jag är att man inte får för lite/mycket av en sak varje dag.

muffe85
2006-03-18, 14:33
ladda hem Excelprogrammet och mata in maten du äter där.
Då är det lätt att överblicka och reflektera.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=27177