handdator

Visa fullständig version : Vad händer med proteinpulvret?


Suhain
2006-03-17, 20:48
Vad händer om man låter påsen vara öppen, eller låter burken vara öppen medans all protein ligger inne?

Blir det bara smutsigt pga dammen, eller är det annat man bör oroa sig för?

snorre2000
2006-03-17, 21:19
Se upp! Det kan dunsta :D

WheyProtein
2006-03-17, 23:13
Kommer väl in bakterier i påsen. Kanske börjar härskna?

barda
2006-03-18, 02:03
jaaa det härsknar såklart!!!! vafan ska du lufta påsen för? :D

michael
2006-03-18, 03:05
Protein är som ett fint vin, det måste luftas för att locka fram den fulla aromen ;)

EiseltUK
2006-03-18, 12:11
Vad händer om man låter påsen vara öppen, eller låter burken vara öppen medans all protein ligger inne?

Blir det bara smutsigt pga dammen, eller är det annat man bör oroa sig för?

Det är ingen större fara att låta förpackningen vara öppen så länge du förvarar den torrt men det är givetvis bättre att stänga påsen/burken. Påsar kan du enklelt stänga med t ex gummisnodd eller en sån där klämma.


/ Henrik

Fredrik_S
2006-03-18, 13:17
Vad händer om man låter påsen vara öppen, eller låter burken vara öppen medans all protein ligger inne?

Blir det bara smutsigt pga dammen, eller är det annat man bör oroa sig för?

Hållbarheten blir nog ännu kortare, har hört något om 2-3 månader för öppnad burk(ej säker) som öppnas varje dag men stängs när den inte används.

muffe85
2006-03-18, 14:20
Hållbarheten blir nog ännu kortare, har hört något om 2-3 månader för öppnad burk(ej säker) som öppnas varje dag men stängs när den inte används.

jaha jag som köper 4kilospåsar förbrukar ju aldrig min på 2-3 månader.
Det kan ju inte vara tänkt att man ska trycka i sig 4kg protein på 2 månader :P eller?

michael
2006-03-18, 14:50
jaha jag som köper 4kilospåsar förbrukar ju aldrig min på 2-3 månader.
Det kan ju inte vara tänkt att man ska trycka i sig 4kg protein på 2 månader :P eller?

Det är helt rimligt. Även om du ligger på 120-130g/om dagen i totalt proteinintag(både mat och pulver).

EiseltUK
2006-03-18, 15:31
Hållbarheten blir nog ännu kortare, har hört något om 2-3 månader för öppnad burk(ej säker) som öppnas varje dag men stängs när den inte används.


En plastburk är inte tät även när den är stängd så det är inte så stor skillnad på öppnad kontra oöppnad även om den öppnade exponeras för mer syre. I Eiselts påsar kör vi in kväve för att minimera syrehalten i förpackningarna. Vaccum hade varit bra men det är svårt med pulver.

/ Henrik